Onkruid tussen tegels weg halen.
donderdag 15 mei 2025 om 22:13
Lieve mensen, we hebben ongeveer 150m2 tegels en stenen in onze tuin en daar groeien grapjes tussen. Nu weet ik dat azijn niet mag en las ik over een electrische voegenborstel. Hebben jullie daar ervaring mee? Welke is goed en welke niet?
(Voor de mensen die zeggen stenen eruit en gras er in; we hebben de luxe dat we een enorme tuin hebben en dit zijn de terrasjes en de oprit en die blijven er in. De rest is allemaal gras
en bloementuin)
(Voor de mensen die zeggen stenen eruit en gras er in; we hebben de luxe dat we een enorme tuin hebben en dit zijn de terrasjes en de oprit en die blijven er in. De rest is allemaal gras

zaterdag 17 mei 2025 om 17:36
Oef, geluidsniveau 82 decibel. Dat is een boel herrie.Moiren schreef: ↑17-05-2025 11:32Ik lees overal dat met de hand wieden de enige manier is om het echt milieuvriendelijk én goed te doen.
Voor degene die niet op de knietjes kunnen of willen lijkt dit me handig:
https://nl.ryobitools.eu/reinigen/reini ... X4QAvD_BwE
zaterdag 17 mei 2025 om 17:37
Maar dat staat los van het gebruik van herbiciden op je oprit. Ik ben er absoluut geen voorstander van en gebruik het zelf dan ook echt nooi, itrek het allemaal met de hand uit, maar dan blijven er natuurlijk net zo goed geen planten over tussen de stenen.
zaterdag 17 mei 2025 om 19:56
zaterdag 17 mei 2025 om 20:02
Het is ook heel handig, ik heb er ook een. Wel veel minder betaald. Maar werkt alleen goed als de voegen voldoende vochtig zijn. Dit jaar zijn ze erg droog en het werkt dus niet. En ja, het maakt veel herrie. Oordoppen behoren tot mijn standaard tuin uitrusting. Ik woon vrijstaand, niet zoveel buren hebben er last van als ik bezig ben.Moiren schreef: ↑17-05-2025 11:32Ik lees overal dat met de hand wieden de enige manier is om het echt milieuvriendelijk én goed te doen.
Voor degene die niet op de knietjes kunnen of willen lijkt dit me handig:
https://nl.ryobitools.eu/reinigen/reini ... X4QAvD_BwE
zondag 18 mei 2025 om 10:42
Ohhhhhh ben jij toevallig onze schuin tegenover wonende buurvrouw?!Phlox24 schreef: ↑17-05-2025 20:02Het is ook heel handig, ik heb er ook een. Wel veel minder betaald. Maar werkt alleen goed als de voegen voldoende vochtig zijn. Dit jaar zijn ze erg droog en het werkt dus niet. En ja, het maakt veel herrie. Oordoppen behoren tot mijn standaard tuin uitrusting. Ik woon vrijstaand, niet zoveel buren hebben er last van als ik bezig ben.
Die heeft een bosmaaier op benzine, dat ding maakt toch een herrie!
Ik heb dr weleens gevraagd of ze er zelf geen last van heeft, maar ze snapte niet waar ik t over had
Verder vind ik t prima hoor, dat ding is het enige herrie hier in de buurt.
zondag 18 mei 2025 om 11:52
Omdat onkruid vaak woekert. Hier komt bijvoorbeeld heermoes en akkerwinde tussen de tegels. Heermoed wortelt tot 6 meter onder de grond en kan je hele tuin overnemen. De enige remedie is continu weghalen. Akkerwinde slingert om je planten heen en verstikt ze. En als je dat niet weghaalt zit ook je hele tuin onder. Je kan ook zevenblad of japanse duizendknoop hebben en ook dat krijg je heel moeilijk weg.
Ik hou van planten en ook van onkruid. Als ik met de hond wandel geniet ik er van. Ik heb hier met de buren een aktie opgezet om het groen tussen de huizen niet te maaieh. Maar in mijn tuin haal ik het weg omdat anders alles wordt overgenomen. Als je het bijhoudt valt het wel mee. Als je het laat groeien heb je veel meer werk en kom je er nooit meer vanaf
zondag 18 mei 2025 om 11:58
zondag 18 mei 2025 om 13:41
zondag 18 mei 2025 om 15:52
Dat wat tussen de planten of daar omheen groeit verwijder ik inderdaad. Stengels die uit het terras te hoog gaan groeien haal ik ook weg, maar ik zie vaak mensen ook die kleine grasjes en mosjes bij de tegels weghalen en daardoor lijken de terrassen vaak "minder oud", beetje of ze net gelegd zijn. Maar voor de tegels is dat dan eigenlijk wel beter, dat je het (een beetje milieu-diertjes vriendelijk) er tussenuit haalt? Omdat het zo massaal gebeurt?coderood schreef: ↑18-05-2025 11:52Omdat onkruid vaak woekert. Hier komt bijvoorbeeld heermoes en akkerwinde tussen de tegels. Heermoed wortelt tot 6 meter onder de grond en kan je hele tuin overnemen. De enige remedie is continu weghalen. Akkerwinde slingert om je planten heen en verstikt ze. En als je dat niet weghaalt zit ook je hele tuin onder. Je kan ook zevenblad of japanse duizendknoop hebben en ook dat krijg je heel moeilijk weg.
Ik hou van planten en ook van onkruid. Als ik met de hond wandel geniet ik er van. Ik heb hier met de buren een aktie opgezet om het groen tussen de huizen niet te maaieh. Maar in mijn tuin haal ik het weg omdat anders alles wordt overgenomen. Als je het bijhoudt valt het wel mee. Als je het laat groeien heb je veel meer werk en kom je er nooit meer vanaf

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in