Iemand woonachtig in Veendam
donderdag 15 mei 2025 om 06:09
Het wordt wat eentonig, mijn topics. Maar ja Viva heeft zoveel leden; wellicht vind ik net de speld in de hooiberg.
Topic-titel zegt het al: iemand hier die in Veendam woont?
Wij zijn nog steeds woningzoekend, kunnen vrij breed kijken (Assen t/m grens en Emmen t/m onderste deel provincie Groningen).
Veendam komt steeds vaker langs. Zijn er ook even gaan kijken (heeft wat ons betreft voor en nadelen), maar ben op zoek naar een inwoner die wat meer kwijt wil (kan in pb in het kader van privacy).
Topic-titel zegt het al: iemand hier die in Veendam woont?
Wij zijn nog steeds woningzoekend, kunnen vrij breed kijken (Assen t/m grens en Emmen t/m onderste deel provincie Groningen).
Veendam komt steeds vaker langs. Zijn er ook even gaan kijken (heeft wat ons betreft voor en nadelen), maar ben op zoek naar een inwoner die wat meer kwijt wil (kan in pb in het kader van privacy).
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
donderdag 15 mei 2025 om 19:06
donderdag 15 mei 2025 om 19:15
De Heleboel - In Veendam
Zie kon doar nait meer wonen
De zenen dij vraten heur op
N bejoardenhoes was niks
Doar goan alle mensen dood
En zai haar t aalweg in de kop
Sie vruig: "kin ik bie joe logeren,
T is mor veur een week"
Ik zai veul te snel joa
Haar ik dat moar nait doan
Want zie woont ter
nou nog steeds
Refrein:
Wie woonden mooi in Veendam
Totdat mien schoonmoetje kwam
Het gejeuzel begunt al `s mörns
Dat zie alles nait meer kin
Moar wel eten en drinken
Noar binnen schrokken
En ik kin wer
veur de kostens dokken
Zie gait zelfs mit noar veziede tou
Want allain wezen gaait zo stoer
Wat druppen van Dr. Vogel
En aal kloagen over heur zaikte
En aalweg de ouwehoer
Refrein:
Jaadadapapapapapaajapaaaaah
Jaadadapapapapapaajapaaaaahjam
Mien vrouw striekt heur aal over d`r kop
En gait ook aal op heur in
Ik heb veul mit heur proat
Mor zie vindt dat mot kinnen
Zie zegt: "mien moe is mien vriendin"
Toun wuir ik toch zo grammieterg
Ik zee: "ik ben toch geen debiel,
Zai der oet of ik der oet,
Duudelijke toal,
Een nou woon ik weer in Delfziel"
Refrein (2x):
Japaaaajam
Japaaaajam
Japaaaajam
N bejoardenhoes was niks
T is mor veur een week"
Ik zai veul te snel joa
Want zie woont ter
nou nog steeds
Refrein:
Moar wel eten en drinken
Noar binnen schrokken
En ik kin wer
veur de kostens dokken
En aalweg de ouwehoer
Refrein:
Duudelijke toal,
Refrein (2x):
Japaaaajam
Japaaaajam
Japaaaajam
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 15 mei 2025 om 19:34
Ken je die mop van die boer?
Die kreeg van God een stukkie land.
“Maar God, is dit echt voor mij?”
“Jazeker”
“En ben ik dan de baas?”
“Jazeker”
“Ga van mien laaaand af!”
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 15 mei 2025 om 20:58
@ Yellowpino: Waarom trekt Veendam jou niet?
En ja, eens dat je dit niet kan vergelijken met Emmen en Borger.
En ja, wij willen vooral een betaalbare woning. Ik wil niet meedoen met de idiote woninggekte. Gewoon een wat ruimere, nette woning waar we niet veel aan hoeven te doen, voor een betaalbare prijs.
@M3llon4: Duidelijk wat je schrijft over de tegenstellingen. Hoewel wij zeker niet voor de hoofdprijs-huizen (kunnen) gaan, staan de huizen die wij zien/langskrijgen toch wel in de wat betere wijken, heb ik zo het idee. Wat jammer dat dat de verschillen zo groot zijn.
Veel groen is een pre. Ga eens kijken naar dat natuurgebied.
Ik wil wel een school in de buurt ja, en dan doel ik op een middelbare school. Ik denk dat het met achtergrond van kind niet raadzaam is om langer dan een half uur te moeten fietsen. Dus liefst een school in de stad zelf. En dan wordt de spoeling in Drenthe en Groningen wat dunner (want een groot deel van de Hondsrug, wat we het mooiste vinden) heeft nauwelijks middelbare scholen (op het niveau van mijn kind).
Die links van jou zijn prachtig, maar. helaas niet haalbaar (want geen idiote overwaarde vanuit het westen).
Je schrijft dat huizen tot 300 K volop te vinden zijn. Ik vind het nog tegenvallen. Of bedoel je met hier meer het Hogewold?
@Nana-Mouskouri: we willen gewoon een fijn huis, niet al te klein, maar super groot hoeft ook niet (denk aan 130 m2 bijvoorbeeld). Liefst met veel groen in de buurt. We zijn niet gebonden aan een stad, wel aan een gebied (omschreven in de OP).
@Maria: weinig cultureel leven, horeca en sport vind ik minder belangrijk. Openbaar vervoer - ondanks eigen auto - wel, en daar kijk ik dan ook zeker naar.
@Maanzon: moet ik dan denken aan Onnen ofzo. Daar zou ik best wel willen, maar te prijzig. Dat hele gebied Zuidlaren, Onnen, Annen, ik zou het wel willen.
Ik vind Veendam (van wat ik tot nu toe heb gezien; heb het nu een keer gezien) inderdaad prettiger dan wat ik in Emmen heb gezien (tot nu toe vooral Bargeres, maar daar wil ik niet wonen). Emmen zou voor mij wel dichter bij de grens liggen (wat een grote pre is).
@LaFleurNoire: Ik slinger (wij) vooral doordat we zo breed kunnen kijken. Wat we zoeken:
Huis: circa 130 m2
Omgeving: groen
Infrastructuur: makkelijke uitvalswegen, station een pre, liefst niet Assen, maar qua stad zijn Groningen en Emmen prima
Cultureel vertier en bijvoorbeeld horeca is van minder groot belang.
Wij gaan niet zozeer voor een specifieke plaats, wel voor een droomhuis. Vandaar het gefladder. We kunnen nou eenmaal breed kijken. Zouden we slechts afhankelijk zijn van bijvoorbeeld Borger, dan kunnen we wachten totdat we een ons wegen.
@Hurrem: bedankt voor je reactie. Wij gaan komende week twee woningen bezichtigen. Daarvoor of daarna zal ik zeker nog concrete vragen hebben. Ik weet je te vinden. Voor nu: hoeveel last heb je er van de mogelijke aardbevingen.
@Pina en @Dianaf: Ik ben al eerder van het westen naar het noordoosten (niet zo hoog als waar we nu zoeken) gegaan. En ik ervaar inderdaad wat je schrijft dat je er niet op hoeft te rekenen dat mensen bij je langskomen. Dat zal in Veendam nog wel een tandje erger zijn.
@Goniegijsje en @noglangnietjarig: Bedankt voor je tip. Ik ga hier zeker naar volgen bij de bezichtigingen volgende week. Beide huizen hebben zonnepanelen @M3llon4, dus daar zal al wel een schadevergoeding zijn uitgekeerd.
@noglangnietjarig: woon jij in de buurt van Veendam? Zo ja, weet jij of er in die buurt veel van die boerderijen zijn waar wij het wel vaker over hebben gehad
@Lungo: In Assen wil ik niet wonen. Rolde, Zuidlaren en Annen vind ik mooi, maar geen middelbare school in de buurt te vinden (zie mijn motivatie hierboven).
@Kaatje_Ka: Helaas overboden. En misschien uiteindelijk nog wel beter. Het huis was leuk, de omgeving mooi, maar er moest wel het een en ander hersteld worden (nog voor je denkt aan een eventuele verbouwing). Geen flauw benul of de uiteindelijke koper daar minder moeite mee had.
@Happy Peaches: Waarom niet voor die gebieden? Zuidlaren, Annen, Gieten, Eext alemaal prachtig, maar geen middelbare scholen in de buurt (zie mijn motivatie hierboven). Nog niet gekeken naar Zuidhorn en Aduard. Ik wil makkelijk naar DL kunnen en dat leek me vanuit die kan van Groningen wat lastiger worden.
En ja, wij willen vooral een betaalbare woning. Ik wil niet meedoen met de idiote woninggekte. Gewoon een wat ruimere, nette woning waar we niet veel aan hoeven te doen, voor een betaalbare prijs.
@M3llon4: Duidelijk wat je schrijft over de tegenstellingen. Hoewel wij zeker niet voor de hoofdprijs-huizen (kunnen) gaan, staan de huizen die wij zien/langskrijgen toch wel in de wat betere wijken, heb ik zo het idee. Wat jammer dat dat de verschillen zo groot zijn.
Ik wil wel een school in de buurt ja, en dan doel ik op een middelbare school. Ik denk dat het met achtergrond van kind niet raadzaam is om langer dan een half uur te moeten fietsen. Dus liefst een school in de stad zelf. En dan wordt de spoeling in Drenthe en Groningen wat dunner (want een groot deel van de Hondsrug, wat we het mooiste vinden) heeft nauwelijks middelbare scholen (op het niveau van mijn kind).
Die links van jou zijn prachtig, maar. helaas niet haalbaar (want geen idiote overwaarde vanuit het westen).
Je schrijft dat huizen tot 300 K volop te vinden zijn. Ik vind het nog tegenvallen. Of bedoel je met hier meer het Hogewold?
@Nana-Mouskouri: we willen gewoon een fijn huis, niet al te klein, maar super groot hoeft ook niet (denk aan 130 m2 bijvoorbeeld). Liefst met veel groen in de buurt. We zijn niet gebonden aan een stad, wel aan een gebied (omschreven in de OP).
@Maria: weinig cultureel leven, horeca en sport vind ik minder belangrijk. Openbaar vervoer - ondanks eigen auto - wel, en daar kijk ik dan ook zeker naar.
@Maanzon: moet ik dan denken aan Onnen ofzo. Daar zou ik best wel willen, maar te prijzig. Dat hele gebied Zuidlaren, Onnen, Annen, ik zou het wel willen.
Ik vind Veendam (van wat ik tot nu toe heb gezien; heb het nu een keer gezien) inderdaad prettiger dan wat ik in Emmen heb gezien (tot nu toe vooral Bargeres, maar daar wil ik niet wonen). Emmen zou voor mij wel dichter bij de grens liggen (wat een grote pre is).
@LaFleurNoire: Ik slinger (wij) vooral doordat we zo breed kunnen kijken. Wat we zoeken:
Infrastructuur: makkelijke uitvalswegen, station een pre, liefst niet Assen, maar qua stad zijn Groningen en Emmen prima
Wij gaan niet zozeer voor een specifieke plaats, wel voor een droomhuis. Vandaar het gefladder. We kunnen nou eenmaal breed kijken. Zouden we slechts afhankelijk zijn van bijvoorbeeld Borger, dan kunnen we wachten totdat we een ons wegen.
@Hurrem: bedankt voor je reactie. Wij gaan komende week twee woningen bezichtigen. Daarvoor of daarna zal ik zeker nog concrete vragen hebben. Ik weet je te vinden. Voor nu: hoeveel last heb je er van de mogelijke aardbevingen.
@Pina en @Dianaf: Ik ben al eerder van het westen naar het noordoosten (niet zo hoog als waar we nu zoeken) gegaan. En ik ervaar inderdaad wat je schrijft dat je er niet op hoeft te rekenen dat mensen bij je langskomen. Dat zal in Veendam nog wel een tandje erger zijn.
@Goniegijsje en @noglangnietjarig: Bedankt voor je tip. Ik ga hier zeker naar volgen bij de bezichtigingen volgende week. Beide huizen hebben zonnepanelen @M3llon4, dus daar zal al wel een schadevergoeding zijn uitgekeerd.
@noglangnietjarig: woon jij in de buurt van Veendam? Zo ja, weet jij of er in die buurt veel van die boerderijen zijn waar wij het wel vaker over hebben gehad

@Lungo: In Assen wil ik niet wonen. Rolde, Zuidlaren en Annen vind ik mooi, maar geen middelbare school in de buurt te vinden (zie mijn motivatie hierboven).
@Kaatje_Ka: Helaas overboden. En misschien uiteindelijk nog wel beter. Het huis was leuk, de omgeving mooi, maar er moest wel het een en ander hersteld worden (nog voor je denkt aan een eventuele verbouwing). Geen flauw benul of de uiteindelijke koper daar minder moeite mee had.
@Happy Peaches: Waarom niet voor die gebieden? Zuidlaren, Annen, Gieten, Eext alemaal prachtig, maar geen middelbare scholen in de buurt (zie mijn motivatie hierboven). Nog niet gekeken naar Zuidhorn en Aduard. Ik wil makkelijk naar DL kunnen en dat leek me vanuit die kan van Groningen wat lastiger worden.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
donderdag 15 mei 2025 om 21:04
feow schreef: ↑15-05-2025 19:15De Heleboel - In Veendam
N bejoardenhoes was niks
T is mor veur een week"
Ik zai veul te snel joa
Want zie woont ter
nou nog steeds
Refrein:
Moar wel eten en drinken
Noar binnen schrokken
En ik kin wer
veur de kostens dokken
En aalweg de ouwehoer
Refrein:
Duudelijke toal,
Refrein (2x):
Japaaaajam
Japaaaajam
Japaaaajam

Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
donderdag 15 mei 2025 om 21:08
Maar je gebied is geen uniforme regio. Ik kom uit Oost-Groningen en ik werk in Drenthe en het is echt heel anders. Dat is wat de mensen uit de regio proberen te zeggen. Veendam is heel anders dan Borger en Valthe is geen Stadskanaal.
Overigens is Veendam geen aardbevingsgebied, soms vinden mensen zonnepanelen gewoon leuk.
Als de school zo belangrijk is, zou ik me daarop concentreren. Ik weet niet om welk niveau het gaat, maar grote scholengemeenschappen die van basis-vwo gaan, heb je in elk geval in Winschoten, Veendam, Stadskanaal, Emmen, Coevorden en Ter Apel.
Overigens is Veendam geen aardbevingsgebied, soms vinden mensen zonnepanelen gewoon leuk.
Als de school zo belangrijk is, zou ik me daarop concentreren. Ik weet niet om welk niveau het gaat, maar grote scholengemeenschappen die van basis-vwo gaan, heb je in elk geval in Winschoten, Veendam, Stadskanaal, Emmen, Coevorden en Ter Apel.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
donderdag 15 mei 2025 om 21:12
Als je in Rolde gaat wonen kun je toch prima in Assen naar school gaan?Honolulu schreef: ↑15-05-2025 20:58@ Yellowpino: Waarom trekt Veendam jou niet?
@noglangnietjarig: woon jij in de buurt van Veendam? Zo ja, weet jij of er in die buurt veel van die boerderijen zijn waar wij het wel vaker over hebben gehad![]()
Dat is echt geen bizarre fietsafstand.
Wat is je budget ongeveer?
Hoe groot moet het grondstuk ongeveer zijn?
donderdag 15 mei 2025 om 21:23
Ik weet niet hoe het gaat waar je nu woont, maar toen ik in Groningen op de middelbare school zat en nog in 'het dorp' woonde ging iedereen op de fiets naar school. Zelf moest ik zo'n 3 kwartier fietsen, maar ik had ook klasgenoten uit Zuidlaren, eigenlijk uit de hele provincie die op de fiets kwamen. Alleen in de winter kwamen ze met de bus.
Aduard en Zuidhorn zit je net even aan de andere kant van de ring, maar wel aan de ring, dus net zo snel in Duitsland.
Aduard en Zuidhorn zit je net even aan de andere kant van de ring, maar wel aan de ring, dus net zo snel in Duitsland.
donderdag 15 mei 2025 om 21:24
https://www.funda.nl/detail/koop/emmen/ ... /43982770/
Deze ligt bv mooi aan de bosrand, maar tegelijkertijd ook.dicht bij centrum en dus bij veel middelbare scholen.
Deze ligt bv mooi aan de bosrand, maar tegelijkertijd ook.dicht bij centrum en dus bij veel middelbare scholen.
donderdag 15 mei 2025 om 21:26
Hier fiets kind ook 16km naar school, en ze is niet de enige dus ze fietsen meestal gezellig samen.Happy_Peaches schreef: ↑15-05-2025 21:23Ik weet niet hoe het gaat waar je nu woont, maar toen ik in Groningen op de middelbare school zat en nog in 'het dorp' woonde ging iedereen op de fiets naar school. Zelf moest ik zo'n 3 kwartier fietsen, maar ik had ook klasgenoten uit Zuidlaren, eigenlijk uit de hele provincie die op de fiets kwamen. Alleen in de winter kwamen ze met de bus.
Het is ook maar wat je gewend bent
donderdag 15 mei 2025 om 21:43
Honolulu, ik woon in het Hogeland.
Boeren met grasgevoerd vlees zijn hier niet, ons vlees wordt diepgevroren bezorgd door Zorg en Natuur uit Assen.
Verder zijn hier wel biologische boeren/rauwe melk en rauwmelkse kaas.
Een Ekoplaza en een Odin enz.
Die zonnepanelen die we ‘allemaal’ hebben gekregen dat is inmiddels 10 jaar geleden en je moest minimaal €2000,- al aan schade hebben gehad anders kwam je er niet voor
in aanmerking.
Dat bedrag was €10.000,- om zonnepanelen voor aan te schaffen.
Van de factuur van de zonnepanelen kreeg je de btw ook nog eens terug waarvan we extra zonnepanelen hebben aangeschaft.
Boeren met grasgevoerd vlees zijn hier niet, ons vlees wordt diepgevroren bezorgd door Zorg en Natuur uit Assen.
Verder zijn hier wel biologische boeren/rauwe melk en rauwmelkse kaas.
Een Ekoplaza en een Odin enz.
Die zonnepanelen die we ‘allemaal’ hebben gekregen dat is inmiddels 10 jaar geleden en je moest minimaal €2000,- al aan schade hebben gehad anders kwam je er niet voor
in aanmerking.
Dat bedrag was €10.000,- om zonnepanelen voor aan te schaffen.
Van de factuur van de zonnepanelen kreeg je de btw ook nog eens terug waarvan we extra zonnepanelen hebben aangeschaft.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 15-05-2025 21:48
3.13% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 23:47
Het is vast een verdienmodel voor de Noorderlingen, die aardbevingen.gonniegijsje schreef: ↑15-05-2025 10:44In grunn wel heel goed kijken naar de bevingsschade. Is de aanvraag al uitgekeerd en is dat geld gebruikt om de schade op te lossen? Er rijden best wat aardbeving schade auto's rond![]()
Goed, er zijn wel plaatsen/dorpen met rellatief weinig schade + veel mensen die er toch een slaatje uit weten te slaan, maar dan heb je het eerder over dorpen onder (zuiden) Groningen (Haren ed).
Ik zag in een linkje Loppersum staan, en dan zit je zowat in het epicenteum van veel bevingen, dat is wel een aandachtspunt lijkt mij. Het is om te huilen zo mooi daar (Westeremden is prachtig), dat wel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in