Werk & Studie alle pijlers

Pesterij en sabotage na melding onveiligheid

04-05-2025 22:36 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin dit jaar heb bij het management een klacht ingediend na een situatie waarbij een ander teamlid mijn grenzen ver overschreed. Helaas is ervoor gekozen de dader te beschermen, het verhaal niet serieus te nemen en zit ik nu overspannen thuis. Ik wil graag elders aan de slag, want het vertrouwen is volledig weg. Ik solliciteer nu naar een andere werkplek voor na de zomer. Echter hoorde ik laatst van een collega dat school naar buiten toe communiceert dat ik medeschuldig ben, dat ik diegene zou hebben uitgelokt. Dit is onwaar en getuigen hebben mijn verhaal ook bejrachtigd. Daarnaast heb ik tot noch toe weinig uitnodigingen gehad, slechts een handvol voor de vakantie. Mijn manager heeft hiervoor op een grote scholengroep gewerkt en ik maak me zorgen dat er onwaarheden over mij worden gedeeld in privegesprekken uit wraak dat ik hier een interne zaak van heb gemaakt. Ik solliciteer daarom ook niet meer in mijn woonplaats.

Ik maak me nu ontzettend zorgen hoe dit aan te pakken, ook omdat ik degene ben die een melding gedaan geeft, niet degene die de dader is. De situatie heeft dusdanig effect gehad dat mijn arts spreekt van een trauma.
Wat een verdrietige situatie voor je.
Je solliciteert dus eigenlijk terwijl je op je eigen werk ziek bent, doordat je overspannen bent en een trauma hebt opgelopen? Wat zegt je bedrijfsarts over de situatie? Eigenlijk zou je deze periode ook aan kunnen pakken om eerst weer beter te worden op kosten van je huidige werkgever. Dan kan je werkgever ook niet wegkomen met de situatie. Maar als je dat niet ziet zitten en wel verder wil met je sollicitaties, zou ik toch ook eerst inzetten op je eigen herstel. Ik hoop dat je goede ondersteuning krijgt van je bedrijfsarts.
ik heb een soortgelijke ervaring gehad TO. Ik kwam in een situatie waarbij een collega mij op dusdanige wijze schoffeerde dat ik daar ook direct bij dacht; dit is niet oke.
Toen ik haar, en haar leidinggevende via een mail wees op wat er volgens mij was voorgevallen en dat ik dat als heel onprettig had ervaren kreeg ik nul reactie op de inhoud, en alleen de reactie dat ze hoopte dat ik er van zou leren.

Ik heb toen, was een hele grote organisatie, een klacht ingediend. De reactie die ik toen kreeg was: Pas op wat je doet, dit kan je je baan kosten. Ik heb me ook ziek gemeld, had er wel degelijk enorm last van en ben ondertussen gaan solliciteren.

Toen ik duidelijk zicht had op een nieuwe baan heb ik t gesprek opgezocht. Aangegeven dat er voor mij geen veilige basis meer was en dat ik vond dat ik keihard in de steek gelaten werd door bepaalde mensen. Dat ik niet terug kon, maar dat ik dat risico niet alleen wilde dragen.

Ik heb toen een VSO gekregen met een opzegtermijn en ontslagvergoeding, en na die opzegtermijn ben ik elders in dienst getreden. Was voor mij een hele goede uitweg.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven