Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Nog een maandje ongeveer en de dagen worden weer korter :cheer2:
...
Vriend en ik zitten al een week op de camping. En hier kan ik wel genieten. Geen stadse herrie die met zonnige dagen toch meer is. Caravan koelt goed af in plaats van 25 graden of meer die niet meer naar beneden gaat in huis.
Desalniettemin blij met koelere dagen. En hopelijk wat regen.
Djessy schreef:
20-05-2025 22:38
Woehoe, kijk er echt naar uit!
En het is lekker fris buiten nu!
Ja, ik hoop ook echt op een paar stevige buien.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Homuncula schreef:
19-05-2025 14:52
Meelezer hier. Maar is dat niet de crux, ervan willen genieten of denken dat dat moet? Het zit er gewoon niet in. Ik heb het andersom in de winter: ik geniet niet van koud, grijs of druilerig weer en word ook snel ziek van die weersomstandigheden. Voor mij is dat gewoon een gegeven, ervan proberen te genieten werkt averechts. In plaats daarvan probeer ik dingen te doen die het voor mij zo aangenaam mogelijk maken en ga ik nogal op in mijn werk, want hard werken leidt lekker af. Dan vliegt de tijd voorbij en wordt het vanzelf weer lente.
Het is toch mooi dat je het goed doet, terwijl je het zwaar hebt? Met zelfcompassie en acceptatie van jouw eigen gevoel wordt het misschien nog een stukje beter, in combinatie met de wetenschap dat deze periode net als elke periode tijdelijk is.
Dat is lief :)
Ik probeer dat ook wel hoor, want inderdaad het forceren werkt alleen maar averechts maar toch heb ik dat gevoel heel sterk in dit seizoen, dat het allemaal leuk moet zijn.
Het gaat toch vaak over het weer, vakanties, terrasjes etc, je moet genieten! Terwijl in de Winter is dat gewoon toch minder die druk en ik heb het idee dat er dan ook meer ruimte/begrip is.

Maar ik probeer verder niet iets te doen waar ik geen zin in heb maar thuis zit toch minder lekker nu en ik word half overspannen van die lange dagen dus ik voel me lichamelijk ook gewoon echt niet lekker (chronisch slaaptekort) Het niet tot rust komen en dat ook echt al lange tijd nu breekt wel echt op.
yesss wijzigde dit bericht op 21-05-2025 21:13
0.06% gewijzigd
Tanteslankie20 schreef:
21-05-2025 11:07
Ja, ik hoop ook echt op een paar stevige buien.
Heerlijk en even een dagje geen zon graag en vooral in de avond!
Djessy schreef:
20-05-2025 22:38
:yes:
Morgen wordt het 15 graden en hopelijk wat regen, ramen open en beetje af laten koelen want het is weer benauwd binnen.
yesss schreef:
21-05-2025 21:28
:yes:
Morgen wordt het 15 graden en hopelijk wat regen, ramen open en beetje af laten koelen want het is weer benauwd binnen.
Hier 14 en vrijdag 13. En vanaf vrijdag een week lang regen. Daar ben ik echt even aan toe. Vooral ook even geen hooikoorts. :yes:
...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven