Woningen op funda, plaats hier wat je opvalt deel 11!

16-05-2024 09:45 1669 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is gesloten, dus tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe huizen! B-)

Zoek je niet per se een huis, maar kijk je wel graag bij anderen naar binnen? Dan zit je hier goed! Wij kijken graag op Funda, en plaatsen wat ons opvalt. Dus kom je een huis tegen dat je opvalt, om welke reden dan ook, plaats hier de link en laat ons meegenieten.

Hier het vorige topic: overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... start=3175

Veel kijk- en postplezier!
Such fun!1
Ik vind het keukenblok, de meubels en vloer niet mooi, maar de ruimte wel leuk met dat stalraampje, die balken en de openslaande deuren.
Inelly schreef:
22-05-2025 14:18
Jazeker. Ik heb het zelfs gefotografeerd toen ik er toevallig langskwam.

Het verbaast me dat het geen gemeentelijk monument of beschermd stadsgezicht is en zomaar tegen de vlakte kan. Ze zijn in Amsterdam op zijn zachtsgezegd niet echt soepel als het gaat om het verwijderen of verbouwen van oude woningen dus ik vind dit echt verbazingwekkend.
Charlotta schreef:
22-05-2025 17:28
Het verbaast me dat het geen gemeentelijk monument of beschermd stadsgezicht is en zomaar tegen de vlakte kan. Ze zijn in Amsterdam op zijn zachtsgezegd niet echt soepel als het gaat om het verwijderen of verbouwen van oude woningen dus ik vind dit echt verbazingwekkend.
Dat is het dus wel. Dus ik vraag me ook al of die ‘nieuwe’ villa zomaar mag worden gebouwd.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
22-05-2025 17:43
Dat is het dus wel. Dus ik vraag me ook al of die ‘nieuwe’ villa zomaar mag worden gebouwd.

Dan lijkt deze hele verkoop me wishful thinking. Ik vraag me af van wie het huidige huis is.. overleden ouders van een stel geldwolven?
Dat ze soepel zijn met slopen klopt helaas. Gelukkig zijn er activisten die alles bijhouden: https://amsterdamsloopt.nl/
Het is bij de buurpanden ook gelukt, dus zal het hier ook wel “goed”komen.
Charlotta schreef:
22-05-2025 18:25
Dan lijkt deze hele verkoop me wishful thinking. Ik vraag me af van wie het huidige huis is.. overleden ouders van een stel geldwolven?
Haha, zie pagina 40 van de brochure:
https://valentina.cloud.funda.nl/valent ... 50/103.pdf

Overigens zou het ook kunnen zijn dat de buurt ‘beschermd stadsgezicht’ is en dat er toch wel eea mag. Dat het ontwerp bijvoorbeeld max 3 woonlagen mag hebben, midden op perceel moet staan, zelfde stijl etc.

Ik zou de gok i.i.g. niet nemen, maar goed, ik zou sowieso niet in de Apollobuurt willen wonen als ik miljoenen zou hebben.
Where is my mind?
Zelfs in de plaats waar de meeste mensen nog niet dood gevonden willen worden betaal je tegenwoordig de hoofdprijs.
En dat voor een woning met een spuuglelijke tegelvloer (vergeet je zonnebril niet bij het bezichtigen), een wanstaltige keuken, een oogverblindend lelijke badkamer en een 'tuin' die tegelgewijs een verlenging is van de woonkamer en waar werkelijk geen sprietje groen te bekennen is. Zelden zo'n enorme wansmaak in één huis samen zien komen.

Afbeelding

https://www.funda.nl/detail/koop/lelyst ... /89387157/
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
22-05-2025 21:57
Zelfs in de plaats waar de meeste mensen nog niet dood gevonden willen worden betaal je tegenwoordig de hoofdprijs.
En dat voor een woning met een spuuglelijke tegelvloer (vergeet je zonnebril niet bij het bezichtigen), een wanstaltige keuken, een oogverblindend lelijke badkamer en een 'tuin' die tegelgewijs een verlenging is van de woonkamer en waar werkelijk geen sprietje groen te bekennen is. Zelden zo'n enorme wansmaak in één huis samen zien komen.

Afbeelding

Wow, dit is wel echt een dieptepunt. Wat een wansmaak. En die "tuin", het doet gewoon pijn.
Calamitycat schreef:

Afbeelding

Wat een ellende :O daar moeten wel een stel ijskonijnen wonen… niet alleen die parkeerplaatstuin is afzichtelijk, die binnenkant met glimmende vloertegels is ook niet om aan te zien… @(
Voor iedereen een groene tuin
Om van die inrichting en die 'tuin' nog wat te maken moet je er nog minstens een ton in investeren denk ik. Als het niet meer is.
Vreselijk.
Calamitycat schreef:

Where is my mind?
SurferRosa schreef:
22-05-2025 22:47

Wat een ellende, zou hier diepongelukkig van worden. Ze hebben wel 1 ding heel knap gedaan; 1stijl gekozen en daar helemaal mee doorgestyled tot en met de laatste tuintegel. ;)
Where is my mind?
Calamitycat schreef:
22-05-2025 22:36
Om van die inrichting en die 'tuin' nog wat te maken moet je er nog minstens een ton in investeren denk ik. Als het niet meer is.
Vreselijk.
Een regenton is nu niet nodig :clown:
SurferRosa schreef:
22-05-2025 22:50
Wat een ellende, zou hier diepongelukkig van worden. Ze hebben wel 1 ding heel knap gedaan; 1stijl gekozen en daar helemaal mee doorgestyled tot en met de laatste tuintegel. ;)
Dat absoluut ja ;-D
GroenTuintje schreef:
22-05-2025 22:53
Een regenton is nu niet nodig :clown:
:hihi:
Calamitycat schreef:
22-05-2025 22:36
Vreselijk.
Waarschijnlijk vinden ze zelf dat het instapklaar is. Tot in de puntjes afgewerkt 😬
xiongmao schreef:
22-05-2025 23:04
Waarschijnlijk vinden ze zelf dat het instapklaar is. Tot in de puntjes afgewerkt 😬
@(
Zo had ik het nog niet bekeken en ik vrees dat je gelijk hebt.
Calamitycat schreef:

Afbeelding

Zo, wat een treurigheid.

Even een mooi plaatje tegenover zetten
Afbeelding
https://www.funda.nl/detail/koop/warnsv ... /43921791/
:love:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Heel eerlijk gezegd vind ik dat laatste huis ook niet zo qua sfeer. Het huis zelf is mooi, het groen is mooi, maar de inrichting is ook heel erg ‘wat is er trendy, dat zetten we neer’ met veel grijs en antraciet. Een beetje net niet. Niet echt een duidelijke eigen smaak maar ook niet echt gestyled. Dat eerste is ontzettend niet mijn smaak, maar heeft wel duidelijk de eigen voorkeur van iemand, het is wel echt een bewoond huis.
Een eigen bioscoop zelfs :) dat is wel tof gedaan
En aan alle klm-huisjes op de kast te zien vliegt er iemand daar heeeeel regelmatig in de business class van KLM
Vakantiehuisje in het groen
https://www.funda.nl/detail/recreatie/v ... /89388207/
GroenTuintje schreef:
22-05-2025 22:30
Wat een ellende :O daar moeten wel een stel ijskonijnen wonen… niet alleen die parkeerplaatstuin is afzichtelijk, die binnenkant met glimmende vloertegels is ook niet om aan te zien… @(
Deze tuin kunnen we zo overzetten in het tegen tegeltuinen topic :facepalm:
Dit lijkt wel een luchtplaats in een gevangenis.
Dat rare schuurtje ook zo midden in de tuin vind ik ook vreemd al is dat waarschijnlijk bij dat hele rijtje huizen zo neem ik aan?
https://www.funda.nl/detail/koop/amster ... /43924389/

Heel veel geld voor voornamelijk locatie. Appartement zelf is niet bijzonder en geen tuin.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven