Bruine bonen bewaren

08-05-2025 15:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Suffe vraag, maar ik kom er via Google niet helemaal uit. Ik eet morgen chili con carne (alleen) en heb een grote pot bruine bonen. Kan ik de helft van de bonen in de pot laten zitten en (in de koelkast) bewaren tot volgende week?

Direct twee porties maken en invriezen kan niet, ik heb momenteel geen vriezer.

:)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Kijk eens op de pot.
een dag of drie, niet een hele week' En liefst ook in een goed afsluitbaar bakje, niet in de originele verpakking
hier staat het: https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... -eten.aspx

Alleen voor gesloten blikken en potten

De houdbaarheidsdatum geldt alleen voor gesloten blikken en potten. Als het blik of de pot al geopend is, geldt de datum niet meer. Groenten uit een geopend blik of een geopende pot, kun je nog drie dagen bewaren in een bakje in de koelkast.
Alright, bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik zou dat wel wat langer dan 3 dagen durven bewaren.
Daarna goed verhitten.
Nova schreef:
08-05-2025 16:31
Ik zou dat wel wat langer dan 3 dagen durven bewaren.
Daarna goed verhitten.
Ik ook, in een goed afsluitbaar bakje in de koelkast. En als het dan na een week nog niet de pan uit stinkt en er zit geen groen haar op kun je het nog prima eten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
08-05-2025 17:30
Ik ook, in een goed afsluitbaar bakje in de koelkast. En als het dan na een week nog niet de pan uit stinkt en er zit geen groen haar op kun je het nog prima eten.
:HA: Ja, algemene regel, pluizig eten vermijden.

TO: bakje nemen waar het zo precies mogelijk in past. Met weinig zuurstof er omheen, en gelijk koud wegzetten. Dag of vijf zal vast wel lukken.
Ik zou gewoon een kleine pot halen voor morgen en de grote voor een andere keer bewaren. Googlen, kleine bakjes met zo min mogelijk zuurstof, ruiken of het nog goed is.... mij teveel gedoe. Die grote pot komt wel een andere keer op!
Of je eet de dag erna bonenschotel/ burito's /weet ik veel wat, waar je de bonen direct in gooit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven