Eurovision 2025
donderdag 19 december 2024 om 13:34
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
zondag 18 mei 2025 om 09:06

Vingers in de oren en heel hard lalallaalalaaalaaa denken dus.
Nu het ik Claude in mijn hoofd.
En ben ik nieuwsgierig welke nummers nog een Europese hit gaan worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 18 mei 2025 om 09:14
Zo voelt het voor mij ook. En dan vooral ook omdat Israel oa bij Google ads reclame heeft ingekocht om op haar te stemmen.Hallodaar schreef: ↑18-05-2025 08:53Ben het met je eens. Dat was geen wedstrijd op eigen bodem geworden volgend jaar. Te gevaarlijk.
Ik heb het verder amper gevolgd en wist niet dat de inzending van Israël een overlevende was van 07/10.
Ik schrik daar eigenlijk best wel van!
Ik neem het die vrouw niet kwalijk. Ze moet enorm getraumatiseerd zijn en is als tool gebruikt. Zo voel ik het althans.
Dit voelt best naar.
zondag 18 mei 2025 om 09:23
Ja en hoofdsponsor van het evenement is Morrocan Oil is een Israëlisch bedrijf.Kidneybean schreef: ↑18-05-2025 09:14Zo voelt het voor mij ook. En dan vooral ook omdat Israel oa bij Google ads reclame heeft ingekocht om op haar te stemmen.
Zij 7/10 overlevende. Verschrikkelijk natuurlijk maar wel politiek.
Tekst van nummer ook dubieus.
Vorig jaar moest het Israëlische nummer Hurricane aangepast worden vanwege te veel politiek nummer heette eigenlijk oktober Rain. Tja....
Ben wel klaar met dat Israël dat hun slachtofferschap maximaal uitbuit en ondertussen een genocide pleegt.
zondag 18 mei 2025 om 09:53
Nee ik ook niet. Beetje te veel geschreeuw. Maar wel bizar goede zange4.blijfgewoonbianca schreef: ↑18-05-2025 09:36Bleh, ik vond er niks aan, aan het nummer van Oostenrijk ( hoe knap gezongen dan ook ) .
zondag 18 mei 2025 om 09:57
zondag 18 mei 2025 om 10:17
Ja maar was verder saai nummer. Mensen kunnen niet onbeperkt stemmen en punten kunnen maar 1 keer gegeven worden. Dus dan valt er wel eens iemand buiten.It-is-joysjuhhh schreef: ↑18-05-2025 10:16Ik was voral geshockeerd dat Zwitserland bijna geen punten van stemmers zou hebben gekregen. Ja, ik geloof het nog steeds niet. Ze zong zo mooi!
zondag 18 mei 2025 om 10:22
Prachtig.It-is-joysjuhhh schreef: ↑18-05-2025 10:16Ik was voral geshockeerd dat Zwitserland bijna geen punten van stemmers zou hebben gekregen. Ja, ik geloof het nog steeds niet. Ze zong zo mooi!
En saai.
Mona Lisa tast dramatisch in de leegte voor haar.
Het raakte niet, hoe goed het misschien ook was.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 18 mei 2025 om 10:38
Ik vond het een leuke avond, behalve dat ik een beetje onpasselijk werd bij het lied van Israël. De puntentelling vond ik de domper van de avond.
Ik vond er dit jaar weinig echt bovenuit springen. Estland vond ik leuk en Zweden wel pakkend, maar niet zoals de 2 nummers in de sing battle van vorige jaren. Dat laatste vond ik eigenlijk het hoogtepunt van de avond
Ik vond er dit jaar weinig echt bovenuit springen. Estland vond ik leuk en Zweden wel pakkend, maar niet zoals de 2 nummers in de sing battle van vorige jaren. Dat laatste vond ik eigenlijk het hoogtepunt van de avond

zondag 18 mei 2025 om 10:40
Ik heb met mijn dochter van 8 gekeken. Dat gaf me een heel nieuw en heerlijk verfrissende positieve kijk op het songfestival. Ze vond alles prachtig. De muziek, de outfits, de decors. Hoe meer glitterbadpakken, flitsen en dramatische uithalen hoe beter. Grappige acts vond ze ook hi-la-risch. Ze heeft zitten smullen (en ik daardoor ook) en heeft de hele show uitgekeken.
Nu zijn we samen brak, want ze stond vanochtend wel gewoon weer om 7 uur naast mijn bed te stuiteren. (Iets met adhd enzo)
Nu zijn we samen brak, want ze stond vanochtend wel gewoon weer om 7 uur naast mijn bed te stuiteren. (Iets met adhd enzo)
zondag 18 mei 2025 om 10:47
zondag 18 mei 2025 om 11:01
Doodleuk 'a new day will rise' staan zingen terwijl Gaza platgebombardeerd wordt en mensen er sterven van de honger.

maar niet zoals de 2 nummers in de sing battle van vorige jaren. Dat laatste vond ik eigenlijk het hoogtepunt van de avond![]()

Echt wel het leukst van de hele avond.
Ik had gehoopt dat Nemo ook leuk zou zijn, maar

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 18 mei 2025 om 11:14
Dat klinkt fijnKrootje schreef: ↑18-05-2025 10:40Ik heb met mijn dochter van 8 gekeken. Dat gaf me een heel nieuw en heerlijk verfrissende positieve kijk op het songfestival. Ze vond alles prachtig. De muziek, de outfits, de decors. Hoe meer glitterbadpakken, flitsen en dramatische uithalen hoe beter. Grappige acts vond ze ook hi-la-risch. Ze heeft zitten smullen (en ik daardoor ook) en heeft de hele show uitgekeken.

zondag 18 mei 2025 om 11:42
Ik heb net de puntenverdeling van de televoting even zitten terugkijken (ik sliep al vannacht) maar was vooral verbaasd waarom Albanië zo achterlijk veel punten heeft gekregen. Dat was toch een vreselijk nummer.
Verder zaten de bookmakers er hier en daar ook vreselijk naast. Ik kan me dat van andere jaren niet zo erg herinneren.
Verder zaten de bookmakers er hier en daar ook vreselijk naast. Ik kan me dat van andere jaren niet zo erg herinneren.
zondag 18 mei 2025 om 11:48
Wat leuk, Krootje! Ik was ongeveer dezelfde leeftijd toen ik voor het eerst keek, samen met mijn nicht die die avond toevallig oppaste. Ik vond het ook prachtig, al was het toen íets anders dan nuKrootje schreef: ↑18-05-2025 10:40Ik heb met mijn dochter van 8 gekeken. Dat gaf me een heel nieuw en heerlijk verfrissende positieve kijk op het songfestival. Ze vond alles prachtig. De muziek, de outfits, de decors. Hoe meer glitterbadpakken, flitsen en dramatische uithalen hoe beter. Grappige acts vond ze ook hi-la-risch. Ze heeft zitten smullen (en ik daardoor ook) en heeft de hele show uitgekeken.

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 18 mei 2025 om 11:49
Ik heb het al eerder gezegd, ik ben echt ontzettend blij dat Israël niet heeft gewonnen. Dat was sowieso onterecht geweest en ook ongeloofwaardig wat mij betreft. Dan had ik volgend jaar niet gekeken omdat ik het zo vreselijk vind wat er in Gaza gebeurd. Het blijft voor mij echt ongelooflijk dat ze nog steeds mee mogen doen.
Het liedje vond ik ook niet echt bijzonder, de uitvoering was prima (volgens sommige kenners blijkbaar veel beter) maar niet zoveel beter dat het de enorme extra punten zou verklaren. Ze waren qua streaming ook zeker geen 1ste en 2de, dus dat is ook al raar.De enorme campagnes die Israël eruit gooit om op ze te stemmen ook als je niet kijkt vind ik dubieus. En natuurlijk zijn ze de grootste sponsor dat zal ook wel meespelen. Dat hele EBU is dubieus in deze.
Ik vond bijv Frankrijk goed, Zwitserland ook, zo weinig punten, heel gek. Verder was ik trots op Claude en vind ik 5de worden bij de jury gewoon goed gedaan. Estland was ook een van mijn favorieten, dat vond ik zo leuk, fijn dat ze toch nog 3de zijn geworden. Italië vond ik ook een erg lief liedje.
Ik vond het met name veel lawaai, gedoe en verschrikkelijk lichtspel. Ik heb het af en toe ook uitgezet. Nou ja al met al heb ik steeds minder zin om te kijken.
Het liedje vond ik ook niet echt bijzonder, de uitvoering was prima (volgens sommige kenners blijkbaar veel beter) maar niet zoveel beter dat het de enorme extra punten zou verklaren. Ze waren qua streaming ook zeker geen 1ste en 2de, dus dat is ook al raar.De enorme campagnes die Israël eruit gooit om op ze te stemmen ook als je niet kijkt vind ik dubieus. En natuurlijk zijn ze de grootste sponsor dat zal ook wel meespelen. Dat hele EBU is dubieus in deze.
Ik vond bijv Frankrijk goed, Zwitserland ook, zo weinig punten, heel gek. Verder was ik trots op Claude en vind ik 5de worden bij de jury gewoon goed gedaan. Estland was ook een van mijn favorieten, dat vond ik zo leuk, fijn dat ze toch nog 3de zijn geworden. Italië vond ik ook een erg lief liedje.
Ik vond het met name veel lawaai, gedoe en verschrikkelijk lichtspel. Ik heb het af en toe ook uitgezet. Nou ja al met al heb ik steeds minder zin om te kijken.
zondag 18 mei 2025 om 12:05
Europa is groter dan West Europa. In andere contreien ligt dit lied wss stukken beter in het gehoor dan hier. Het past meer bij andere culturen dus ik vermoed met name in oost Europese landen meer stemmenPoesMinoes schreef: ↑18-05-2025 11:42Ik heb net de puntenverdeling van de televoting even zitten terugkijken (ik sliep al vannacht) maar was vooral verbaasd waarom Albanië zo achterlijk veel punten heeft gekregen. Dat was toch een vreselijk nummer.
Ik vond het wel mooi nummer.
En verder: smaak is zo persoonlijk. Wat de een mooi vindt, vindt een ander afschuwelijk.
zondag 18 mei 2025 om 12:12
Misssunshine, volledig mee eens.
Ik hoorde net in het journaal weer de snik van Claude. En wat was het een mooie snik, ik schoot er gewoon even van vol.
Vijfde plek bij de vakjury is gewoon geweldig gedaan, hoop dat hij dat ook zo ziet en de televoting snel weer kan vergeten.
Ik hoorde net in het journaal weer de snik van Claude. En wat was het een mooie snik, ik schoot er gewoon even van vol.
Vijfde plek bij de vakjury is gewoon geweldig gedaan, hoop dat hij dat ook zo ziet en de televoting snel weer kan vergeten.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in