Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 11 mei 2025 om 21:50
zondag 11 mei 2025 om 22:29
Kunnen jullie niet een onzinnige discussie starten, over óf iets onbelangrijks zoals de kleur van gordijnen óf iets explosiefs als hoe vaak je je handdoek gebruikt?Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2025 17:44Ja dat.
Zullen we een leesclubje oprichten? De mijne komt volgens Bol morgen binnen maar dat geloof ik niet zo want op maandag wordt er geen brievenbuspost bezorgd. Dat zal dus wel dinsdag worden.
En dat jullie dat zo veel mogelijk bijzondere manieren van argumenteren daarin gaan verwerken?
Lijkt me veel grappiger dan een leesclubje.
O, en dan gaat een deel van het forum er naast zitten met een bingokaart. “Ja! Ik heb nummer 15, de stropop. Bingo! En dan controle door Jasmijn. Desnoods dat liedjeszingtopic weer in ere herstellen, zodat bij een valse bingo iemand een liedje moet zingen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 12 mei 2025 om 09:27
maandag 12 mei 2025 om 09:47
Nou ik vind soberder moeten leven toch iets anders dan de situatie van deze TO. Ze heeft minder geld om aan zichzelf uit te geven, dat is wat anders dan soberder moeten leven omdat je anders geen geld hebt.
Maar deze TO gebruikt nu eenmaal graag sterkere benamingen denk ik.
maandag 12 mei 2025 om 10:10
Natuurlijk is daar geen woord van gelogen, maar geldt dat niet voor iedereen? En dan met name de lage inkomens. En als je aan kinderen begint (of 1 kind) dan weet je toch automatisch dat je minder geld voor jezelf over houdt.
Als je moet vragen naar middeninkomens omdat je zoiets ooit weleens op het nieuws hebt gehoord misschien, dan vind ik dat je wel een hele beperkte kijk hebt op de situatie van anderen.
maandag 12 mei 2025 om 10:14
Ik “sport” via een app, let iets meer op mijn porties en wandel gemiddeld zo’n 7km per dag.
Maar of dat nou zoveel anders is dan ik deed, op het “sporten” na, volgens mij valt dat wel mee.
Ik drink nog steeds koffie met suiker, eert koekjes etc.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
maandag 12 mei 2025 om 10:16
Dus? Omdat zij dat benoemd is dat reden om zo te reageren?
TAFKAPML
maandag 12 mei 2025 om 10:16
Knap hoor! En gefeliciteerd!

7 km per dag wandelen is echt veel, ik kom er bij lange na niet aan helaas. (Ja op vrije dagen wel, maar werkdagen ho maar).
maandag 12 mei 2025 om 10:17
Dat is het voordeel van echt helemaal geen leven meer hebben: tijd om te wandelen.
Beetje jammer dat ik mezelf niet kan verplaatsen om eens ergens anders te wandelen

En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
maandag 12 mei 2025 om 10:19
Als je in de buurt zou wonen zou ik je op komen halen, is een win/win. Jij op andere plaatsen wandelen en ik die wel mee moet wandelen.

Maar je eerste zin is natuurlijk wel kut, de reden erachter.

maandag 12 mei 2025 om 10:21
Ik heb mijn post nog eens bekeken en vind het geen hakken op eerlijk gezegd. Meer wijzen op het feit dat TO het helemaal niet zo slecht heeft als ze zelf denkt.
Dus dat "zo reageren" zie ik zelf niet zo. Maar wellicht heb ik een blinde vlek over mijn eigen schrijfsels, dat zou heel goed kunnen.
maandag 12 mei 2025 om 10:22
Dat is in 2025 vastgesteld op 46.500 euro (https://www.nationalevacaturebank.nl/ca ... gle.com%2F)
maandag 12 mei 2025 om 10:25
Kidneybean schreef: ↑12-05-2025 10:22Dat is in 2025 vastgesteld op 46.500 euro (https://www.nationalevacaturebank.nl/ca ... gle.com%2F)
Dankjewel. Dat was alleen mijn punt niet
(want als ik dat wilde weten googlede ik)
Punt was dat niet iedereen dat boeit of paraat heeft.
Ik weet wat ik zelf te besteden heb.
purrmaid wijzigde dit bericht op 12-05-2025 10:43
Reden: Klonk onaardiger dan ik bedoel
Reden: Klonk onaardiger dan ik bedoel
6.97% gewijzigd
TAFKAPML
maandag 12 mei 2025 om 10:26
MrsM schreef: ↑12-05-2025 10:21Ik heb mijn post nog eens bekeken en vind het geen hakken op eerlijk gezegd. Meer wijzen op het feit dat TO het helemaal niet zo slecht heeft als ze zelf denkt.
Dus dat "zo reageren" zie ik zelf niet zo. Maar wellicht heb ik een blinde vlek over mijn eigen schrijfsels, dat zou heel goed kunnen.
Ik denk het. Ik vind het onaardig zonder reden daarvoor.
TAFKAPML
maandag 12 mei 2025 om 10:29
maandag 12 mei 2025 om 10:34
Nog een suggestie voor het leesclubje: Drogredenen herkennen en weerleggen van Paula Steenwinkel, met illustraties van Fokke en Sukke.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2025 17:44Ja dat.
Zullen we een leesclubje oprichten? De mijne komt volgens Bol morgen binnen maar dat geloof ik niet zo want op maandag wordt er geen brievenbuspost bezorgd. Dat zal dus wel dinsdag worden.
In afwachting van jullie bestelde boek, een quizzzzje: Herken de drogreden

Fokke en Sukke pleiten voor vrijspraak.
F: Ja! Wie hangt dan ook z'n hele etalage...
S: ... vol met gouden horloges en diamanten?!!
Ars longa, vita brevis
maandag 12 mei 2025 om 11:00
Cum hoc ergo propter hoc.Anna75 schreef: ↑12-05-2025 10:34Nog een suggestie voor het leesclubje: Drogredenen herkennen en weerleggen van Paula Steenwinkel, met illustraties van Fokke en Sukke.
In afwachting van jullie bestelde boek, een quizzzzje: Herken de drogreden!
What would Patsy do?
maandag 12 mei 2025 om 11:02
MrsM schreef: ↑12-05-2025 10:21Ik heb mijn post nog eens bekeken en vind het geen hakken op eerlijk gezegd. Meer wijzen op het feit dat TO het helemaal niet zo slecht heeft als ze zelf denkt.
Eens hoor. Lijkt me prima om deze TO een spiegel van realiteitszin voor te houden.
maandag 12 mei 2025 om 11:05
Victim blaming.Anna75 schreef: ↑12-05-2025 10:34Nog een suggestie voor het leesclubje: Drogredenen herkennen en weerleggen van Paula Steenwinkel, met illustraties van Fokke en Sukke.
In afwachting van jullie bestelde boek, een quizzzzje: Herken de drogreden!

Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in