Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 12 mei 2025 om 11:34
maandag 12 mei 2025 om 11:41
Yes! We zijn geneigd anderen te helpen, maar soms doen we dat liever niet: je brengt jezelf misschien in gevaar of je verliest de steun van de groep. Het tempert dus je schuldgevoel en je blijft veilig in de groep. En het geeft je ook vals gevoel van controle: 'gelukkig draag ik geen korte rokjes'.
Ars longa, vita brevis
maandag 12 mei 2025 om 14:00
Ook heel leuk en hoopgevend om te lezen over hoe denkfouten ons wereldbeeld vertroebelen: https://www.bol.com/nl/nl/p/feitenkenni ... b0QAvD_BwE
Ars longa, vita brevis
maandag 12 mei 2025 om 16:37
MrsM schreef: ↑12-05-2025 10:21Ik heb mijn post nog eens bekeken en vind het geen hakken op eerlijk gezegd. Meer wijzen op het feit dat TO het helemaal niet zo slecht heeft als ze zelf denkt.
Dus dat "zo reageren" zie ik zelf niet zo. Maar wellicht heb ik een blinde vlek over mijn eigen schrijfsels, dat zou heel goed kunnen.
Ik vind het ook wel meevallen met die hakkerigheid van jou. Zelf heb ik dergelijke dingen ook geschreven in dat topic, maar ik heb het opgegeven omdat die TO maar blijft zeuren. Ik snap haar gevoel echt, maar op een gegeven moment is wel wel klaar met klagen wat mij betreft en moeten de schouders eronder. In dat topic over die kapotte auto drensde ze ook al zo door, het zal dus wel een karaktertrek zijn waar ze verder ook niks aan kan doen maar ik word er iebelig van.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 12 mei 2025 om 16:38
maandag 12 mei 2025 om 18:04
thuis/tips-hoe-buren-te-vragen-of-jaccu ... ges/511392
Bij deze is ook alles een drama in meerdere delen he?
maandag 12 mei 2025 om 18:56
Bij sommige mensen vraag je je af hoe ze al zo oud hebben kunnen worden.Star⁴ schreef: ↑12-05-2025 18:04thuis/tips-hoe-buren-te-vragen-of-jaccu ... ges/511392
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
maandag 12 mei 2025 om 20:40
relaties/verdeling-kosten-bij-niet-offi ... /509979/11
Ik heb de neiging om te zeggen: weggewaaid dakraam, in het kanaal ermee
-- tijdelijk mottoloos --
maandag 12 mei 2025 om 21:09
Dat soort situaties blijven me verbazen.Explorista schreef: ↑12-05-2025 20:40relaties/verdeling-kosten-bij-niet-offi ... /509979/11
Vooral dat niet ter sprake durven brengen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
maandag 12 mei 2025 om 21:33
Ja, precies. Iedereen heeft een verhaal nodig om zichzelf een beetje heel te houden. Het klinkt gewoon beter voor iemand die de grenzen overgaat dat hij eigenlijk een hartstikke leuke vent is (en zéker geen klootzak) maar ja, zij...
Ars longa, vita brevis
maandag 12 mei 2025 om 21:41
maandag 12 mei 2025 om 21:48
Mij ook. Als je in een vaste relatie niet over dit soort dingen durft praten is er volgens mij nog meer niet pluis.
En toen die TO het 'voorzichtig' aankaartte kreeg ze zo'n idiote reactie dat ik dat heerschap meteen de deur gewezen had.
maandag 12 mei 2025 om 21:48
Waarom? Gaat het om een bepaald topic?
maandag 12 mei 2025 om 21:52
Ik hoop niet door mij.
Je afkomst is niet waar ik op reageer of vragen overheb.
Ik snap alleen jouw manier van communiceren niet.
Ik snap niet wat je wil zeggen en ook niet waarom je dat niet uit kunt leggen.
Maar het is geen aanval. En ook geen vraag naar je afkomst. Slechts een constatering dat ik er echt helemaal niks van begrijp.
Nogmaals, ik hoop niet dat het door mij komt. Maar als dat wel zo is: sorry dat ik je verdrietig heb gemaakt, dat was niet mijn intentie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 12 mei 2025 om 22:16
Ik heb ook al vaker gezegd dat ik jou soms niet begrijp. Nu ook weer... Deze post is (bijna) foutloos geschreven maar komt m.i. totaal uit de lucht vallen. Je vergeet weer te quoten of je vergeet te vermelden naar welk topic je refereert.
maandag 12 mei 2025 om 22:28
Ik denk dat je refereert naar het MO topic? Nee, ik vind het niet nodig om je afkomst te vermelden, maar het zou eea wellicht kunnen verduidelijken. Uiteraard is dat geheel aan jezelf, hoeveel je prijs wil geven. Als het niet goed voelt dan zeer zeker niet doen.
Ik vind het jammer om te lezen dat je je verdrietig voelt, ik hoop niet door mijn posts daar.

maandag 12 mei 2025 om 22:33
Ik heb je posts in dat cancel-topic teruggelezen, maar ik begrijp ook nu weer niet wat er gebeurt.
Jij schrijft iets, daar krijg je (negatieve) reacties op. Vervolgens zeg je iets over dat jij met andere normen en waarden bent opgevoed, maar het ontgaat me volledig wat dat ermee te maken heeft.
Bij het loepen zie ik natuurlijk ook je andere posts en soms krijg ik het idee dat je reacties in het MO-topic en die in het canceltopic door elkaar lopen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
maandag 12 mei 2025 om 23:13
Ook ik heb daar even gelezen en ook ik snap je berichten niet. Ik denk dat het goed is om te beseffen dat wij tweedimensionaal beeld van je zien, er is geen uitdrukking, geen intonatie, slechts het geschreven woord.
In jouw stukken tekst mist context, ik (en met mij velen vrees ik) lees het alsof je gewoon wat zinnen bij elkaar geraapt hebt, ik weet echt serieus niet waar je het over hebt of aan refereert.
Wat is voor jou de meerwaarde van schrijven op een Nederlands forum? En dit vraag ik niet om je weg te jagen want het maakt me niet uit of je hier schrijft maar je zoekt de frustratie wel een beetje zelf op naar mijn idee. Kun je je stukjes tekst proberen te lezen alsof iemand het leest die jou niet kent en niks van jou weet? Misschien snap je dan een klein beetje waarom wij het niet begrijpen.
En het heeft niks maar dan ook niks (naar mijn idee dan) te maken met je afkomst. Puur met je onhandige gebruik van de Nederlandse taal.
In jouw stukken tekst mist context, ik (en met mij velen vrees ik) lees het alsof je gewoon wat zinnen bij elkaar geraapt hebt, ik weet echt serieus niet waar je het over hebt of aan refereert.
Wat is voor jou de meerwaarde van schrijven op een Nederlands forum? En dit vraag ik niet om je weg te jagen want het maakt me niet uit of je hier schrijft maar je zoekt de frustratie wel een beetje zelf op naar mijn idee. Kun je je stukjes tekst proberen te lezen alsof iemand het leest die jou niet kent en niks van jou weet? Misschien snap je dan een klein beetje waarom wij het niet begrijpen.
En het heeft niks maar dan ook niks (naar mijn idee dan) te maken met je afkomst. Puur met je onhandige gebruik van de Nederlandse taal.
.
maandag 12 mei 2025 om 23:41
Dat klinkt echt heel fijn!
•
dinsdag 13 mei 2025 om 00:44
Rooss4.0 schreef: ↑12-05-2025 23:13Ook ik heb daar even gelezen en ook ik snap je berichten niet. Ik denk dat het goed is om te beseffen dat wij tweedimensionaal beeld van je zien, er is geen uitdrukking, geen intonatie, slechts het geschreven woord.
Het is voor een deel het Nederlands en daarnaast inderdaad die context die vaak totaal lijkt te ontbreken.
Waarom quote je niet of te weinig waar je op reageert Redhead? Gisteren plantte je hier een vrij vage halve zin in dit topic, vrijwel niemand die snapt wat je bedoelt en waar je vandaan komt, terwijl als jij gewoon gequote had waarop je reageerde mensen je wel gewoon hadden begrepen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in