Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)

04-04-2025 10:14 259 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
naamlengtestarthuidigstreeftotaal
Ligbedje851.7876,473,1703,3
Qiya1.687469,5604,5
gonniegijsje1.879689,7866,3
Directeurtje1,789087,6802,4
Rodepeper1,6567,467590,4
Blondie51,7173,270,5662,7
Jola1,748787,4800,6
sierlijk1.718077,2652,8
Eenbeetjevan1.6982.981,868 1,1
Daisy19831.6290.485,778,54,7
goedgemutst1.6769,567,8631,7
Bewear1.7278,873,4655,4
Pupsel1.6881,581,5650

Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.

Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!

Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 24-05-2025 10:38
19.05% gewijzigd
Nou het wordt slechter weer de komende tijd, dus geniet as we speak nog even van de tuin! Kan ik daarna de afval trend weer voortzetten. En ja ontspannen ben ik zeker.

Directeurtje hoe voel jij je?

Daisy1983 ja, heb ik staan alcohol vrij. Bevalt me toch minder..
Wel gezonder.. maar goed, dit is ook maar een fase.
Goedemorgen allemaal,

Ik had maandag een mega schrikmoment op de weegschaal: 83.6. Ik heb nog nóóit boven de 83 gewogen!
Vorige week viel me al op dat er niets af ging. Ik bleef consequent 82.0. Plus….. mijn stoelgang stagneerde. Ik hield alles vast. Ik weet niet zo goed waar dit door veroorzaakt wordt. Buikpijn, voelde me helemaal opgeblazen.
Gisteren kwam er gelukkig beweging in (uitgerekend op kantoordag, vréselijk!!!). Overdag meerdere keren naar het toilet, vannacht uit bed met buikpijn naar met resultaat: 81.8 vanochtend. Ik voel me stukken lichter :)

Wat een naar gevoel is dat. Ik voelde me tonnetjerond. Weet niet waar deze opstopping nou vandaan kwam, volgens mij (??) niet echt anders gedaan dan anders.

Veel water drinken, hopelijk werkt alles nu weer naar behoren. Die vakantie komt steeds dichterbij namelijk….
Eenbeetjevanditendat ik vind het niet zo vreemd hoor dat je stoelgang niet optimaal is. Je hebt nogal wat mee gemaakt en je zit volop in rouwproces. Daar reageren je darmen op verwacht ik.

Fijn dat het er allemaal weer uit kwam! Lucht op he.
Ik heb je resultaat erin gezet, weet niet of je dat ook wilde? Hij was niet dik gedrukt, maar wel minder dan het gewicht in de tabel!
Lekker bezig!
Dank je Qiya ❤️
Wat gaat het schrijven snel! Ik kan het even niet zo goed bijhouden, sorry. Het is even erg druk hier, zowel qua werk als kinderen en sollicitatiebrieven de deur uit krijgen. Ik probeer zo goed en kwaad als het kan alle ballen in de lucht te houden maar met het nodige slaapgebrek is alles wat lastiger..

Vanmorgen op de weegschaal, gewicht is hetzelfde dus ik dacht (nav m'n favo spijkerbroek afgelopen zondag) laat ik de meetlint er eens bijpakken, ik meet overal 1 tot 1.5cm meer dan paar weken terug :cry: hoe dan?? Ik snap het even niet, die spijkerbroek paste ik een paar weken geleden niet zo lekker als nu. Zeg het maar.. Heb ook geen fut om me er druk over te maken, ik sport lekker en eet gezond, even andere dingen aan m'n hoofd.

Eenbeetjevanditendat dat stoelgang probleem herken ik, heb inmiddels yakult gehaald dat drink ik s'morgens maar weer en dan eind van de dag een glas psylliumvezels. Ik lijk wel 5maanden zwanger.. Dacht eerst dat er iets van een menstruatie aan kwam (heb n spiraal) maar dat is het ook niet? Ben m'n eten nu echt aan het bijhouden, ook hier op 't forum, misschien geeft me dat iets van duidelijkheid. Als het volgende week nog zo is dan maar even naar de huisarts

Qiya lekker genieten van je tuin, heerlijk dat je zo ontspannen bent! Keep it up :cheer2:
Hoe is het hier ? Leuke weekend plannen ? :-)

Ik ga morgen weer even wegen, ik ben benieuwd!
Vanochtend weer gewogen en 69,5 met 300 gr spieropbouw en vetmassa vermindering. Dus de weegschaal laat maar 100gr minder zien, maar er gebeurt veel meer dus. Super! Ondanks dat ik er even met de pet na heb gegooid, zeker wat betreft de eetrust, ben ik toch 3 keer per week gaan sporten.
Eenbeetjevanditendat schreef:
21-05-2025 07:55
Goedemorgen allemaal,

Ik had maandag een mega schrikmoment op de weegschaal: 83.6. Ik heb nog nóóit boven de 83 gewogen!
Vorige week viel me al op dat er niets af ging. Ik bleef consequent 82.0. Plus….. mijn stoelgang stagneerde. Ik hield alles vast. Ik weet niet zo goed waar dit door veroorzaakt wordt. Buikpijn, voelde me helemaal opgeblazen.
Gisteren kwam er gelukkig beweging in (uitgerekend op kantoordag, vréselijk!!!). Overdag meerdere keren naar het toilet, vannacht uit bed met buikpijn naar met resultaat: 81.8 vanochtend. Ik voel me stukken lichter :)

Wat een naar gevoel is dat. Ik voelde me tonnetjerond. Weet niet waar deze opstopping nou vandaan kwam, volgens mij (??) niet echt anders gedaan dan anders.

Veel water drinken, hopelijk werkt alles nu weer naar behoren. Die vakantie komt steeds dichterbij namelijk….
Hopelijk was het een éénmalige dwaling van je darmen. Zo vervelend als het vast zit en er uiteindelijk met buikpijn uitkomt. Ik heb als kind een tijd veel last gehad van obstipatie en ik werd er op een gegeven moment gewoon paniekerig van, zo opgeblazen.

Mijn stoelgang wil nog steeds wel eens stagneren en dan gebruik ik gebroken lijnzaad in mijn yoghurt. Wellicht een idee om mee te nemen op vakantie, kan ook in olievorm.

Ik ben ondanks miin gezellige eetweekend deze week toch ietsje kwijt. Ik had ingezet op gelijk blijven dus het is winst :D

Dit weekend weer een verjaardag en verder niet zoveel plannen.
Soms denk ik zo diep dat ik vissen voorbij zie zwemmen.
Goedemorgen,

Sterkte Eenbeetjevanditendat! Wij hebben afgelopen woensdag een goede vriend begraven, ook mijn systeem is van slag. Ik heb nu gelukkig vakantie.

Otje, Qiya en Rodepeper hebben gelijk denk ik. Fijn dat de weegschaal voor jullie een kleine min laat zien! Wel balen van de cm's Rodepeper, heb je wel goed gemeten? Ik merk dat ik echt de tijd moet nemen om goed te meten, want het scheelt bij mij te veel om waar te zijn
Van mijn gewicht snap ik ook niks, mijn verblijf in FR ging niet door vanwege het sterfgeval. Ik weeg me vrijdag pas weer 'echt'.

Fijne zondag allemaal, ik ga om 10 uur naar de sportschool.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven