Help Kledingtips man - bruiloftsgast gezocht
dinsdag 6 mei 2025 om 22:56
Hallo,
Ik hoop dat jullie mijn vriend kunnen helpen. Hij is uitgenodigd op een bruiloft en de laatste keer dat hij op een trouwerij was is best lang geleden. Hij moet dus op zoek naar een geschikte outfit.
Nu draagt hij nooit pakken en is dat helemaal niet zijn stijl.
Wat hij gebruikelijk draagt zijn jeans, vans of andere sneakers, t-shirts en truien
En als hij enigszins netjes voor de dag wilt komen een Carhartt blouse van dikkere stof die hij dan open draagt.
Qua merken denk aan: Obey, veel van Carhartt , Patagonia, Levi’s, Vans
Dresscode van het feest is “Feestelijk” met als omschrijving oa “elegante outfit” “dansschoenen”
En nu?!
Wie heeft voor ons outfit ideeën/inspiratie/webshops..
Wat past binnen de smaak van mijn vriend maar is feestelijk en elegant genoeg voor een bruiloft..
Het is trouwens in mei.
Dank alvast voor het meedenken!
Ik hoop dat jullie mijn vriend kunnen helpen. Hij is uitgenodigd op een bruiloft en de laatste keer dat hij op een trouwerij was is best lang geleden. Hij moet dus op zoek naar een geschikte outfit.
Nu draagt hij nooit pakken en is dat helemaal niet zijn stijl.
Wat hij gebruikelijk draagt zijn jeans, vans of andere sneakers, t-shirts en truien
Qua merken denk aan: Obey, veel van Carhartt , Patagonia, Levi’s, Vans
Dresscode van het feest is “Feestelijk” met als omschrijving oa “elegante outfit” “dansschoenen”
En nu?!
Wie heeft voor ons outfit ideeën/inspiratie/webshops..
Wat past binnen de smaak van mijn vriend maar is feestelijk en elegant genoeg voor een bruiloft..
Het is trouwens in mei.
Dank alvast voor het meedenken!
dinsdag 6 mei 2025 om 23:04
dinsdag 6 mei 2025 om 23:11
Neutrale pantalon: https://www.black-leo.nl/zwarte-heren-p ... aille.html
Met stoere blouse maar dan wel echt dichtgeknoopt: https://www.black-leo.nl/groen-casual-s ... rhemd.html
Met stoere blouse maar dan wel echt dichtgeknoopt: https://www.black-leo.nl/groen-casual-s ... rhemd.html
dinsdag 6 mei 2025 om 23:12
Baggy pantalon, ook een leuke middenweg: https://www.black-leo.nl/zwarte-baggy-h ... talon.html
Lijkt net alsof ik aandelen van die site heb, maar ben er toevallig op terecht gekomen. 90% van wat ze verder verkopen vind ik echt vreselijk
Lijkt net alsof ik aandelen van die site heb, maar ben er toevallig op terecht gekomen. 90% van wat ze verder verkopen vind ik echt vreselijk

woensdag 7 mei 2025 om 06:48
woensdag 7 mei 2025 om 06:56
woensdag 7 mei 2025 om 07:32
Zoiets, casual chic/smart chic.
Overhemd met Maokraag onder een pak, een overhemd, nette broek met gilet of een los linnen overhemd op een nette broek.
https://www.dobell.nl/dobell-licht-blau ... gilet-ss24
https://www.charlestyrwhitt.com/nl/nl_N ... our_swatch
Géén zwarte broek. Een zwarte broek is zo ‘ikdraagnooitnetjesdusditisveilig’.
woensdag 7 mei 2025 om 09:08
Hoe oud is hij?
En hij heeft een jeans. Is die een beetje netjes? Zo ja, dan zou ik investeren in een leuk shirt en een colbertje in een neutrale tint dat je ook in andere seizoenen kunt dragen. Zo nee, dan moet er ook een nette broek bij.
Echt, een colbertje kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
Dansschoenen (leren zool) is leuk, maar hij kan vast niet dansen als ik je beschrijving zo lees. Dan is een nette sneaker (dus niet oranje met gele strepen, en geen lomp geval waar je op zou gaan basketballen) misschien handiger.
En hij heeft een jeans. Is die een beetje netjes? Zo ja, dan zou ik investeren in een leuk shirt en een colbertje in een neutrale tint dat je ook in andere seizoenen kunt dragen. Zo nee, dan moet er ook een nette broek bij.
Echt, een colbertje kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
Dansschoenen (leren zool) is leuk, maar hij kan vast niet dansen als ik je beschrijving zo lees. Dan is een nette sneaker (dus niet oranje met gele strepen, en geen lomp geval waar je op zou gaan basketballen) misschien handiger.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 7 mei 2025 om 09:12
Ik denk dat ze met dansschoenen bedoelen dat je schoenen moet aantrekken waarop je een avond kan dansen, met de hint dat er van je verwacht wordt dat je gaat dansen. Dat kunnen dus best sneakers zijn.merano schreef: ↑07-05-2025 09:08Hoe oud is hij?
Echt, dat kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
woensdag 7 mei 2025 om 09:15
Als ze dit op de uitnodiging zetten, heb je kans dat de bruid zelf op het feest Converse draagt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 7 mei 2025 om 09:20
Wat maken sommige mensen het toch lastig voor hun gasten.
Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen komen en het naar hun zin hebben.
Het is een feest en geen begrafenis of gala waar gepaste kleding nog wel een beetje relevant zou zijn.
Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen komen en het naar hun zin hebben.
Het is een feest en geen begrafenis of gala waar gepaste kleding nog wel een beetje relevant zou zijn.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 7 mei 2025 om 09:25

Maar mensen gaan voorbij
woensdag 7 mei 2025 om 09:29
Ik zou eerder voor een nette broek (eventueel een chino) met overhemd (zonder colbert) gaan dan een spijkerbroek met een colbert.merano schreef: ↑07-05-2025 09:08Hoe oud is hij?
Geen zwarte broek maar een neutrale kleur bv beige.
Met een wit, licht- of donkerblauw overhemd.
Sneakers kunnen best, zolang ze niet afgetrapt zijn.
woensdag 7 mei 2025 om 09:30
Soms gaat het er vooral om dat je de indruk wekt dat je je best hebt gedaan, dan dat je er daadwerkelijk tip top uit ziet.
Makkelijkste is een pak te huren. In een beetje lichte kleur, dan voldoe je al snel aan de wens van het bruidspaar.
Andere optie is idd zo'n overhemd als karotta in haar eerste link voorstelde. Overhemden met rechte onderkant lijken te passen bij zijn stijl en kunnen ook best net.
Ik kan geen geschikt plaatje vinden, maar zoiets, en dan alles in 1 kleur:
Makkelijkste is een pak te huren. In een beetje lichte kleur, dan voldoe je al snel aan de wens van het bruidspaar.
Andere optie is idd zo'n overhemd als karotta in haar eerste link voorstelde. Overhemden met rechte onderkant lijken te passen bij zijn stijl en kunnen ook best net.
Ik kan geen geschikt plaatje vinden, maar zoiets, en dan alles in 1 kleur:

Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in