Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2044 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 17:29
Lees even waar ik op reageerde.
Ja dat heb ik natuurlijk, maar ik geloof dat jij Star haar bericht niet goed leest.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
15-05-2025 17:31
Ja dat heb ik natuurlijk, maar ik geloof dat jij Star haar bericht niet goed leest.
Dat kan natuurlijk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Star⁴ schreef:
15-05-2025 17:06
Mag toch? Je reageert vrij fanatiek op hem/haar daar.
Mag zeker, maar als je binnen komt vallen in topic en je hebt niet gelezen dat zo ongeveer iedereen 7 oktober idioot vindt en actie toen gerechtvaardigd vond,sla je de plank behoorlijk mis. Hoezo is de linkse media schuldig, aldus haar. Hier laat ik het bij.
Redhead70 schreef:
15-05-2025 17:48
Mag zeker, maar als je binnen komt vallen in topic en je hebt niet gelezen dat zo ongeveer iedereen 7 oktober idioot vindt en actie toen gerechtvaardigd vond,sla je de plank behoorlijk mis. Hoezo is de linkse media schuldig, aldus haar. Hier laat ik het bij.
Ik vind ook dat ze poep praat, maar ik zou dat niet meteen ophangen aan het feit dat het een nieuwe nick betreft. Iedereen komt nou eenmaal op een goeie dag ergens binnenvallen, zelfs jij en ik.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 17:53
Ik vind ook dat ze poep praat, maar ik zou dat niet meteen ophangen aan het feit dat het een nieuwe nick betreft. Iedereen komt nou eenmaal op een goeie dag ergens binnenvallen, zelfs jij en ik.
Oké, daar heb je een punt.
Is vivaforum linkse media? Mwah...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Redhead70 schreef:
15-05-2025 17:48
Schreef jij hier al 20+ jaar dan of kwam jij ook ineens? En kreeg je toen ook reacties als 'wie ben jij dan ineens'?
MrsM schreef:
15-05-2025 17:22
Bijzonder vraag in het topic over relatietherapie. Of die vergoed wordt door de zorgverzekeraar.

Nou ja of die bijzonder is maak ik er zelf van, maar lijkt me niet. En Google leert mij dat het alleen onder bepaalde voorwaarden via belastingaftrek kan. De zorgverzekering is al behoorlijk, en de zorgkosten ook. Als relatietherapie dan vergoed wordt, lijkt me een beetje onnodig. (Maar, dat is mijn mening dus vandaar maar niet in het topic gezet.)
Is wel een leuke discussie waard eigenlijk.

Bij scheiden is er weer een huis nodig - dat er niet is, want overspannen woningmarkt.

Als een partner niet werkt, moet er een uitkering komen, wat de gemeenschap veel geld kost.

Alleenstaande mannen zijn vaker depressiever en krijgen eerder medische klachten (cbr).
Alleenstaande vrouwen/moeders komen eerder in een financieel lastige situatie, komen eerder in schuldhulpverlener of vragen financiële hulp (cbr).

Kinderen van gescheiden ouders doen veel vaker een beroep op jeugdzorg dan kinderen waar de ouders nog bij elkaar zijn (cbr)

Dus... misschien is vergoeden van relatietherapie uiteindelijk wel een stuk goedkoper voor de maatschappij 😇.

(Was een gemeente die een proef wilde gaan doen met relatietherapie te gaan vergoeden vanuit de bijzondere bijstand ivm bovenstaande punten. Weet eigenlijk niet of dat ooit van de grond is gekomen of alleen een proefballonnetje is gebleven).
lucy wijzigde dit bericht op 15-05-2025 18:06
4.48% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
canis-felis schreef:
15-05-2025 18:03
Is vivaforum linkse media? Mwah...
Ik denk ook niet dat die forummer Viva per se bedoelde. Maar het is allemaal de schuld van de linkse media.
Star⁴ schreef:
15-05-2025 18:03
Schreef jij hier al 20+ jaar dan of kwam jij ook ineens? En kreeg je toen ook reacties als 'wie ben jij dan ineens'?
Ik schrijf hier al 15 jaar en ik kwam ineens. Eigenlijk heb ik maar één reactie gehad in de trant van 'en U is?', maar die kwam van HPL dus die telt niet :lol:
(Herman Finkers)
MrsM schreef:
15-05-2025 17:22
Bijzonder vraag in het topic over relatietherapie. Of die vergoed wordt door de zorgverzekeraar.

Nou ja of die bijzonder is maak ik er zelf van, maar lijkt me niet. En Google leert mij dat het alleen onder bepaalde voorwaarden via belastingaftrek kan. De zorgverzekering is al behoorlijk, en de zorgkosten ook. Als relatietherapie dan vergoed wordt, lijkt me een beetje onnodig. (Maar, dat is mijn mening dus vandaar maar niet in het topic gezet.)

Je wilt niet weten hoe vaak ik die vraag kreeg toen ik nog bij een zorgverzekeraar werkte.

Vind niet raar dat mensen dat niet weten.
TAFKAPML
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 18:06
Ik schrijf hier al 15 jaar en ik kwam ineens. Eigenlijk heb ik maar één reactie gehad in de trant van 'en U is?', maar die kwam van HPL dus die telt niet :lol:

Oh *ril* HPL.
TAFKAPML
Lucy schreef:
15-05-2025 18:05
Is wel een leuke discussie waard eigenlijk.

Bij scheiden is er weer een huis nodig - dat er niet is, want overspannen woningmarkt.

Als een partner niet werkt, moet er een uitkering komen, wat de gemeenschap veel geld kost.

Alleenstaande mannen zijn vaker depressiever en krijgen eerder medische klachten (cbr).
Alleenstaande vrouwen/moeders komen eerder in een financieel lastige situatie, komen eerder in schuldhulpverlener of vragen financiële hulp (cbr).

Kinderen van gescheiden ouders doen veel vaker een beroep op jeugdzorg dan kinderen waar de ouders nog bij elkaar zijn (cbr)

Dus... misschien is vergoeden van relatietherapie uiteindelijk wel een stuk goedkoper voor de maatschappij 😇.

(Was een gemeente die een proef wilde gaan doen met relatietherapie te gaan vergoeden vanuit de bijzondere bijstand ivm bovenstaande punten. Weet eigenlijk niet of dat ooit van de grond is gekomen of alleen een proefballonnetje is gebleven).
Wat betekent cbr?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
@LV er staat een interview in de Margriet met Ernst Jansz.
Maar mensen gaan voorbij
Sorry, cbs: Centraal bureau voor de statistiek
lucy wijzigde dit bericht op 15-05-2025 18:32
15.00% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Purrmaid schreef:
15-05-2025 18:07
Je wilt niet weten hoe vaak ik die vraag kreeg toen ik nog bij een zorgverzekeraar werkte.

Vind niet raar dat mensen dat niet weten.
Mwah, ik weet niet. In mijn hoofd zou het niet opkomen om relatietherapie vergoed te willen hebben. Maar misschien komt dat ook doordat ik relatietherapie een beetje onzin vind, net als klankschaaltherapie of zo.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 18:06
Nee idd :lol:
Purrmaid schreef:
15-05-2025 18:08
Oh *ril* HPL.
Vriendin van mij had HPL als letters in het kenteken van haar auto.

Hannah Arendt
Joppie schreef:
15-05-2025 18:09
@LV er staat een interview in de Margriet met Ernst Jansz.

Oh is ie uit? Ik ga meteen even kijken!
(Herman Finkers)
Lucy schreef:
Centraal bureau voor de statistiek
Dat is cbs.

Cbr is Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. :hihi:
solomio wijzigde dit bericht op 15-05-2025 18:13
2.67% gewijzigd

Hannah Arendt
Solomio schreef:
Wat betekent cbr?
Zal wel CBS moeten zijn :P
Star⁴ schreef:
15-05-2025 18:10
Zal wel CBS moeten zijn :P
Duh.

Hannah Arendt
Kidneybean schreef:
15-05-2025 18:05
Ik denk ook niet dat die forummer Viva per se bedoelde. Maar het is allemaal de schuld van de linkse media.
I know. Dat was ook precies mijn punt naar Redhead.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
Duh.
Vraag het dan niet wijsneus :swear:
Solomio schreef:
Dat is cbs.

Cbr is Centraal Bureau Rijvaardigheid. :hihi:

Ik dacht ook al, vandaar dat ze het zo druk hebben. ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven