Geen zin

21-05-2025 21:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ruim een jaar een relatie met mijn vriend, alleen loop ik tegen een 'probleem' aan.
Ik heb eigenlijk nooit zin of behoefte in seks, in het begin vond ik het nog wel interessant omdat alles nieuw was. Nu zie ik er altijd tegenop.
Ik ben nog nooit klaargekomen (ook niet met mezelf.) En vind het saai. Daardoor doet het vaak pijn de laatste tijd.

Ik heb hierover al vaker gesprekken gehad met mijn vriend, dus hij weet wel wat ik hier tegenaan loop.
Hij zegt het te accepteren dat we het niet zo vaak doen, maar hij zou het niet erg vinden als vaker gebeurd. En vind het minder leuk, omdat ik er niet echt van kan genieten.

Ik voel me een slechte vriendin, maar ik weet gewoon niet wat ik hieraan kan doen, want ik durf niet naar de huisarts oid.
Ik zou het graag leuker en fijner maken voor ons allebei, maar ik weet oprecht niet hoe. Ik heb ook geen inspiratie om het leuker te maken. Mijn vriend zegt het ook niet te weten.
Mijn vriend is mijn eerste relatie, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal of andere ervaringen.
Wel slik ik Anti depressiva en de pil, dus ik denk dat dit wel meespeelt.
Ik wil mijn vriend absoluut niet kwijt, en heb ook geen behoefte aan een andere man.

Ik voel me hierin zo alleen en herken ik dit niet bij andere leeftijdsgenoten🥲
Seksuoloog een optie?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
21-05-2025 21:31
Seksuoloog een optie?
Is voor mij nu een hele grote drempel. Hoop dat ik het zelf op kan lossen/beter maken
Tegen je zin seks hebben maakt het oog niet beter.
En ook seks als je niet nat genoeg bent (=pijn) werkt averecht.

Al eens hulpstukken geprobeerd als je lekker helemaal alleen bent?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Mastubeer/fantaseer je wel?
Waitingforthenight schreef:
21-05-2025 21:46
Mastubeer/fantaseer je wel?
Mastuberen doe ik niet, en fantaseren ook niet meer. Een paar jaar geleden kon ik dat wel
Is daar een reden voor?
lila01 schreef:
21-05-2025 22:02
Is daar een reden voor?
Ik weet het niet zo goed.
Ergens voel ik toch schaamte/ongemak om met zoiets bezig te zijn. Maar ik beleef er ook geen plezier in (kan niet klaarkomen.)
Dus ja als ik aan zoiets denk of aan begin voel ik al weerstand bij het idee
koekenpan24 wijzigde dit bericht op 21-05-2025 22:09
5.50% gewijzigd
Koekenpan24 schreef:
21-05-2025 22:07
Ergens voel ik toch schaamte/ongemak om met zoiets bezig te zijn. Maar ik heb er ook geen plezier in (kan niet klaarkomen.)
Koekenpan24 schreef:
21-05-2025 22:07
Ergens voel ik toch schaamte/ongemak om met zoiets bezig te zijn. Maar ik beleef er ook geen plezier in (kan niet klaarkomen.)

Dan toch maar naar een seksuoloog, want zelf kun je het niet oplossen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In het begin van mijn eerste serieuze relatie, kwam ik ook nooit klaar. En toch genoot ik van de seks. Omdat ik het fijn vond om aangeraakt te worden, gezoend, dichtbij mijn partner te zijn. En ook vond ik het opwindend om hem te zien genieten.

Ik lees dat je geen plezier beleeft aan de seks omdat je het klaarkomt. Zijn er andere facetten aan de seks, zoals de aanraking, die je wel prettig vindt?
Het heeft 20 jaar geduurd voor ik kon klaarkomen. Is bij aardig wat vrouwen nogal een leerproces. Maar ik was wel vaak opgewonden en werd heel blij van de sex. Dat kan dus prima los van elkaar.

De pillen die je noemt zijn beruchte libido-killers, schaamte is een libido-killer en pijnlijke sex omdat je je ertoe verplicht voelt (want anders een slechte vriendin) al helemaal..
Eenbeetjevanditendat schreef:
21-05-2025 22:52
In het begin van mijn eerste serieuze relatie, kwam ik ook nooit klaar. En toch genoot ik van de seks. Omdat ik het fijn vond om aangeraakt te worden, gezoend, dichtbij mijn partner te zijn. En ook vond ik het opwindend om hem te zien genieten.

Ik lees dat je geen plezier beleeft aan de seks omdat je het klaarkomt. Zijn er andere facetten aan de seks, zoals de aanraking, die je wel prettig vindt?
Normaal gesproken vind ik knuffelen etc wel fijn, maar tijdens de seks heb ik alleen maar negatieve gedachtes zoals het doet pijn, ik voel 'niks', ik kan toch niet genieten en voelt het als moetje.
Dus ik ben meer in mijn hoofd bezig.
Koekenpan24 schreef:
21-05-2025 23:07
Normaal gesproken vind ik knuffelen etc wel fijn, maar tijdens de seks heb ik alleen maar negatieve gedachtes zoals het doet pijn, ik voel 'niks', ik kan toch niet genieten en voelt het als moetje.
Dus ik ben meer in mijn hoofd bezig
Koekenpan24 schreef:
21-05-2025 23:07
Dus ik ben meer in mijn hoofd bezig.
Ik zou dan toch echt een seksuoloog. Kan je gelijk bespreken of andere AD beter zouden passen.

Ik heb echt nooit last gehad van verlaagd libido door AD.
De pil en anti depressiva zullen vast een grote rol hierin spelen.. Misschien dat daar iets in te veranderen is i.o.m. de huisarts/psycholoog?
Heb je enig idee waarom dit onderwerp zo lastig voor je is?

Ik heb de indruk dat je er nogal “vast” in zit. Zowel fysiek, niet genieten van aanraking/niet voelen , in je hoofd door je negatieve gedachten en ook het praten er over lijkt lastig voor je.

Ik denk dat als je dit wil aanpakken, je hulp nodig hebt. Maar goed, dan zal je dus wel over een (hoge) drempel moeten….
Eenbeetjevanditendat schreef:
21-05-2025 23:43
Heb je enig idee waarom dit onderwerp zo lastig voor je is?

Ik heb de indruk dat je er nogal “vast” in zit. Zowel fysiek, niet genieten van aanraking/niet voelen , in je hoofd door je negatieve gedachten en ook het praten er over lijkt lastig voor je.

Ik denk dat als je dit wil aanpakken, je hulp nodig hebt. Maar goed, dan zal je dus wel over een (hoge) drempel moeten….
Ik ben van nature een denker en erg onzeker, dus ook weinig zelfvertrouwen en veel in mijn hoofd. Dat zal wel meespelen.

Dat idee heb ik ook ja, ik kan mijn vinger er niet opleggen wat nou precies het ‘probleem' is.
Het zal vast allemaal met elkaar verbonden zijn, omdat ik ook pijn ervaar. Dit was wel een tijdje een stuk beter.
Ik denk dat dit echt begint met weten wat voor jezelf fijn en opwindend is. Masturberen is hierbij echt heel handig. Kies een rustig moment, ga relaxed op bed liggen (eventueel onder de dekens) en probeer eens te ontdekken wat goed voelt. Raak je opgewonden als je jezelf streelt? Veel vrouwen komen niet makkelijk klaar, ook niet met hun vingers in het begin. Een klein trilspeeltje (wordt discreet bezorgd) helpt dan heel erg. Je kunt dan ervaren hoe een orgasme voelt. De straal van de douchekop kan ook helpen (massagestand), maar kan ook too much zijn.

Ik zou met je partner even een stap terug doen. Je bent echt nog onervaren, dat is helemaal niet erg, maar dan werkt het niet om van 0 naar 100 te gaan. Zie het als een ontdekkingstocht, ga het opbouwen vanuit zoenen, om uit te vinden wat je fijn vindt, wat zijn gevoelig plekjes (niet alleen de erogene zones!) Vrij elkaar eens op met je kleren nog aan, misschien wind die wrijving je wel op? Strelen, orale seks, er is zoveel te ontdekken!

Praat hier vooral samen over, dat is super belangrijk voor goede seks. Als dit een goede vent is dan gaat hij graag met je uitvinden hoe je wél zin krijgt. Overigens bestaat A seksualiteit ook, dus het kan ook zijn dat seks niets voor jou is, maar daarvoor moet je ook eerst uitproberen voordat je dit weet.
Waitingforthenight schreef:
22-05-2025 07:58
[...] Een klein trilspeeltje (wordt discreet bezorgd) helpt dan heel erg. Je kunt dan ervaren hoe een orgasme voelt. [...]
Volgens mij is de succesrate van luchtdrukspeeltje zoals de satisfyer voor een eerste orgasme bij vrouwen hoger dan zo'n trilding
Koekenpan24 schreef:
21-05-2025 21:27
Ik heb eigenlijk nooit zin of behoefte in seks, in het begin vond ik het nog wel interessant omdat alles nieuw was. Nu zie ik er altijd tegenop.
Niet elk mens heeft behoefte aan seks. Er zijn hele groepen mensen die zonder seks door het leven gaan, geen behoefte hebben aan seks en het prima zouden vinden als ze nooit seks zouden hebben en er helemaal prima mee zijn als ze de rest van hun leven alleen nog maar zouden knuffelen en verder niks.
Waarom zou je van jezelf iets moeten doen waar je absoluut geen zin in hebt? Waarom zou je hemel en aarde bewegen om iets leuk te vinden wat je van oorsprong helemaal niet leuk vindt?

Ik weet het antwoord natuurlijk wel, je wil je vriend niet kwijt. Je schrijft dat je nog nooit een relatie hebt gehad en dat je onzeker bent en een wat sombere natuur lijkt te hebben.
Misschien sla ik de plank compleet mis maar ik krijg een beetje het idee dat je allang blij bent een vriend te hebben en dat je alles in het werk wil zetten (voor zover je durft dan) hem bij je te houden.
Maar de realiteit is dat iemand die absoluut geen behoefte heeft aan seks lastig te combineren is met iemand die wél behoefte heeft aan seks. Ik denk dan ook dat daar de focus op mag liggen in gesprekken tussen jullie. Jij wil niet, hij wel... hoe ga je daarmee om?
.
Seksualiek is een seksualiteitscoach op Instagram die ik erg leuk/interessant vind. Zij doet online coaching. Nou ben ik niet zo van de coaching, maar de content die zij maakt (gratis) vind ik wel heel waardevol eigenlijk. Misschien heb je er nog wat aan om haar te gaan volgen.

Mijn vriend slikt ook AD waardoor zijn zin echt onder het vriespunt beland is. Hij gaat morgen naar de huisarts toevallig, want dit gaat zo niet langer, voor hem zelf ook niet. Hij mist zijn oude seksdrive.
Gewoon _melon met login problemen
Ik zou hier echt niet mee rond blijven lopen en naar een seksuoloog gaan. Je hoort dit weinig van anderen omdat er een taboe op ligt, maar je bent echt niet de enige die hiermee zit. AD en de pil zouden een factor kunnen zijn, maar met te weinig zin gaat er pijn ontstaan en dan kom je dus in dit patroon. En dat is echt te doorbreken, maar vraagt een andere aanpak.
Er zijn idd mensen die tevreden zijn met een leven zonder seks, maar ik heb het idee dat jij daar niet bij hoort. Je bent jong, wil graag een (volwaardige) relatie met je vriend en er spelen factoren waardoor het nu niet fijn is, maar wel kan worden.
Hoe kijkt je vriend naar hulp zoeken? Kan hij je steunen?

Bij mijn eerste vriendje was het niet zo geweldig. Na de eerste verliefdheid nam de zin af, maar als ik het toen had gelaten of tegen mijn zin in was gaan doen, dan was dat heel jammer geweest want nu kan ik heel erg genieten van seks. En daar hoef ik overigens ook niet iedere keer bij klaar te komen.
Ik denk ook nog eens dat dat samen gaat met je zelfbeeld, kunnen ontspannen etc.
Dus een stukje cognitieve gedragstherapie zou ook helpend zijn. Allemaal dingen die een seksuoloog mee kan nemen en waarvan ik denk dat het zonde is om te lang zelf aan te willen klooien.
Saaie pijnlijke seks wordt niemand geil van.

Geen vrouw op aarde staat te juichen: 'yes!! Saaie pijnlijke seks!! Dat wil ik 3x per week!!'

Stop met seks hebben tegen je zin. Op de lange termijn maak je de weerzin alleen maar groter.

Ik vind de reactie van je vriend uitermate boos makend. Jij vindt het saai en pijnlijk en hij is teleurgesteld dat je hem niet vaker bevredigt?

Wat ben je? Een oplaaspop?

Draai de rollen eens om: als hij seks met jou pijnlijk en saai zou vinden. Zou je hem dan aan zijn kop zeuren voor meer seks?

Of zou je samen met hem willen werken om de seks voor hem ook leuk te maken?

Iemand die zijn eigen genot, boven de pijn van een ander stelt is een waardeloos mens. Hoe kun je plezier beleven als je weet dat de ander pijn heeft bij wat jij doet? Dan ben je toch niet goed?
Dropdrop schreef:
22-05-2025 10:17
Saaie pijnlijke seks wordt niemand geil van.

Geen vrouw op aarde staat te juichen: 'yes!! Saaie pijnlijke seks!! Dat wil ik 3x per week!!'

Stop met seks hebben tegen je zin. Op de lange termijn maak je de weerzin alleen maar groter.

Ik vind de reactie van je vriend uitermate boos makend. Jij vindt het saai en pijnlijk en hij is teleurgesteld dat je hem niet vaker bevredigt?

Wat ben je? Een oplaaspop?

Draai de rollen eens om: als hij seks met jou pijnlijk en saai zou vinden. Zou je hem dan aan zijn kop zeuren voor meer seks?

Of zou je samen met hem willen werken om de seks voor hem ook leuk te maken?

Iemand die zijn eigen genot, boven de pijn van een ander stelt is een waardeloos mens. Hoe kun je plezier beleven als je weet dat de ander pijn heeft bij wat jij doet? Dan ben je toch niet goed?
Wat pittig geformuleerd maar wel waar..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven