Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2456 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
21-05-2025 19:14
Ik had op een gegeven moment besloten dat ik niet meer zou proberen te stoppen. Want al die mislukte stoppogingen frustreerden me nogal.
Maar op een dag had ik kramp op mijn borst. Paniek, gestopt met roken.
Blijkbaar had ik echt een fysieke confrontatie nodig.
Bij mij was het de hartinfarct van mijn man die ons allebei succesvol deed stoppen, nu bijna 8 jaar geleden. Ik durfde het gewoonweg niet meer.
Maar mensen gaan voorbij
Ik rook nog steeds vrolijk door hoor, ik zie wel waar het schip strandt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Over iets meer dan een maand,14 jaar gestopt. Na heel erg veel gerookt te hebben. Zo blij, dat ik ervan af ben.
What would Patsy do?
Inmiddels 18 jaar gestopt. Nog steeds heel blij mee. Gelukkig maar, want de eerste drie maanden wilde ik vooral dood.
Lady*Voldemort schreef:
21-05-2025 18:03
Maar die kaarten waren toch gratis?
Klopt! Gratis maar schaars, zo blijkt.
Solomio schreef:
21-05-2025 19:14
Ik had op een gegeven moment besloten dat ik niet meer zou proberen te stoppen. Want al die mislukte stoppogingen frustreerden me nogal.
Maar op een dag had ik kramp op mijn borst. Paniek, gestopt met roken.
Blijkbaar had ik echt een fysieke confrontatie nodig.
Ik kan me wel voorstellen dat dat hét omslagpunt is. Knap hoor. Maakte die fysieke confrontatie het stoppen ook gemakkelijker dan de keren ervoor?

Hier na heel veel pogingen het vertrouwen in mezelf verloren, maar ooit ga ik stoppen. Moet gewoon :|
apppie schreef:
21-05-2025 20:03
Ik kan me wel voorstellen dat dat hét omslagpunt is. Knap hoor. Maakte die fysieke confrontatie het stoppen ook gemakkelijker dan de keren ervoor?

Hier na heel veel pogingen het vertrouwen in mezelf verloren, maar ooit ga ik stoppen. Moet gewoon :|
Het stoppen was een eitje.
Ik 'wist' ook meteen dat het deze keer zou lukken.

Terwijl ik ook al jaren geen vertrouwen meer had dat ik ooit zou stoppen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Ik ben begonnen met roken omdat ik niks beters kon verzinnen dan "Heb je een vuurtje voor me?" toen ik mijn huidige man :flirting: zag staan. Na een paar jaar ben ik gestopt na een middagje Allen Carrtraining. En het fijne is, je hebt met deze methode ook niet de neiging om anderen onophoudelijk lastig te vallen met de vraag waarom niemand protesteert tegen Hamas het dringende advies om ook te stoppen.
Ars longa, vita brevis
Anna75 schreef:
21-05-2025 20:11
Ik ben begonnen met roken omdat ik niks beters kon verzinnen dan "Heb je een vuurtje voor me?" toen ik mijn huidige man :flirting: zag staan. Na een paar jaar ben ik gestopt na een middagje Allen Carrtraining. En het fijne is, je hebt met deze methode ook niet de neiging om anderen onophoudelijk lastig te vallen met de vraag waarom niemand protesteert tegen Hamas het dringende advies om ook te stoppen.
Ik heb direct besloten dat ik niet zo'n irritante ex-roker zou worden.
Dat kan dus ook zonder Allen Carr.

Hannah Arendt
Wat ben ik blij dat die 'Jacuzzie' TO niet mijn buurvrouw is. Zelfs de kat van buren is de pineut want die vocht 'op leven en dood' met haar kat. En dat hield pas op toen haar kat zich 'overgaf'. Dus de buurkat (lees: de buren) heeft duidelijk de schuld voor de gevechten. Poeslief is het onschuldige slachtoffer :facepalm:
ollegrieze wijzigde dit bericht op 21-05-2025 23:14
0.77% gewijzigd
Knap hoor Solomio! Zo lang alle rookvrij! Gefeliciteerd!

Ik doe net zoals LV, ik rook stug door en heb pijn in mijn portomonnee ondertussen. Maar de ruggengraat is momenteel gewoon afwezig. Ik ben cousin boneless als het om stoppen met roken gaat.

Afbeelding
Solomio schreef:
21-05-2025 20:08
Het stoppen was een eitje.
Ik 'wist' ook meteen dat het deze keer zou lukken.

Terwijl ik ook al jaren geen vertrouwen meer had dat ik ooit zou stoppen.
Dat geeft de burger moed! :)
Ik heb totaal geen ruggengraat, dus dat stoppen met roken was meer geluk dan wijsheid.

Hannah Arendt
Ik was een ketter, maar wilde niet rokend bij het schoolhek staan.

Is alweer ruim 16 jaar geleden dat ik ben gestopt.
Eerste 3 maanden waren een hel.
Solomio schreef:
21-05-2025 20:13
Ik heb direct besloten dat ik niet zo'n irritante ex-roker zou worden.
Dat kan dus ook zonder Allen Carr.
Hahaha, nee, daar heb je Allen Carr inderdaad niet voor nodig. Maar het is een makkelijke methode om te stoppen zonder het idee dat je iets opgeeft. Ik liep de deur uit met het idee 'Zal mij benieuwen' maar ik hoefde gewoon niet meer.
Ars longa, vita brevis
OlleGrieze schreef:
21-05-2025 20:20
Wat ben ik blij dat die 'Jacuzzie' TO niet mijn buurvrouw is. Zelfs de kat van buren is de pineut want die vocht 'op leven en dood' met haar kat. En dat hield pas op toen haar kat zich niet 'overgaf'. Dus de buurkat (lees: de buren) heeft duidelijk de schuld voor de gevechten. Poeslief is het onschuldige slachtoffer :facepalm:

Ik ben het met je eens. Ze zegt dat ze haast nooit ergens iets van zegt, maar ondertussen vind ze overal wel iets van. Ik weet het niet hoor, lijkt mij sterk dat een buurman zomaar uit het niets begint te schelden over overlast van deuren oid tegen je zonder dat daar iets aan vooraf is gegaan...
Die TO is op meerdere fronten best eigenaardig in haar doen, laten en denken. In haar eerdere topic over haar cateringbusiness (waar ze jaren in investeerde, verbouwde etc.. voor ze ook maar iets 'ondernam') kregen Marianneke en ik de wind van voren omdat wij (ondernemers) kritische vragen stelden. En we waren daar dus niet meer welkom. Toen ze eindelijk van start ging, bleek ze moeite te hebben om hetzelfde gerecht voor 10 mensen (zonder andere klanten) tegelijk klaar te krijgen en waren er porties die niet volledig waren want bepaalde ingrediënten verprutst... Maar ook al die problemen lagen aan aannemers, verhuurders, mensen waar ze mee samenwerkte etc...
Behalve weinig overzicht heeft ze duidelijk een groot communicatieprobleem.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 21-05-2025 23:16
5.53% gewijzigd
OlleGrieze schreef:
21-05-2025 20:20
Wat ben ik blij dat die 'Jacuzzie' TO niet mijn buurvrouw is. Zelfs de kat van buren is de pineut want die vocht 'op leven en dood' met haar kat. En dat hield pas op toen haar kat zich niet 'overgaf'. Dus de buurkat (lees: de buren) heeft duidelijk de schuld voor de gevechten. Poeslief is het onschuldige slachtoffer :facepalm:

toch blijft het een boeiende forummer om te volgen ;-D
Coffee is never my cup of tea
MrsM schreef:
21-05-2025 21:14
Ik ben het met je eens. Ze zegt dat ze haast nooit ergens iets van zegt, maar ondertussen vind ze overal wel iets van. Ik weet het niet hoor, lijkt mij sterk dat een buurman zomaar uit het niets begint te schelden over overlast van deuren oid tegen je zonder dat daar iets aan vooraf is gegaan...
Meest bijzondere vind ik nog dat ze ineens al jaren (erg) bang voor de buurman blijkt te zijn, maar ze wel gezellig uitnodigt voor een wijntje.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Marianneke schreef:
21-05-2025 21:21
toch blijft het een boeiende forummer om te volgen ;-D
:lol: Wij hebben zo onze geschiedenis... En ik zit op mijn handen in haar topics. Nu ook weer met dat 'willen verhuizen' en dan willen bieden op een groot huis met grote tuin terwijl ze zowat in dezelfde post schrijft dat haar huidige tuin verkommert omdat ze daar geen tijd blablabla voor heeft. En dat haar kinderen niet meer op school e.d. kunnen komen want slecht ov e.d. Maar balen joh dat het al verkocht was! Echt zo slecht van die verkopers dat ze dat niet gemeld hebben! Altijd het vingertje naar buiten.
Gaat nu toch op huizenjacht?

Mosterd!
Moiren schreef:
Meest bijzondere vind ik nog dat ze ineens al jaren (erg) bang voor de buurman blijkt te zijn, maar ze wel gezellig uitnodigt voor een wijntje.
De buuv hé, maar dan nog. Raar verhaal van jacuzzi naar kat naar jankende hond en slaande deuren. Wat volgt nog?
Moiren schreef:
Jij snapt het niet ( :D zoals iedereen haar niet begrijpt). Nee ze nodigt niet de buurman uit maar zijn aardige vrouw (die duidelijk de boot afhoudt en - denk ik - een TO ook niet wil spreken. Maar dat ligt natuurlijk aan haar man die tegen haar schreeuwt ensow...).
OlleGrieze schreef:
21-05-2025 21:26
Jij snapt het niet ( :D zoals iedereen haar niet begrijpt). Nee ze nodigt niet de buurman uit maar zijn aardige vrouw (die duidelijk de boot afhoudt en - denk ik - een TO ook niet wil spreken. Maar dat ligt natuurlijk aan haar man die tegen haar schreeuwt ensow...).
Oh zo. Stuurt ze de buurman dan weg als-ie mee zou komen?
Ik heb ook gewoon het gros van ft topic niet gelezen. Het komt vooral allemaal heel kinderlijk en onvolwassen over. Zeker gecombineerd met alle andere topics.

Maar hè, ieder zijn ding en leven enzo.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
OlleGrieze schreef:
21-05-2025 21:24
:lol: Wij hebben zo onze geschiedenis... En ik zit op mijn handen in haar topics. Nu ook weer met dat 'willen verhuizen' en dan willen bieden op een groot huis met grote tuin terwijl ze zowat in dezelfde post schrijft dat haar huidige tuin verkommert omdat ze daar geen tijd blablabla voor heeft. En dat haar kinderen niet meer op school e.d. kunnen komen want slecht ov e.d. Maar balen joh dat het al verkocht was! Echt zo slecht van die verkopers dat ze dat niet gemeld hebben! Altijd het vingertje naar buiten.

Oh ik zit ook zo op mijn handen bij haar topics, en ik kon het niet laten toen ze het over het kopen van haar bedrijfspand had. Dat zou echt zo niet slim zijn.
Coffee is never my cup of tea

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven