Bezoek

07-05-2025 16:21 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi lezers☺️
Hoe vaak krijgen jullie bezoek? Mijn situatie ( of meer die van de inloop) is de laatste jaren nogal veranderd waardoor ik weinig bezoek krijg. Contrast is best groot omdat vroeger iedereen letterlijk de deur plat liep hier waardoor ik erg moet wennen aan de nieuwe situatie.. al deze mensen zijn verhuisd ( buren) hebben relaties gekregen en/ of kinderen waardoor natuurlijk andere prioriteiten. Ik (40) ben al jaren alleenstaand met 2 kinderen. Vrienden van mijn kinderen komen wel langs maar mijn vriendinnen zie ik nauwelijks hier ( bellen wel dagelijks). Ik voel me soms een beetje triest daardoor terwijl ik ook graag alleen ben.. ik heb geen ouders meer, al jaren geen contact met familie, mijn kids ook geen opa’s en oma’s.. broer en schoonzus komen wel eens voor een bak koffie maar hebben net een baby dus dat is ook niet meer spontaan zeg maar. Ik heb een drukke baan in de zorg maar mis soms echt de spontane inloop.. hoe gaat dat bij jullie?
Weten mensen, dat je dit mist?
Tamara1 schreef:
07-05-2025 16:21
mis soms echt de spontane inloop.. hoe gaat dat bij jullie?
Wij hebben iedere vorm van spontane inloop weten uit te bannen, met witte salie, en duidelijke communicatie naar familieleden dat ze echt niet spontaan welkom zijn. Met vrienden ging dat sneller, wie spontaan wil inlopen is geen vrienden van ons.

Maar ik vermoed dat jouw gevoel niet geholpen is met deze kennis
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Ik kan me niet heugen dat ik de laatste 25 jaar onverwachte visite heb gekregen. Kennissen van mij hebben dat bijna elke dag, dus het is nog wel gebruikelijk.
Ik krijg nooit onaangekondigd bezoek, zelfs niet meer van de deurwaarder. Heerlijk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik krijg gelukkig ook nooit onaangekondigd bezoek.
Ik krijg nooit bezoek. Max. 1 keer in de 2 jaar ofzo. Liefst minder. Ik hou niet van mensen in mijn huis dus ik nodig nooit iemand uit.

Ik spreek liever bij anderen af of in de stad ofzo.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik krijg ook weinig tot geen onaangekondigd bezoek, maar daar hou ik ook niet zo van. Het is hier dus nooit een zoete inval geweest.
Yakuzakiko schreef:
07-05-2025 19:32
Ik krijg gelukkig ook nooit onaangekondigd bezoek.
Ik bedenk me ineens: heel soms komt mijn ex-schoonzus onverwacht langs.En dan neemt ze haar kinderen mee, die intussen 15 en 22 zijn of zo en werkelijk geen idee hebben wat ze hier moeten. Het is vast goed bedoeld maar ik vind het zo ongemakkelijk altijd. Ik heb ook nooit iets voor die mensen in huis natuurlijk, vreselijk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik vind onverwacht bezoek verschrikkelijk :biggrin: Dacht vroeger altijd dat ik 'later' soort inloophuis voor familie, buren en vrienden (van kinderen) zou worden, maar toen het eenmaal 'later' was, bleek ik dat slecht te trekken...

Hoe is het contact met je buren?
Familie komt wel eens langs maar niet onverwachts (daar wonen ze ook allemaal te ver voor).
Verder een paar x per jaar vrienden als we ze uitnodigen.
Oef, mijn schoonouders probeerden dit wel eens. Toen ze een poosje geleden in de kraamweek onaangekondigd op de stoep stonden en dit gewoon niet uitkwam waren ze teleurgesteld. En wij voelden ons daar weer rot over.

Dus goed gesprek hierover gehad en uitgelegd dat we dit echt niet fijn vinden.

Wat is nou eenmaal de moeite van even een appje, al is het 5-10 min vtv?! Dan heb ik in ieder geval de kans om heel even iets fatsoenlijks aan te trekken of even de tafel op te ruimen ofzo. Ik weet niet of ze het snappen “want alle spontaniteit is weg zo toch…”, maar ze zijn niet meer onaangekondigd langsgekomen
Onverwachts bezoek: ik zou willen dat ik het zou willen, maar ik wil het niet.
Als de spontane inloop niet naar jou komt ... zelf spontaan inlopen bij een ander :-D?

Met een drukke job in de zorg, mogelijk wisselende uren door die zorg, als alleenstaande ouder én 2 kinderen denkt je omgeving misschien ook dat je het zelf al druk zat hebt?

Een extra hobby zoeken?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
MyLittlePony schreef:
07-05-2025 19:23
Wij hebben iedere vorm van spontane inloop weten uit te bannen, met witte salie, en duidelijke communicatie naar familieleden dat ze echt niet spontaan welkom zijn. Met vrienden ging dat sneller, wie spontaan wil inlopen is geen vrienden van ons.

Maar ik vermoed dat jouw gevoel niet geholpen is met deze kennis
:HA: :rofl: ik moest hier echt veel te hard om lachen.
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2025 19:38
Ik bedenk me ineens: heel soms komt mijn ex-schoonzus onverwacht langs.En dan neemt ze haar kinderen mee, die intussen 15 en 22 zijn of zo en werkelijk geen idee hebben wat ze hier moeten. Het is vast goed bedoeld maar ik vind het zo ongemakkelijk altijd. Ik heb ook nooit iets voor die mensen in huis natuurlijk, vreselijk.
Dat klinkt idd ongemakkelijk. Ik heb dan in de snacklade ook altijd nog maar 5 borrelnootjes en 1 koekje.
Een tante van mijn man kwam eens onverwachts langs, van ver met het openbaar vervoer. En we hadden ook helemaal niks in huis.
Toen heb ik wat boterhammen geroosterd en dat in kleine stukjes gesneden en kaas en ham erop. Ze zal ook wel gedacht hebben..
apiejapie schreef:
07-05-2025 19:47
Onverwachts bezoek: ik zou willen dat ik het zou willen, maar ik wil het niet.
Dat heb ik met sporten.
Ik krijg al vlekken in mijn nek bij de gedachte aan spontaan bezoek . Gelukkig weet mijn familie en vriendenkring dat ook . Ook 10 minuten van te voren aankondigen is voor mij spontaan bezoek . Minimaal een week van te voren laten weten en blijven logeren alleen mijn kinderen en schoonkinderen . Weinig spontaan ik begrijp het maar is gewoon niets voor mij . Ruim vooraf afgesproken prima .
Alleen mijn moeder komt wel eens onverwachts aanwaaien, maar dat voelt niet als visite. Onverwachte visite: liever niet.
Ik heb iedereen goed duidelijk gemaakt dat ik absoluut geen onaangekondigd bezoek wil en nodig zelden mensen uit.
Maar ik heb wel ouders, broers, zussen, (schoon)kinderen, vrienden, buren,...
En werk veel, heb veel rust nodig en spendeer graag veel tijd aan mijn hobby's. Onaangekondigd bezoek komt daardoor altijd ongelegen.

Maar daar ben jij niets mee to..
zeg dat tegen je omgeving? Of als het probleem eenzaamheid is ga dan deelnemen aan het verenigingsleven in je woonplaats?
Onverwachts? Volgens mij nog nooit van mijn leven gelukkig.
Laatst wel in de ochtend afgesproken dat een vriendin in de middag kwam en dat was al erg spontaan voor mij.

Maar als ik jou zo lees TO is het toch ook helemaal niet handig voor jou als mensen zomaar op de stoep staan?
Twee kinderen en een drukke baan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik vind onverwachtse aanloop meestal leuker dan geplande bezoekjes.
Tussen onverwacht en gepland zit eigenlijk ook nooit langer dan een paar uur.
Het gebeurt wel minder vaak, de laatste jaren, dat vriendinnen zomaar even kijken of ik thuis ben : iedereen is ( meer ) gaan werken, hebben oppasdagen etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier een schoonmoeder die altijd spontaan langskomt :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Nooit
Gepland ook zelden
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik heb een verbod op onaangekondigd bezoek. En de kleine groep mensen die ik in mijn inner circle heb weten dat, en respecteren dat. Toch zou ik soms wel wat vaker sociale contacten hebben buiten werk om. Maar tegelijkertijd vraag ik me ook af of ik dat wil omdat ik het gevoel heb dat dat “hoort”.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven