Waar ga jij steeds weer naar terug?
maandag 5 mei 2025 om 08:25
Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.
Hoe dan? Hebben jullie allemaal zoveel vrije dagen? Zoveel geld te besteden?
Ik heb wel veel vrije dagen (onderwijs) maar man niet. Wij gaan maar 1 of 2 keer per jaar. De tweede keer is minder dan om het jaar. Wel houden we van lang vakantie. In de zomer kamperen is dan het liefst 21 dagen weg. Helaas is dat door werk en collegas van man niet altijd te realiseren.
Ik heb wel veel vrije dagen (onderwijs) maar man niet. Wij gaan maar 1 of 2 keer per jaar. De tweede keer is minder dan om het jaar. Wel houden we van lang vakantie. In de zomer kamperen is dan het liefst 21 dagen weg. Helaas is dat door werk en collegas van man niet altijd te realiseren.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 05-05-2025 09:23
0.36% gewijzigd
maandag 5 mei 2025 om 08:28
Wij werken beide in het onderwijs. En we hebben een goed inkomen en kiezen voor minder dure accomodaties. Ik kook zelf, we hebben vaak een accomodatie met een all-inclusive-toeristenkaart. Dan zijn alle activiteiten sowieso ook gratis.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
maandag 5 mei 2025 om 08:38
Nana_Mouskouri schreef: ↑05-05-2025 08:28Wij werken beide in het onderwijs. En we hebben een goed inkomen en kiezen voor minder dure accomodaties. Ik kook zelf, we hebben vaak een accomodatie met een all-inclusive-toeristenkaart. Dan zijn alle activiteiten sowieso ook gratis.
Oh ja, dat scheelt.
Mijn man werkt bij/voor een bank, maar in de techniek. Team van drie vaste mensen, moeten er altijd twee (beschikbaar) zijn. Man werkt in regio midden, ik in regio Noord. Ene collega heeft partner met bouwvak in regio midden, andere collega heeft kinderen op school in regio midden. Dit jaar heeft iedereen twee weken. Extra dagen mag man eventueel nog opnemen vóór mijn vakantie.
maandag 5 mei 2025 om 09:00
Ik werk in de zorg en regelmatig extra, waarvoor ik tijd terug krijg. Dan nog werkbesprekingen voor 2 locaties, cursussen en webinars die ik thuis volg. Alles bij elkaar kom ik wel aan 7 weken vakantie. Man kan zijn eigen tijd indelen en werkt ook regelmatig over, waardoor hij uren krijgt. Hij is de enige die zijn werk doet bij dat bedrijf, dus in de vakantie heeft hij wel ook altijd zijn laptop bij. Het is niet zo dat we geen dagjes weg kunnen ofzo, maar het kan best zijn dat hij gebeld wordt voor een probleem en dat via zijn telefoon of in de avond via de laptop moet oplossen. Daar schrijft hij dan weer 200% voor en rond het af naar boven per uur.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hip schrijvers hier vaak op vakantie.
Qua geld, man heeft een goed salaris en ik werk ook 24 uur, we sparen maandelijks zo’n €1000,-. En we hebben maar 1 kind, dat scheelt ook. We geven ook gewoon graag geld uit aan vakanties. Afgelopen week 5 nachten Europapark, dat was een dure vakantie (€3250,- voor verblijf hotel op het resort wat het duur maakte, toegangstickets voor 4 dagen en eten), maar komende zomer heb ik 3 weken campings (eigen caravan) geboekt voor €1100,-. Daar komt dan nog wel benzine, eten, uitjes bij maar dat kunnen we zo duur maken als we zelf willen. Ik denk dat die vakantie goedkoper gaat uitvallen dan die 5 dagen afgelopen week

maandag 5 mei 2025 om 09:04
Welke speeltuin is dat?feow schreef: ↑04-05-2025 14:23Schier, Vlieland, Toscane, stMalo en als het uitkomt de kathedraal van Reims.
Toen de kinderen nog kleiner waren reden we ook vrolijk vele kilometers om voor de speeltuin in het midden van Luxemburg.
Er zijn van die plaatsen die meer waarde gekregen hebben door er in verschillende situaties en op verschillende leeftijden terug te komen.
Luxemburg en Berlijn blijft mij erg aanspreken. Daar ben ik meerdere keren geweest en wil ik zeker nog naar terug. Regio Bodensee wil ik ook nog wel eens terug.
maandag 5 mei 2025 om 09:05
Geen kinderen, huisdieren, ook geen auto en huis bijna afbetaald. En flink gespaard.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hip schrijvers hier vaak op vakantie.
Vakantiedagen heb ik gewoon het normale 5 weken ongeveer maar heb nog hoop uren tijd tijd staan.
Wij zijn in maart 2 weken weggeweest, donderdagavond na het werk naar Schiphol en vrijdag vliegen. Dus niet al dagen van te voren thuis en erna waren we de maandag nog vrij. Dat was niet nodig maar wel fijn.
Dadelijk in juni gaan we zaterdag weg en komen 10 dagen later op maandag laat terug dus de dinsdag erbij gepakt. In die week valt Pinksteren dus scheelt een verlofdag opnemen. Deze vakantie van 10 dagen kost man 6 verlofdagen. Mij 5 want ben op vrijdag altijd vrij.
En dan in november ook weer 2 weken met een maandag erachter.
maandag 5 mei 2025 om 09:58
dolfje schreef: ↑05-05-2025 09:05Geen kinderen, huisdieren, ook geen auto en huis bijna afbetaald. En flink gespaard.
Vakantiedagen heb ik gewoon het normale 5 weken ongeveer maar heb nog hoop uren tijd tijd staan.
Wij zijn in maart 2 weken weggeweest, donderdagavond na het werk naar Schiphol en vrijdag vliegen. Dus niet al dagen van te voren thuis en erna waren we de maandag nog vrij. Dat was niet nodig maar wel fijn.
Dadelijk in juni gaan we zaterdag weg en komen 10 dagen later op maandag laat terug dus de dinsdag erbij gepakt. In die week valt Pinksteren dus scheelt een verlofdag opnemen. Deze vakantie van 10 dagen kost man 6 verlofdagen. Mij 5 want ben op vrijdag altijd vrij.
En dan in november ook weer 2 weken met een maandag erachter.
Oh dat doen wij ook nooit hoor.
Zomervakantie is vrijdag mijn laatste dag. Meestal een halve, en dan rijden we zaterdagochtend rond 5:00 weg. We hebben nog wel altijd een à twee dagen na thuiskomst want na kamperen heb je veel op te ruimen, schoon te maken.
Met kleinere vakanties (lang weekend) ben ik wel vaak al even thuis voordat we weg gaan, maar man dus niet.
maandag 5 mei 2025 om 10:05
Ik zie Zoutelande al een paar keer langs komen. Dat is ook de eerste plaats die bij mij opkomt. Mijn ouders gingen er altijd naartoe, mijn opa en oma ook al. We hebben er al verschillende generatie foto’s gemaakt.
Daarnaast hebben wij ook wel binding met het Gardameer en omgeving. Ook daar kwamen we als kind vaak. En we hebben er zelfs wat vrienden wonen tegenwoordig. Maar het is wel ver rijden altijd.
Daarnaast hebben wij ook wel binding met het Gardameer en omgeving. Ook daar kwamen we als kind vaak. En we hebben er zelfs wat vrienden wonen tegenwoordig. Maar het is wel ver rijden altijd.
maandag 5 mei 2025 om 10:08
Ik ga meerdere keren per jaar 1 week, soms 2 weken. Officieel 5 weken vakantie, maar kan bijkopen tot 6, wat ik ook vaak doe. Ook hebben we nog wat random dagen extra in het jaar, wat echt wel fijn is (zomaar een vrije dag, of dag na Hemelvaart bijvoorbeeld). Uiteindelijk dus nog redelijk wat vrije dagen. Soms ga ik dus ook nog in zo'n weekend weg.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.
Verder geen kinderen en beiden een fulltime baan, dat geeft financieel ruimte. We gaan meestal met de auto en onze accommodatie is meestal niet erg duur (we gaan dan ook nooit in het hoogseizoen). Wintersport is dan wel weer wat duurder, maar we hebben onze eigen spullen en eten ook niet elke dag buiten de deur. Scheelt ook weer.
maandag 5 mei 2025 om 10:10
Hier hetzelfde, ook vrijdag vrij en wij gaan meestal vrijdag al weg. Zelfs een keer op donderdagavond vertrokken na mijn werkSpeculaastaart schreef: ↑05-05-2025 09:58Oh dat doen wij ook nooit hoor.
Zomervakantie is vrijdag mijn laatste dag. Meestal een halve, en dan rijden we zaterdagochtend rond 5:00 weg. We hebben nog wel altijd een à twee dagen na thuiskomst want na kamperen heb je veel op te ruimen, schoon te maken.
Met kleinere vakanties (lang weekend) ben ik wel vaak al even thuis voordat we weg gaan, maar man dus niet.

maandag 5 mei 2025 om 10:11
Altijd veel blijven werken, ook toen we kinderen kregen en beide naast het werk gestudeerd. Op een gegeven moment leverde dat ook 2 keer een riant salaris op. Maar alsnog ga ik niet jaarlijks naar een keidure bestemming.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.
Ik heb ruim 8 weken vakantie per jaar omdat ik minder betaald krijg dan het aantal uren dat ik per week werk. En kan bijkopen als ik wil. Man heeft minder dagen maar meer salaris en kan ook bijkopen.
En dit gaat ook over een aantal jaren, het is niet dat al onze vakanties in 2 jaar zijn gerealiseerd. Soms is het ook slim gebruikmaken van feestdagen bijvoorbeeld.
maandag 5 mei 2025 om 10:27
maandag 5 mei 2025 om 10:33
Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.
.
Ja en ja
Wij gaan 3x per jaar. Ik heb gewoon vakantie-uren en zet daarnaast overuren in.
TAFKAPML
maandag 5 mei 2025 om 10:34
https://www.visitluxembourg.com/nl/attr ... ratenschip.happyapple schreef: ↑05-05-2025 09:04Welke speeltuin is dat?
Luxemburg en Berlijn blijft mij erg aanspreken. Daar ben ik meerdere keren geweest en wil ik zeker nog naar terug. Regio Bodensee wil ik ook nog wel eens terug.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 5 mei 2025 om 10:45
Hier ook combi van genoeg vrije dagen en geld. Vriend is ondernemer, dus kan zelf bepalen wanneer ie vrij is. Ik ben rijksambtenaar en bouw sinds 2 jaar extra (leeftijds)uren op, dus verlof genoeg. Verder zijn we inmiddels bijna hypotheekvrij en in de loop der jaren meer gaan verdienen. Volwassen zoon is het huis uit. Door al die factoren bij elkaar kunnen we nu 3 keer per jaar weg en daarnaast ook nog allebei apart nog wat weekendjes. Heel luxe, ik weet het en geniet er dan ook volop van.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.
Nothing happens for a reason
maandag 5 mei 2025 om 10:50
Oostenrijk, jaarlijks in mei/juni of september/oktober, soms beide keren in een jaar. Altijd hetzelfde huisje. Voelt inmiddels als thuiskomen na een jaar of 8. Dat geeft ons ook een ontspannen gevoel vooraf, dat je weet dat dat allemaal mooi en goed is. Vroeger gingen we altijd naar griekse eilanden, maar we reizen nu liever met de auto.
.
maandag 5 mei 2025 om 10:58
Zeeland, de Waddeneilanden en Parijs.
De trein naar Parijs vind ik zo fijn reizen. 3,5 uur en je staat in Parijs. Geen gedoe met luchthavens, bagagebeperkingen en nog naar het centrum komen. Tot een uurtje voor vertrek zit je nog op het terras en je koffer oppikken en rustig naar station lopen. Ben net terug en in september ga ik weer.
De trein naar Parijs vind ik zo fijn reizen. 3,5 uur en je staat in Parijs. Geen gedoe met luchthavens, bagagebeperkingen en nog naar het centrum komen. Tot een uurtje voor vertrek zit je nog op het terras en je koffer oppikken en rustig naar station lopen. Ben net terug en in september ga ik weer.
maandag 5 mei 2025 om 12:27
Niets aan toe te voegen. Voor mij precies hetzelfde.Harderwijk2021 schreef: ↑04-05-2025 15:08Griekenland!!![]()
![]()
Ik hou zo van dat land. De mensen, het eten, de muziek....kom er al vanaf '95 elk jaar!
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
maandag 5 mei 2025 om 12:32
Man vijf weken, ik een stuk meer. Dus als die van mij op zijn, ga ik gewoon zonder hemSpeculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.

maandag 5 mei 2025 om 12:46
Denemarken! Niet te warm, meer zonuren dan in Nederland en hoewel het op Nederland lijkt, heeft het veel meer natuur en ook meer strand. De steden vind ik ook erg fijn. En kind is gek op Legoland en Legohouse. Zijn we ook meerdere keren geweest.
De mensen daar zijn erg vriendelijk en schakelen heel snel over op Engels als ze horen dat je een toerist bent. We zijn net terug uit Spanje, het viel me tegen dat ze nauwelijks Engels spreken.
Verder VS, zijn we meerdere keren geweest. Als onze zoon wat ouder is, gaan we weer terug.
Italië, ook meerdere keren geweest.
We zijn pas 1x in Zweden geweest, maar dat is ook een grote favoriet van mij! Prachtig, uitgestrekt, mooie groene steden etc.
De mensen daar zijn erg vriendelijk en schakelen heel snel over op Engels als ze horen dat je een toerist bent. We zijn net terug uit Spanje, het viel me tegen dat ze nauwelijks Engels spreken.
Verder VS, zijn we meerdere keren geweest. Als onze zoon wat ouder is, gaan we weer terug.
Italië, ook meerdere keren geweest.
We zijn pas 1x in Zweden geweest, maar dat is ook een grote favoriet van mij! Prachtig, uitgestrekt, mooie groene steden etc.
maandag 5 mei 2025 om 12:55
Wil je delen welke dat is? Eventueel in DM?
On topic: Terschelling, Thailand en Parijs. Terschelling voor dat heerlijke eilandgevoel en wat groter en meer voorzieningen dan Vlieland/Schiermonnikoog (Ameland en Texel vind ik zelf minder leuk).
Thailand omdat ik de mensen heel prettig vind, heel makkelijk rond te reizen en gewoon heel erg mooi.
Parijs inmiddels iets van 10 keer geweest, vind/vond het een geweldige stad, zoveel mooi te zien en te doen. Laatste keer was iets van 3 jaar geleden en toen viel het me echt tegen. Veel meer criminaliteit, wat je merkt in de sfeer. En we hadden schijtweer, maar dat is natuurlijk pech/geluk hebben. Nu begint het toch weer te kriebelen...
maandag 5 mei 2025 om 13:18
Wij gaan sowieso 1 keer per jaar in de zomer en dan meestal een maand. Ik werk online en man is niet erg afhankelijk van anderen op werk dus dat scheelt. Hij mag dan ook een week op vakantie werken. Soms gaan we nog een keer in de winter.Speculaastaart schreef: ↑05-05-2025 08:25Wat gaan en hoop schrijvers hier vaak op vakantie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in