Vliegtuig gemist....wie nog meer?

06-05-2025 21:26 135 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Collega vertelde vandaag dat ze haar vliegtuig deze vakantie heeft gemist.
Had op zaterdag nog kopie gemaakt en haar paspoort onder het kopieerapparaat laten liggen.
Toen ze er achterkwam was de winkel al dicht. Niet gelukt om op tijd een noodpaspoort te laten maken, wel geprobeerd op Schiphol maar lukte niet binnen de tijd.
Nieuwe vlucht geboekt en 3 dagen later met spoedprocedure voor een paspoort alsnog naar bestemmingen gevlogen.

Wie heeft er ook weleens zijn vliegtuig gemist en wat was de reden?
Flashy schreef:
10-05-2025 10:08
Tenzij je daardoor zelf je overstap mist.
Er wachten geen vliegtuigen zo lang op individuen.
Lekke band op weg naar het vliegveld. Gelukkig was het vliegtuig toen vertraagd, dus nog net gehaald. Ik heb nog nooit echt een vlucht gemist.
pina schreef:
07-05-2025 13:15
Schiet me nog eentje te binnen.

Had ook een keer een vlucht gemist toen een vriend had geboekt. Die had bij de datum per ongeluk verkeerde retourdatum gekozen, omdat het kalendertje weekstart op zondag had, of per ongeluk te ver door gescrolld of zoiets. Er was in elk geval iets waardoor we per ongeluk een dag te laat op het vliegveld stonden. Als een ander iets boekt ben ik als een kind, ik controleer niks, haha!

Ook een keertje gehad dat mijn ESTA naar Amerika niet goedgekeurd bleek te zijn. Had ik al zo vaak aangevraagd, nooit een probleem, dus had er weinig aandacht aan geschonken. Maar ik had nu een nieuw paspoort en ik had een O als een 0 ingevoerd, of andersom (nu gebruiken ze geloof ik geen O meer voor paspoortnummers). Ik had nooit meer op die portal ingelogd en had niet gezien dat het niet goedgekeurd was.

Dus toen mocht ik Amerika niet in (was niet eindbestemming) en wilden ze me op Schiphol niet laten gaan. Heb moeten praten als brugman en uiteindelijk hebben ze me op eigen risico laten gaan. Was wel rennen geblazen. In Amerika heeft uiteindelijk niemand vragen gesteld. Nu met trump maar niet meer doen ;)
Dit heeft mijn man ook een keer gehad toen hij naar New York zou gaan vanaf Brussel. Hij mocht echt niet mee zonder juiste ESTA en heeft toen in een race tegen de klok een nieuwe aangevraagd. Nu moet je er geloof ik langer op wachten, maar toen kreeg je het meteen na de aanvraag. Hij en zijn vader (waar hij mee reisde) kwamen als laatste net op tijd het vliegtuig binnen rennen, waar ze wisten wat er aan de hand was. Ze werden warm verwelkomd en kregen meteen een drankje tegen de stress ;-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Een keer een vlucht naar Rome gemist omdat de trein door de spoortunnel naar Schiphol stremming had. Gelukkig had ik een „duur“ ticket en werd ik zonder veel omhaal op de volgende vlucht gezet.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
13-05-2025 10:25
Een keer een vlucht naar Rome gemist omdat de trein door de spoortunnel naar Schiphol stremming had. Gelukkig had ik een „duur“ ticket en werd ik zonder veel omhaal op de volgende vlucht gezet.
Ja, dat speelt ook mee. Het is niet altijd een hele heisa om ongeboekt te worden bij een eenvoudige vlucht binnen Europa, bijvoorbeeld.
Een keer vanuit Brussel, vanwege extreme file. We waren niet de enigen.
Een keer op een zondag een overstap gemist, ze deden op die luchthaven gewoon de gate dicht terwijl er 100 mensen van mijn vlucht beteuterd stonden te kijken. Zonder koffers met zijn allen in bussen naar een hotel gereden en op kosten van de luchtvaartmaatschappij een hele leuke avond gehad met wildvreemde mensen die in hetzelfde schuitje zaten en er maar het beste van maakten. Ook mijn werk moeten bellen op maandagochtend dat ik gestrand was, iets dat ik altijd al had willen doen :)
Wij hebben een keer expres een vliegtuig gemist.

We gingen met onze (toen nog jonge kinderen) naar Guatemala.
We gingen daar vrienden bezoeken en hadden alleen handbagage mee.

Vlogen op Düsseldorf-Amsterdam-Mexico-Guatemala en weer terug dezelfde route.

Op de terugweg hebben we niet meer de verbinding van Amsterdam naar Düsseldorf genomen.
Felidaez schreef:
14-05-2025 09:47
Wij hebben een keer expres een vliegtuig gemist.

We gingen met onze (toen nog jonge kinderen) naar Guatemala.
We gingen daar vrienden bezoeken en hadden alleen handbagage mee.

Vlogen op Düsseldorf-Amsterdam-Mexico-Guatemala en weer terug dezelfde route.

Op de terugweg hebben we niet meer de verbinding van Amsterdam naar Düsseldorf genomen.
Daar zijn nu echt strengere regels voor.
Fanta1996 schreef:
15-05-2025 07:58
Daar zijn nu echt strengere regels voor.
Dit was ook meer dan 10 jaar geleden.

Maar ik denk niet dat ze alle mensen op een groot vliegveld die hun vlucht missen (want dat zijn er dagelijks echt wel veel) allemaal gaan opzoeken of beboeten.

Als je je vlucht mist, heb je pech.
Ik had ook oepserdefloeps een auto kunnen huren om in Dusseldorf te komen.
Of met de trein kunnen gaan.
Zij weten toch niet of je het expres of per ongeluk doet?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven