Ex vriend met twijfels over relatie of vrienden

20-05-2025 08:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi lieve Viva lezers,

Ik ben een vrouw van rond de 30 en mijn ex is rond de 40. En ik vraag jullie om tips/advies.

Het is al een aantal weken uit. (3/4 weken) Tussen de tijd dat het uit is gegaan is mijn ex met een vriendengroep op vakantie geweest en met een jetlag terug gekomen.

We hebben elkaar regelmatig appjes gestuurd en misten elkaar. Toen hij thuis kwam wilde hij gelijk langskomen en hebben we eigenlijk altijd het fijn als we elkaar zien. Maar hij kan geen knopen doorhakken, weet niet wat hij wilt. (Relatie of vriendschappelijk)
Hij vind ons te verschillend en laat steeds gemengde gevoelens aan mij zien en dat is frustrerend en pijnlijk. Dan zijn we weer intiem en dan heeft hij het over friendzone. Maar ik wil hem ook de tijd kunnen geven om na te denken, wat ik moeilijk vind want het liefst spreek ik hem vaker en wil ik ervoor vechten. Maar schrikt dat hem niet af? Loop ik niet te hard?

(Mijn visie, verschillen mogen er zijn maar een relatie is ook water bij de wijn doen)

Hoe kijken julie hier tegenaan? Wat adviseren jullie mij?

Een vrouw die het even niet meer weet.
lindakristy123 wijzigde dit bericht op 20-05-2025 09:06
Reden: Foutjes in tekst
5.82% gewijzigd
Ik zou zeggen: graag of niet.
Maar niet is dan ook echt niet. En dan ook niet tussendoor ff lekker seksen.
Je laat je echt een beetje gebruiken nu.
Our little life is rounded with a sleep
Laat de seks voorlopig maar eens even achterwege totdat hij wél weet wat hij wil. Wedden dat hij dan wel in staat is besluiten te nemen en knopen door te hakken?
Live Life to the fullest
Hij weet prima wat hij wil. Een gewillige ex in zijn bed en verder geen verplichtingen. Zo duidelijk als wat hoor... met zijn "friendzone". Hou toch op.
.
Ik probeer te bedenken hoe die jetlag ermee te maken heeft, daar kom ik niet uit.

Een man van 40 die niet weet wat hij wil vind ik niet bepaald aantrekkelijk.
Hoe lang hebben jullie een relatie gehad?
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Jij bent voor de seks
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik denk dat je allebei niet helder na kan denken als je niet echte afstand inbouwt. Zorg ervoor dat jullie elkaar een maand echt niet zien, geen berichten sturen, niks. Gewoon echt als exen je gedragen, niet als vrienden en niet als partners.

Dan is het daarna waarschijnlijk voor jezelf ook helderder of je met hem verder wil of niet, wat je daarvoor wil doen of laten. En als hij door die maand de interesse verliest.. dan zat een relatie er toch al niet meer in.
Rooss4.0 schreef:
20-05-2025 15:18
Hij weet prima wat hij wil. Een gewillige ex in zijn bed en verder geen verplichtingen. Zo duidelijk als wat hoor... met zijn "friendzone". Hou toch op.
Honderd procent eens. Het is uit, hij weet het prima: hij wil geen relatie met jou, maar af en toe seks met je kunnen hebben is wel makkelijk/prettig.
Laat je niet gebruiken!
Friendzone is inderdaad b*llshit. Vrienden hebben geen seks met elkaar, dat hoort niet bij een gebruikelijke vriendschap. Hij gebruikt je.
Strelizia schreef:
Ik probeer te bedenken hoe die jetlag ermee te maken heeft, daar kom ik niet uit.
Misschien uit die Friendzone? Ik weet niet hoe laat het daar is?
Rooss4.0 schreef:

Exact!
Live Life to the fullest
Geef aan dat je begrijpt dat jullie vrienden zijn. En dat je daarom geen seks meer wilt. Gewoon samen gezelligheid. De seks heb je met je nieuwe friends with benefits van Tinder. Kijken hoe snel hij afhaakt of toch een relatie wil.
Zoals je de situatie beschrijft komt het op mij niet over dat de relatie uit is.
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
noekske74 schreef:
20-05-2025 15:32
Zoals je de situatie beschrijft komt het op mij niet over dat de relatie uit is.
Huh?
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
20-05-2025 15:33
Huh?
Elkaar regelmatig appjes sturen, meteen langskomen, sex hebben enzovoorts. Is dat "uit"?
noekske74 schreef:
20-05-2025 15:35
Elkaar regelmatig appjes sturen, meteen langskomen, sex hebben enzovoorts. Is dat "uit"?
Dat is gebruiken maken van TO haar rotgevoel door het uitgaan, deze man weet echt wel wat ie doet
noekske74 schreef:
20-05-2025 15:35
Hij zal tijdens zijn vakantie met zijn vrienden blijkbaar weinig hebben kunnen scoren daar, dus ja, dan maar je gewillige ex warm houden.
Live Life to the fullest
Daarom lijkt het mij tijd worden om het echt uit te maken. Geen contact meer.
Ik ben wel altijd heel benieuwd naar hoe dat "vechten" eruitziet. Dan krijg je dus te horen dat je niet meer voldoet want te verschillend en dat hij je in die niet bestaande friendzone heeft gemanoeuvreerd en dan wil je er nog voor vechten.

Wat is dat, hoe ziet dat eruit?
.
Rooss4.0 schreef:
20-05-2025 15:59

Ik gok trekken aan een dood paard terwijl hij achterover leunt
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Rooss4.0 schreef:
20-05-2025 15:59
Ik ben wel altijd heel benieuwd naar hoe dat "vechten" eruitziet. Dan krijg je dus te horen dat je niet meer voldoet want te verschillend en dat hij je in die niet bestaande friendzone heeft gemanoeuvreerd en dan wil je er nog voor vechten.

Mijn gok: hij wil mij écht niet kwijt hoor, want hij appt mij vaak, komt na de vakantie meteen naar mij toe blablabla. Hij houdt duidelijk nog van mij, maar zit met zichzelf in de knoop en dat wil ik hem laten inzien en kost even tijd. Zoiets?
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
20-05-2025 16:12
Mijn gok: hij wil mij écht niet kwijt hoor, want hij appt mij vaak, komt na de vakantie meteen naar mij toe blablabla. Hij houdt duidelijk nog van mij, maar zit met zichzelf in de knoop en dat wil ik hem laten inzien en kost even tijd. Zoiets?
Ja!
.
Ok, dus hij maakt het voor de vakantie uit, omdat hij dacht even flink de beest uit te kunnen hangen daar.

Bleek hij toch niet zo onweerstaanbaar als hij zelf dacht.

Nu na de vakantie mag jij zijn bed weer een keertje opwarmen, want toch wel weinig seks zo zonder relatie .

Maar dat flirten was wel spannend en hij schiet vast binnenkort een keer raak, dus houdt hij je aan het lijntje.
Jij bent niet de vrouw waar hij zich aan wil binden. Je bent wel lief, aardig, geduldig en lekker. Komt hem dat ff goed uit!!!!!
@dropdrop, mannen zijn doorzichtig he :)
GeweldigWeer schreef:
20-05-2025 16:12
Pijnlijk

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven