"Wil je geen kinderen?"
donderdag 10 april 2025 om 20:17
Hi! Ik ben eigenlijk eens benieuwd of hier forummers zijn die geen kinderwens hebben. Zelf ben ik (27, vrouw) al vanaf jongs af aan vrij zeker dat ik geen kinderen wil. In een maatschappij waar moederschap de norm is, is het soms best pittig om dat uit te spreken omdat je veel weerstand ervaart. Mijn ervaring is dat ik dan heel stellig moet zijn dat ik geen moeder wil worden, omdat anders wordt gezegd dat het nog wel komt als ik ouder word, ik de juiste partner nog moet tegenkomen, etc. etc.
Zijn hier meer niet-moeders? Mensen die heel bewust een kinderloos leven leiden en daar juist wel of niet gelukkig mee zijn. Wisten jullie al je hele leven dat je geen kinderen wilt, of twijfel je ook wel eens? Hoe ga je om met de reactie van de maatschappij en je omgeving als je uitspreekt dat je geen kinderen wilt?
Soms voel ik me een uitzondering in de maatschappij, omdat kinderen krijgen 'erbij hoort'. Het is fijn om wat gelijkgestemden te horen.
Zijn hier meer niet-moeders? Mensen die heel bewust een kinderloos leven leiden en daar juist wel of niet gelukkig mee zijn. Wisten jullie al je hele leven dat je geen kinderen wilt, of twijfel je ook wel eens? Hoe ga je om met de reactie van de maatschappij en je omgeving als je uitspreekt dat je geen kinderen wilt?
Soms voel ik me een uitzondering in de maatschappij, omdat kinderen krijgen 'erbij hoort'. Het is fijn om wat gelijkgestemden te horen.
Every step forward begins with the decision to not stand still
zondag 4 mei 2025 om 13:29
Ja, hier ook gezien. Tot nu toe alleen bij vrouwen. Ik vind het totaal irrelevant en snap dat niet zo goed.
Ik zag het in voorstelmailtjes van kandidaten voor een ondernemingsraad. Een paar vrouwen begonnen over hun kinderen en hoe oud ze waren en nog wat zaken die niet relevant waren.Bij een zelfs meer dan de helft van haar mailtje ging het over haar kinderen. Dan heb je niet goed in de gaten waar zo'n verkiezing om draait en hoe je jezelf moet presenteren.
Je snapt dat ik niet op de dames heb gestemd die het vooral over hun kinderen hadden. Ik stem op iemand waarvan ik denk dat die voor mijn en onze belangen kan opkomen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 4 mei 2025 om 14:03
Maar echt! Ik vond het ook altijd zo vreselijk om op de basisschool of de sportclub ouders te leren kennen die zich dan aan me voorstelden met: ik ben de papa van AmberSierlijk schreef: ↑04-05-2025 13:29Ja, hier ook gezien. Tot nu toe alleen bij vrouwen. Ik vind het totaal irrelevant en snap dat niet zo goed.
Ik zag het in voorstelmailtjes van kandidaten voor een ondernemingsraad. Een paar vrouwen begonnen over hun kinderen en hoe oud ze waren en nog wat zaken die niet relevant waren.Bij een zelfs meer dan de helft van haar mailtje ging het over haar kinderen. Dan heb je niet goed in de gaten waar zo'n verkiezing om draait en hoe je jezelf moet presenteren.
Je snapt dat ik niet op de dames heb gestemd die het vooral over hun kinderen hadden. Ik stem op iemand waarvan ik denk dat die voor mijn en onze belangen kan opkomen.

zondag 4 mei 2025 om 17:54
In iemands honden of nog beter katten ben ik dan wel weer geïnteresseerdStreepjeskat schreef: ↑29-04-2025 13:06Ik vraag eigenlijk ook echt nooit aan mensen of ze kinderen hebben bedenk ik me nu.
Het interesseert me ook eigenlijk niet en ik begrijp ook niet waarom mensen in voorstel rondjes bij bijvoorbeeld een cursus altijd in de eerste zin al benoemen dat ze moeder of vader zijn. Is dat nou echt het eerste wat je moet benoemen?
Vertel gewoon wie je bent, wat je doet en waar je vandaan komt en klaar toch?
Overigens vind ik voorstelrondjes sowieso iets dat afgeschaft mag worden, ik kom voor een cursus niet om 15 minuten te luisteren naar hoeveel honden iedereen heeft en welke opleidingen ze gedaan hebben. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in