fijne wijken in Gouda
donderdag 22 mei 2025 om 04:01
Wij zijn een gezin met 3 kinderen in de basisschoolleeftijd en wij gaan binnenkort waarschijnlijk naar Gouda verhuizen.
Nu gaan we natuurlijk zelf de buurten goed bekijken, maar zijn er nog specifieke wijken die forummers kunnen aanraden of afraden, voor een gezin dat op zoek is naar een fijne plek om te wonen, waar de kinderen (uiteindelijk) zelf naar de basisschool kunnen en met vriendjes in de buurt kunnen spelen. Wat ruimte en groen zou ook mooi zijn.
Nu gaan we natuurlijk zelf de buurten goed bekijken, maar zijn er nog specifieke wijken die forummers kunnen aanraden of afraden, voor een gezin dat op zoek is naar een fijne plek om te wonen, waar de kinderen (uiteindelijk) zelf naar de basisschool kunnen en met vriendjes in de buurt kunnen spelen. Wat ruimte en groen zou ook mooi zijn.
donderdag 22 mei 2025 om 16:04
Goverwelle is een prima wijk met winkelcentrum vlak bij Goudse hout
Westergouwe is nieuwbouw en daar missen ze nog wel wat faciliteiten maar dat zal vast nog wel komen
De wijken waar ik niet zou willen wonen is Korte akkeren, kort Haarlem en Oosterwei.
Bloemendaal en Plaswijck zijn prima wijken met veel groen
Uiteraard heb je het centrum wat ook leuk is maar wel lastig als je met de auto dingen wil doen want de plannen zijn om Gouda autoluw te maken
Noord is een prima, groene wijk met veel scholen en in de buurt van Reeuwijkse plassen en Goudse hout
Coornhertkwartier langs het spoor, ook prima wijk met veel jaren 30 woningen. Wel lastiger parkeren met de auto.
Westergouwe is nieuwbouw en daar missen ze nog wel wat faciliteiten maar dat zal vast nog wel komen
De wijken waar ik niet zou willen wonen is Korte akkeren, kort Haarlem en Oosterwei.
Bloemendaal en Plaswijck zijn prima wijken met veel groen
Uiteraard heb je het centrum wat ook leuk is maar wel lastig als je met de auto dingen wil doen want de plannen zijn om Gouda autoluw te maken
Noord is een prima, groene wijk met veel scholen en in de buurt van Reeuwijkse plassen en Goudse hout
Coornhertkwartier langs het spoor, ook prima wijk met veel jaren 30 woningen. Wel lastiger parkeren met de auto.
donderdag 22 mei 2025 om 16:31
Ik zou liever ook niet in Goverwelle of Westergouwe willen wonen maar het zijn prima wijken op zich.vivapimpelmees schreef: ↑22-05-2025 16:13Inderdaad niet in Korte Akkeren, Kort Haarlem en Oosterwei.
Persoonlijk zou ik ook heel ongelukkig worden in Goverwelle en Westergouwe.
Maar ik woon in een dorp in de buurt van Gouda en ben dus geen stadsmens.
Ik woon in 1 van die andere wijken

donderdag 22 mei 2025 om 17:28
donderdag 22 mei 2025 om 18:21
Goverwelle, Bloemendaal, Plaswijck, Noord zijn prima wijken.
Korte akkeren en Kort Haarlem verschilt per buurt bv. Vogelbuurt en walvisstraat zou ik niet willen wonen, terwijl woudstraat, Constantijn huijgenstraat, tollenstraat weer prima zijn. Wel is korte akkeren en kort Haarlem ook betaald parkeren geworden.
In de stad is moeilijk parkeren.
Ow en westgouwe heeft nog maar een in en uitgang dus je staat altijd vast
Korte akkeren en Kort Haarlem verschilt per buurt bv. Vogelbuurt en walvisstraat zou ik niet willen wonen, terwijl woudstraat, Constantijn huijgenstraat, tollenstraat weer prima zijn. Wel is korte akkeren en kort Haarlem ook betaald parkeren geworden.
In de stad is moeilijk parkeren.
Ow en westgouwe heeft nog maar een in en uitgang dus je staat altijd vast
tulpje25 wijzigde dit bericht op 22-05-2025 18:23
Reden: .
Reden: .
9.66% gewijzigd
donderdag 22 mei 2025 om 18:39
Dit.vivapimpelmees schreef: ↑22-05-2025 17:28Misschien minder slecht dan vroeger maar nog steeds niet best hoor.
En ze zijn wel bezig hoor, met eea aanpakken en renoveren (er is veel huur) maar ik vind het er niet fijn. Ik vind daar wel restaurant Unique fijn en het Filmhuis vind ik ook fijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in