Koffiezetapparaat
zondag 18 mei 2025 om 10:13
Mijn koffiezetapparaat is al even kapot en ik heb geen idee wat voor nieuwe ik moet kopen. Had tot nu toe een Nespresso maar dat ging niet meer zo goed met de cupjes van Douwe Egberts. Gemiddeld drinken we 2 koppen koffie per dag. Soms eens 4 of 5 in totaal maar niet meer. Oja en gewoon zwarte koffie.
Ik twijfel over een nieuw apparaat, ha ik weet voor een Nespresso of een bonenmachine of iets anders. Liefst koop ik iets wat weer lang mee kan (deze ging 10 jaar mee). Budget heb ik niet maar het moet wel in verhouding staan, wil bijv. geen 800€ uitgeven.
Wat kunnen jullie aanraden?
Ik twijfel over een nieuw apparaat, ha ik weet voor een Nespresso of een bonenmachine of iets anders. Liefst koop ik iets wat weer lang mee kan (deze ging 10 jaar mee). Budget heb ik niet maar het moet wel in verhouding staan, wil bijv. geen 800€ uitgeven.
Wat kunnen jullie aanraden?
zondag 18 mei 2025 om 10:26
Ik dronk 1 beker koffie per dag. Gaat prima.
Our little life is rounded with a sleep
zondag 18 mei 2025 om 10:45
https://www.lorespresso.com/nl_nl
Ik heb de L'Or Barista Sublime
Perfect!!!
Alle cupjes zonder gedoe, ik gebruik die van Lidl graag maar alles gaat zonder problemen.
Ik heb de L'Or Barista Sublime
Perfect!!!
Alle cupjes zonder gedoe, ik gebruik die van Lidl graag maar alles gaat zonder problemen.
TAFKAPML
zondag 18 mei 2025 om 10:51
Bonenmaler is natuurlijk altijd beter dan cupjes. De beste sinasappelen worden ook los verkocht en de slechte gaan in de sap. Bij cupjes kan je de kwaliteit van de bonen toch niet meer zien. Dus is zonde als je daar de mooie bonen voor gebruikt.
Zelf heb ik overigens cupjes. Snelheid en gemak gaan op werkdagen boven smaak.
Zelf heb ik overigens cupjes. Snelheid en gemak gaan op werkdagen boven smaak.
steven1980 wijzigde dit bericht op 18-05-2025 10:53
0.92% gewijzigd
zondag 18 mei 2025 om 10:51
Ik heb een Dolce Gusto. Die koffie is lekker en mijn dochter drinkt graag een van de vele bijzondere smaakjes. Dat apparaat gaat zeker geen tien jaar mee. Ik heb hem een jaar of drie en hij hapert zo nu en dan al.
Qua smaak heb ik de voorkeur voor een bonenapparaat (mijn vriend heeft een Philips van pakweg 300 euro), maar dat is wel veel werk met schoonmaken.
Qua smaak heb ik de voorkeur voor een bonenapparaat (mijn vriend heeft een Philips van pakweg 300 euro), maar dat is wel veel werk met schoonmaken.
zondag 18 mei 2025 om 13:36
Wij hebben net een Nivona nadat ons vorige apparaat de geest had gegeven. Mooi apparaat met goede opties. (Inhoud, temperatuur en sterkte is heel makkelijk aan te passen per zetbeurt)
Maar… deze was ook 1100 euro in aanschaf..
Met koffiemachines is het zo dat onderhoud het keyword is.
Een apparaat dat 10 jaar meegaat bestaat denk ik niet. Gemiddeld is het zo’n 6 a 7 jaar en dan is het wel klaar of dan zijn de reparaties zo duur dat het de moeite niet meer is.
Ons vorige apparaat was 5 jaar oud (bij aanschaf 1000 euro) en nu was reparatie zo’n 300 euro.. dat is dan de moeite niet meer want garantie krijg je alleen op dat onderdeel.
Maar… deze was ook 1100 euro in aanschaf..
Met koffiemachines is het zo dat onderhoud het keyword is.
Een apparaat dat 10 jaar meegaat bestaat denk ik niet. Gemiddeld is het zo’n 6 a 7 jaar en dan is het wel klaar of dan zijn de reparaties zo duur dat het de moeite niet meer is.
Ons vorige apparaat was 5 jaar oud (bij aanschaf 1000 euro) en nu was reparatie zo’n 300 euro.. dat is dan de moeite niet meer want garantie krijg je alleen op dat onderdeel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 18 mei 2025 om 13:45
Ik heb ook een moccamaster. Inmiddels 12 jaar in gebruik. Ik drink maximaal 2 koppen koffie per dag, gemiddeld 3x p.w.
Voordeel vind ik: zelf sterkte bepalen door water/koffieverhouding aan te passen. Staat leuk op mijn aanrecht (heb een rode
) en hij is nog net zo goed in zijn werk als toen ik 'm kocht. Dit in tegenstelling tot nespresso, senseo e.d.
1 kop is net zo gemakkelijk te maken als een grote pot. Ik vind de koffie snel genoeg klaar.
En ik houd gewoon van een sterke bak filterkoffie
Voordeel vind ik: zelf sterkte bepalen door water/koffieverhouding aan te passen. Staat leuk op mijn aanrecht (heb een rode

1 kop is net zo gemakkelijk te maken als een grote pot. Ik vind de koffie snel genoeg klaar.
En ik houd gewoon van een sterke bak filterkoffie
zondag 18 mei 2025 om 13:45
Goedkoopste, simpelste en lekkerste oplossing: Koop een filterhouder, een simpele koffiemolen en bonen.
Waarschijnlijk heb je al een waterkoker.
Water opzetten, koffiebonen malen, in het filter en opschenken maar. Het is echt minder werk dan je denkt en de koffie is prima.
Water opzetten, koffiebonen malen, in het filter en opschenken maar. Het is echt minder werk dan je denkt en de koffie is prima.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 18 mei 2025 om 14:32
Hier sluit ik me bij aan. Heerlijke koffie. Geen werk, verse smaak van koffie bonen. Heerlijk.Auditor schreef: ↑18-05-2025 13:45Goedkoopste, simpelste en lekkerste oplossing: Koop een filterhouder, een simpele koffiemolen en bonen.
Ik heb een Clever dripper. https://www.koffiekompas.nl/clever-dripper/
zondag 18 mei 2025 om 19:27
Hier een bonenmachine die niet heel duur was. Heb hem bij Lidl besteld, deze :
https://www.lidl.nl/p/krups-automatisch ... p100354788
Krijgt goede reviews en is een fijn apparaat. We hebben hem nu ruim 2 jaar en nog nooit wat mee gehad. We hebben er een melkopschuimer bij gekocht die je kan aansluiten op dat stangetje. Werkt ook prima. Wij zijn met deze in ieder geval erg blij.
https://www.lidl.nl/p/krups-automatisch ... p100354788
Krijgt goede reviews en is een fijn apparaat. We hebben hem nu ruim 2 jaar en nog nooit wat mee gehad. We hebben er een melkopschuimer bij gekocht die je kan aansluiten op dat stangetje. Werkt ook prima. Wij zijn met deze in ieder geval erg blij.
zondag 18 mei 2025 om 19:59
De moccamaster is eigenlijk een gewoon koffiezetapparaat. Ik heb weleens andere gehad. Ook gewone. De koffie werd minder heet en (misschien zit dat tussen de oren) ook minder lekker. Ik vind de moccamaster ook gewoon heel erg mooi en de kwaliteit is goed.
maandag 19 mei 2025 om 06:57
Misschien leuk om mee te nemen; wij besparen enorm op bonen tov cupjes. Hadden altijd DE capsules a +- 5,50 voor 20. Een kilozak koffie kost (ligt natuurlijk volledig aan wat je haalt) +- 15,- . Daar haal je wel flink meer dan 60 kopjes uit!
Verder hebben wij https://www.coolblue.nl/product/855808/ ... steel.html deze, voor 4 kopjes per dag. Enorm fijn ding en zou m zonder nadenken nog eens kopen.
Verder hebben wij https://www.coolblue.nl/product/855808/ ... steel.html deze, voor 4 kopjes per dag. Enorm fijn ding en zou m zonder nadenken nog eens kopen.
maandag 19 mei 2025 om 09:09
Deze hebben wij ook! Ook al 9 jaar en hij doet het nog steeds perfect. En hier wordt heel veel koffie gedronken.
dinsdag 20 mei 2025 om 17:04
Wij hebben ook een moccamaster, als zeker 15 jaar oud. Gekocht toen mijn man ook nog koffie dronk, maar inmiddels al een paar jaar voor alleen mezelf en visite.
Op werkdagen zet ik 1 mok voor mezelf om te drinken voor ik wegga. Ik zet hem aan, warm ondertussenmelk op voor de brintapap, tegen de tijd dat die klaar is is de koffie ook klaar.
Op vrije dagen zet ik 2 mokken voor mezelf.
Dus meestal geen volle kannen.
Op werkdagen zet ik 1 mok voor mezelf om te drinken voor ik wegga. Ik zet hem aan, warm ondertussenmelk op voor de brintapap, tegen de tijd dat die klaar is is de koffie ook klaar.
Op vrije dagen zet ik 2 mokken voor mezelf.
Dus meestal geen volle kannen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in