Creatieve hobby's, praat gezellig mee!

01-01-2023 21:25 1636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt geen idee of dit een vruchtbaar topic gaat worden maar ga het proberen

Ik ben van nature creatief maar door gezinsleven, werkleven en huishouden is er afgelopen jaren weinig meer uit m'n handen gekomen dan een haarwerkje tijdens het netflixen.

Ik merk echter dat is steeds minder gefocust kan zijn bij wederom een netflixserie en vaak denk aan een creatieve hobby. Maar strand dan in wat te doen, waar te beginnen etc.

Ik vind het leuk om met m'n handen bezig te zijn maar wat is dus de vraag. Daarom dit topic met eigenlijk de vraag: wat heb jij voor creatieve hobby waar je echt lekker rustig voor kan zitten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2023 09:14
Reden: Titel aangepast op verzoek to.
0.00% gewijzigd
Mooi Tuingravin! Krijg je daar geen kramp van in je vingers, die naald steeds in dat denim duwen?
LemoosGaatDoor schreef:
08-04-2025 14:17
Mooi Tuingravin! Krijg je daar geen kramp van in je vingers, die naald steeds in dat denim duwen?
Het valt mee, het is soepel (stretch) denim. Alleen op de naden is het wel een geduw en getrek. Maar ik doe steeds een stukje, vandaag een insectje geborduurd en daarna weer aan de kant gegooid.
Ik wil op de rug nog een stuk versieren en aan de voorkant nog een stukje naar beneden.
Tuingravin schreef:
08-04-2025 13:24
Ik ben nog steeds bezig met het borduurwerk op mijn jeansjurk.
Is nog niet klaar, maar tot zover:

Afbeelding

Ik doe gewoon uit de losse pols, geen patroon.
Gaaf!! Knap zonder patroon @tuingravin.

Zoiets zou ik ook over mijn vlekken in een blouse kunnen maken :lightbulb: heb er nog steeds geen afstand van gedaan…
Ja, over vlekken heen borduren kan prima, als de stof van de blouse daar geschikt voor is. Heb ik ook wel eens gedaan.
Wat is het hier stil!

Een vraag voor de mensen die (rond)breien:
Ik heb al een aantal keer met de magic loop gebreid (voor sokken en mouwen). Ik blijf echter een ladder houden, wat ik ook probeer. Heeft iemand een tip voor mij om dit te voorkomen?

Of als alternatief: wat gebruiken jullie voor naalden om dit te breien?
CreaMus schreef:
17-05-2025 12:18
Wat is het hier stil!

Ik heb al een aantal keer met de magic loop gebreid (voor sokken en mouwen). Ik blijf echter een ladder houden, wat ik ook probeer. Heeft iemand een tip voor mij om dit te voorkomen?

Er gaat vast iemand reageren met beter advies, want ik brei eigenlijk nooit sokken of mouwen. Maar als ik weinig steken in het rond moet breien gebruik ik sowieso eigenlijk nooit Magic loop, maar gewoon sokken naalden. Of deze kleine rondbreinaalden van 20cm van Addi:

https://www.wolcafe.nl/Addi-Rondbreinaald-20cm
What would Patsy do?
CreaMus schreef:
17-05-2025 12:18
Wat is het hier stil!

Ik gebruik ouderwetse sokkennaalden (dpn=double pointed needles). Ik kan niets met rondbreinaalden omdat mijn linkerhand amper werkt en dan valt het mij steeds uit de handen. Ik brei dus als een oude oma met de linkernaald onder mijn arm geklemd.
Ladyday21 schreef:
17-05-2025 12:29
Er gaat vast iemand reageren met beter advies, want ik brei eigenlijk nooit sokken of mouwen. Maar als ik weinig steken in het rond moet breien gebruik ik sowieso eigenlijk nooit Magic loop, maar gewoon sokken naalden. Of deze kleine rondbreinaalden van 20cm van Addi:

https://www.wolcafe.nl/Addi-Rondbreinaald-20cm
Deze was ik inderdaad aan het overwegen! Ik vroeg me alleen af of dat niet lastig vasthouden is, aangezien ze zo klein zijn
CreaMus schreef:
17-05-2025 13:09
Deze was ik inderdaad aan het overwegen! Ik vroeg me alleen af of dat niet lastig vasthouden is, aangezien ze zo klein zijn
Dat is persoonlijk, denk ik. Ik vind het prima werken, maar ik vind sokkennaalden ook prima en juist het steeds moeten schuiven met zo een magic loop verwarrend.
What would Patsy do?
Ha dames, even een vraag om zelf creatief te worden. Ik wil vilten bloemen hebben, in elk seizoen een ander setje. Kan ik deze goed zelf maken, bijvoorbeeld met https://www.viltdeco.nl/PRE-ORDER-DIY-P ... tis-cadeau? Wat is die kwaliteit?

Hebben jullie tips of ergens een workshop volgen? Waar?
Ziet er leuk uit Gryla, maar helaas geen advies.

Als ik een workshop heb, dan krijg je vaak een goodybag. En soms zit daar ook een schetsboekje bij. Ik heb ondertussen een klein stapeltje en laatst besloten om er eentje te gaan gebruiken voor tekeningen. Hij is maar 12 cm x 12 cm, dus een lekker klein formaat. Normaal teken ik alleen op enveloppen, maar ik heb nu eigenlijk genoeg voorraad... :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven