Weer Gran Canaria vanaf half december???

22-05-2025 16:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, vanwege een operatie kunnen wij niet in de zomervakantie weg ivm schoolgaande kinderen.

Wie is er wel eens na half december naar Gran Canaria geweest? Ik weet dat resultaten in het verleden geen garanties bieden 😉 maar zouden jullie je ervaringen met mij willen delen?

We ziin wel eens in oktober geweest en dat was toen prima maar dan hebben kids maar een weekje en we willen graag wat langer.

We willen naar Puerto de Mogan, dat ligt in het Zuiden en schijnt een van de warmste plekken te zijn rond die tijd. Maar ik hoor graag echte ervaringen!
Bedankt alvast!
Daarom gaan wij begin november, vaak is t dan nog wat warmer daar.
December, januari en februari kan het daar ook alle kanten op gaan wb het weer.

Maar dat risico wil ik niet nemen.

Mogán zit je wss omdat aan die kant de wind er niet zo op staat.

Al eens gedacht aan Kaapverdië?
Met kerst ben ik jaren geleden in Puerto de Morgan geweest. We hadden geluk dat het heerlijk weer was met veel zon rond de 22 graden. Het kan alleen per jaar verschillen.
Ook een keer rondom kerst naar Lanzarote geweest, zalig weer met zon gehad maar wel behoorlijk wat wind.
The North Remembers
Afgelopen december was een vriendin er, die heeft zo’n beetje een week in de regen gezeten.

Als je een zonzekere bestemming zoekt in die tijd van het jaar zou ik zeker iets anders kiezen.
Thanx allemaal. Zat al naar Kaapverdië te kijken ook dat is mss wel wat zonzekerder. Manlief is alleen niet zo dol op vliegen en dat is volgens mij wel een stukkie verder dan GC. Ik ga nog even verder loeren.
Is idd 2 uur verder vliegen. Ik ben er zelf in januari geweest.
girasole3 schreef:
22-05-2025 17:24
Is idd 2 uur verder vliegen. Ik ben er zelf in januari geweest.
Én hoe was het weer?

Kon je er in de zon liggen?
Ik ben 2 keer eind november/begin december naar Gran Canaria geweest en alle dagen kunnen zwemmen. Wij hadden een hotel in Taurito (vlakbij Puerto de Mogan) en een keer in Amadores (vlakbij Puerto Rico). Maar goed dat is natuurlijk geen garantie. Wel van meerdere mensen begrepen dat het op Lanzarote en Fuertaventura echt wel winderiger en frisser is rond die tijd.
Wij komen elk jaar rond de kerstperiode op de Canarische eilanden in mogan. We hebben echt nog nooit slecht weer gehad en kunnen altijd op het strand liggen.
Maar je kan natuurlijk ook pech hebben. Het blijft een risico, ook daar
Palma1 schreef:
22-05-2025 17:21
Thanx allemaal. Zat al naar Kaapverdië te kijken ook dat is mss wel wat zonzekerder. Manlief is alleen niet zo dol op vliegen en dat is volgens mij wel een stukkie verder dan GC. Ik ga nog even verder loeren.

Gewoon niks zeggen over vliegtijd.
TAFKAPML
noglangnietjarig schreef:
22-05-2025 18:05
Én hoe was het weer?

Kon je er in de zon liggen?
Dat kan in Kaapverdie zowat bijna het hele jaar door. Wij waren er 2x in november en 1 x in maart, in maart avond en ochtend fris maar overdag gewoon heerlijk. In november was het heet.
dolfje schreef:
22-05-2025 19:08
Dat kan in Kaapverdie zowat bijna het hele jaar door. Wij waren er 2x in november en 1 x in maart, in maart avond en ochtend fris maar overdag gewoon heerlijk. In november was het heet.
Dankje!
Wij willen in april gaan, maar er zijn, heel stom, dan nog geen reizen vanaf Amsterdam bekend.

Düsseldorf zou een optie kunnen zijn.

Wij waren afgelopen april in Cuba 🏝️
Maar er gaan geen rechtstreekse vluchten meer en daar kwamen we pas achter toen er iemand vh reisgezelschap al had geboekt.
Achteraf viel t me reuze mee, een terugreis van 26 uur, maar had het niet geboekt als ik dat had geweten.
Op Accu Weather kun je het weer van de afgelopen twee jaren bekeken en de voorspelling. Ook kun je het gemiddelde bekijken.
Palma1 schreef:
22-05-2025 17:21
Het scheelt een uurtje. Overigens hadden wij geen heel warm weer op Kaapverdië in januari. Zwemmen was het net niet en ‘s avonds was het echt koud. Overdag wel korte broekenweer.
Frizz schreef:
22-05-2025 19:33
Op Accu Weather kun je het weer van de afgelopen twee jaren bekeken en de voorspelling. Ook kun je het gemiddelde bekijken.

Heb je daar een linkje van? Ik heb gezocht maar kon het niet vinden.
Kaapverdië is ook een stuk duurder dan GC zag ik.

Dubai heeft een prettig klimaat zag ik in december maar dat trekt me op één of andere manier helemaal niet.
Palma1 schreef:
22-05-2025 20:02
Heb je daar een linkje van? Ik heb gezocht maar kon het niet vinden.
https://www.accuweather.com/
Volg. Ik zoek ook een milde bestemming eind november begin december. Vorig jaar waren we op Madeira en dat is perfect bevallen. Geen zwemweer maar wel heerlijk wandelweer en konden in de zon liggen. Wij zoeken dus ook iets vergelijkbaars, waar je prachtige natuur hebt om te kunnen wandelen en leuke stadjes om te slenteren.
Thanx maar ik bedoel de historische data qua weer, dát kan ik nergens vinden op AccuWeather.
Palma1 schreef:
22-05-2025 20:28
Thanx maar ik bedoel de historische data qua weer, dát kan ik nergens vinden op AccuWeather.
“Om de weershistorie van AccuWeather te bekijken, kun je de volgende stappen volgen:
AccuWeather website of app: Open de AccuWeather website ({accuweather.com) of app.
Zoeken naar locatie: Voer (locatie)in als locatie, en selecteer de optie om de weershistorie te bekijken.”
Historie selecteren: Kies de gewenste periode en bekijk de weersvoorspellingen uit het verleden.
Wij zijn een aantal jaren geleden half december naar Lanzarote geweest. Overdag was het mooi, lekker weer, vanaf een uur of 4 in de middag werd het echt koud en kon je een dik vest of jas aan.
Dan zou je nog voor Egypte kunnen kiezen to, maar daar koelt t ook hard af na een uur of half 4 in de middag.
Ik woon in de buurt en in die tijd heb je simpelweg geen garantie op mooi weer.
Het kan 30 graden zijn, maar het kan ook regenen met 18 graden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven