Gezondheid alle pijlers

Maagzuur en pijn

04-05-2025 07:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei, wat een ellende. De laatste weken elke keer zoveel pijn door maagpijn. Als ik anders eet, dan heb ik pijn. Een branderig gevoel, scheuten met pijn en overgeven. Het lijkt steeds erger te worden. Straks even naar de drogist voor maagzuurremmers. Hopelijk gaan die helpen.

Meer mensen last van? Tips wellicht?
tip? naar de huisarts?
Nou dat....de huisarts en niet zelf gaan dokteren.
Ik heb dit zelf ook gehad. Echt heel veel pijn, boven de maag. De pijn trok door naar mijn hals en was helemaal klam van het zweet.
Het zat, zeg maar tussen mijn borsten, maar dan een centimeter of 3 lager.
De arts dacht aan een hartinfarct en ben zelf 24 uur opgenomen geweest op de hartbewaking.

Bleek maagzuur te zijn.

Ik mag hier geen medisch advies geven, er zijn verschillende maagzuurremmers. Misschien even de hap bellen om te vragen of dit een oplossing is en zo ja welke je moet kopen.
Maagzuur is gewoon een reden om even naar de huisarts te gaan hoor.
Ik heb nachtmerries gehad door maagzuur (lang verhaal) en controle bij de KNO-arts, die natuurlijk doorverwees naar de MDL. Maagzuur kan omhoog naar de stembanden en daar irritatie veroorzaken. Te veel maagzuur kan veroorzaakt worden door andere zaken. Maagzuur kan andere irritaties geven die ver uit de hand kunnen lopen.
Kortom, even laten controleren (geen grote spoed natuurlijk) is echt niet overdreven.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 04-05-2025 08:06
75.41% gewijzigd
Je gebruikt hopelijk geen pijnstiller zoals bijv ibuprofen of diclofenac?
Coffee is never my cup of tea
Nee, geen pijnstillers. Huisarts zal ik van de week bellen. HAP vind ik wat overdreven. Ik weet de oorzaak: gisteren vet eten gehad. Zo dom om dat te eten.
Je hebt al weken pijn en gaat nu pas maagzuurremmers kopen?
TAFKAPML
De oplossing lijkt me simpel: niet meer anders eten, om teveel maagzuur te voorkomen
Ga naar de huisarts. Idioot om zelf te blijven dokteren als iets ineens zo erg wordt.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
salprofi schreef:
04-05-2025 08:17
Nee, geen pijnstillers. Huisarts zal ik van de week bellen. HAP vind ik wat overdreven. Ik weet de oorzaak: gisteren vet eten gehad. Zo dom om dat te eten.
Maar dat is blijkbaar pas iets van de laatste weken. Dit soort veranderingen zijn reden om naar de huisarts te gaan.
Ik kan een behoorlijk lijstje opnoemen wat het ook zou kunnen zijn, helemaal niet dramatisch, maar laat gewoon ff door een dokter kijken.

Hannah Arendt
Bamoja schreef:
04-05-2025 09:17
De oplossing lijkt me simpel: niet meer anders eten, om teveel maagzuur te voorkomen
Eerst laten onderzoeken of er mss een ander probleem speelt.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
04-05-2025 09:39
Eerst laten onderzoeken of er mss een ander probleem speelt.
Het lijkt me simpeler om te beginnen met vet eten laten staan. Dan zijn die onderzoeken wellicht helemaal niet nodig.
Bamoja schreef:
04-05-2025 09:41
Het lijkt me simpeler om te beginnen met vet eten laten staan. Dan zijn die onderzoeken wellicht helemaal niet nodig.
Als je ineens last krijgt van vet eten zou ik dat niet op deze manier proberen op te lossen.

Hannah Arendt
Toen mijn buurvrouw eindelijk hiermee naar de huisarts ging bleken het galaanvallen te zijn. Ook bijv na vet eten.
En zij maar maagzuurremmers slikken. :roll:

Hannah Arendt
Bamoja schreef:
04-05-2025 09:17
Als "anders" eten eerst prima ging en nu opeens niet meer, dan ga je naar een arts.
Mijn galblaas is er al uit. Galstenen en hierna verwijderd. Dat voelde toen anders. Mijn reactie op verkeerd eten, o.a. vet, is altijd wel wat heftiger. Deze aanvallen zijn nu echt extreem te noemen. Dit is de derde keer in 2 weken. Meestal max 12 uur. Dinsdag zal ik de huisarts bellen.l en overleggen.
Misschien even laten testen op de helicobacter pylori.
...
Merel7 schreef:
04-05-2025 07:53
Ik heb dit zelf ook gehad. Echt heel veel pijn, boven de maag. De pijn trok door naar mijn hals en was helemaal klam van het zweet.
Het zat, zeg maar tussen mijn borsten, maar dan een centimeter of 3 lager.
De arts dacht aan een hartinfarct en ben zelf 24 uur opgenomen geweest op de hartbewaking.

Bleek maagzuur te zijn.

Ik mag hier geen medisch advies geven, er zijn verschillende maagzuurremmers. Misschien even de hap bellen om te vragen of dit een oplossing is en zo ja welke je moet kopen.
Al enkele weken last en dan op zondag de hap bellen?
Heb je het opeens meer dan ervoor? Gaat het weg of blijft het? Is het alleen als je iets 'verkeerd' eet?
Life is short. Eat dessert first.
Huisarts bellen van de week.
Merel7 schreef:
04-05-2025 07:53

Voor een probleem dat al weken bestaat, bel je niet de weekend/spoed dienst. Die zijn al overbelast.
Het was best handig geweest als je in de OP had vermeld dat je galblaas er al uit is...
Het is trouwens nog steeds mogelijk om galstenen in je galweg te krijgen. Huisarts dus.
vivapimpelmees schreef:
04-05-2025 14:15
Het was best handig geweest als je in de OP had vermeld dat je galblaas er al uit is...
Het is trouwens nog steeds mogelijk om galstenen in je galweg te krijgen. Huisarts dus.
Jij mag niet meer raden. Galstenen conclusie HAP. Toch geweest.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven