Hoe vaak contact met ouders?
dinsdag 6 mei 2025 om 09:26
Puur uit interesse,
Hoe vaak per week bel, app je, en/of ga je langs bij je ouders?
Bellen zelden, appen paar keer in de week. Familie app, iedereen behalve vader start wel eens het gesprek.
Heb je kinderen, woon je in de buurt?
Nee, en wonen +-2u bij elkaar vandaan
En zijn je ouders blij met de hoeveelheid contact?
Nee
Bellen ze jou ook?
Nooit
Bellen zelden, appen paar keer in de week. Familie app, iedereen behalve vader start wel eens het gesprek.
Nee, en wonen +-2u bij elkaar vandaan
Nee
Bellen ze jou ook?
Nooit
introvert34 wijzigde dit bericht op 06-05-2025 16:42
36.98% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2025 om 14:12
Zie het zuurpruimentopic.
TO, het is gebruikelijk dat je als TS zelf aftrapt.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
You know it, and now I'm here.
dinsdag 6 mei 2025 om 14:46
mijn ouders leven niet meer..
mijn schoonouders zie ik, als ze thuis zijn, wekelijks. We hebben er een traditie van gemaakt om in het weekend samen te eten. De ene week bij ons, de andere week bij hun.
Ik zet er bewust bij als ze thuis zijn, want ze hebben een vakantie huis ergens en daar zijn ze veel. De afstand is dan niet te doen om even op en neer te rijden dus dat doen we dan ook niet. Dus soms zie ik ze wekenlang niet.
We appen in de familie app wel regelmatig. Soms 1 op 1 als daar een reden toe is.
mijn schoonouders zie ik, als ze thuis zijn, wekelijks. We hebben er een traditie van gemaakt om in het weekend samen te eten. De ene week bij ons, de andere week bij hun.
Ik zet er bewust bij als ze thuis zijn, want ze hebben een vakantie huis ergens en daar zijn ze veel. De afstand is dan niet te doen om even op en neer te rijden dus dat doen we dan ook niet. Dus soms zie ik ze wekenlang niet.
We appen in de familie app wel regelmatig. Soms 1 op 1 als daar een reden toe is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 6 mei 2025 om 15:05
ik was 30 toen ik ouderloos was... nu inmiddels 12 jaar geleden. Bijzonder hoe vaak dit toch voor komt eigenlijk..Pimpelmeesje87 schreef: ↑06-05-2025 14:59Mijn ouders leven ook niet meer. Ik was 22. Nu al 18 jaar geleden. Schoonouders zie ik eens in de 2-3 maanden, appen regelmatig.

Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 6 mei 2025 om 15:10
Ik zie mijn ouders ongeveer maandelijks, hoewel ze dichtbij wonen. Ik heb jonge kinderen, ze pasten tot voor kort wekelijks op. Doordat ze niet meer oppassen zien ze de kinderen ook wel aanzienlijk minder.
Ik bel wel eens, zij mij eigenlijk nooit.
Het initiatief voor het contact ligt eigenlijk volledig bij mij, dat vind ik wel eens jammer. Vanuit hun is het vooral het idee mij niet "lastig te willen vallen", omdat ik het zo druk zou hebben.
Overigens is de frequentie te laag naar mijn zin en heb ik me voorgenomen om vanaf nu eens per twee weken langs te gaan
. Met of zonder kinderen.
Ik bel wel eens, zij mij eigenlijk nooit.
Het initiatief voor het contact ligt eigenlijk volledig bij mij, dat vind ik wel eens jammer. Vanuit hun is het vooral het idee mij niet "lastig te willen vallen", omdat ik het zo druk zou hebben.
Overigens is de frequentie te laag naar mijn zin en heb ik me voorgenomen om vanaf nu eens per twee weken langs te gaan

dinsdag 6 mei 2025 om 15:23
In de tijd dat ik wees werd was er echt niemand in mijn omgeving. Ik was 20 en 22 toen mijn ouders stierven. Pas vanaf mijn 30e kwamen de lotgenoten.
dinsdag 6 mei 2025 om 15:33
Mn moeder appt regelmatig, zit met haar en mn zussen in een appgroep. Zie haar ook wel eens per week. Soms geen zin in maar dan sluit ze ergens bij aan. Dan leest ze in de app groep dat we/ik in de kroeg zit of naar de film ga en dan komt ze opeens ook langs. Dus nu zet ik dat minder in die groep.
Mn vader zie ik minder, probeerde het wekelijks te doen maar er komt weinig uit de man en ik vond het erg vermoeiend dus nu twee keer per maand ofzo. Vaak als er iets met zn laptop oid is, dan belt ie en blijf ik even voor de koffie of eten. Ze wonen hier beiden vijf min vandaan. Zijn al jaren uit elkaar.
Mn vader zie ik minder, probeerde het wekelijks te doen maar er komt weinig uit de man en ik vond het erg vermoeiend dus nu twee keer per maand ofzo. Vaak als er iets met zn laptop oid is, dan belt ie en blijf ik even voor de koffie of eten. Ze wonen hier beiden vijf min vandaan. Zijn al jaren uit elkaar.
koettie wijzigde dit bericht op 06-05-2025 19:32
13.88% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2025 om 16:00
Introvert34 schreef: ↑06-05-2025 09:26Puur uit interesse,
Ik app of bel mijn moeder minstens 2x per dag, soms vaker. Mijn vader heeft geen mobiel dus alles via mijn moeder.
Ik ga er 3x per week langs. Mijn kinderen zien ze ook iedere week.
Mijn schoonouders app ik 2x per week en zie ik gemiddeld 2x per week, 1x met man en 1x zonder man.
Zoon gaat 1 of 2x langs bij mijn schoonouders na school, gewoon voor de gezelligheid, een boodschap of even helpen.
2 kinderen en we wonen 10 minuten van mijn ouders af (met de auto).
Schoonouders wonen 2 minuten fietsen van ons af.
Mijn ouders vinden het fijn als we komen maar het is geen verplichting. Ze weten dat we een gezin hebben en dat het druk is. Op speciale dagen zoals kerst of moederdag, geven ze er niets om als je niet komt, als je maar tussendoor komt, dan vinden ze het allemaal wel prima.
Mijn schoonouders zijn volgens mij ook wel tevreden. Maar ze verwachten wel dat we op speciale dagen komen. Dat vind ik soms wel vervelend, ik wil ook wel eens moederdag met ons gezin vieren maar ze zijn al op leeftijd dus we gunnen hun dit. Wie weet hoe vaak het nog kan.
Bellen ze jou ook?
Schoonmoeder appt mij, mijn moeder appt of belt mij ook. Ligt eraan wie als eerste is.
Mijn broers/zussen komen ook zo vaak. We zien elkaar ook vaak (bij mijn ouders, bij mijn zus ga ik vaker op de koffie).
Mijn schoonzus ook zo vaak bij schoonouders, zwager bijna nooit. Hem zien we ook niet, schoonzus wel wekelijks.
dinsdag 6 mei 2025 om 16:40
Ik bel iedere zondag tussen 1 en 2. Ik woon in het buitenland. Als mijn zus of broer er is arrangeren ze beeldbellen. Mijn ouders hebben geen smartphone. Ik ga alleen nog naar Nederland als er een noodgeval zou zijn. En volgend jaar als mijn zus trouwt waarschijnlijk. Schoonouders zijn beide overleden.
Met mijn broer en zus heb ik een app groepje, die informeren ouders ook tussendoor en laten foto's en filmpjes zien.
Mijn eigen kinderen komen 2 a 3 keer per jaar. De jongste komt onverwacht en superleuk vrijdag. Ook daarmee een app, family business
Met mijn broer en zus heb ik een app groepje, die informeren ouders ook tussendoor en laten foto's en filmpjes zien.
Mijn eigen kinderen komen 2 a 3 keer per jaar. De jongste komt onverwacht en superleuk vrijdag. Ook daarmee een app, family business
dinsdag 6 mei 2025 om 18:23
Hier ook jong wees (3 toen vader overleed en 18 toen moeder overleed) dus geen contact meer met hen.
Mijn schoonvader heb ik nooit gekend en contact tussen schoonmoeder en mijn man en mij is erg matig. Het bestaat voornamelijk uit het sturen van een zelfgemaakt kaartje en eens in de paar maanden een bezoekje. Dit is vooral voor mijn man en haarzelf echt het maximale.
Wel hebben we goed contact met een oom en tante van mij. Die spreken we denk ik om de week, appen we regelmatig en zien elkaar zo om de 6-8 weken.
Mijn schoonvader heb ik nooit gekend en contact tussen schoonmoeder en mijn man en mij is erg matig. Het bestaat voornamelijk uit het sturen van een zelfgemaakt kaartje en eens in de paar maanden een bezoekje. Dit is vooral voor mijn man en haarzelf echt het maximale.
Wel hebben we goed contact met een oom en tante van mij. Die spreken we denk ik om de week, appen we regelmatig en zien elkaar zo om de 6-8 weken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 6 mei 2025 om 18:40
dinsdag 6 mei 2025 om 18:45
Ik zie mijn moeder eens per jaar ongeveer. We wonen 8000 km bij elkaar vandaan.
We bellen twee keer per week.
Toen ik nog dicht in de buurt woonde toen zagen we elkaar minimaal wekelijks.
Ik ben bezig met mijn remigratie te plannen en kan niet wachten om haar vaker te zien.
Mijn vader is overleden maar daar had ik dezelfde band mee als met mijn moeder.
Edit: Oh en jaa ik heb kinderen.
We bellen twee keer per week.
Toen ik nog dicht in de buurt woonde toen zagen we elkaar minimaal wekelijks.
Ik ben bezig met mijn remigratie te plannen en kan niet wachten om haar vaker te zien.
Mijn vader is overleden maar daar had ik dezelfde band mee als met mijn moeder.
Edit: Oh en jaa ik heb kinderen.
teeejamo wijzigde dit bericht op 06-05-2025 19:20
4.55% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2025 om 19:02
Ik was twintiger en dertiger toen ik mijn ouders verloor. Inmiddels in de 40 en nog steeds vrijwel geen lotgenoten. Ik ken niemand die beide ouders verloren heeft en echt een enkeling die er 1 verloren heeft.Pimpelmeesje87 schreef: ↑06-05-2025 15:23In de tijd dat ik wees werd was er echt niemand in mijn omgeving. Ik was 20 en 22 toen mijn ouders stierven. Pas vanaf mijn 30e kwamen de lotgenoten.
dinsdag 6 mei 2025 om 19:10
Als ik zin heb bel ik elke week. Meestal in 't weekend. Als ik geen zin heb ... dan niet. Ik ga gemiddeld 1 keer per 6 weken langs. Of als er wat speciaals is.
Geen kinderen, ik woon op 3 kwartier met de wagen. En 2 uur (en 3 overstappen) met openbaar vervoer. Ik heb geen rijbewijs.
In hun dromen kom ik elke 14 dagen langs.
Gezien ik 2u enkel onderweg ben en ze mij tegelijk het liefst na een uur weer zien vertrekken - zeker als ik alleen kom - begin ik daar niet aan.
Ik spaar mijn energie voor als ze ooit écht hulp-behoevend zijn.
Zelf naar hier komen doen ze 1 keer om de 3 jaar. Ik ben "naar het andere eind van de wereld" verhuisd waarvoor ze een drukke autostrade over moeten én altijd in de file staan op de ring van Antwerpen, dus ik moet / wij moeten maar komen.
Bellen ze jou ook?
Als ze me te lang niet hebben gehoord. En heel soms bedenkt mijn moeder om zelf om op zondagavond te bellen.
Ik heb telefonisch altijd contact met mijn moeder. Mijn vader en telefoons gaat niet samen.
Aan appen doen we niet. Tenzij zo 1 keer per kwartaal eens een foto.
Met de hele familie appt mijn moeder zich rot - als ik haar mag geloven - maar met haar kinderen gebruikt ze dat medium zowat nooit.
En ik bel zelf ook liever dan dat alles over de app moet.
Als ik zin heb bel ik elke week. Meestal in 't weekend. Als ik geen zin heb ... dan niet. Ik ga gemiddeld 1 keer per 6 weken langs. Of als er wat speciaals is.
Geen kinderen, ik woon op 3 kwartier met de wagen. En 2 uur (en 3 overstappen) met openbaar vervoer. Ik heb geen rijbewijs.
In hun dromen kom ik elke 14 dagen langs.
Gezien ik 2u enkel onderweg ben en ze mij tegelijk het liefst na een uur weer zien vertrekken - zeker als ik alleen kom - begin ik daar niet aan.
Ik spaar mijn energie voor als ze ooit écht hulp-behoevend zijn.
Zelf naar hier komen doen ze 1 keer om de 3 jaar. Ik ben "naar het andere eind van de wereld" verhuisd waarvoor ze een drukke autostrade over moeten én altijd in de file staan op de ring van Antwerpen, dus ik moet / wij moeten maar komen.
Bellen ze jou ook?
Als ze me te lang niet hebben gehoord. En heel soms bedenkt mijn moeder om zelf om op zondagavond te bellen.
Ik heb telefonisch altijd contact met mijn moeder. Mijn vader en telefoons gaat niet samen.
Aan appen doen we niet. Tenzij zo 1 keer per kwartaal eens een foto.
Met de hele familie appt mijn moeder zich rot - als ik haar mag geloven - maar met haar kinderen gebruikt ze dat medium zowat nooit.
En ik bel zelf ook liever dan dat alles over de app moet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 6 mei 2025 om 19:14
Mijn zus is trouwens wél de ideale dochter.
Die hen 3 kleinkinderen hebben bezorgd, die in de buurt is blijven wonen, die 2 keer per week belt, die af en toe binnenspringt, die het perfecte huishouden heeft, ...
Daar gaan ze dus wel regelmatig zelf langs.
Ze hebben er 5 jaar mee in oorlog gelegen en toen was er meer contact, maar sinds mijn zus terug is ben ik weer moeten wijken
.
Die hen 3 kleinkinderen hebben bezorgd, die in de buurt is blijven wonen, die 2 keer per week belt, die af en toe binnenspringt, die het perfecte huishouden heeft, ...
Daar gaan ze dus wel regelmatig zelf langs.
Ze hebben er 5 jaar mee in oorlog gelegen en toen was er meer contact, maar sinds mijn zus terug is ben ik weer moeten wijken

Is dit nu later?
dinsdag 6 mei 2025 om 19:54
Ik heb sinds mijn 19e geen ouders meer. Het is idd niet iets wat je vaak hoort.
Wel verrast om te lezen dat er hier meerderen zijn in het topic in dezelfde situatie.
sonne wijzigde dit bericht op 06-05-2025 20:03
12.70% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2025 om 19:54
Bellen 1x in de week, appen soms tussendoor.
Ga 1x per jaar langs
Geen kinderen, wonen 8000km bij elkaar vandaan (ik in Canada, ouders in NL)
Ja
Bellen ze jou ook?
In verband met tijdsverschil en het feit dat ik werk, ben ik vaak degene die belt wanneer het mij uitkomt. Maar ouders appen mij net zo goed, contact voelt niet eenzijdig.
Bellen 1x in de week, appen soms tussendoor.
Ga 1x per jaar langs
Geen kinderen, wonen 8000km bij elkaar vandaan (ik in Canada, ouders in NL)
Ja
Bellen ze jou ook?
In verband met tijdsverschil en het feit dat ik werk, ben ik vaak degene die belt wanneer het mij uitkomt. Maar ouders appen mij net zo goed, contact voelt niet eenzijdig.
dinsdag 6 mei 2025 om 20:14
Mijn vader (moeder is overleden) en ik bellen ongeveer eens per week. We appen wel wat vaker, ook regelmatig in de groepsapp die ik met hem en mijn zusje heb. Hij appt ook met mijn kinderen en mijn bijna ex-man. Met mijn stiefmoeder, zijn partner, app ik alleen met verjaardagen enzo.
Ik heb twee pubers, mijn vader en zijn vrouw zijn vorig jaar verder weg gaan wonen. Eerst woonden ze op 10 minuten met de auto en nu op ruim een uur.
Een van mijn kinderen is nog nooit in hun nieuwe huis geweest bedenk ik nu. Omdat vrijwel de hele familie hier woont komen ze vaker hier dan andersom.
Ik geloof dat ze het wel oké vinden zo.
Mijn vader belt zeker ook zelf
Ik heb twee pubers, mijn vader en zijn vrouw zijn vorig jaar verder weg gaan wonen. Eerst woonden ze op 10 minuten met de auto en nu op ruim een uur.
Een van mijn kinderen is nog nooit in hun nieuwe huis geweest bedenk ik nu. Omdat vrijwel de hele familie hier woont komen ze vaker hier dan andersom.
Ik geloof dat ze het wel oké vinden zo.
Mijn vader belt zeker ook zelf

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in