Maagzuur en pijn
zondag 4 mei 2025 om 07:35
Oei, wat een ellende. De laatste weken elke keer zoveel pijn door maagpijn. Als ik anders eet, dan heb ik pijn. Een branderig gevoel, scheuten met pijn en overgeven. Het lijkt steeds erger te worden. Straks even naar de drogist voor maagzuurremmers. Hopelijk gaan die helpen.
Meer mensen last van? Tips wellicht?
Meer mensen last van? Tips wellicht?
zondag 4 mei 2025 om 07:53
Ik heb dit zelf ook gehad. Echt heel veel pijn, boven de maag. De pijn trok door naar mijn hals en was helemaal klam van het zweet.
Het zat, zeg maar tussen mijn borsten, maar dan een centimeter of 3 lager.
De arts dacht aan een hartinfarct en ben zelf 24 uur opgenomen geweest op de hartbewaking.
Bleek maagzuur te zijn.
Ik mag hier geen medisch advies geven, er zijn verschillende maagzuurremmers. Misschien even de hap bellen om te vragen of dit een oplossing is en zo ja welke je moet kopen.
De arts dacht aan een hartinfarct en ben zelf 24 uur opgenomen geweest op de hartbewaking.
Bleek maagzuur te zijn.
Ik mag hier geen medisch advies geven, er zijn verschillende maagzuurremmers. Misschien even de hap bellen om te vragen of dit een oplossing is en zo ja welke je moet kopen.
zondag 4 mei 2025 om 08:03
Maagzuur is gewoon een reden om even naar de huisarts te gaan hoor.
Ik heb nachtmerries gehad door maagzuur (lang verhaal) en controle bij de KNO-arts, die natuurlijk doorverwees naar de MDL. Maagzuur kan omhoog naar de stembanden en daar irritatie veroorzaken. Te veel maagzuur kan veroorzaakt worden door andere zaken. Maagzuur kan andere irritaties geven die ver uit de hand kunnen lopen.
Kortom, even laten controleren (geen grote spoed natuurlijk) is echt niet overdreven.
Ik heb nachtmerries gehad door maagzuur (lang verhaal) en controle bij de KNO-arts, die natuurlijk doorverwees naar de MDL. Maagzuur kan omhoog naar de stembanden en daar irritatie veroorzaken. Te veel maagzuur kan veroorzaakt worden door andere zaken. Maagzuur kan andere irritaties geven die ver uit de hand kunnen lopen.
Kortom, even laten controleren (geen grote spoed natuurlijk) is echt niet overdreven.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 04-05-2025 08:06
75.41% gewijzigd
zondag 4 mei 2025 om 09:38
Maar dat is blijkbaar pas iets van de laatste weken. Dit soort veranderingen zijn reden om naar de huisarts te gaan.
Ik kan een behoorlijk lijstje opnoemen wat het ook zou kunnen zijn, helemaal niet dramatisch, maar laat gewoon ff door een dokter kijken.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 4 mei 2025 om 09:39
zondag 4 mei 2025 om 09:43
Als je ineens last krijgt van vet eten zou ik dat niet op deze manier proberen op te lossen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 4 mei 2025 om 10:57
Mijn galblaas is er al uit. Galstenen en hierna verwijderd. Dat voelde toen anders. Mijn reactie op verkeerd eten, o.a. vet, is altijd wel wat heftiger. Deze aanvallen zijn nu echt extreem te noemen. Dit is de derde keer in 2 weken. Meestal max 12 uur. Dinsdag zal ik de huisarts bellen.l en overleggen.
zondag 4 mei 2025 om 11:54
Al enkele weken last en dan op zondag de hap bellen?Merel7 schreef: ↑04-05-2025 07:53Ik heb dit zelf ook gehad. Echt heel veel pijn, boven de maag. De pijn trok door naar mijn hals en was helemaal klam van het zweet.
Bleek maagzuur te zijn.
zondag 4 mei 2025 om 14:03
Voor een probleem dat al weken bestaat, bel je niet de weekend/spoed dienst. Die zijn al overbelast.
zondag 4 mei 2025 om 15:00
Jij mag niet meer raden. Galstenen conclusie HAP. Toch geweest.vivapimpelmees schreef: ↑04-05-2025 14:15Het was best handig geweest als je in de OP had vermeld dat je galblaas er al uit is...
Het is trouwens nog steeds mogelijk om galstenen in je galweg te krijgen. Huisarts dus.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in