Weg met oud&nieuw
vrijdag 9 mei 2025 om 23:30
Tips gevraagd!
Met oud en nieuw wil we voor het eerst eens even lekker weg gaan en bij voorkeur vliegen naar het buitenland.
Hoeft niet heel ver, in Europa is voldoende. We zijn een gezin van 4 met 2 kinderen van 4 en 7.
Iemand ervaringen of tips wat leuk is en ook voor de kinderen leuk is? Welke steden/land is een aanrader. Het hoeft qua oud en nieuw niet persee heel spectaculair te zijn.
Het gaat om een dag of 4/5
Super bedankt alvast!
Met oud en nieuw wil we voor het eerst eens even lekker weg gaan en bij voorkeur vliegen naar het buitenland.
Hoeft niet heel ver, in Europa is voldoende. We zijn een gezin van 4 met 2 kinderen van 4 en 7.
Iemand ervaringen of tips wat leuk is en ook voor de kinderen leuk is? Welke steden/land is een aanrader. Het hoeft qua oud en nieuw niet persee heel spectaculair te zijn.
Het gaat om een dag of 4/5
Super bedankt alvast!
zaterdag 10 mei 2025 om 00:08
Leuk is persoonlijk. Dus wat is je doel van de reis? Beter weer, attracties om te bezoeken, mooie natuur? Houd je van koud of warm? En zoek je wel of niet vertier rond de jaarwisseling?
Denk dat je eerst zelf nog wat meer duidelijk moet hebben wat voor soort vakantie je wilt, voordat je tips vraagt.
Denk dat je eerst zelf nog wat meer duidelijk moet hebben wat voor soort vakantie je wilt, voordat je tips vraagt.
zaterdag 10 mei 2025 om 07:45
Is dat zo gek? Voor vier dagen neem je nou niet de trein of de auto naar Barcelona, Milaan of Athene. En met het vliegtuig is dat niet zo ver. Zal wel aan mij liggen, maar vind het nogal een bijzondere vraag.
@TO: wil je reuring (dus O&N sfeertje) of rust?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zaterdag 10 mei 2025 om 08:15
KatjaSasja schreef: ↑10-05-2025 08:06'Niet ver' klinkt in mijn beleving ook als 'aan te rijden met de auto of de trein'.
Dit, en dan is de trein leuker voor de kinderen dan vliegen, zou ik denken.
Ik ben eens met oud en nieuw in Parijs geweest. Was leuk maar wel vrij koud. Tijdens de jaarwisseling rijdt de metro niet overal, volgens mij van 22u s avonds tot de volgende middag. Ook was niet alles open nieuwjaarsochtend. We zijn daarom die ochtend naar Pere Lachaise geweest. En verder was het overal druk, dus fijn om vooraf online alvast toegangstickets te kopen.
marianneke wijzigde dit bericht op 10-05-2025 08:38
0.58% gewijzigd
Coffee is never my cup of tea
zaterdag 10 mei 2025 om 08:32
Oud en nieuw vieren in Parijs is een onvergetelijke ervaring waar u nog lang over na zult praten. Bovendien rijdt het openbaar vervoer in Parijs de hele nacht en kunt u tijdens oud en nieuw tussen 31 december 17:00 en 1 januari 12:00 uur gratis reizen met de metro, bus of tram.
Metro en bussen stoppen alleen niet in de nabijheid van de Champs-Élysées dus je moet een stuk lopen voordat je in of uit kunt stappen.
Metro en bussen stoppen alleen niet in de nabijheid van de Champs-Élysées dus je moet een stuk lopen voordat je in of uit kunt stappen.
zaterdag 10 mei 2025 om 08:37
Andre schreef: ↑10-05-2025 08:32Oud en nieuw vieren in Parijs is een onvergetelijke ervaring waar u nog lang over na zult praten. Bovendien rijdt het openbaar vervoer in Parijs de hele nacht en kunt u tijdens oud en nieuw tussen 31 december 17:00 en 1 januari 12:00 uur gratis reizen met de metro, bus of tram.
Oh ja dat was het! Ik ga mijn post even aanpassen, dank
Onvergetelijke ervaring? Mwah. Het was leuk om op de trappen van de Sacre Coeur te staan aftellen en dan zelf meegebrachte champagne in plastic glazen te drinken, maar onvergetelijk was het niet.
Coffee is never my cup of tea
zaterdag 10 mei 2025 om 09:49
Oud en nieuw in Parijs is wel leuk, zeker dat mensen op straat overal elkaar Bonne Année toewensen. Vuurwerk is georganiseerd en geloof dat je daarvoor kaartjes moet hebben (nooit geprobeerd).
Het nadeel van oud en nieuw is dat de normale restaurants gesloten zijn of een speciaal arrangement aanbieden. Denk niet dat jonge kinderen zitten te wachten op oesters en foie gras
Málaga of Valencia lijkt me dan fijner. In die tijd als je mazzel hebt kan het tegen 20 graden zijn. Maar verwacht niet veel van oud en nieuw-viering. Spanjaarden vieren vooral het met familie en / of gaan na middernacht stappen.
Het nadeel van oud en nieuw is dat de normale restaurants gesloten zijn of een speciaal arrangement aanbieden. Denk niet dat jonge kinderen zitten te wachten op oesters en foie gras

Málaga of Valencia lijkt me dan fijner. In die tijd als je mazzel hebt kan het tegen 20 graden zijn. Maar verwacht niet veel van oud en nieuw-viering. Spanjaarden vieren vooral het met familie en / of gaan na middernacht stappen.
zaterdag 10 mei 2025 om 09:59
zaterdag 10 mei 2025 om 10:08
Ik wil ook oud en nieuw vieren in het buitenland maar wel ver weg ivm (zoveel mogelijk) zon zeker dus ik koos voor Zanzibar.
Maar Dubai heb ik ook naar gekeken. Wel net iets verder dan binnen Europa, maar is dat nog een optie voor je?
Leek me dat daar zeker genoeg te doen is (wellicht ook met vooraf toegangskaarten etc, daar heb ik me niet verder in verdiept).
En anders Londen wellicht leuk?
Maar Dubai heb ik ook naar gekeken. Wel net iets verder dan binnen Europa, maar is dat nog een optie voor je?
Leek me dat daar zeker genoeg te doen is (wellicht ook met vooraf toegangskaarten etc, daar heb ik me niet verder in verdiept).
En anders Londen wellicht leuk?
zaterdag 10 mei 2025 om 10:51
He nee, niet Florida.
Misschien wil TO gewoon lekker weg zijn met het gezin, dat hoeft toch niet puur voor de kinderen te zijn? Die kinderen zijn gewoon leuk met hun ouders, waar dan ook.
zaterdag 10 mei 2025 om 11:02
Ik lees dan weer 'niet lang vliegen'.KatjaSasja schreef: ↑10-05-2025 08:06'Niet ver' klinkt in mijn beleving ook als 'aan te rijden met de auto of de trein'.
zaterdag 10 mei 2025 om 11:29
zaterdag 10 mei 2025 om 11:35
Bij ‘ook leuk voor kinderen’ en dan vooral die van jou, die echt nog jong zijn, denk ik dat je ze geen plezier doet met een miljoenenstad waar ze heel lang moeten opblijven om vervolgens klem te komen zitten in een drukke mensenmassa.
Ik heb weleens oud en nieuw gevierd in Puerto de la Cruz op Tenerife, dat was leuk en kneuterig. En dat bij een graadje of 20.
Ik heb weleens oud en nieuw gevierd in Puerto de la Cruz op Tenerife, dat was leuk en kneuterig. En dat bij een graadje of 20.
zaterdag 10 mei 2025 om 11:48
Ze zegt: die kinderen zijn gewoon leuk met de ouders, waar dan ook.
Dat is toch wat anders dan TO schrijft. Die wil wel rekening houden met of het ook leuk is voor de kinderen.
Dat hoeft niet per se een attractiepark te zijn. Maar ik lees het als: ook een leuke bestemming voor kinderen. Dus voor jong en oud.
zaterdag 10 mei 2025 om 11:52
Ik moest ook aan een Canarisch eiland denken. Zelf wel eens kerst gevierd op Tenerife. Maar dat is echt een hele dure periode en ik vind een paar dagen dan ook wel erg kort.GriebusDus schreef: ↑10-05-2025 11:35Bij ‘ook leuk voor kinderen’ en dan vooral die van jou, die echt nog jong zijn, denk ik dat je ze geen plezier doet met een miljoenenstad waar ze heel lang moeten opblijven om vervolgens klem te komen zitten in een drukke mensenmassa.
zaterdag 10 mei 2025 om 12:02
Kopenhagen schijnt ook een aanrader te zijn met kinderen:
Een aantal dagen Kopenhagen is ook altijd een succes. De hoofdstad van Denemarken is beroemd om zijn kleurrijke gebouwen en kindvriendelijkheid. Wist je bijvoorbeeld dat er maar liefst 125 openbare speelplaatsen in Kopenhagen zijn? En dat maakt het ook een hele geschikte, mooie Europese stad voor een citytrip met het gezin. Bezoek het sprookjesachtige Tivoli Gardens, één van de oudste pretparken ter wereld met nostalgische attracties zoals een houten achtbaan uit 1914. Of stap op een rondvaartboot in Nyhavn om lang de beroemde Kleine Zeemeermin en andere hoogtepunten in Kopenhagen te varen. Ook heel erg leuk om te bezoeken is Copenhagen Zoo of het wetenschapsmuseum Experimentarium waar kinderen allemaal proefjes kunnen doen. Ga winkelen rondom Strøget! En als je even wilt ontspannen, strijk je neer in Fælledparken, het grootste park van Kopenhagen. Daar vind je onder andere een skatepark, een speelplaats en er zijn ook trampolines.
Een aantal dagen Kopenhagen is ook altijd een succes. De hoofdstad van Denemarken is beroemd om zijn kleurrijke gebouwen en kindvriendelijkheid. Wist je bijvoorbeeld dat er maar liefst 125 openbare speelplaatsen in Kopenhagen zijn? En dat maakt het ook een hele geschikte, mooie Europese stad voor een citytrip met het gezin. Bezoek het sprookjesachtige Tivoli Gardens, één van de oudste pretparken ter wereld met nostalgische attracties zoals een houten achtbaan uit 1914. Of stap op een rondvaartboot in Nyhavn om lang de beroemde Kleine Zeemeermin en andere hoogtepunten in Kopenhagen te varen. Ook heel erg leuk om te bezoeken is Copenhagen Zoo of het wetenschapsmuseum Experimentarium waar kinderen allemaal proefjes kunnen doen. Ga winkelen rondom Strøget! En als je even wilt ontspannen, strijk je neer in Fælledparken, het grootste park van Kopenhagen. Daar vind je onder andere een skatepark, een speelplaats en er zijn ook trampolines.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in