Slaapkamer over, wat doe ik ermee?
zondag 4 mei 2025 om 00:11
Een luxeprobleem...
Ik heb 3 slaapkamers in huis, 2 ervan hebben een functie, maar die 3e verandert steeds in een soort rommelhok, er staat een crosstrainer en een kast. Verder eindigen de wasmanden daar, er staat een strijkplank, maar dat is het dan ook.
De kamer is 4 bij 2,5 met een hoog, maar schuin plafond.
Hebben jullie ideeën waardoor het niet steeds in een rommelhok veranderd?
We hebben nooit logees, iedereen woont dichtbij, dus er hoeft geen bed te komen.
Roept u maar
Ik heb 3 slaapkamers in huis, 2 ervan hebben een functie, maar die 3e verandert steeds in een soort rommelhok, er staat een crosstrainer en een kast. Verder eindigen de wasmanden daar, er staat een strijkplank, maar dat is het dan ook.
De kamer is 4 bij 2,5 met een hoog, maar schuin plafond.
Hebben jullie ideeën waardoor het niet steeds in een rommelhok veranderd?
We hebben nooit logees, iedereen woont dichtbij, dus er hoeft geen bed te komen.
Roept u maar

zondag 4 mei 2025 om 00:14
Dat is een slaapkamer.Badeendje92 schreef: ↑04-05-2025 00:13Hoe is de 2e kamer gevuld? Anders komen er straks allemaal ideeen die je daar misschien al hebt?
zondag 4 mei 2025 om 00:17
zondag 4 mei 2025 om 00:20
Geen thuiswerkplek nodig? Of een fijne kleedkamer? Anders zou ik grote (inbouw) kasten plaatsen zodat je je “rommel” netjes kan opbergen.
zondag 4 mei 2025 om 00:47
Een thuiswerkplek heb ik "helaas" niet nodig, anders had ik het wel geweten
Een inloopkast van 10m2?
Washok is wel een idee, maar de enige reden dat die wasmanden er staan is omdat ik dan die dag even geen tijd heb om te strijken oid.
Het is nu vooral een heel erg lege kamer, zonder bestemming. Voelt zo kaal...

Een inloopkast van 10m2?
Washok is wel een idee, maar de enige reden dat die wasmanden er staan is omdat ik dan die dag even geen tijd heb om te strijken oid.
Het is nu vooral een heel erg lege kamer, zonder bestemming. Voelt zo kaal...
zondag 4 mei 2025 om 01:45
Mijn 'spare' is kleiner (3x2) maar daar heb ik 1 kastenwand gemaakt met hoge billy's van ikea aan ene kant en 2 lage met een uitschuifbaar bureau aan de andere kant.
Naast de deur een kapstok voor winterjassen enz. Zeker met verjaardagen en vistite handig om even de kapstok beneden leeg te kunnen ruimen.
Maar links of rechtsom blijft t rommelig
Naast de deur een kapstok voor winterjassen enz. Zeker met verjaardagen en vistite handig om even de kapstok beneden leeg te kunnen ruimen.
Maar links of rechtsom blijft t rommelig
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zondag 4 mei 2025 om 07:38
Onze "waskamer" bevat kast met winterkleding, wasrekken, wasmand, strijkplank. Ik vind het ook een beetje zonde van de kamer, maar ik weet ook niet waar ik het anders moet laten. We hebben geen zolder en op de slaapkamer vind ik ook zo ongezellig. We houden het wel opgeruimd, want er staat ook regelmatig een campingbedje voor ons kleinkind.
zondag 4 mei 2025 om 08:33
zondag 4 mei 2025 om 08:50
Als je de ruimte eigenlijkniey nodig hebt, omdat je al een fijne leesplezier hebt, voldoende kastruimte, en geen werkplek nodig hebt
Zou ik er de beste rommelkamer Ooit van maken
Goeie kastruimte, duidelijke plek voor de wasmand, strijkplank en de hometrainer
Vloer blijft dan leeg
Of en ik zou er een fijne kleur op de muren smeren
Zou ik er de beste rommelkamer Ooit van maken
Goeie kastruimte, duidelijke plek voor de wasmand, strijkplank en de hometrainer
Vloer blijft dan leeg
Of en ik zou er een fijne kleur op de muren smeren
zondag 4 mei 2025 om 09:03
Een familielid van mij heeft een eigen kamer. Geen slaapkamer, er staat geen bed. Maar wel een kamer waar man en kinderen niet komen, er staat een kaptafel, bank, tv, koelkastje, wastafel, koffie/theemaker, planten, bureautje. Soort tienerkamer zonder bed zeg maar. Ongestoord series kijken, vriendinnen ontvangen, klaarmaken voor uitgaan, you name it.
Lijkt mij heerlijk om te hebben.
Lijkt mij heerlijk om te hebben.
zondag 4 mei 2025 om 09:06
Als je die kamer niet als leefruimte nodig hebt zou ik er een multifunctionele ruimte van maken. Een plank langs de muur om was weg te vouwen, ruimte eronder voor je wasmanden en andere spullen, evt. achter deurtjes, Een grote kast voor spullen die je in het dagelijks leven niet vaak gebruikt, of voor extra jassen bijvoorbeeld.
Zelf woon ik in een appartement en ik heb ook een kamertje extra wat ik op zo'n manier gebruik. Ik heb de inrichting gekozen in de stijl van de rest van het huis en de kamer gezellig gemaakt met een kleurtje op de muur en wanddecoratie. Het belangrijkste is denk ik dat ik met mezelf heb afgesproken dat het beslist géén rommelhok mocht worden.
Zelf woon ik in een appartement en ik heb ook een kamertje extra wat ik op zo'n manier gebruik. Ik heb de inrichting gekozen in de stijl van de rest van het huis en de kamer gezellig gemaakt met een kleurtje op de muur en wanddecoratie. Het belangrijkste is denk ik dat ik met mezelf heb afgesproken dat het beslist géén rommelhok mocht worden.
zondag 4 mei 2025 om 09:12
zondag 4 mei 2025 om 09:24
Ideaal toch, zo’n extra kamer. Wij hebben ook een kamertje over, wel klein iets van 2 bij 2,8 m.
Hebben er opbergkasten voor hobbyspul, een groot bureaublad voor hobby/ legpuzzel etc..
En ja, het is ook wel een handige ‘ dump ‘ voor losse zooi. Dat laat ik toe en eens in de zoveel tijd ruim ik dat op.
Hebben er opbergkasten voor hobbyspul, een groot bureaublad voor hobby/ legpuzzel etc..
En ja, het is ook wel een handige ‘ dump ‘ voor losse zooi. Dat laat ik toe en eens in de zoveel tijd ruim ik dat op.
zondag 4 mei 2025 om 09:48
Ooooh wat heerlijk, een extra kamer! Zo zonde als het een "rommelhok" wordt, of zoals je vaak ook op Funda foto's ziet, een kamer voor inderdaad een crosstrainer of een (extra) kledingkast.
Ik zou een bureau en boekenkast in die kamer zetten, een plant, een radio/platen/cds-speler en daar héél vaak gaan zitten lezen, schrijven, muziek luisteren. Ik zou er vermoedelijk niet zo vaak meer uit komen.
Ik zou een bureau en boekenkast in die kamer zetten, een plant, een radio/platen/cds-speler en daar héél vaak gaan zitten lezen, schrijven, muziek luisteren. Ik zou er vermoedelijk niet zo vaak meer uit komen.

zondag 4 mei 2025 om 09:59
Yup, hier ook. Sinds zoon uit huis is heb ik ook een slaapkamer over. Ik houd het rommelhok wel opgeruimd maar het is fijn om een kamer te hebben waar je spullen kwijt kan die ergens anders niet passen.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
zondag 4 mei 2025 om 10:33
Maar waar laat je dan je crosstrainer en andere zooi? Het is toch juist heerlijk als je daar een plek voor hebt met een deur.Dala schreef: ↑04-05-2025 09:48Ooooh wat heerlijk, een extra kamer! Zo zonde als het een "rommelhok" wordt, of zoals je vaak ook op Funda foto's ziet, een kamer voor inderdaad een crosstrainer of een (extra) kledingkast.
Ik zou een bureau en boekenkast in die kamer zetten, een plant, een radio/platen/cds-speler en daar héél vaak gaan zitten lezen, schrijven, muziek luisteren. Ik zou er vermoedelijk niet zo vaak meer uit komen.![]()
Waarom zou je gaan lezen in een kamertje op een verdieping terwijl je een gezellige woonkamer hebt met een heerlijke bank (neem ik aan) en je dan niet met servies hoeft te slepen als je een kopje thee erbij wilt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in