waterontharder
vrijdag 16 mei 2025 om 08:40
ik weet dat er al eerder topics over geopend zijn, maar die vind ik niet terug. Ik heb hulp nodig.
We hebben veel kalkaanslag met in de badkamer, het douchescherm. En we overwegen een waterontharder te nemen. Maar we zien door de bomen het bos niet. Wat is er nu eentje die goed werkt? Er zijn er die met magneten werken, daar geloven we al helemaal niet in. Amysoft en aquacell lijken te werken, maar boy, wat een agressieve manier van verkopen als je alleen al eens informatie opvraagt.
Graag jullie input?
We hebben veel kalkaanslag met in de badkamer, het douchescherm. En we overwegen een waterontharder te nemen. Maar we zien door de bomen het bos niet. Wat is er nu eentje die goed werkt? Er zijn er die met magneten werken, daar geloven we al helemaal niet in. Amysoft en aquacell lijken te werken, maar boy, wat een agressieve manier van verkopen als je alleen al eens informatie opvraagt.
Graag jullie input?
vrijdag 16 mei 2025 om 14:02
Dit zegt Waternet (hardheid 7,8):
Ook in zacht water zit nog een beetje kalk. En dat is goed, want water dat té zacht is heeft nadelen. Bij te zacht water blijft wasmiddel in uw kleding zitten en blijft zeep op uw lichaam zitten na het douchen. Dat is slecht voor uw huid. Daarnaast is het erg duur om nog meer kalk uit het water te halen.
Dus als je uit zacht water nog meer kalk gaat halen kan je ook weer nadelen ondervinden. Ik denk dat je met een 8 er weinig profijt van ern ontharder gaat hebben.
Succes met beslissen!
Ook in zacht water zit nog een beetje kalk. En dat is goed, want water dat té zacht is heeft nadelen. Bij te zacht water blijft wasmiddel in uw kleding zitten en blijft zeep op uw lichaam zitten na het douchen. Dat is slecht voor uw huid. Daarnaast is het erg duur om nog meer kalk uit het water te halen.
Dus als je uit zacht water nog meer kalk gaat halen kan je ook weer nadelen ondervinden. Ik denk dat je met een 8 er weinig profijt van ern ontharder gaat hebben.
Succes met beslissen!
vrijdag 16 mei 2025 om 14:06
Hier 7, net gegoogled maar mijn kranen en de onderkant incl de rand op de wasbakken eromheen krijg ik niet meer schoon.DronkenAardbei schreef: ↑16-05-2025 12:09Maar met een hardheid van 8.4 zit je aan de ondergrens van de gemiddelde hardheid (tussen 8-12) in Nederland.
https://www.dunea.nl/drinkwater/waterhardheid
Bij mij is de hardheid 8.0, mijn douchescherm staat nu 2 jaar zonder kalkaanslag. Moet er wel bij zeggen dat ik meteen na het douchen tegels en scherm droog maak.
Ik drink geen water uit de kraan maar kook het, afgekoeld zet ik een paar flessen in de koelkast, dit zou minder kalk bevatten. Ik merk weinig verschil met kraanwater.
Evian water vind ik het lekkerste water, ik proef echt verschil maar ben te gierig om hier geld aan uit te geven. Plus het milieu enzo.
vrijdag 16 mei 2025 om 14:10
Ik drink wel gewoon water uit de kraan, niks mis mee (voor mij dan). Tip om de kalk te verwijderen rondom je kraan: drenk keukenrolpapier in schoonmaakazijn en wikkel dat een nachtje om je kraan. Achter de kraan doe ik het altijd met een ouderwetse harde tandenborstel.Jules schreef: ↑16-05-2025 14:06Hier 7, net gegoogled maar mijn kranen en de onderkant incl de rand op de wasbakken eromheen krijg ik niet meer schoon.
Ik drink geen water uit de kraan maar kook het, afgekoeld zet ik een paar flessen in de koelkast, dit zou minder kalk bevatten. Ik merk weinig verschil met kraanwater.
Evian water vind ik het lekkerste water, ik proef echt verschil maar ben te gierig om hier geld aan uit te geven. Plus het milieu enzo.
vrijdag 16 mei 2025 om 14:21
Nou Pepsi werkt ook hoor
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 16 mei 2025 om 16:05
Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet weg. Zuiveringszout, Dasty en ook jouw tips.DronkenAardbei schreef: ↑16-05-2025 14:10Ik drink wel gewoon water uit de kraan, niks mis mee (voor mij dan). Tip om de kalk te verwijderen rondom je kraan: drenk keukenrolpapier in schoonmaakazijn en wikkel dat een nachtje om je kraan. Achter de kraan doe ik het altijd met een ouderwetse harde tandenborstel.
zaterdag 17 mei 2025 om 08:06
zaterdag 17 mei 2025 om 08:24
Ik denk dat die hoeveelheid zout niet opweegt tegen de hoeveelheid wasmiddel, shampoo, doucheschuim etc wat je minder gebruikt.asimov schreef: ↑17-05-2025 08:06Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar mij staat de hoeveelheid zout die in het riool geloost wordt erg tegen. Dat lijkt me ook niet goed als ieder huishouden dit zou doen.
En het risico dat er een bacterie in de filter komt, en je uiteindelijk ongezonder water hebt dan zonder ontkalker.
Maar mensen gaan voorbij

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in