Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Catco schreef:
22-05-2025 23:44
Ik heb je Posts gestaft, zal wel niks opleveren maar goed, snap echt niet dat je dit zelf niet in de gaten hebt dat dit gewoon niet tof is! Echt waarom!?

Afgunst. Lekker iemand voor de bus gooien omdat je vindt dat je zelf onrechtvaardig behandeld bent.

Ik denk trouwens dat de mods wel wat met je stafjes zullen doen hoor.
Catco schreef:
22-05-2025 23:44
Ik heb je Posts gestaft, zal wel niks opleveren maar goed, snap echt niet dat je dit zelf niet in de gaten hebt dat dit gewoon niet tof is! Echt waarom!?
Nee, ik denk ook dat het ‘niks oplevert’….

Sorry dat ik het zeg, maar als straks, om maar iemand te noemen, FashionVictim met ineens een andere nick weer op zou komen duiken, dan gaan mensen het er ook over hebben. Denk ik vrij zeker te weten.
Raar om nu iemand die zich afvraagt of dat wel of niet de bedoeling is te gaan staffen.
Ik snap ook de mensen die zeggen: moet dat? Maar het gebeurt zo vaak. En Redhead heeft gewoon niets gedaan wat tegen de huisregels is. Of het wenselijk is is iets anders. Maar daar zal ze na deze discussie de volgende keer misschien een andere afweging in maken.
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:
22-05-2025 20:52
.
Wat een flauwe post. DIt is wat mij betreft gewoon nick-hinten en dat is niet toegestaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2025 12:25
Reden: quote verwijderd
35.77% gewijzigd
Zarah schreef:
23-05-2025 00:50
Wat een flauwe post. DIt is wat mij betreft gewoon nick-hinten en dat is niet toegestaan.
Ze hint toch nergens naar toe? ik snap de ophef echt niet hoor...maar dat zal wel weer aan mij liggen.
What would Patsy do?
Het is sowieso flauw, laat haar gewoon lekker met rust.
Ladyday21 schreef:
23-05-2025 00:55
Ze hint toch nergens naar toe? ik snap de ophef echt niet hoor...maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Ze noemt concreet een topic, geeft aanwijzigingen over de naam, en geeft hints over eerdere aanwezigheid/gedrag op Napraat.... Als dat geen nickhinten is weet ik het ook niet meer.....

Mensen die dit lezen worden nieuwsgierig, gaan daar kijken, zien over welke poster het gaat, en gaan proberen te raden wie diegene eerder was.... Als diegene graag herkend wil worden komt ze zelf wel melden wie ze was toch? En aangezien ze dat niet gedaan heeft, wil ze dat blijkbaar niet. Respecteer dat dan in plaats van dat flauwe gehint.

Wat is de toegevoegde waarde? Even laten weten dat je iemand herkent?
Zarah schreef:
23-05-2025 01:20
Ze noemt concreet een topic, geeft aanwijzigingen over de naam, en geeft hints over eerdere aanwezigheid/gedrag op Napraat.... Als dat geen nickhinten is weet ik het ook niet meer.....

Mensen die dit lezen worden nieuwsgierig, gaan daar kijken, zien over welke poster het gaat, en gaan proberen te raden wie diegene eerder was.... Als diegene graag herkend wil worden komt ze zelf wel melden wie ze was toch? En aangezien ze dat niet gedaan heeft, wil ze dat blijkbaar niet. Respecteer dat dan in plaats van dat flauwe gehint.

Wat is de toegevoegde waarde? Even laten weten dat je iemand herkent?
Ok. Dan heb ik ook weer iets geleerd over wat nickhinten is. Ik zit hier nu denk ik 4/5 jaar op het forum. Ik leer nog steeds van alles. Ik vond dit niet per se nickhinten, maar dan snapte ik het of eerst niet of nu niet. ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit, misschien dat de Mods daar wat duidelijkheid over kunnen geven, dan.
What would Patsy do?
Maar of het nou toegestaan is of niet, vind jij dit wel ok dan? Zo duidelijk laten weten waar een oude bekende met een nieuwe naam post? Ik zie er echt de toegevoegde waarde niet van..... (ok, heel misschien nog als het gaat om een permabanneling of iemand die totaal ongewenst gedrag heeft laten zien)
Zarah schreef:
23-05-2025 01:38
Maar of het nou toegestaan is of niet, vind jij dit wel ok dan? Zo duidelijk laten weten waar een oude bekende met een nieuwe naam post? Ik zie er echt de toegevoegde waarde niet van..... (ok, heel misschien nog als het gaat om een permabanneling of iemand die totaal ongewenst gedrag heeft laten zien)
Pff, ja weet ik niet. Ik had haar ook al lang herkend en ik voelde totaal niet de behoefte om dat aan iemand te gaan melden in Napraat. Maar ik 'ken' Redhead ook een beetje en ik snap dat ze zich afvraagt wat de mores is.
Ik weet zelf ook nog steeds niet altijd wat hier 'normaal' of 'de bedoeling' is. Zo stelde ik vanochtend een vraag aan de mods, die iemand belachelijk vond. Maar waar volgens mij de Mods uiteindelijk wel blij mee waren, dat ik het eerst gevraagd had.
Dus dat iemand zich afvraagt wat precies de bedoeling is vind ik niet zo gek eigenlijk.
En dat dat vragen meteen gezien wordt als nickhunten, daar ben ik het geloof ik niet zo mee eens....
Maar misschien weet ik dus eigenlijk niet zo goed wat nickhinten precies is....
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
22-05-2025 23:56
Nee, ik denk ook dat het ‘niks oplevert’….

Sorry dat ik het zeg, maar als straks, om maar iemand te noemen, FashionVictim met ineens een andere nick weer op zou komen duiken, dan gaan mensen het er ook over hebben. Denk ik vrij zeker te weten.
Ja natuurlijk is dat zo, dus ook weer niet heel raar dat het mensen nu ook opvalt. Of de veelvuldig genoemde Groningse grachtenpand vriendin met haar Engelse termen. Die wordt ook bij elke eerste stap op het forum onder een nieuwe naam er weer afgejonast. Maar ok, dat is dan nog een permabanneling.

Het maakt denk ik ook wel uit hoeveel omhaal je zelf maakt bij je vertrek of hoeveel ophef er voor/ over je gemaakt wordt. Ontelbaar mensen laten natuurlijk gewoon hun Nick een stille dood sterven en maken een nieuwe zonder dat er een haan naar kraait.

Die uitzwaaidiscussies of juist loftuitingen bij een verzoek tot anonimisering op het Mods topic maken het niet makkelijker om geruisloos zonder dat iemand het merkt weer terug te komen.
Ik heb toch al wel veel vaker gezien dat wat Redhead gisteren postte, van genoeg anderen. Dus ik snap niet zo goed waarom hier nu zo'n punt van gemaakt wordt alsof ze dit met kwade bedoelingen heeft gedaan.

Of het onhandig was, dat is misschien een 2e. En dat hangt dan ook weer af vanuit welke forummer je dit bekijkt.
MrsM schreef:
23-05-2025 08:00
Ik heb toch al wel veel vaker gezien dat wat Redhead gisteren postte, van genoeg anderen. Dus ik snap niet zo goed waarom hier nu zo'n punt van gemaakt wordt alsof ze dit met kwade bedoelingen heeft gedaan.

Of het onhandig was, dat is misschien een 2e. En dat hangt dan ook weer af vanuit welke forummer je dit bekijkt.

Nou dit...

Even iets heel anders, waarom moet het gros van de badpakken een heel laag decolleté hebben?
Ik ben op zoek naar een gewoon (geen speedo) badpak, maar ik zie vooral badpakken die de nadruk leggen op de borstpartij.
Merys schreef:
23-05-2025 00:56
Ja dit.
MrsM schreef:

Volgens mij gebeurt dat vnl met teruggekeerde permabannelingen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Felidaez schreef:
23-05-2025 08:03
Nou dit...

Even iets heel anders, waarom moet het gros van de badpakken een heel laag decolleté hebben?
Ik ben op zoek naar een gewoon (geen speedo) badpak, maar ik zie vooral badpakken die de nadruk leggen op de borstpartij.
Omdat de meeste mannen borstenmannen zijn.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-05-2025 08:23
Volgens mij gebeurt dat vnl met teruggekeerde permabannelingen.
Dat is zo. Maar ik snap ook dat dat niet altijd voor iedereen even duidelijk is. Niet iedereen heeft -zoals Yasmijn- een enorme koelkast staan.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
23-05-2025 08:43
Dat is zo. Maar ik snap ook dat dat niet altijd voor iedereen even duidelijk is. Niet iedereen heeft -zoals Yasmijn- een enorme koelkast staan.
En daarom vroeg redhead wat nu eigenlijk wel en niet mocht.

En die koelkast was van Roosje.

Hannah Arendt
Ladyday21 schreef:
23-05-2025 01:46
Pff, ja weet ik niet. Ik had haar ook al lang herkend en ik voelde totaal niet de behoefte om dat aan iemand te gaan melden in Napraat. Maar ik 'ken' Redhead ook een beetje en ik snap dat ze zich afvraagt wat de mores is.

Om je dat af te vragen hoef je natuurlijk niet een topic te benoemen en naar de naam te hinten. Dus het was niet gewoon een vraag naar de mores, ze wilde specifiek deze forummer bekend maken hier.
Die TO die beschuldigd is van kindermishandeling dat is toch een ook een raar verhaal.
Die houding van die school klopt natuurlijk voor geen kant.

Ze staat al 2-0 achter.
Ik zou aandringen op een nieuw gesprek en daarna op zoek naar een nieuwe school.
Merys schreef:
23-05-2025 00:56
Ook eens trouwens, maar dat gebuitel vind ik niet zo nodig.

Ik heb niet het gevoel dat Red dit deed om sneaky toch even te namehunten.
Maar ik kan alles mis hebben.
Felidaez schreef:
23-05-2025 08:03
Nou dit...

Ik zag iemand in een h&m badpak, geen decolleté, maar die had weer bijna blote billen.
noglangnietjarig schreef:
23-05-2025 09:19
Ik zag iemand in een h&m badpak, geen decolleté, maar die had weer bijna blote billen.
Ja, als het niet laag uitgesneden is, dan zijn er weer andere dingen vaag of 'sexy'.
Zoals uitpuilende billen of bv een hoge been/heup uitsnijding.
Solomio schreef:
23-05-2025 09:07
En daarom vroeg redhead wat nu eigenlijk wel en niet mocht.

En die koelkast was van Roosje.
Oh echt? Doornroosje? Zie je mijn koelkast is (nog) niet groot genoeg…
What would Patsy do?
S-Groot schreef:
23-05-2025 09:13
Om je dat af te vragen hoef je natuurlijk niet een topic te benoemen en naar de naam te hinten. Dus het was niet gewoon een vraag naar de mores, ze wilde specifiek deze forummer bekend maken hier.

Dit.
MrsM schreef:

Volgens mij was het zonder de "hint" over de naam (en die over het topic) een ander verhaal geweest.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven