Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
MarindaH schreef:
12-05-2025 16:39
Mijn ervaring is dat dit bedrag niet wijzigt helaas...
Klopt. Het was mijn een paar weken geleden ook al eens opgevallen. DHL €9,19 en er was nog 1 die zat zelfs over de €10.
Gewoon _melon met login problemen
Heeft iemand ervaring met het volgende?

Ik heb een pakket verstuurd met DPD. Met emotionele waarde (baby items), dus ik baal een beetje.
Dit pakket staat al weken stil en ontvang geen updates meer. Het is verstuurd met DPD. Die heb ik gebeld, en geven aan dat ik het probleem bij Vinted moet melden.
Dit heb ik gedaan. Het pakket is waarschijnlijk zoek geraakt.
Ik weet dat je als koper je geld sowieso terug krijgt. Het was een duur pakket van €178. Maar hoe sta ik in mijn recht? Ben ik straks het pakket kwijt, én ontvang ik het geld niet? Ik baal echt…😔
Assiral schreef:
15-05-2025 13:01

Ik heb een pakket verstuurd met DPD. Met emotionele waarde (baby items), dus ik baal een beetje.
Dit pakket staat al weken stil en ontvang geen updates meer. Het is verstuurd met DPD. Die heb ik gebeld, en geven aan dat ik het probleem bij Vinted moet melden.
Ik weet dat je als koper je geld sowieso terug krijgt. Het was een duur pakket van €178. Maar hoe sta ik in mijn recht? Ben ik straks het pakket kwijt, én ontvang ik het geld niet? Ik baal echt…😔
Als het goed is zie je bij de bestelling ergens staan dat als je pakket kwijt is, dat je tot €xx vergoed krijgt. Er staat ook een datum bij Vinted, dat wanneer het voor die datum niet aangekomen is, dat je dan vanaf die datum de vergoeding krijgt.

Ik heb het laatst gehad, was overigens niet met DPD en die bestelling had een waarde van €7,50 en ik kon daarbij tot €28 vergoed krijgen. Ik kreeg natuurlijk maar €7,50 vergoed, want diegene had het voor €7,50 gekocht. Geen idee waar die €28 op gebaseerd was.

Maar ergens zou het dus wel moeten staan. Helemaal als de tracking al zolang niks doet.
Gewoon _melon met login problemen
Assiral schreef:
15-05-2025 13:01

DPD, weg ermee... Afgelopen 2 pakketten alleen maar drama. Inclusief een pakket dat ze kwijt hadden gemaakt, dat ik vergoed kreeg via Vinted en nu toch geleverd gaat worden na 2 weken (ik moet het eerst nog zien, maar goed, het is weer en route). Er was een paar weken terug een storing bij DPD waardoor het pakket bij inleveren direct de status "geleverd" kreeg. Maar met die status zit het in een soort niemandsland en ik had na 2 weken de hoop opgegeven, maar er lijkt dus wel wat hersteld daarna, dus wie weet gebeurt dat bij jou ook nog. Overigens heeft Vinted aangegeven dit keer ook de verkoopster te vergoeden, maar ik heb van haar nog niet gehoord of dat inderdaad gebeurd is.

DPD ga ik in ieder geval niet meer gebruiken. Het eerste pakketje deden ze anderhalve week over, waarna ze het bij een dicht pakketpunt wilden bezorgen, wat uiteraard niet lukte en het weer retour afzender ging. Al met al na 2 weken wachten geen stap verder.

En inderdaad een klantenservice die niet reageert of pas na een week reageert en dan vingerwijst naar Vinted, zonder verder inhoudelijk op de klacht in te gaan
Zo vervelend… Ik had iets gekocht en ik kreeg geen notificatie van Vinted/courier dat het op het ophaal punt lag. Nu kreeg ik wel een berichtje dat het terug gaat naar de verkoopster. Ik heb die maar een berichtje gestuurd met excuus of ze het bij ontvangst opnieuw wil versturen. Irritant dit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
_melon2 schreef:
13-05-2025 09:21
Klopt. Het was mijn een paar weken geleden ook al eens opgevallen. DHL €9,19 en er was nog 1 die zat zelfs over de €10.
Ik had dit ook de hele tijd. In mijn kleine stadje. Toevallig keek ik vorige week in regio Utrecht (waar ik werk) en daar kon ik wel weer Vinted Go en Mondial kiezen voor lage bedragen. Dus wellicht verschilt het per stad??
Bbubbels schreef:
15-05-2025 16:06
Ik had dit ook de hele tijd. In mijn kleine stadje. Toevallig keek ik vorige week in regio Utrecht (waar ik werk) en daar kon ik wel weer Vinted Go en Mondial kiezen voor lage bedragen. Dus wellicht verschilt het per stad??

Nou, zoals ik hier al eerder schreef: ik probeerde het op meerdere locaties, maar de prijs bleef. Daarom is het zo raar.
Such fun!1
Ik zag net een mail van Vinted dat we vanaf 3 juni ook kunnen kopen en verkopen met Duitsland. Leuk dat er meer landen bij komen maar ik hoop niet dat het teveel gezeik op gaat leveren want ik weet dat ze in Duitsland vooral paypal gebruiken en de verkoop dus buiten Vinted om doen. Dat ga ik dus absoluut niet doen. Niet dat ik paypal niet vertrouw, dat gebruik ik al jaren, maar ik ga gewoon niks doen buiten Vinted om.

En ik heb vandaag voor het eerst dat een verkoper iets niet op stuurt, vandaag is de laatste dag dat het verzonden mag worden maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
Graze schreef:
19-05-2025 15:54
Ik zag net een mail van Vinted dat we vanaf 3 juni ook kunnen kopen en verkopen met Duitsland. Leuk dat er meer landen bij komen maar ik hoop niet dat het teveel gezeik op gaat leveren want ik weet dat ze in Duitsland vooral paypal gebruiken en de verkoop dus buiten Vinted om doen. Dat ga ik dus absoluut niet doen. Niet dat ik paypal niet vertrouw, dat gebruik ik al jaren, maar ik ga gewoon niks doen buiten Vinted om.
Precies mijn gedachte! Eerst dacht ik fijn, grotere markt. Maar toen bedacht ik me dat Vinted in Dld echt helemaal niet fijn werkt. Paypal kan volgens mij niet meer, maar heel veel Duitsers wantrouwen het Vinted systeem en gebruiken het meer als een soort Marktplaats waarbij ze de transactie buiten het platform willen afhandelen. Heel irritant en omslachtig. Ben benieuwd of dat gaat veranderen als ze te maken krijgen met klanten uit andere landen.
Graze schreef:

En ik heb vandaag voor het eerst dat een verkoper iets niet op stuurt, vandaag is de laatste dag dat het verzonden mag worden maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
Volgens mij is Italie ook recentelijk toegevoegd aan de lijst en ik heb meteen al problemen. Mondial ri Frankrijk ging goed, maar Italie niet. Jammer ook dat Vinted de schuld bij jou legt ipv eerlijk te zijn. Alle bewijs van opsturen en tracking en nog zeggen ja is niet verstuurd.

Ik ben klaar met Vinted. 3x al pakket kwijt.
nootboek schreef:
20-05-2025 22:39
maar heel veel Duitsers wantrouwen het Vinted systeem en gebruiken het meer als een soort Marktplaats waarbij ze de transactie buiten het platform willen afhandelen. Heel irritant en omslachtig. Ben benieuwd of dat gaat veranderen als ze te maken krijgen met klanten uit andere landen.

Hoe weet je dat?
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
21-05-2025 14:03
Hoe weet je dat?
De Vinted subreddit staat er vol mee.
Italie is er al langer volgens mij.
Graze schreef:

Je hoeft niks te kopen in Duitsland hè, probleem opgelost 😉
Such fun!1
Purrmaid schreef:
21-05-2025 14:03
Hoe weet je dat?
Ik heb er tot voorkort gewoond en geprobeerd Vinted te gebruiken, maar was echt heel frustrerend, zowel kopen als verkopen. Door de gebruikers. Platform is verder hetzelfde.

Misschien is het internationaal gaan juist een bewuste move van vinted om Duitsers te bewegen het platform te gaan gebruiken zoals bedoeld. Voorheen was het alleen dld en dan kun je natuurlijk makkelijk afspraken maken over bankoverschrijving en goedkoop versturen als brief zonder tracking.
nootboek wijzigde dit bericht op 22-05-2025 00:00
Reden: Toevoeging
38.20% gewijzigd
Mijn dochter stuurde me een linkje van een shirt dat ze op Vinted had gezien. Ik heb hem via die link bekeken. Maar nu heb ik dus alleen nog maar artikelen voor 14 jarigen in mijn feed. Alsof ik haar met 1 x kijken haar zoekgeschiedenis heb overgenomen.

Zwaar irritant, want het algoritme van Vinted wist inmiddels aardig goed wat ik leuk vind. Is dat een glitch? Gaat dat weer weg?
Hebben jullie op het moment ook dat de pakketten retour gaan en dan op afgeleverd staan bij Vinted. Nu zelfs net het label uitgeprint en pakket stond al op afgeleverd.
Ik verkoop net iets. Maak een verzendlabel aan van DHL. En krijg binnen een minuut de melding dar het pakker is verzonden en ontvangen door de koper. Dar het geld wordt overgeboekt als er niks mis is. Huh?!
Jullie dit wel eens gehad? dHL tracking geeft idd aan bezorgd (maar iets met een retourzending??).
Ja bij mij inderdaad ook van dhl, stond meteen op afgeleverd en bij de tracking retour. Pakket is nog niet afgegeven voor verzending en ik wacht even op een reactie van Vinted.
Bbubbels: dat is vreemd! Nog nooit gehad overigens!

Hier had ik van de week een lege locker (via Evri). Begrijp niet hoe dat is ontstaan. Heb dus maar een dispuut in Vinted en bij Evri geopend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Poeszie schreef:
22-05-2025 11:39
Mijn dochter stuurde me een linkje van een shirt dat ze op Vinted had gezien. Ik heb hem via die link bekeken. Maar nu heb ik dus alleen nog maar artikelen voor 14 jarigen in mijn feed. Alsof ik haar met 1 x kijken haar zoekgeschiedenis heb overgenomen.

Zwaar irritant, want het algoritme van Vinted wist inmiddels aardig goed wat ik leuk vind. Is dat een glitch? Gaat dat weer weg?
Je moet een aantal zoekopdrachten op andere items (in jouw maat, jouw merk, dingen die jij leuk vindt of waar je eerder op zocht) invoeren en dan zakt dat shirtje van je dochter in het algoritme naar onderen en wordt het aanbod weer goed. Ik herken de frustratie wel, ik zoek 1 item voor mijn moeder en die heeft een kleinere maat en andere smaak dan ik, en nu laat vinted de hele tijd dingen zien die ik niks vindt. Goed voor m'n eigen portemonnee, dat wel.
Vraagje aan de experts:

Ik heb een paar sieraden gekocht bij een dame in Spanje. Bij het afrekenen kon ik alleen UPS selecteren. Zij is het aan het voorbereiden en ik krijg ook een track and trace van UPS. Dag later krijg ik bericht van haar dat ze het niet naar UPS kan brengen omdat het te ver bij haar vandaan is en ze met een rollator loopt. Weet niet wat dat ermee te maken heeft maar goed. Ze wil het via impost doen. Ik zeg haar dat wij die hier in Nederland niet hebben maar als ze het even vraagt bij Impost kunnen ze haar vast helpen aan een postbezorger hier in Nederland. Nee dat wil ze niet. Ze wil perse Impost. Gekeken en dan zou het hier in Nederland mondial relay zijn. Dit aan haar laten weten. Stuurt als antwoord: dit pakketje heb ik gekregen van uit Nederland. Met een naam die niet is te vinden op Vinted. (Heb gekeken.) Wil nu dat ik het annuleer en dan weer koop bij haar en dan impost selecteer. Maar dat kan niet want kan alleen UPS selecteren. Wat moet ik nu hiermee? Zijn sieraden die ik niet in Nederland kan vinden, maar het is ook niet heel duur. Heb de neiging maar gewoon te annuleren
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Zonneoog schreef:
25-05-2025 21:44
Dag later krijg ik bericht van haar dat ze het niet naar UPS kan brengen omdat het te ver bij haar vandaan is en ze met een rollator loopt. Weet niet wat dat ermee te maken heeft maar goed.
Wat snap je daar niet aan? Ze loopt met een rollator dus kan niet ver lopen. En het UPS-punt is ver bij haar vandaan. Dus daar kan ze niet komen.

Als jij de verzender niet kunt selecteren die zij voorstelt (dat zou voor jou dan MR zijn als ik je goed begrijp), dan houdt het op. Maar het is beter als zij het dan annuleert, denk ik. Met als reden dat ze niet met UPS kan versturen. (Als jij annuleert, loop je het risico dat je daar een automatische negatieve review aan overhoudt. Niet dat dat heel erg is ofzo, maar het is altijd beter om gewoon de echte reden op te geven lijkt me, en die ligt in dit geval bij haar en niet bij jou). Als jullie er niet uitkomen (het klinkt alsof de communicatie niet helemaal lekker loopt, misschien vanwege glitches in de automatische vertalingen), krijg je sowieso je geld terug als zij het over een week nog niet verstuurd heeft.
kweepeer schreef:
26-05-2025 07:38
Wat snap je daar niet aan? Ze loopt met een rollator dus kan niet ver lopen. En het UPS-punt is ver bij haar vandaan. Dus daar kan ze niet komen.

Als jij de verzender niet kunt selecteren die zij voorstelt (dat zou voor jou dan MR zijn als ik je goed begrijp), dan houdt het op. Maar het is beter als zij het dan annuleert, denk ik. Met als reden dat ze niet met UPS kan versturen. (Als jij annuleert, loop je het risico dat je daar een automatische negatieve review aan overhoudt. Niet dat dat heel erg is ofzo, maar het is altijd beter om gewoon de echte reden op te geven lijkt me, en die ligt in dit geval bij haar en niet bij jou). Als jullie er niet uitkomen (het klinkt alsof de communicatie niet helemaal lekker loopt, misschien vanwege glitches in de automatische vertalingen), krijg je sowieso je geld terug als zij het over een week nog niet verstuurd heeft.
Oh dat snap ik wel hoor dat ze slecht ter been is. Maar toen ik de sieraden kocht wilde ze perse UPS, kreeg ook direct de verzendlabel. Lijkt mij dat je eerst kijkt of het in je buurt is of niet omdat je slecht ter been bent. Dat is alles. Al weet ik dat je soms geen keuze hebt.

Kreeg net bericht dat zij wil dat het geannuleerd wordt en dat ik dan mondial Relay kies. Maar dat kan dus niet want in haar overzicht staat alleen UPS.

Bedankt in ieder geval
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Die verzendpunten veranderen de hele tijd (het is voor zo'n winkelier niet per se een hele leuke of lucratieve business), dus misschien had ze eerst wel een UPS-punt in de buurt en is dat punt ermee opgehouden.

Het kan zijn dat MR later wel verschijnt in de lijst voor jou. Alle afhaalpunten hebben namelijk beperkte capaciteit, dus misschien heb je wel een MR-punt in de buurt, maar waren die toevallig allemaal vol toen je je aankoop deed. 's Ochtends vroeg heb je meestal de meeste keuze. (In de loop van de nacht worden ze vrijgegeven, sommige verzenddiensten om middernacht, sommige wat later in de nacht).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven