Man gaat emotioneel vreemd
maandag 19 mei 2025 om 10:33
Lieve allemaal,
Even een nieuw account aangemaakt vanwege herkenbaarheid, maar ik moet nu zelf even iets kwijt.
Al hele tijd een onderbuikgevoel bij man. chagrijnig tegen mij en de kinderen, totaal niet aanwezig, en krijgt niks mee.
Ik al meerdere malen het gesprek aangegaan, maar ik krijg alleen maar antwoorden als "ja", "nee" en "hoezo" op mijn vragen.
Via via weet ik dat hij een vriendin heeft die hij meer dan leuk vindt, en de manier waarop hij met haar omgaat en spreekt, zo heeft hij werkelijk nog nooit bij mij gedaan.
(hij vindt haar mooi, is jaloers met andere mannen, wil haar beschermen, en de reden om geen relatie te starten is meer praktisch en uit bescherming voor haar dan dat het met zijn gezin te maken heeft)
Dingen die ik officieel wel weet is dat ze soms samen wat drinken of uit eten zijn geweest (wat wij nooit doen)
Fysiek nooit iets gebeurd dat geloof ik wel. Maar toch....het klopt niet.
Wat wil ik hiermee? Ik weet het niet, ik zoek een manier om hem wel aan het praten te krijgen, want ik denk dat onze relatie gewoon niet goed is. Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik durf eigenlijk wel te stellen dat hij zo niet gelukkig is, maar ik ook niet. Ik wil een man die 100% voor mij gaat en ik heb die nu niet.
En, dat is weer een ander gedeelte, hij doet gewoon zo weinig met kinderen en mij, want alles is teveel, niet leuk, altijd negatief. Het is niet het gezin dat ik had willen zijn. Ik overcompenseer zelf wel, want ik wil dat mijn kinderen later terugkijken op een fijne jeugd.
Bedankt voor het lezen, toch een lap tekst, en lang niet alles wat ik wilde zeggen maar dan anders treedt ik zo in detail haha.
Dit helpt in ieder geval alvast om van me af te schrijven. Dat is voor nu wel even fijn
Even een nieuw account aangemaakt vanwege herkenbaarheid, maar ik moet nu zelf even iets kwijt.
Al hele tijd een onderbuikgevoel bij man. chagrijnig tegen mij en de kinderen, totaal niet aanwezig, en krijgt niks mee.
Ik al meerdere malen het gesprek aangegaan, maar ik krijg alleen maar antwoorden als "ja", "nee" en "hoezo" op mijn vragen.
Via via weet ik dat hij een vriendin heeft die hij meer dan leuk vindt, en de manier waarop hij met haar omgaat en spreekt, zo heeft hij werkelijk nog nooit bij mij gedaan.
(hij vindt haar mooi, is jaloers met andere mannen, wil haar beschermen, en de reden om geen relatie te starten is meer praktisch en uit bescherming voor haar dan dat het met zijn gezin te maken heeft)
Dingen die ik officieel wel weet is dat ze soms samen wat drinken of uit eten zijn geweest (wat wij nooit doen)
Fysiek nooit iets gebeurd dat geloof ik wel. Maar toch....het klopt niet.
Wat wil ik hiermee? Ik weet het niet, ik zoek een manier om hem wel aan het praten te krijgen, want ik denk dat onze relatie gewoon niet goed is. Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik durf eigenlijk wel te stellen dat hij zo niet gelukkig is, maar ik ook niet. Ik wil een man die 100% voor mij gaat en ik heb die nu niet.
En, dat is weer een ander gedeelte, hij doet gewoon zo weinig met kinderen en mij, want alles is teveel, niet leuk, altijd negatief. Het is niet het gezin dat ik had willen zijn. Ik overcompenseer zelf wel, want ik wil dat mijn kinderen later terugkijken op een fijne jeugd.
Bedankt voor het lezen, toch een lap tekst, en lang niet alles wat ik wilde zeggen maar dan anders treedt ik zo in detail haha.
Dit helpt in ieder geval alvast om van me af te schrijven. Dat is voor nu wel even fijn

maandag 19 mei 2025 om 16:22
Ik denk dat je je te afwachtend opstelt. Zij is eigenlijk onbelangrijk.
Het gaat om jou.
Heb jij het gezin waar je naar verlangt? Dat je verdient, gezien hoeveel zorg en werk je erin stopt?
Heb jij de partner die je wil? Zorgt hij net zo goed voor jou, als jij voor hem?
Je hoopt dat hij gaat veranderen, maar hij is al uitgestapt. Hij vindt alles wat jou of de kinderen aangaat teveel moeite.
Tijd om voor jezelf te kiezen en voor jouw belangen op te komen.
Het gaat om jou.
Heb jij het gezin waar je naar verlangt? Dat je verdient, gezien hoeveel zorg en werk je erin stopt?
Heb jij de partner die je wil? Zorgt hij net zo goed voor jou, als jij voor hem?
Je hoopt dat hij gaat veranderen, maar hij is al uitgestapt. Hij vindt alles wat jou of de kinderen aangaat teveel moeite.
maandag 19 mei 2025 om 16:26
Vanavond als de kids op bed liggen: joh Henk, hoe jij omgaat met Margreet pik ik niet langer. Als je dat contact niet afkapt en weer leuk gaat doen tegen mij en de kids, ga ik van je scheiden.
En dan alle ja maars en nee dat zie je verkeerd op reageren met: maakt niet uit, ik vind het wel te ver gaan.
En dan alle ja maars en nee dat zie je verkeerd op reageren met: maakt niet uit, ik vind het wel te ver gaan.
maandag 19 mei 2025 om 16:31
Ik zou haar compleet buiten beschouwing laten. Je hebt dat via via bovendien doet ze er niet toe. Jij doet er toe.
Hey ( naam) zo gaan we niet verder. Ik mis oprechte aandacht en gevoel van samen zijn.
Aan jou de keus, we kunnen in relatie therapie en samen onze schouders eronder zetten om dit een fijne relatie te maken. Dat wil ik graag met jou. Als je daar niet voor open staat dan scheiden onze wegen als partners.
Jij houd dit in stand door te overcompenseren en niet voor jezelf op te komen. Je wilt je kinderen een fijne jeugd geven maar geef ze ook een goed voorbeeld dat je aandacht en liefde mag vragen. Voorleven doet meer dan vertellen wat ze mogen doen.
Hey ( naam) zo gaan we niet verder. Ik mis oprechte aandacht en gevoel van samen zijn.
Aan jou de keus, we kunnen in relatie therapie en samen onze schouders eronder zetten om dit een fijne relatie te maken. Dat wil ik graag met jou. Als je daar niet voor open staat dan scheiden onze wegen als partners.
Jij houd dit in stand door te overcompenseren en niet voor jezelf op te komen. Je wilt je kinderen een fijne jeugd geven maar geef ze ook een goed voorbeeld dat je aandacht en liefde mag vragen. Voorleven doet meer dan vertellen wat ze mogen doen.
where ever you go, go with your heart
maandag 19 mei 2025 om 17:36
Je vat het precies goed samen hoe ik me voel....Yakuzakiko schreef: ↑19-05-2025 16:19Wat gemeen van hem om zo negatief naar jou te doen. En laf ook, zo hoeft hij lekker niets te zeggen maar voel jij wel dat hij jou niet leuk vindt.
Dat moet enorm eenzaam voelen. wat Rooss zegt, zou ik dus ook zeggen.
Ik ben alleen niet zo goed in het zo direct zeggen. Dat durf ik dan weer niet
En ik kan ook nergens heen, niemand in de buurt want ik ben voor hem verhuisd destijds dus m'n familie en vrienden wonen te ver om met school en werk te combineren.
Ik sta wel al een paar jaar ingeschreven maar nog niet lang genoeg voor een eigen huis.
maandag 19 mei 2025 om 17:38
Je hebt helemaal gelijk, helaas moet ik op al je vragen idd "nee" zeggen. Dat heb ik nu niet. Geen leuke partner en ik vind hem ook geen leuke vader....Dropdrop schreef: ↑19-05-2025 16:22Ik denk dat je je te afwachtend opstelt. Zij is eigenlijk onbelangrijk.
Het gaat om jou.
maandag 19 mei 2025 om 17:44
Jij durft het niet en hij durft het niet. Hij trekt zich terug en gedraagt zich (vrij passief) als een matige partner, maar gaat het ook niet met je aan.
Als geen van beiden de eerste stap neemt, kun je nog jaren zo doorgaan.
Sterkte. Kutsituatie.
maandag 19 mei 2025 om 17:45
Het maakt dus eigenlijk niet uit wat hij doet. Jij durft hem niet te confronteren en je kunt nergens heen. Hij heeft je in de tang. Of nee, jij hebt je in de tang laten nemen eigenlijk.
Is het uitzichtloos? Of zijn er toch nog wel mogelijkheden? Heb je bv wel eens overwogen vrienden/familie in vertrouwen te nemen?
Is het uitzichtloos? Of zijn er toch nog wel mogelijkheden? Heb je bv wel eens overwogen vrienden/familie in vertrouwen te nemen?
.
maandag 19 mei 2025 om 17:47
maandag 19 mei 2025 om 17:57
en wat is jouw aandeel hierin? Jij bent niet zoo gelukkig, zeg je. En ben jij dan wel de leuke echtgenote? Dat is niet alleen jou de schuld geven hoor. Die vraag mag je man ook zichzelf stellen. Het is de eerste vraag die iedereen aan zichzelf zou moeten stellen: wat heb ik gedaan om in deze situatie terecht te komen en wat kan ik doen om daar uit te komen. Nogmaals: geen waardeoordeel, alleen vragen van me
maandag 19 mei 2025 om 18:00
Sorry, maar dat is te makkelijk. Dat zal moeten. Hoe zie je voor je dat er iets in welke zin dan ook verandert als jij niets tegen je eigen man durft te zeggen? Dat is geen optie, de luxe om je te verschuilen achter "durf ik niet " is er niet meer. Van hem hoef je niets te verwachten: hij zal op deze voet verder gaan tot óf de dame in kwestie het niet meer ziet zitten, óf tot hij zover is om met haar verder te gaan.
Dat ga je toch niet lijdzaam af zitten wachten?
maandag 19 mei 2025 om 18:05
Wat een kutvragen. Geen waardeoordeel hoor!grenada schreef: ↑19-05-2025 17:57en wat is jouw aandeel hierin? Jij bent niet zoo gelukkig, zeg je. En ben jij dan wel de leuke echtgenote? Dat is niet alleen jou de schuld geven hoor. Die vraag mag je man ook zichzelf stellen. Het is de eerste vraag die iedereen aan zichzelf zou moeten stellen: wat heb ik gedaan om in deze situatie terecht te komen en wat kan ik doen om daar uit te komen. Nogmaals: geen waardeoordeel, alleen vragen van me
maandag 19 mei 2025 om 18:08
Ga geen vragen stellen om hem aan de praat te krijgen maar leg eens iets op tafel waar hij wel op móet reageren. Zie de reactie van Rooss, prima openingszin.
Dus nogmaals, geen vragen stellen aan hem, wel vertellen hoe jij dit allemaal ervaart. Dat kun je van tevoren zelfs opschrijven en aan hem voorlezen, of zo.
Dus nogmaals, geen vragen stellen aan hem, wel vertellen hoe jij dit allemaal ervaart. Dat kun je van tevoren zelfs opschrijven en aan hem voorlezen, of zo.
maandag 19 mei 2025 om 18:28
Het klinkt alsof jullie beiden niet meer gelukkig zijn met elkaar en het gezin. Wellicht wacht hij tot er een opening komt bij haar. Maar wil zij hem niet als partner of zit ze zelf nog vast in een relatie.
Waar het om gaat is dat jij moet kijken hoe jij de relatie weer goed krijgt. Daar staat zij los van. Maar je partner niet. Stop met compenseren! Spreek hem direct aan in een open gesprek.
- Hoe denk jij over onze relatie?
- Het gezinsleven?
- Hoe zie jij de toekomst eigenlijk?
- etc
Niet beschuldigd maar met interesse. Vraag door en laat je niet afschepen met ja of nee.
Er zijn ook vraagspellen over relaties. En hier zou ik therapie ook aanraden.
Als je dit laat gaan gaat hij verder (en die vrouw gaat vanzelf fysiek worden als dat al niet het geval is). Mannen hebben zeer zelden vrouwelijke vriendinnen zonder enige interesse.
Waar het om gaat is dat jij moet kijken hoe jij de relatie weer goed krijgt. Daar staat zij los van. Maar je partner niet. Stop met compenseren! Spreek hem direct aan in een open gesprek.
- Hoe denk jij over onze relatie?
- Het gezinsleven?
- Hoe zie jij de toekomst eigenlijk?
- etc
Niet beschuldigd maar met interesse. Vraag door en laat je niet afschepen met ja of nee.
Er zijn ook vraagspellen over relaties. En hier zou ik therapie ook aanraden.
Als je dit laat gaan gaat hij verder (en die vrouw gaat vanzelf fysiek worden als dat al niet het geval is). Mannen hebben zeer zelden vrouwelijke vriendinnen zonder enige interesse.
maandag 19 mei 2025 om 18:45
Een gesprek aangaan met iemand die zo uitgecheckt en onaardig is. Waarvoor? Die wil je toch zelf ook niet meer.
Tijd voor een actieplan voor jezelf. Inschrijven voor (sociale) huur, werk vinden of uitbreiden in uren. Je netwerk eens goed bekijken en bevragen. Misschien een vakantiewoning zo lang het toch niet koud is. Je zaken weer zelf gaan beheren voor zover je dat niet deed.
Tijd voor een actieplan voor jezelf. Inschrijven voor (sociale) huur, werk vinden of uitbreiden in uren. Je netwerk eens goed bekijken en bevragen. Misschien een vakantiewoning zo lang het toch niet koud is. Je zaken weer zelf gaan beheren voor zover je dat niet deed.
maandag 19 mei 2025 om 18:58
Ik sla vooral aan op dat via via. Hoezo weet je dat via via? Hoelang weet je dat al? En weet hij dat jij op de hoogte bent van haar bestaan?
Het klinkt bijna alsof je het over een kennis hebt, in plaats van over je bloedeigen echtgenoot.
Sterkte. Lijkt me een ontzettende kutsituatie (en sfeer thuis).
Het klinkt bijna alsof je het over een kennis hebt, in plaats van over je bloedeigen echtgenoot.
Sterkte. Lijkt me een ontzettende kutsituatie (en sfeer thuis).
maandag 19 mei 2025 om 19:01
Zo zou ik het ook doen! Vanavond meteen. Je laat over je heen lopen.Nija schreef: ↑19-05-2025 16:26Vanavond als de kids op bed liggen: joh Henk, hoe jij omgaat met Margreet pik ik niet langer. Als je dat contact niet afkapt en weer leuk gaat doen tegen mij en de kids, ga ik van je scheiden.
Sterkte, je kunt het!
maandag 19 mei 2025 om 19:01
Misschien zijn het kutvragen maar wel hele eerlijke die iedereen zichzelf mag stellen in een slecht lopende relatie.
.
maandag 19 mei 2025 om 19:07
Waarom moet jij het huis uit?
Waarom moet die idioot het huis niet uit?
Ik zou dus eerder het gesprek ingaan met dat "als Chantal toch zoveel leuker en gezelliger is zoals jij dagelijks vaststelt aan zijn gedrag, dat hij daar dan maar gaat wonen".
Op 't moment dat een kerel jaloerser is over een andere vrouw haar gedrag dan over jou is het sowieso al einde relatie. Alleen moet dat nog even officieel gemaakt worden.
Waarom moet die idioot het huis niet uit?
Ik zou dus eerder het gesprek ingaan met dat "als Chantal toch zoveel leuker en gezelliger is zoals jij dagelijks vaststelt aan zijn gedrag, dat hij daar dan maar gaat wonen".
Op 't moment dat een kerel jaloerser is over een andere vrouw haar gedrag dan over jou is het sowieso al einde relatie. Alleen moet dat nog even officieel gemaakt worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 19 mei 2025 om 19:13
maandag 19 mei 2025 om 19:27
Dat jij geen huis hebt is een probleem van jullie samen! Echt hoor: blijf zitten! Ook als het emotioneel wordt.
Er moet een fatsoenlijke oplossing komen voor de moeder van zijn kinderen.
Als jij in een crackhol woont, wonen zijn kinderen 50-90% van de tijd in een crackhol.
Denk je dat hij voor 50/50 gaat? Als hij een weekendvader wil zijn kun je misschien terug met de kinderen?
Wat je ook doet: ga niet akkoord met een tijdelijke shit loplossing, want in deze wooncrisis zit je dan jaren zonder normaal huis.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in