Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1785 berichten
En hier weer verder!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mama_inge schreef:
03-05-2025 21:49
Geen ervaring met ontsnappingspoging tuigjes.
Witje houdt niet van tuigjes om, gaat met haar rug hoog staan en weigert een stap te zetten.
Kruimel wel een tuigje, maar dat is 1 waar ze uit kan.
En een 2e speciaal voor het speuren

Spannende tijd hier voor Kruimel, ze is loops en gaat gedekt worden
Wat spannend voor kruimel en jullie!
@star, ik weet niet of je gaat kamperen, maar ook op het strand of als je ergens gaat picknicken in de natuur is zo'n haring die je in de grond draait om een (lange) lijn aan vast te doen handig. https://www.amazon.ie/VavoPaw-Spiral-Ou ... rce=1&th=1 zoiets.

Onze borders hadden altijd een hekel aan hitten en zo'n koelmat vonden ze ook altijd prettig.
*bladoor* wijzigde dit bericht op 04-05-2025 12:46
0.14% gewijzigd
Tover-Feetje schreef:
03-05-2025 23:05
Spannend weer Mama Inge!
Gaat Kruimel weer naar de fokker tegen de tijd dat de pups moeten komen?
Ja, daar gaat ze dan inderdaad heen.
We zullen dan ook weer regelmatig daar op visite gaan
LemoosGaatDoor schreef:
01-05-2025 19:23
- Zo’n opvouwbaar drinkbakje van rubber (na de zoveelste lekkage met drinkbakje-en-waterfles-in-één)
- tekentang
- als je met de trein/bus/metro wil reizen: een tas waar de hond in past (ik weet niet welk formaat hond jij hebt :))
- zo’n hydrofieldoek voor ‘plaats’ bij een terrasje. In Frankrijk zijn ze dan wat toeschietelijker is mijn ervaring, als ze zien dat de hond gewoon luistert.
- hondenpaspoort en inentingsbewijs (die penning). In Frankrijk vragen ze naar dat laatste soms wel bij accomodaties en natuurparken.
- penning o.i.d. met je tel. nummer voor aan de halsband/tuigje. Ik heb er eentje voor NL met 06 en eentje met 0031 voor in het buitenland.
- jongedame heeft een AirTag aan haar tuigje maar zij loopt ook niet zo ver weg. In Italië heeft ze wel een tracker om.

De eerste jaren Italië en Frankrijk zeulde ik steeds een muilkorfje mee. Maar echt nog nooit nodig gehad, ook niet bij kabelbanen. Vorige hond trouwens ook niet (paar slagen groter, 18 kg). Ook alleen gezien bij mensen die echt halve kalveren hadden, de meeste retrievers en labjes mochten ook zonder als ze zich lieten aanhalen.
Hahaha, ik heb een VEO dus een tasje gaat lastig worden ;-)

Goede van die muilkorf trouwens, niet bij stilgestaan dat dat eventueel nodig zou zijn. Hoe hielden jouw honden zich in de warmte? Ooit koelmatjes gebruikt of trapt dochter hier in alle marktetingtrucjes? ;-)
*Bladoor* schreef:
04-05-2025 08:32
@star, ik weet niet of je gaat kamperen, maar ook op het strand of als je ergens gaat picknicken in de natuur is zo'n haring die je in de grond draaid om een (lange) lijn aan vast te doen handig. https://www.amazon.ie/VavoPaw-Spiral-Ou ... rce=1&th=1 zoiets.

Onze borders hadden altijd een hekel aan hitten en zo'n koelmat vonden ze ook altijd prettig.
O jij ervaring met een koelmat dus, dank!
Zo'n haring had ik inderdaad ook al gezien, maar trekken ze dat er niet zo uit?
Die van m'n ouders gaat naast de koelmat liggen, nooit erop. :frusty:
Hier hebben we pas toch een andere auto gekocht, met airco, voor de honden. Die had onze oude trouwe auto niet. Aangezien 2 van de 3 altijd mee mogen naar "oma", is het voor de zomer wel handig.
Star⁴ schreef:
04-05-2025 09:54
Nee, die draai je in de grond en krijgen ze er niet uit.
Wij hebben ons 2 witjes er wel eens samen aan vast gehad
En dat is dan 2x 30 kg
Star⁴ schreef:
04-05-2025 09:54
Wat gaaf dat je een VEO hebt, mooie honden. Ik denk dat het heel hondafhankelijk is hoe goed ze warmte kunnen reguleren. Onze borders wilden altijd heel graag op zo'n mat liggen. Onze Weim zie ik het niet zo snel doen, die zoekt juist warmte op waar hij maar kan. Maar goed, nu is het hier in Ierland ook nog niet zo warm geweest haha :).

Die haring gaat er echt niet zo maar uit. Kan goed ook met sterkere/zwaardere honden.

Leuk hoor met hond op vakantie :).
Ok dank, gaat die ook op de lijst!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven