Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Popcorn schreef:
10-05-2025 08:22
Ik vind dit toch wel een beetje grappig , als ik het zo mag zeggen, dat mensen van viva dit al aan zagen komen met Koen..

Ik ga denk vandaag ergens proberen het filmpje te kijken.
Ja vind het ergens ook wel grappig. Tis triest dat iemand zo kan zijn.
Maar wij allemaal wisten al vanaf het begin die man is niet pluis.
Hij heeft j en s helemaal ingepakt, zelfs nu nog denken ze dat de vriendschap echt was en hopen ze nog op het beste met hem.
Deze mensen zijn zo naïef.

Waarom ook een hele video over maken? Als ze hem nog als vriend zien, dan kan je dat niet maken.
#doeslief
Volgens mij waren er genoeg signalen dat Koen misschien wel niet helemaal pluis was. Gezien dingen in het verleden en ik vond hem echt overkomen als een gladjanus. Maar de bakkers voelden zich heel wat door de aandacht van hem denk ik. Dat laat eigenlijk zien hoe triest ze zijn, hoe ze op zoek zijn naar "lieve vrienden", dat ben je geloof ik bij hen ook al gauw. Maar dan het over hem hebben in een vlog en denken dat alles nog goed komt begrijp ik ook niet. Maar ik begrijp van deze mensen wel meer niet.
Blondie68
03-11-2022 07:09
Topic: "Een Huis Vol - deel 18 (ZONDER SPOILERS)"
Pijler: Entertainment
Ik vond de vlog waarin ze uitleggen wat ze in Spanje gaan doen tenenkrommend. Zo onprofessioneel zijn ze op het gebied van de makelaardij. Kan me niet voorstellen dat potentiële kopers hun hulp inroepen. En sluwe Koen heeft Jan en Sofie alleen nodig als geldschieter.
En dan Eline die is duidelijk zo klaar met haar moeder. Maar dat boeit Sofie allema
Haha 2022 blondie jouw berichtje!!

Nou geldschieter dat klopt. Ik denk dat ze hem geld geleend hebben toen het ff minder met hem ging, en dat gedaan via die “onderneming” wat ze toen aangemaakt hebben in Spanje.
Even teruggekeken en teruggelezen.

Wat een lekkage bij de Verlegjes. Gelukkig blijven ze er zelf rustig onder en is Melissa een bewonderenswaardige aanpakker! Prachtige kinderen die best wel goed luisteren als ze worden aangesproken.

Dat been van Ivan. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar over geschreven is. Nou Linda, op zo'n moment mag je de ogen uit je hoofd huilen hoor. Wat zul je bang zijn geweest! Wat spreekt Julia geweldig mooi Engels! Ik hoop dat het goed met haar gaat op de middelbare school, ze verdient het.

De zingende zusjes Jelies. Hoort nou werkelijk geen enkele fan dat het vals is. Iemand schrijft: ze kunnen zo naar het songefestival. Ja, als Mia en Dion :nut: Janneke probeert te redden wat er te redden valt met zalvende teksten over de liefde van haar leven etc. maar ik ben bang dat het kwaad al is geschied. Ik lees alleen maar negatief commentaar over het programma en hun deelname.

En dan Koen... Zodra een makelaar je zo aan het paaien is, moeten alle alarmbellen afgaan. Naast het stuk grond hebben ze toch ook nog een deelname in een bedrijf van Koen? Ik kan me een bezoek aan een notaris herinneren. Sophie zou vanuit Nederland klanten werven of zoiets. Ik hoop voor ze dat ze niet voor al te veel geld het schip zijn ingegaan. Ik heb wel de indruk dat ze oprecht bezorgd zijn over hem, dat siert ze.
Zou de verkoop van het appartement er ook iets mee te maken hebben? Dat stond al heel lang te koop en is nu opeens verkocht. En poosje geleden hadden ze over iets nieuws in Spanje beginnen. Zou dat ook een gouden berg, oplichting geniaal idee voor een investering van Koen zijn geweest? Nu dit van Koen bekend is kijk je opeens anders naar dingen die ze hebben gedeeld in het verleden.
Ik kan me ook herinneren dat er artikelen waren over die makelaar, en dat iemand van hier de Nagelkerkjes daarop wees, en dat werd geswifferd.
Nou "vriend"?
Als je hem nu nog zo ziet, zet je hem toch niet te kakken op YouTube?
Net of ze uitleg verschuldigd zijn aan Johnny, Sandra en Miep.
Over zichzelf zetten ze ook niet alles online.
Ome Koen, die zijn eigen dure schoenen aan Noud gaf, een tas met handvat shawl aan Sofie,
met de oudste dochters ging shoppen.
En nu zegt Jan in die vlog dat ze hem altijd al wat glad vonden :-o .
Vriendschap is een illusie, van beide kanten, want ze zetten hem nu te kijk.
Ik heb ook mijn vraagtekens bij wat er met hun appartement is gebeurd destijds. Koen heeft dat allemaal opgelost. Hij zal ze wel nog in de waan laten, als ze zo naïef zijn, dan valt er nog wat te halen.
Hopelijk vallen de oogkleppen af.
Ik vind het hautaine mensen, maar gun hun geen oplichting.
Die vlog begrijp ik niet. Waarom zet je dat online als je nog bevriend wil zijn? Of is dit een strategische zet? We gaan er een vlog over maken hoor, als je niet terugbelt en betaalt. De volgende vlog zijn we minder terughoudend! In de hoop dat ze nog iets terug zien?

Ik kan die oude artikelen niet zo snel vinden maar er blijken recente TikToks te zijn, die weer weg zijn. Als je zoekt op naam/oplichter. Dus er is wel wat mis.

Wat is dat toch met een aantal voormalig deelnemers uit EHV.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Ik heb een stukje van die vlog gekeken maar ik was even vergeten dat ik niet tegen hun manier van praten icm accent kan. En dan die reacties van de fans 🤮
Jupiter schreef:
10-05-2025 10:49
Even teruggekeken en teruggelezen.

Wat een lekkage bij de Verlegjes. Gelukkig blijven ze er zelf rustig onder en is Melissa een bewonderenswaardige aanpakker! Prachtige kinderen die best wel goed luisteren als ze worden aangesproken.

Dat been van Ivan. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar over geschreven is. Nou Linda, op zo'n moment mag je de ogen uit je hoofd huilen hoor. Wat zul je bang zijn geweest! Wat spreekt Julia geweldig mooi Engels! Ik hoop dat het goed met haar gaat op de middelbare school, ze verdient het.

De zingende zusjes Jelies. Hoort nou werkelijk geen enkele fan dat het vals is. Iemand schrijft: ze kunnen zo naar het songefestival. Ja, als Mia en Dion :nut: Janneke probeert te redden wat er te redden valt met zalvende teksten over de liefde van haar leven etc. maar ik ben bang dat het kwaad al is geschied. Ik lees alleen maar negatief commentaar over het programma en hun deelname.

Melissa, ik vind haar ook een tof mens. Ze pakt aan, niet zeiken maar doen. Blijft ook rustig. Ik moet geen koters in mijn buurt als ik ga verven hoor. Dat zij de Jelies nagaan, kan ik me niet voorstellen. Ze zijn juist omgekeerd traditioneel.
Ook geen watjes, dat ze van hun geloof zijn gevallen. Die blonde koppies gaan wat harten veroveren daar.

Ja logisch dat er stress was bij Kraan. Die rode streep staat gelijk aan gevaar. Die emotie is niks gek. Als het haar koud zou laten , zou het gek zijn.

Nav de kritiek daar gekeken, ik zag ook dat Janneke een dweil verhaal tikte. Ze zal zich vastklampen aan de vaste volgers, die nog wat veren ergens insteken. Ik zie letterlijk onder elk artikel kritiek, op vooral Johan.
Als je elke dag die teksten van hem aanhoort, dan ga je dat geloven. Het is ook niet dat je even naar je buren loopt voor een praatje Of van je erf af, om met leeftijdsgenoten te hangen of hinkelen.
Ze zitten best geïsoleerd.

Ik hoop dat de Verlegjes zichzelf blijven.
Koffieleut123 schreef:
10-05-2025 11:07
Ik heb een stukje van die vlog gekeken maar ik was even vergeten dat ik niet tegen hun manier van praten icm accent kan. En dan die reacties van de fans 🤮
Ik was het niet vergeten. Ik kàn het niet eens.
Dit is de zoveelste vlog dat ze samen iets gaan uitleggen, wat helemaal niet hoeft.
Hij praat, zij vult aan, beaamt en verbetert hem, knikt ja. En wrijft en plukt aan haar gezicht, armen en hals. Zo voorspelbaar.
Ik vind de Verlegjes wel leuk. Afgezien van hun eentonige toon.
Ondanks die hoge rand en wat hekwerk zou ik dat zwembad toch beter afschermen voor klimgrage, ondernemende kids. Dat is wel een gaaf erf. Ik herken wel wat dingen, zoals die namen van die kippen laten schilderen. Het wordt misschien niet perfect maar voor de kids is dit toch waardevol?
Die binnenmuren had ik dan weer niet laten doen, alhoewel een jongetje keurig om een schilderijlijst heen ging met de roller. :rofl:
Wat een lang pad naar het huis toe, dat is ook wel afgelegen zo te zien.
Ik denk dat Melissa dat gezin prima in haar uppie kan handelen. Met Pim erbij is het meer werk.

En Kraan, die infectie is ook link. Door de tranen en woorden raakte de dochter ook in paniek, die wilde mee naar het ziekenhuis. Maar ja, als het eruit komt, komt het er uit. Het kwam ook op een druk moment ivm de camping, en ook dat is prima gegaan.
Wat leuk om Julia wat meer in beeld te zien en horen. Mooi dat ze een leuke vriendin heeft. Die bovendien ook is geëmigreerd, dan heb je een extra band. Ze spreken prima Engels. En Stan probeert het allemaal, gelukkig kon hij er zelf om me lachen. Ik denk oprecht dat het avontuur zonder Arie wel iets anders zou zijn uitgepakt.

Leuke tv.
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Melissa vind ik zo leuk! Ik vind het zo'n mooi huis en omgeving. Ik hoop zo voor ze dat ze de lekkage kunnen oplossen zonder dat het echt heel veel geld kost.
Pim is zelf net een kind, met die regen het zwembad in. Wel leuk hoor, maar denk wel dat zij echt veel meer doet dan hij.
Ik was onder de indruk van hoe Julia Engels spreekt, maar denk dat je gedwongen wordt het te leren als je emigreert?
Mijn oudste zit in de eerste klas maar op een praktijkschool. En daar krijgt ze (dit jaar in elk geval) helemaal geen Engelse les. Fijn dat ze zo'n leuke vriendin heeft. Snap dat Linda bang was, en dan ook nog de camping draaiende houden. Zoveel leuker om te zien dan de Jelies!
Ik heb echt een zwak voor Arie. Wat een leuke vent is dat. Als ik zo'n schoonzoon krijg, ben ik helemaal blij.
Melissa doet het knap vind ik, die natte tosti van een Pim heeft ze eigenlijk nergens voor nodig .

De zingende krijsende Jelies zusjes is echt verschrikkelijk. Als mensen dat mooi vinden is het echt tijd voor een hoorapparaat.
Loesiepoesie2 schreef:
10-05-2025 09:15
Zou ze zelf ook een bloemetje aan haar moeder geven?
Ik denk het niet. Hun cadeaus aan mensen buiten het gezin komen altijd van hun eigen zaken. Want dat is ‘gratis’.
Dus ze zal wel een chocolade hart krijgen of een ijskast dat ze 10 keer een ijsje kan gaan halen.

Bij hoge uitzondering die vlog over Koen gekeken. Zeggen ze ook dat hij een levensstijl heeft gehad die hij niet kon betalen. Daardoor in de problemen kwam.
Daarna meteen. Hij was zo’n goede vriend. Met benoemen dat hij hen mee nam naar Portugal. Naar restaurants. Benoemen nog dat ze dure fles drank kregen.
Hij gaf ook aan de oudste meiden en Sofie dure cadeaus. Zien ze dan niet in dat zij dan dus onderdeel zijn geweest van zijn probleem.
Jan benoemt ook dat het m.b.t. de grond altijd al vaag was. Huh. Dus je gaat investeren in vage shit.
Dat Koen meubels heeft laten staan die zij mogen verkopen zien zij als een positieff iets. Ik zie het meer als. Hij had geen tijd zijn zaakjes goed te regelen en heeft zijn spullen dus moeten achter laten.
Nova schreef:
09-05-2025 21:26
Tja. Ik zou er geen vlog over maken maar ik maak sowieso geen vlogs.
Ze brengen het erg voorzichtig maar ik denk eigenlijk dat ze zich ook wel bedonderd voelen.
Die man heeft hun (en blijkbaar dus ook anderen) flink wat geld afgetroggeld en is nu gewoon verdwenen.
100%
Sofie zegt dat ze nog een ‘klein’ bedrag van hem tegoed hebben en dat ze erop vertrouwt dat hij het zal terugbetalen. Volgens mij is ze daar niet zo zeker van, dat straalt ze zeker niet uit
Ik lees net dat ome Koen er met 7 miljoen vandoor is gegaan. Dus die zingt het wel even uit in vermoedelijk Dubai of Turkije. In 2018 heeft hij iets soortgelijks geflikt.
yellowpino schreef:
10-05-2025 17:56
Ik lees net dat ome Koen er met 7 miljoen vandoor is gegaan. Dus die zingt het wel even uit in vermoedelijk Dubai of Turkije. In 2018 heeft hij iets soortgelijks geflikt.
:woa: Waar lees je dat?
reckless schreef:
10-05-2025 18:06
:woa: Waar lees je dat?
Denk niet dat ik daar hier een linkje van mag plaatsen. Maar op iemands FB die ook in Marbella woont. Hij is er met geld van klanten, leveranciers en personeel vandoor. In een Belgisch (roddel?)blad staat een artikel over de, zoals ze hem noemen, Vlaamse meesterbedrieger. Hij blijkt bekende Belgen als klant te hebben gehad. En een voormalig miss België blijkt voor hem te hebben gewerkt.Hij is al sinds maart verdwenen.
yellowpino schreef:
10-05-2025 18:19
Denk niet dat ik daar hier een linkje van mag plaatsen. Maar op iemands FB die ook in Marbella woont. Hij is er met geld van klanten, leveranciers en personeel vandoor. In een Belgisch (roddel?)blad staat een artikel over de, zoals ze hem noemen, Vlaamse meesterbedrieger. Hij blijkt bekende Belgen als klant te hebben gehad. En een voormalig miss België blijkt voor hem te hebben gewerkt.Hij is al sinds maart verdwenen.
Kan je mij een pb sturen met linkje? Ik ben wel nieuwsgierig

Waarom verbaasd mij dit allemaal niets, alle alarmbellen zijn afgegaan
#doeslief
Ooo die kunnen werkelijk waar fluiten naar hun geld!
Hij heeft ze kado”s gegeven van het geleende geld! En daarmee de macho uitgehangen, hij zal vast wel meer van die goeie vrienden hebben zoals Jan en Sofie!!
Jennie gaat hier in Nederland dus beginnen met rijles zodat ze zodra ze haar rijbewijs heeft ook in Spanje alleen op pad kan.

Zou ze echt leuke dingen gaan doen daar in haar eentje of met vriendinnen als ze auto mag rijden?

Misschien wordt ze wel ingezet als chauffeuse om haar broertje en jongste zusjes naar school te brengen en weer op te halen, dan kan Janneke met andere dingen bezig.
Echt hoe vaak hebben we hier gezegd dat Koen te glad en onbetrouwbaar is.
En dan zegt Jan in de vlog dat zij hem ook altijd tè glad vonden, ehm ze liepen echt met hem weg hoor.
Loesiepoesie2 schreef:
10-05-2025 09:18
Ja vind het ergens ook wel grappig. Tis triest dat iemand zo kan zijn.
Maar wij allemaal wisten al vanaf het begin die man is niet pluis.
Hij heeft j en s helemaal ingepakt, zelfs nu nog denken ze dat de vriendschap echt was en hopen ze nog op het beste met hem.
Deze mensen zijn zo naïef.

Waarom ook een hele video over maken? Als ze hem nog als vriend zien, dan kan je dat niet maken.
Ze waren wel vrij mild over hem. Alleen zei Jan op het laatst nog gauw: 'hij schijnt wel mensen te hebben opgelicht'.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven