Wonen Noord-Holland Oost / Hoorn als alleenstaande

19-05-2025 13:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb meerdere jaren werkervaring als juridisch adviseur bij de gemeente. Als kind woonde ik in Hoorn. In Noord-Holland liggen de gemeentevacatures voor het oprapen. Ik werk nu in een gemeente ten zuiden van Den Haag waar veel inhuur is dus werk zal het probleem niet zijn.

ik woon nog bij mijn ouders in Rijswijk maar wil het huis uit. Eigenlijk wil ik terug naar Hoorn of die omgeving waar ik tot mijn 13de heb gewoond.
Het valt mij wel op dat de huizen (appartementen) daar veel duurder zijn dan in Den Haag. Hoe kan dit? Ik moet wel zeggen dat opvallend veel schoolgenoten uit Hoorn nu in Den Haag wonen. Eerst studeren ze aan de UvA en na enige tijd als volwassene werken gaan ze bijna allemaal in Den Haag wonen…

Ook vraag ik mij af hoe het is om te wonen in Purmerend? Er is daar heel beperkt aanbod maar ik kan het proberen. Ik ken uit mijn jeugd alleen de verhalen als “Purmerend en Zaandam is voor alles dat niet in Amsterdam past” maar is het echt zo dat Purmerend gevaarlijk is en vol tuig zit? Hoewel ik er als kind vlakbij woonde ken ik het niet…
Er wordt in Purmerend af en toe iemand neergeschoten of rivaliserende jeugd(bendes) slaan elkaar de hersens in en er ontploft nog wel eens wat bij er. Huis.
Maar dat zal vast wel liggen aan de wijk waar je woont.
Net als in Zaandam.

Wil je huren of meteen al kopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
19-05-2025 15:11
Er wordt in Purmerend af en toe iemand neergeschoten of rivaliserende jeugd(bendes) slaan elkaar de hersens in en er ontploft nog wel eens wat bij er. Huis.
Net als in Zaandam.

Er was laatst op het nieuws dat er een grote explosie was… Maar ik kan me niet voorstellen dat Purmerend echt alleen ellende is. Zijn het niet zoals in elke stad bepaalde wijken? Of is dat bij Purmerend toch echt iets anders?

Ik kan niet huren, sociaal verdien ik teveel en vrije sector te weinig. Dus ik moet wel kopen…
Ik zou er niet willen wonen, maar dat is toch voor iedereen verschillend? Als je er vandaan komt is het misschien wel erg leuk.
Persoonlijk vind ik Purmerend gewoon niet zo'n fijne sfeer hebben. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Enkhuizen, en ik draag de gehele regio nog steeds een warm hart toe. Als totaal vreemde is integreren niet altijd even makkelijk, maar jij hebt je roots daar dus dat moet wel goedkomen.
Ik zou ook in de omgeving kijken. Misschien zit er wel wat in Medemblik, Obdam, schellinkhout, Wognum, etc. Hoogkarspel is ook aan t groeien.
himalaya schreef:
19-05-2025 15:11
Net als in Zaandam.

Ach, dat gebeurt in mijn stad ook.
100.000 inwoners in het groene hart.
Ik huur een woning in Hoorn maar alles wat in mijn straat in de verkoop gaat daar komen mensen op af uit Amsterdam die groter willen wonen vanwege gezins uitbreiding. Het van Moof leger. En daardoor stijgen de prijzen ook hier enorm.
Den Haag heeft lange tijd ver achter gelegen met de woningprijzen. Ze hebben al een flinke inhaalslag gemaakt.

Ik denk dat het de slechte kwaliteit van de huizen is. In een appartement woon je echt samen met je buren alsof het een stapel caravans op elkaar is.

De prijzen van nieuwbouw (vanaf 1980) is gewoon vergelijkbaar met de rest van Nederland.
Noord-Holland is de duurste provincie van Nederland.

Afbeelding
Pelle schreef:
19-05-2025 20:07
Noord-Holland is de duurste provincie van Nederland.

Afbeelding
Dat komt vooral door het deel van Noord-Holland dat in de randstad valt. West-Friesland, waar TO het over heeft, is in verhouding niet zo duur.
Geen motto

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven