Mode & Beauty alle pijlers

Help Kledingtips man - bruiloftsgast gezocht

06-05-2025 22:56 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik hoop dat jullie mijn vriend kunnen helpen. Hij is uitgenodigd op een bruiloft en de laatste keer dat hij op een trouwerij was is best lang geleden. Hij moet dus op zoek naar een geschikte outfit.

Nu draagt hij nooit pakken en is dat helemaal niet zijn stijl.
Wat hij gebruikelijk draagt zijn jeans, vans of andere sneakers, t-shirts en truien 😉 En als hij enigszins netjes voor de dag wilt komen een Carhartt blouse van dikkere stof die hij dan open draagt.
Qua merken denk aan: Obey, veel van Carhartt , Patagonia, Levi’s, Vans

Dresscode van het feest is “Feestelijk” met als omschrijving oa “elegante outfit” “dansschoenen”

En nu?!
Wie heeft voor ons outfit ideeën/inspiratie/webshops..
Wat past binnen de smaak van mijn vriend maar is feestelijk en elegant genoeg voor een bruiloft..
Het is trouwens in mei.

Dank alvast voor het meedenken!
Zoiets? Niet qua kleuren, maar qua stijl:
https://cdn.webshopapp.com/shops/245901 ... blouse.jpg
Neutrale pantalon: https://www.black-leo.nl/zwarte-heren-p ... aille.html
Met stoere blouse maar dan wel echt dichtgeknoopt: https://www.black-leo.nl/groen-casual-s ... rhemd.html
Baggy pantalon, ook een leuke middenweg: https://www.black-leo.nl/zwarte-baggy-h ... talon.html

Lijkt net alsof ik aandelen van die site heb, maar ben er toevallig op terecht gekomen. 90% van wat ze verder verkopen vind ik echt vreselijk :rolling:
Bij sommige gelegenheden is een pak nu eenmaal gepast. Je kunt er een wat robuuster shirt onder doen of coole schoenen.
KamilleT schreef:
06-05-2025 23:39
Bij sommige gelegenheden is een pak nu eenmaal gepast. Je kunt er een wat robuuster shirt onder doen of coole schoenen.
Eens.
Is hij alleen voor het avondfeest uitgenodigd? Dan zou ik gewoon een feestelijk overhemd op zijn jeans kopen en meer niet.
Coffee is never my cup of tea
Elegant denk ik niet aan jeans. Dan vind ik de opties van Karrota nog wel aardig. Ik zou echter toch voor een pak gaan.
Zoiets?

pak: (boozt)

Afbeelding

met dit overhemd: (Wefashion)

Afbeelding
Toch een pak, zonder das en met sneakers.
Een pak met sneakers is cool en mooi tegelijk. Draag op zijn minst een pantalon en een net overhemd.
Geeeeen houthakkersoverhemd.

Een mooie stof broek zit overigens veeeel lekkerder dan ruwe jeansstof.
https://www.wefashion.com/nl_NL/fundame ... _suit.html

WE heeft best veel pakken.
Mannen die alleen op het feest komen hebben maar zelden allemaal een pak aan. Als hij geen pakkenman is zou ik echt niet speciaal voor deze bruiloft een pak kopen.
Als hij daggast is, is WE inderdaad een goede winkel voor een niet al te duur pak.
Coffee is never my cup of tea
Leuke pantalon, niet een lange maar net boven de enkels. En dan mooie effen witte (dus zonder schreeuwerige details) sneakers en een effen wit overhemd. Netjes maar niet stijfjes.
En geen lange sokken dan natuurlijk haha
Confhettie schreef:
07-05-2025 00:36
Zoiets?

pak: (boozt)

Afbeelding

met dit overhemd: (Wefashion)

Afbeelding
Zoiets, casual chic/smart chic.
Overhemd met Maokraag onder een pak, een overhemd, nette broek met gilet of een los linnen overhemd op een nette broek.

https://www.dobell.nl/dobell-licht-blau ... gilet-ss24

https://www.charlestyrwhitt.com/nl/nl_N ... our_swatch

Géén zwarte broek. Een zwarte broek is zo ‘ikdraagnooitnetjesdusditisveilig’.
Hoe oud is hij?

En hij heeft een jeans. Is die een beetje netjes? Zo ja, dan zou ik investeren in een leuk shirt en een colbertje in een neutrale tint dat je ook in andere seizoenen kunt dragen. Zo nee, dan moet er ook een nette broek bij.
Echt, een colbertje kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
Dansschoenen (leren zool) is leuk, maar hij kan vast niet dansen als ik je beschrijving zo lees. Dan is een nette sneaker (dus niet oranje met gele strepen, en geen lomp geval waar je op zou gaan basketballen) misschien handiger.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
07-05-2025 09:08
Hoe oud is hij?

En hij heeft een jeans. Is die een beetje netjes? Zo ja, dan zou ik investeren in een leuk shirt en een colbertje in een neutrale tint dat je ook in andere seizoenen kunt dragen. Zo nee, dan moet er ook een nette broek bij.
Echt, dat kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
Dansschoenen (leren zool) is leuk, maar hij kan vast niet dansen als ik je beschrijving zo lees. Dan is een nette sneaker (dus niet oranje met gele strepen, en geen lomp geval waar je op zou gaan basketballen) misschien handiger.
Ik denk dat ze met dansschoenen bedoelen dat je schoenen moet aantrekken waarop je een avond kan dansen, met de hint dat er van je verwacht wordt dat je gaat dansen. Dat kunnen dus best sneakers zijn.
Karrota schreef:
07-05-2025 09:12
Ik denk dat ze met dansschoenen bedoelen dat je schoenen moet aantrekken waarop je een avond kan dansen, met de hint dat er van je verwacht wordt dat je gaat dansen. Dat kunnen dus best sneakers zijn.
Als ze dit op de uitnodiging zetten, heb je kans dat de bruid zelf op het feest Converse draagt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wat maken sommige mensen het toch lastig voor hun gasten.

Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen komen en het naar hun zin hebben.
Het is een feest en geen begrafenis of gala waar gepaste kleding nog wel een beetje relevant zou zijn.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
07-05-2025 09:20
Wat maken sommige mensen het toch lastig voor hun gasten.

Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen komen en het naar hun zin hebben.
Het is een feest en geen begrafenis of gala waar gepaste kleding nog wel een beetje relevant zou zijn.
:kneel: :yes: helemaal met je eens.
Maar mensen gaan voorbij
merano schreef:
07-05-2025 09:08
Hoe oud is hij?

Echt, een colbertje kun je vaker aan en het is altijd handig om er één in je kast te hebben voor gelegenheden.
Ik zou eerder voor een nette broek (eventueel een chino) met overhemd (zonder colbert) gaan dan een spijkerbroek met een colbert.
Geen zwarte broek maar een neutrale kleur bv beige.
Met een wit, licht- of donkerblauw overhemd.
Sneakers kunnen best, zolang ze niet afgetrapt zijn.
Soms gaat het er vooral om dat je de indruk wekt dat je je best hebt gedaan, dan dat je er daadwerkelijk tip top uit ziet.

Makkelijkste is een pak te huren. In een beetje lichte kleur, dan voldoe je al snel aan de wens van het bruidspaar.

Andere optie is idd zo'n overhemd als karotta in haar eerste link voorstelde. Overhemden met rechte onderkant lijken te passen bij zijn stijl en kunnen ook best net.

Ik kan geen geschikt plaatje vinden, maar zoiets, en dan alles in 1 kleur:
Afbeelding
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Een chino met een linnen overhemd. Heeft hij toch een relaxte look maar is het wel passend bij de gelegenheid. En dan gewoon een paar nette vans erbij.
Een beige of donkerblauwe broek met een wit of lichtblauw (bij de beige broek) overhemd. Altijd goed. Overhemd wel netjes dichtknopen, alleen bovenste (of bovenste 2) knoopjes open.
Ik dacht ook aan een (linnen) overhemd met maokraag en een relaxte chino.
Sowieso altijd goed om ten minste één setje voor nette gelegenheden in de kast te hebben liggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven