Top 10 liedjes gemaakt door Nederlanders
maandag 5 mei 2025 om 19:17
Ik ben op vakantie in een hotel met entertainment. Los van internationale liedjes worden er ook liedjes gedraaid uit de landen waar de meeste gasten vandaan komen.
De (korte) Nederlandstalige playlist is echt om te huilen, zoals: iets van Lil Kleine, Engelbewaarder van geen-idee-wie en wat Snollebollekes.
Toen ik liet weten dat nou niet perse liedjes zijn waar wij Nederlanders blij van worden wilde de animatieteam-meneer wel graag weten waarvan wel, en ik heb beloofd een lijstje te maken.
Ik dacht aan bv Europapa, iets van Claude, Automatisch van Flemming, iets van langer geleden nog misschien?
Het gaat dus om muziek die je als Nederlander leuk zou vinden om te horen in het buitenland. Het moet wel wat opzwepend zijn en ook geschikt voor de jonge luisteraar. Misschien niet perse Nederlands (want bv Tiësto is toch echt wereldberoemd).
Waar denken jullie dan aan?
Wat moet er volgens jou in de Top 10?
De (korte) Nederlandstalige playlist is echt om te huilen, zoals: iets van Lil Kleine, Engelbewaarder van geen-idee-wie en wat Snollebollekes.
Toen ik liet weten dat nou niet perse liedjes zijn waar wij Nederlanders blij van worden wilde de animatieteam-meneer wel graag weten waarvan wel, en ik heb beloofd een lijstje te maken.
Ik dacht aan bv Europapa, iets van Claude, Automatisch van Flemming, iets van langer geleden nog misschien?
Het gaat dus om muziek die je als Nederlander leuk zou vinden om te horen in het buitenland. Het moet wel wat opzwepend zijn en ook geschikt voor de jonge luisteraar. Misschien niet perse Nederlands (want bv Tiësto is toch echt wereldberoemd).
Waar denken jullie dan aan?
Wat moet er volgens jou in de Top 10?
•
maandag 5 mei 2025 om 19:23
maandag 5 mei 2025 om 19:27
Onlangs was de Dutch top-1000 te beluisteren op Radio 538.
Misschien zegt dat iets over de muziek die nu goed beluisterd wordt of populair is.
https://www.hitnoteringen.nl/hitlijsten ... -1000/2025
Misschien zegt dat iets over de muziek die nu goed beluisterd wordt of populair is.
maandag 5 mei 2025 om 19:28
Nou ja, met ‘wij Nederlanders’ bedoel ik dat het idee is dat het overgrote deel van de Nederlanders blij is om het desbetreffende liedje te horen.
Ikzelf kan dus echt wel huilen van die Engelbewaarder. Wat ís dat voor lied? Hoorde ik hier werkelijk voor het eerst.
Datzelfde vind ik overigens gelden voor Hazes; dat vinden sommigen geweldig maar velen ook echt helemaal niks.
Het liefst dus liedjes waar ‘iedereen’ (voor zover dat kan) bij denkt; ‘ja, leuk!’
Ikzelf kan dus echt wel huilen van die Engelbewaarder. Wat ís dat voor lied? Hoorde ik hier werkelijk voor het eerst.
Datzelfde vind ik overigens gelden voor Hazes; dat vinden sommigen geweldig maar velen ook echt helemaal niks.
Het liefst dus liedjes waar ‘iedereen’ (voor zover dat kan) bij denkt; ‘ja, leuk!’
•
maandag 5 mei 2025 om 19:31
Doe maar?Frizz schreef: ↑05-05-2025 19:28Nou ja, met ‘wij Nederlanders’ bedoel ik dat het idee is dat het overgrote deel van de Nederlanders blij is om het desbetreffende liedje te horen.
Jeugd van tegenwoordig?
Guus meeuwis?
Bluf?
maandag 5 mei 2025 om 19:31
hopperdepopper schreef: ↑05-05-2025 19:27Onlangs was de Dutch top-1000 te beluisteren op Radio 538.
Oooooh zoiets zocht ik dus, voor ik dit topic opende.
Kom wel tot de conclusie dat mijn smaak njet overeenkomt met de top 10. Misschien ligt het gewoon aan mij.

•
maandag 5 mei 2025 om 19:32
maandag 5 mei 2025 om 19:32
maandag 5 mei 2025 om 19:34
Bij geen van wat jij noemt denk ik "ja, leuk". Ook niet bij hetgeen je in je openingspost schrijft.Frizz schreef: ↑05-05-2025 19:28Nou ja, met ‘wij Nederlanders’ bedoel ik dat het idee is dat het overgrote deel van de Nederlanders blij is om het desbetreffende liedje te horen.
Hazes vind ik zo verschrikkelijk en ook ongelooflijk dat die man niet gecanceld wordt. Er zijn artiesten om minder gecanceld.
maandag 5 mei 2025 om 19:34
Oh van Doe Maar moet er ook wel eentje op eigenlijk.
Denk dat Blöf (zo schrijf je dat toch?) niet echt opzwepend is, of mis ik even een lied van hun repertoire?
•
maandag 5 mei 2025 om 19:35
Ik huil met je mee hoor.Frizz schreef: ↑05-05-2025 19:28Nou ja, met ‘wij Nederlanders’ bedoel ik dat het idee is dat het overgrote deel van de Nederlanders blij is om het desbetreffende liedje te horen.
Radar Love, Golden Earring
Ding a dong, Teach inn
Iets van 2Unlimited
Home van Dotan
Joost natuurlijk
C'est la vie van Claude
Venus, Shocking Blue
maandag 5 mei 2025 om 19:41
Ja bijvoorbeeld, Stiekem met Maan is ook best bekend en heel catchy.
Deze van hen vind ik heel mooi, maar lijkt me niet zo feestelijk op een vakantiebestemming;
https://youtu.be/Yh_LfQPZ8wQ?si=flVZOpWLYFrpptfk
Verder ben ik zelf niet zo’n fan van het levenslied, maar Yves Berendse met Terug in de Tijd is misschien ook wel leuk en herkenbaar voor velen.
surferrosa wijzigde dit bericht op 05-05-2025 19:42
0.23% gewijzigd
Where is my mind?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in