Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2593 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cochise schreef:
24-05-2025 12:25
Of dat een of andere jager de boel ff gaat oplossen. Arm dier!
Daar moet ik ook niet aan denken idd.
Voor nu is de verwachting dat de wolf uit zichzelf weer terugtrekt naar de buitengebieden, maar Bij12 en politie houden de boel in de gaten.
There is always something happening, and it's usually right now
Cochise schreef:
24-05-2025 12:24
Nee, geen combi. Wel gratis Amazon. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik veel zal kijken.
Ik heb ook de verwarming aan, zo kil en grijs. Lekker voelt dat he, dat we zelf gewoon zulke autonome dingen durven doen. :biggrin:
Zalig.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
DronkenAardbei schreef:
24-05-2025 12:28
Uitleg over KPN combivoordelen https://www.kpn.com/combivoordeel
Ik heb geen combi-voordeel en heb dat ook niet nodig.
Cochise schreef:
24-05-2025 13:21
Ik heb geen combi-voordeel en heb dat ook niet nodig.
Dan heb je pech. :roll:

Hannah Arendt
Een ander huis willen vanwege een jacuzzi (of toch niet), een heel bedrijfs/verhuurpand overnemen (of toch niet), in een stadskern gaan wonen vanwege de rust (of toch niet), na twee willekeurige bezichtigingen denken dat een nieuw huis er niet in zit (of toch niet), hypotheek ophogen voor werkzaamheden (of toch niet), een huis bezichtigen waar moeder in kan wonen en het dan tzt overnemen (of toch niet). Man, man, man. :-o
Zo bijzonder ook dat ze altijd meteen beet heeft. Nieuwe zakenpartners, mensen die van hun huis af willen, ze paraderen allemaal spontaan voorbij zodra zij zich weer eens een wild idee in haar hoofd heeft gehaald. Zelfs de makelaar onderbreekt zijn/haar weekend om haar een bezichtiging aan te bieden in het huis waar ze haar moeder wil stallen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Weer wat nieuws: secundaire kinderloosheid :O
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 14:11
Zo bijzonder ook dat ze altijd meteen beet heeft. Nieuwe zakenpartners, mensen die van hun huis af willen, ze paraderen allemaal spontaan voorbij zodra zij zich weer eens een wild idee in haar hoofd heeft gehaald. Zelfs de makelaar onderbreekt zijn/haar weekend om haar een bezichtiging aan te bieden in het huis waar ze haar moeder wil stallen.
Ja, da's ook bizar. Iedereen wil van alles aan haar kwijt. Zal wel komen doordat ze zo pragmatisch en stabiel is!
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 14:16
Wasda?
Lady*Voldemort schreef:
Is opzich wel een bestaand iets, in het ziekenhuis en in de NHG richtlijn spreken ze ook van primaire subfertiliteit (als het bij de eerste niet lukt) en secundaire subfertiliteit (als het daarna niet lukt).
Oh ik zie het nu.
Nou dat vind ik verdrietig, net zoals alle andere vormen van ongewenste kinderloosheid
smorre schreef:
24-05-2025 14:25
Wasda?
Als je één kind hebt en de tweede komt niet meer. Ik snap natuurlijk dat dat heel verdrietig kan zijn als je de wens hebt voor een tweede maar om dat nou 'secundaire kinderloosheid' te noemen vind ik dat toch een beetje rottig overkomen naar het kind dat wel gekomen is.
(Herman Finkers)
Mijn zoon heeft gewoon een verwenmiddag gepland. Ik ga zo douchen en dan gaat hij mijn haren doen. Echt zó lief.
meisje85 schreef:
24-05-2025 13:49
Een ander huis willen vanwege een jacuzzi (of toch niet), een heel bedrijfs/verhuurpand overnemen (of toch niet), in een stadskern gaan wonen vanwege de rust (of toch niet), na twee willekeurige bezichtigingen denken dat een nieuw huis er niet in zit (of toch niet), hypotheek ophogen voor werkzaamheden (of toch niet), een huis bezichtigen waar moeder in kan wonen en het dan tzt overnemen (of toch niet). Man, man, man. :-o
Hele epistels ook.
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 14:28
Als je één kind hebt en de tweede komt niet meer. Ik snap natuurlijk dat dat heel verdrietig kan zijn als je de wens hebt voor een tweede maar om dat nou 'secundaire kinderloosheid' te noemen vind ik dat toch een beetje rottig overkomen naar het kind dat wel gekomen is.
Tja dat heet gewoon zo, niet dat dat nu ter plekke bedacht wordt ofzo.
Als je dat kind leert wat secundaire betekent dan is er niks rottigs aan toch?
Frizz schreef:
24-05-2025 14:39
Mijn zoon heeft gewoon een verwenmiddag gepland. Ik ga zo douchen en dan gaat hij mijn haren doen. Echt zó lief.
:love:
Ook ik heb de verwarming aan.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
https://nos.nl/artikel/2568499-sgp-lede ... n-politiek

2025 mensen...
ldp schreef:
24-05-2025 14:52
Tja dat heet gewoon zo, niet dat dat nu ter plekke bedacht wordt ofzo.
Als je dat kind leert wat secundaire betekent dan is er niks rottigs aan toch?
Ik krijg kortsluiting van die term, want zo iemand is niet kinderloos. Maar er zijn zeker grotere misstanden te bedenken, dat is waar.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
Das niks nieuws toch?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
24-05-2025 15:08
Das niks nieuws toch?
Ik kende de term niet.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 15:09
Ik kende de term niet.
Ik ook niet. Stomme term vind ik het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 15:02
Ik krijg kortsluiting van die term, want zo iemand is niet kinderloos. Maar er zijn zeker grotere misstanden te bedenken, dat is waar.

Ik ook, vind het een heel dom bedachte term. Dat daar een groep 'deskundigen' heeft gezeten om die term te bedenken maakt het er niet beter op.

Als je een kind hebt ben je niet kinderloos. Dat kan dan gewoon werkelijk waar simpelweg niet.
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 14:28
Kende de term ook niet, en vind hetzelfde.
Ook als je je kind hebt geleerd wat primair en secundair is.
S-Groot schreef:
24-05-2025 15:33
Ik ook, vind het een heel dom bedachte term. Dat daar een groep 'deskundigen' heeft gezeten om die term te bedenken maakt het er niet beter op.

Als je een kind hebt ben je niet kinderloos. Dat kan dan gewoon werkelijk waar simpelweg niet.
Eens.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven