Ex vriend met twijfels over relatie of vrienden
dinsdag 20 mei 2025 om 08:57
Hoi lieve Viva lezers,
Ik ben een vrouw van rond de 30 en mijn ex is rond de 40. En ik vraag jullie om tips/advies.
Het is al een aantal weken uit. (3/4 weken) Tussen de tijd dat het uit is gegaan is mijn ex met een vriendengroep op vakantie geweest en met een jetlag terug gekomen.
We hebben elkaar regelmatig appjes gestuurd en misten elkaar. Toen hij thuis kwam wilde hij gelijk langskomen en hebben we eigenlijk altijd het fijn als we elkaar zien. Maar hij kan geen knopen doorhakken, weet niet wat hij wilt. (Relatie of vriendschappelijk)
Hij vind ons te verschillend en laat steeds gemengde gevoelens aan mij zien en dat is frustrerend en pijnlijk. Dan zijn we weer intiem en dan heeft hij het over friendzone. Maar ik wil hem ook de tijd kunnen geven om na te denken, wat ik moeilijk vind want het liefst spreek ik hem vaker en wil ik ervoor vechten. Maar schrikt dat hem niet af? Loop ik niet te hard?
(Mijn visie, verschillen mogen er zijn maar een relatie is ook water bij de wijn doen)
Hoe kijken julie hier tegenaan? Wat adviseren jullie mij?
Een vrouw die het even niet meer weet.
Ik ben een vrouw van rond de 30 en mijn ex is rond de 40. En ik vraag jullie om tips/advies.
Het is al een aantal weken uit. (3/4 weken) Tussen de tijd dat het uit is gegaan is mijn ex met een vriendengroep op vakantie geweest en met een jetlag terug gekomen.
We hebben elkaar regelmatig appjes gestuurd en misten elkaar. Toen hij thuis kwam wilde hij gelijk langskomen en hebben we eigenlijk altijd het fijn als we elkaar zien. Maar hij kan geen knopen doorhakken, weet niet wat hij wilt. (Relatie of vriendschappelijk)
Hij vind ons te verschillend en laat steeds gemengde gevoelens aan mij zien en dat is frustrerend en pijnlijk. Dan zijn we weer intiem en dan heeft hij het over friendzone. Maar ik wil hem ook de tijd kunnen geven om na te denken, wat ik moeilijk vind want het liefst spreek ik hem vaker en wil ik ervoor vechten. Maar schrikt dat hem niet af? Loop ik niet te hard?
(Mijn visie, verschillen mogen er zijn maar een relatie is ook water bij de wijn doen)
Hoe kijken julie hier tegenaan? Wat adviseren jullie mij?
Een vrouw die het even niet meer weet.
lindakristy123 wijzigde dit bericht op 20-05-2025 09:06
Reden: Foutjes in tekst
Reden: Foutjes in tekst
5.82% gewijzigd
dinsdag 20 mei 2025 om 15:18
dinsdag 20 mei 2025 om 15:19
Ik denk dat je allebei niet helder na kan denken als je niet echte afstand inbouwt. Zorg ervoor dat jullie elkaar een maand echt niet zien, geen berichten sturen, niks. Gewoon echt als exen je gedragen, niet als vrienden en niet als partners.
Dan is het daarna waarschijnlijk voor jezelf ook helderder of je met hem verder wil of niet, wat je daarvoor wil doen of laten. En als hij door die maand de interesse verliest.. dan zat een relatie er toch al niet meer in.
Dan is het daarna waarschijnlijk voor jezelf ook helderder of je met hem verder wil of niet, wat je daarvoor wil doen of laten. En als hij door die maand de interesse verliest.. dan zat een relatie er toch al niet meer in.
dinsdag 20 mei 2025 om 15:22
Honderd procent eens. Het is uit, hij weet het prima: hij wil geen relatie met jou, maar af en toe seks met je kunnen hebben is wel makkelijk/prettig.
Laat je niet gebruiken!
Friendzone is inderdaad b*llshit. Vrienden hebben geen seks met elkaar, dat hoort niet bij een gebruikelijke vriendschap. Hij gebruikt je.
dinsdag 20 mei 2025 om 15:35
Elkaar regelmatig appjes sturen, meteen langskomen, sex hebben enzovoorts. Is dat "uit"?
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
dinsdag 20 mei 2025 om 15:44
dinsdag 20 mei 2025 om 15:59
dinsdag 20 mei 2025 om 16:12
Rooss4.0 schreef: ↑20-05-2025 15:59Ik ben wel altijd heel benieuwd naar hoe dat "vechten" eruitziet. Dan krijg je dus te horen dat je niet meer voldoet want te verschillend en dat hij je in die niet bestaande friendzone heeft gemanoeuvreerd en dan wil je er nog voor vechten.
Wat is dat, hoe ziet dat eruit?
Mijn gok: hij wil mij écht niet kwijt hoor, want hij appt mij vaak, komt na de vakantie meteen naar mij toe blablabla. Hij houdt duidelijk nog van mij, maar zit met zichzelf in de knoop en dat wil ik hem laten inzien en kost even tijd. Zoiets?
Live Life to the fullest
dinsdag 20 mei 2025 om 16:49
Ja!GeweldigWeer schreef: ↑20-05-2025 16:12Mijn gok: hij wil mij écht niet kwijt hoor, want hij appt mij vaak, komt na de vakantie meteen naar mij toe blablabla. Hij houdt duidelijk nog van mij, maar zit met zichzelf in de knoop en dat wil ik hem laten inzien en kost even tijd. Zoiets?
.
dinsdag 20 mei 2025 om 17:00
Ok, dus hij maakt het voor de vakantie uit, omdat hij dacht even flink de beest uit te kunnen hangen daar.
Bleek hij toch niet zo onweerstaanbaar als hij zelf dacht.
Nu na de vakantie mag jij zijn bed weer een keertje opwarmen, want toch wel weinig seks zo zonder relatie .
Maar dat flirten was wel spannend en hij schiet vast binnenkort een keer raak, dus houdt hij je aan het lijntje.
Bleek hij toch niet zo onweerstaanbaar als hij zelf dacht.
Nu na de vakantie mag jij zijn bed weer een keertje opwarmen, want toch wel weinig seks zo zonder relatie .
Maar dat flirten was wel spannend en hij schiet vast binnenkort een keer raak, dus houdt hij je aan het lijntje.
dinsdag 20 mei 2025 om 17:46
PijnlijkGeweldigWeer schreef: ↑20-05-2025 16:12Mijn gok: hij wil mij écht niet kwijt hoor, want hij appt mij vaak, komt na de vakantie meteen naar mij toe blablabla. Hij houdt duidelijk nog van mij, maar zit met zichzelf in de knoop en dat wil ik hem laten inzien en kost even tijd. Zoiets?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in