Welke stad?

24-05-2025 11:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben onverwacht een paar dagen vrij gekregen aankomende week. Wij willen daarom een paar dagen met de auto een city trip maken. Wij twijfelen tussen Lyon, Ljublana en Milaan. Geen van drieën zijn wij eerder geweest. Vorig jaar zijn we in Praag geweest en dat beviel enorm goed. Wij houden van wandelen, winkelen en lekker eten (geen alcohol). Afstanden rijden vinden wij geen bezwaar ) Max 1100 km.
Ljubljana is leuk, maar ik was er wel zo uitgekeken.
Als je van winkelen en eten houdt is Milaan een hele leuke stad, ook om te wandelen. er is een leuk park ook en het is een stuk authentieke dan Rome vond ik.
En ik weet niet vanaf waar die 1100 km is, maar anders zou ik San Sebastian in mijn overwegingen meenemen als je van lekker eten houdt:

https://www.timetomomo.com/nl/sterrenre ... sebastian/
Dat vermoeden had ik al over Ljubljana. Mijn voorkeur gaat toch meer richting Italië, aangezien we ook nooit eerder daar zijn geweest.
Star⁴ schreef:
24-05-2025 11:53
En ik weet niet vanaf waar die 1100 km is, maar anders zou ik San Sebastian in mijn overwegingen meenemen als je van lekker eten houdt:

https://www.timetomomo.com/nl/sterrenre ... sebastian/
Heb ik aan gedacht, maar in de zomer gaan we naar Portugal/Spanje en zijn we van plan om SS mee te pakken in de route.
Arizona15 schreef:
24-05-2025 11:53
Dat vermoeden had ik al over Ljubljana. Mijn voorkeur gaat toch meer richting Italië, aangezien we ook nooit eerder daar zijn geweest.
Dan zou ik zeker Milaan doen. Je kan eventueel ook uitwijken naar/dagje naar Verona vanaf daar.
Mag ik (gezien je voorkeur voor Italië) nog een andere suggestie doen? In dat geval zou ik Turijn namelijk willen aanraden: cultuur, natuur en de hoofdstad van de Slowfood beweging.
L0latheshowgirl, je bent mij net voor. Ik wilde ook Turijn als suggestie geven. Om redenen die jij noemt.
Arizona15 schreef:
24-05-2025 11:41
Wij hebben onverwacht een paar dagen vrij gekregen aankomende week. Wij willen daarom een paar dagen met de auto een city trip maken. Wij twijfelen tussen Lyon, Ljublana en Milaan. "

Nu ben ik heel benieuwd hoelang jullie vrij zijn.
Ik vind het verre reizen voor een paar dagen.
Ljubljana vonden wij mooi, heerlijk gegeten
Maar idd niet voor al te lang.
De andere plekken waren wij niet.

Ook ver maar misschien voor een andere keer... Valencia.... prachtig !!
t oude centrum is mooi, maar t park(9 kilometer lang in een oude rivierbedding) is fantastisch !
Arizona15 schreef:
24-05-2025 11:54
Heb ik aan gedacht, maar in de zomer gaan we naar Portugal/Spanje en zijn we van plan om SS mee te pakken in de route.
Zeker doen! Echt een hele fijne stad.
Ik vond Lyon erg leuk. Overzichtelijk en lekker eten. Milaan vond ik prima maar toeristischer. Het is nu wel jubilee in Italië dus grote steden schijnen dan een stuk drukker te worden.
Como aan het como meer. Prachtig en via het meer naar andere plaatsjes.
SEM72 schreef:
24-05-2025 13:41
Como aan het como meer. Prachtig en via het meer naar andere plaatsjes.
Ja het Como meer gebied vind ik echt mooi. Ik weet niet hoe Como zelf is want ik ben er meestal op doorreis.
Iets anders, straatsburg verraste me erg vorige zomer. Heel goed eten, leuke bruisende stad, in de buurt mooie natuur. En als je er wel naar een paar dagen uitgekeken bent rijdt je zo naar Luxemburg voor meer natuur, of naar Colmar voor meer stad, of naar Luxemburg stad voor meer stad of....
Komt er zo nog ff iemand zeiken over het zomaar voor de lol met de auto rijden ?

Lyon schijnt hartstikke leuk te zijn. Dichterbij : Lille ( Rijssel ) of Luik. Luxemburg met zijn kazematten…. De keuze is reuze.

https://www.timetomomo.com/nl/bestemming/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dank voor alle tips. Valencia nemen we mee voor de zomer.

Het wordt Turijn. Voor ons de 1e keer überhaupt Italië. Trekt mij toch iets meer dan Milaan. Leuk alle tips, die ga ik zeker bewaren voor een volgende keer.
Wat leuk, veel plezier daar!

Tip: de Eataly bij de Lingotto. In de winkel hebben ze verschillende restaurantjes en bieden ze zelfs cursussen aan. De Lingotto er tegenover is de oude Fiatfabriek (met de oude testbaan nog op het dak) maar is nu in gebruik als winkelcentrum. Prachtige architectuur en kan me nog herinneren dat je vanaf daar de Alpen boven Turijn uit zag torenen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven