Entertainment alle pijlers

Top 10 liedjes gemaakt door Nederlanders

05-05-2025 19:17 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op vakantie in een hotel met entertainment. Los van internationale liedjes worden er ook liedjes gedraaid uit de landen waar de meeste gasten vandaan komen.
De (korte) Nederlandstalige playlist is echt om te huilen, zoals: iets van Lil Kleine, Engelbewaarder van geen-idee-wie en wat Snollebollekes.
Toen ik liet weten dat nou niet perse liedjes zijn waar wij Nederlanders blij van worden wilde de animatieteam-meneer wel graag weten waarvan wel, en ik heb beloofd een lijstje te maken.

Ik dacht aan bv Europapa, iets van Claude, Automatisch van Flemming, iets van langer geleden nog misschien?

Het gaat dus om muziek die je als Nederlander leuk zou vinden om te horen in het buitenland. Het moet wel wat opzwepend zijn en ook geschikt voor de jonge luisteraar. Misschien niet perse Nederlands (want bv Tiësto is toch echt wereldberoemd).
Waar denken jullie dan aan?

Wat moet er volgens jou in de Top 10?
In wat voor gruwelijk oord ben je op vakantie? 😉

On topic: smoorverliefd van doe maar.
Wat eten we vanavond?
Malle Babbe
Ik vind hier dingen van.
Ik zou gaan voor:

Guus Meeuwis - Brabant
Blof - Zoutelande
Flemming - Automatisch
Nielson - Sexy als ik dans
Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
Suzan&Freek - Als het avond is
Kris Kros Amsterdam & Maan - hij is van mij
Goldband - Noodgeval

En dan evt nog wat niet-Nederlandstalig als Chef’Special, Davina Michelle, Vengaboys, Kensington etc.

DJs als Martin Garrix, Tiësto en La Fuente voelt niet echt als Nederlandse muziek.

Ik zou wegblijven van ouwelullen muziek als Doe Maar en de Dolly Dots en wel muziek uit deze eeuw pakken.
Frizz schreef:
05-05-2025 22:56
Joh is dat Nederlands? Draaien ze hier elke dag, ze hebben er een heel dansje op.
Ja joh.

Job Smeltzer, bekend als La Fuente, is een Nederlandse diskjockey en muziekproducent.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
calvijn1 schreef:
05-05-2025 23:01
Je komt best hautain over eerlijk gezegd.
Wat is daar nou hautain aan? Ze zegt het toch heel neutraal? Als ze nou zou zeggen “de muziek die ze hier draaien is echt voor tokkies, niet voor mijn soort mensen” ja, dat is hautain. Dat je engelbewaarder vreselijk vindt, is meteen hautain?
Ik ga zwemmen in Bacardi lemon van Martin hogekamer (of zoiets) en leef van kleine dre
zijn nog niet voorbij gekomen.. volgens mij..
heksenkaas wijzigde dit bericht op 06-05-2025 07:47
Reden: -
6.87% gewijzigd
Heksenkaas schreef:
06-05-2025 07:27
Ik ga zwemmen in Bacardi lemon van Martin hogekamer (of zoiets) en leef van kleine dre
Nee, met een reden...
makreel schreef:
06-05-2025 00:22
In wat voor gruwelijk oord ben je op vakantie? 😉

On topic: smoorverliefd van doe maar.

Haha! Zo eentje waar je helemaal níks hoeft, behalve eten, drinken, zwemmen, snorkelen, lezen, spelletjes doen.
Heerlijk, behalve die muziek dan!
Serengeti schreef:
05-05-2025 20:46
Best dansbaar vind ik:

Anita Meijer - Why tell me why

Dolly Dots - love me just a little bit more.

Shocking Blue - Venus

En ja ik ben 50+ 😅.
Ja,leuk! :) Vooral Shocking Blue.
Je pense donc je suis
calvijn1 schreef:
05-05-2025 23:01
Je komt best hautain over eerlijk gezegd.
Dat je een lied niets vind is toch niet hautain?
Je pense donc je suis
Heksenkaas schreef:
06-05-2025 07:27
Omdat die in het genre van de OP vallen
Wat vinden jullie van Alles kan een mens gelukkig maken van Froger? Daar heb ik weer meer mee dan het meermaals genoemde Brabant.
Frizz schreef:
06-05-2025 08:34
Wat vinden jullie van Alles kan een mens gelukkig maken van Froger? Daar heb ik weer meer mee dan het meermaals genoemde Brabant.
Jij moet het aanhoren, toch?
Kies dan iets wat je zelf leuk vindt.
Ik vind het niet beter dan wat je in de OP noemt, maar dat maakt tot iets uit?

Kies de liedjes die je zelf leuk vindt uit de inspiratie die je hier hebt gekregen.
Alles van René Karst: Liever te dik in de kist
Toen ik liet weten dat nou niet perse liedjes zijn waar wij Nederlanders blij van worden wilde de animatieteam-meneer wel graag weten waarvan wel, en ik heb beloofd een lijstje te maken
Maar waar "wij Nederlanders" blij van worden, al dan niet op vakantie dat verschilt toch enorm van persoon tot persoon?

Misschien zijn er op jouw locatie mensen die helemaal blij worden dat er een Snollebollekes of Engelbewaarder voorbij komt en gaan helemaal los.

Ik vind het verschrikkelijke muziek net als jij, maar ik wil op vakantie in het buitenland óók geen Rob de Nijs, Guus Meeuwis of René Froger horen. En evenmin een DJ Tiësto.

Je kunt het animatieteam best nog enkele suggesties geven en het ene lied vind ik dan weliswaar tenenkrommender dan het andere, maar een vakantieverblijf dat hard Nederlandse/Nederlandstalige muziek laat horen omdat het zo leuk is voor de Nederlandse gasten vind ik zelf allemaal één pot nat.
Ik zie Di-rect nog niet genoemd. Die heeft ook veel heerlijke nummers.

Verder inderdaad Chef special, Kensington maar ook Kane ( rain on me) als je daarvan houdt.
En Caro emerald ( night like this, riviera life) en Anouk.
Blauwe ruis, Mens of Later als ik groter ben van Bløf
Stil in mij van Van dik hout.

Er is genoeg naast het levenslied.
AnAppleADay schreef:
06-05-2025 05:33
Ik zou gaan voor:

Guus Meeuwis - Brabant
Blof - Zoutelande
Flemming - Automatisch
Nielson - Sexy als ik dans
Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
Suzan&Freek - Als het avond is
Kris Kros Amsterdam & Maan - hij is van mij
Goldband - Noodgeval

En dan evt nog wat niet-Nederlandstalig als Chef’Special, Davina Michelle, Vengaboys, Kensington etc.

DJs als Martin Garrix, Tiësto en La Fuente voelt niet echt als Nederlandse muziek.

Ik zou wegblijven van ouwelullen muziek als Doe Maar en de Dolly Dots en wel muziek uit deze eeuw pakken.
Doe Maar onwelullenmuziek noemen maar zelf Guus M en Susan en Freek noemen...
Bo-Katan schreef:
06-05-2025 11:14
Ik zie Di-rect nog niet genoemd. Die heeft ook veel heerlijke nummers.

Verder inderdaad Chef special, Kensington maar ook Kane ( rain on me) als je daarvan houdt.
En Caro emerald ( night like this, riviera life) en Anouk.
Blauwe ruis, Mens of Later als ik groter ben van Bløf
Stil in mij van Van dik hout.

Er is genoeg naast het levenslied.
Caro Emerald vind ik ook erg goed,Bløf en dat door jou genoemde lied.
Je pense donc je suis
Van mij mag Deleted Scenes from the Cutting Room Floor van Caro Emerald op repeat de hele dag als ik aan het zwembad lig.
Opposites - Licht uit
Una noche loca
vivapimpelmees schreef:
06-05-2025 11:43
Doe Maar onwelullenmuziek noemen maar zelf Guus M en Susan en Freek noemen...
Uh ja, Doe Maar is jaren 80, was toen natuurlijk hartstikke hip maar inmiddels wel echt ouwelullenmuziek.
Ik ken daarentegen genoeg 20ers en 30ers die Guus Meeuwis en Susan&Freek luisteren.

Je kan het suffe muziek vinden (kan ik me in vinden) maar Doe Maar is zeker meer ouwelullen.
jojojo schreef:
06-05-2025 13:33
Van mij mag Deleted Scenes from the Cutting Room Floor van Caro Emerald op repeat de hele dag als ik aan het zwembad lig.
Ja die vind ik ook heel goed!
Ooit op Tenerife bij een restaurant gegeten waar ze m draaiden. Zo leuk!
MadameBijoux schreef:
06-05-2025 13:14
Caro Emerald vind ik ook erg goed,Bløf en dat door jou genoemde lied.
Blauwe ruis is mijn absolute favoriet. Vooral live. Bij eerste pingeltje op de gitaar hoor ik het al. Maar ik ben dan ook een enorme Bløf fan. Beetje off topic.

To, deel je de uiteindelijke lijst hier? Ik ben nl best benieuwd wat het gaat worden.
AnAppleADay schreef:
06-05-2025 13:59
Uh ja, Doe Maar is jaren 80, was toen natuurlijk hartstikke hip maar inmiddels wel echt ouwelullenmuziek.
Ik ken daarentegen genoeg 20ers en 30ers die Guus Meeuwis en Susan&Freek luisteren.

Je kan het suffe muziek vinden (kan ik me in vinden) maar Doe Maar is zeker meer ouwelullen.
Mijn twintigers zijn gek op Doe Maar en hebben een gloeiende hekel aan Susan en Freek.
Ik vin chef'special ook altijd wel lekker. Of Racoon.

Ik houd ook altijd erg van ben ik te min :love:, maar ik weet niet of iedereen daarop zit te wachten, haha.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven