Waar ga jij steeds weer naar terug?
zondag 4 mei 2025 om 14:15
Voor ons is dat Texel, dat blijft mij trekken. Gaan er binnenkort voor ik geloof de 10e keer heen.
Verschillende keren op de camping gestaan, met eigen tent maar ook een ingerichte tent.
Nu gaan we in een b&b al serveren ze geen ontbijt maar dat vind ik niet erg.
En Zoutelande, schoonouders hebben daar al van voor mijn tijd met man op de camping gestaan dus we gingen er bijna elk jaar een weekend logeren.
Verschillende keren op de camping gestaan, met eigen tent maar ook een ingerichte tent.
Nu gaan we in een b&b al serveren ze geen ontbijt maar dat vind ik niet erg.
En Zoutelande, schoonouders hebben daar al van voor mijn tijd met man op de camping gestaan dus we gingen er bijna elk jaar een weekend logeren.
zondag 4 mei 2025 om 14:19
zondag 4 mei 2025 om 14:23
Schier, Vlieland, Toscane, stMalo en als het uitkomt de kathedraal van Reims.
Toen de kinderen nog kleiner waren reden we ook vrolijk vele kilometers om voor de speeltuin in het midden van Luxemburg.
Er zijn van die plaatsen die meer waarde gekregen hebben door er in verschillende situaties en op verschillende leeftijden terug te komen.
Toen de kinderen nog kleiner waren reden we ook vrolijk vele kilometers om voor de speeltuin in het midden van Luxemburg.
Er zijn van die plaatsen die meer waarde gekregen hebben door er in verschillende situaties en op verschillende leeftijden terug te komen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 4 mei 2025 om 14:28
Drome Frankrijk. Dit jaar voor de zesde keer. Eén specifieke camping.
Mooi gebied, eenvoudige camping, leuk voor oudere jeugd, maar ook voor 50+ zonder kinderen. Er is niks, en dat is de charme van de camping.
Ooit bij toeval terecht gekomen want gingen op de bonnefooi en alles was vol. Jongens waren toen 16 en 13 en zij wilden daarna steeds terug. Na vier geweldige vakanties zouden we een vijfde keer gaan maar corona strooide roet in het eten. In 2022 gingen we nog een keer. Kinderen kwamen toen allemaal zelfstandig daar ook heen. Inmiddels met aanhang. In 2023 en 2024 niet geweest, maar nu weer wel.
'k Kan niet wachten....
Mooi gebied, eenvoudige camping, leuk voor oudere jeugd, maar ook voor 50+ zonder kinderen. Er is niks, en dat is de charme van de camping.
Ooit bij toeval terecht gekomen want gingen op de bonnefooi en alles was vol. Jongens waren toen 16 en 13 en zij wilden daarna steeds terug. Na vier geweldige vakanties zouden we een vijfde keer gaan maar corona strooide roet in het eten. In 2022 gingen we nog een keer. Kinderen kwamen toen allemaal zelfstandig daar ook heen. Inmiddels met aanhang. In 2023 en 2024 niet geweest, maar nu weer wel.
'k Kan niet wachten....
zondag 4 mei 2025 om 14:30
Zoutelande inderdaad eind juni weer een week heen , ging ik vroeger ook met mijn ouders heen .
Verder gaan wij al jaren naar hetzelfde badplaatsje aan de lycische kust ( ja Turkije maar daar wordt je hier nogal snel voor afgeschoten ) . We wisselen wel af met andere bestemmingen maar zijn wel gewoontedieren . Je hoeft niet te zoeken weet waar alles is heerlijk . Wel voorkeur voor kleinschalig en ook in Zoutelande niet op een park maar huis in het dorp . Nu al zin in .
Oh en elk voorjaar een lang weekend naar een plaatsje in Kent UK .
Verder gaan wij al jaren naar hetzelfde badplaatsje aan de lycische kust ( ja Turkije maar daar wordt je hier nogal snel voor afgeschoten ) . We wisselen wel af met andere bestemmingen maar zijn wel gewoontedieren . Je hoeft niet te zoeken weet waar alles is heerlijk . Wel voorkeur voor kleinschalig en ook in Zoutelande niet op een park maar huis in het dorp . Nu al zin in .
Oh en elk voorjaar een lang weekend naar een plaatsje in Kent UK .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 04-05-2025 14:47
6.69% gewijzigd
zondag 4 mei 2025 om 14:32
Duitsland. Gelukkig hebben nog niet zoveel Nederlanders door wat voor een geweldig vakantieland dat is! Vooral de wat kleinere stadjes met vakwerkhuizen en de kastelen vind ik mooi. Maar steden als Berlijn en Hamburg ook tof. En het Ruhrgebied, al helemaal lekker rustig en amper ontdekt door de massa's, terwijl het heel groen is én er geweldige dingen te zien zijn. En de mensen vind ik heel relaxt en aardig en de kinderen veel beter opgevoed dan in Nederland (maar dat geldt voor bijna elk land).
Maar het komt ook doordat het onderweg ligt naar de Alpen of Italië, dan kom ik er vanzelf opnieuw doorheen.
Ik zou graag weer eens naar het Verenigd Koninkrijk willen maar met mijn fiets mee, en dan houdt de prijs van de veerboot me tegen, en ook dat nieuwe gedoe met een ETA. En ook dat de automobilisten daar toch wel agressief en gevaarlijk richting fietsers schijnen te zijn.
Maar het komt ook doordat het onderweg ligt naar de Alpen of Italië, dan kom ik er vanzelf opnieuw doorheen.
Ik zou graag weer eens naar het Verenigd Koninkrijk willen maar met mijn fiets mee, en dan houdt de prijs van de veerboot me tegen, en ook dat nieuwe gedoe met een ETA. En ook dat de automobilisten daar toch wel agressief en gevaarlijk richting fietsers schijnen te zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 4 mei 2025 om 14:51
Duitsland. Daar komen we elk jaar. We zitten daar in een huisje (altijd hetzelfde). We gaan in het najaar en het is daar echt altijd fijn. Mooie omgeving, rustig en ook genoeg te doen. Ook gaan we graag naar hetzelfde hotel in Düsseldorf en bezoeken we af en toe het dorpje waar ik als kind vaak kwam in Beieren.
Cruises door de Caribbean zullen ook steeds op onze wensenlijst blijven staan. We hebben er nu al best veel gedaan.
Madeira gaat vast ook een plek worden waar we vaker dan één keer komen.
Cruises door de Caribbean zullen ook steeds op onze wensenlijst blijven staan. We hebben er nu al best veel gedaan.
Madeira gaat vast ook een plek worden waar we vaker dan één keer komen.
In a field of roses, she is a wildflower
zondag 4 mei 2025 om 14:53
Laos en thailand; ik voel me er echt als een vis in het water. Ik snap de cultuur, de mensen en de taal en het zijn ontzettend veelzijdige landen qua bestemming.
Egypte; we komen steeds terug naar hetzelfde hotel omdat we daar de mores en de mensen kennen. Dat scheelt zoveel prikkels dat we meteen in de relax-stand kunnen en we worden er gruwelijk verwend.
Veluwe; een camping die groot is maar klein lijkt, midden in de prachtige natuur met prettige faciliteiten. Wederom handig voor zoon want dan weet hij lekker waar hij aan toe is.
Ik mis het avontuur wel. Ik hou van nieuwe dingen en een beetje spanning. Ik denk dat we volgend voorjaar daar weer klaar voor zijn. Ik fantaseer nu over Oman.
Egypte; we komen steeds terug naar hetzelfde hotel omdat we daar de mores en de mensen kennen. Dat scheelt zoveel prikkels dat we meteen in de relax-stand kunnen en we worden er gruwelijk verwend.
Veluwe; een camping die groot is maar klein lijkt, midden in de prachtige natuur met prettige faciliteiten. Wederom handig voor zoon want dan weet hij lekker waar hij aan toe is.
Ik mis het avontuur wel. Ik hou van nieuwe dingen en een beetje spanning. Ik denk dat we volgend voorjaar daar weer klaar voor zijn. Ik fantaseer nu over Oman.
•
zondag 4 mei 2025 om 15:00
Oeh, ik heb er meerdere.
Terschelling, net weer terug en het was heerlijk!
Madeira, twee keer geweest en nog lang niet uitgekeken.
Bonaire, ik
de sfeer daar.
Spanje, groot land en nog lang niet alles gezien op vasteland.
(Ibiza een keer of 5 en dan mag nu wel even op pauze maar Mallorca is ook lekker en die staat al wel weer gepland dit jaar)
Italië
Bonaire, ik

(Ibiza een keer of 5 en dan mag nu wel even op pauze maar Mallorca is ook lekker en die staat al wel weer gepland dit jaar)
Italië

TAFKAPML
zondag 4 mei 2025 om 15:04
Purr, jouw tips over Madeira gaan we volgend jaar doen.Purrmaid schreef: ↑04-05-2025 15:00Oeh, ik heb er meerdere.
Bonaire, ikde sfeer daar.
Italië![]()
In a field of roses, she is a wildflower
zondag 4 mei 2025 om 15:10
Wil je vertellen welke dat is? Kan ook in DM. We wonen in die omgeving en ik zoek een plek voor een weekend weg in rustPimpelmeesje87 schreef: ↑04-05-2025 14:22Toscane, heb daar een heerlijke agriturismo gevonden die nog voelt als een hidden gem. Kleinschalig, authentiek, volledige rust.

zondag 4 mei 2025 om 15:25
Spanje. Daar komen we nu een jaar of 30 en hebben er een paar jaar geleden een huis gekocht. Elke schoolvakantie komen we er en als de kinderen groter zijn, gaan we langer met zijn tweeen.
We houden ook erg van Texel en Zuid-Limburg, al vaak geweest.
We houden ook erg van Texel en Zuid-Limburg, al vaak geweest.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in