Geld & Recht alle pijlers

Wat doe jij met je vakantiegeld?

24-05-2025 16:04 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
het vakantiegeld komt voor de meeste mensen deze maand binnen! Gebruik jij het daadwerkelijk voor vakantie, of doe je er andere dingen van?

Waar besteed jij je vakantiegeld aan?

Totaal aantal stemmen: 177

vakantie (31%)
achterstallige betalingen/rekeningen (5%)
ik zet het op de spaarrekening (47%)
anders (17%)
TO start

Ik gebruik het daadwerkelijk voor vakantie, 1) voor een weekend weg die ik voor mij en mijn ouders betaal en 2) als zakgeld voor op mijn eigen vakantie in juli :)
Ik heb het meeste weggezet. Een deel heb ik op mijn lopende rekening gehouden om rücksichtlos te verkwisten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Op de grote hoop op de spaarrekening. We sparen het hele jaar door voor vakanties ( die vele malen duurder zijn dan het vakantiegeld) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik laat alles aan het einde van het jaar uitbetalen en zet het dan op mijn spaarrekening.
ach.. ik doe ook maar wat..
De vakantie is grootdeels al betaald, dus naar de spaarrekening en nog wat voor verkwisting; beetje winkelen, etentjes enzo
Op de spaarrekening. Laatste tijd al genoeg uitgegeven.
Op de spaarrekening.
Ik laat het maandelijks uitbetalen en zet het dan in mijn vakantiespaarpotje. Zo is er altijd geld om weg te gaan, niet gebonden aan de zomer.
Ik wil er een nieuwe eettafel van kopen. Ik heb er 1 op het oog maar hij is zo duur... 1500 euro. Maar qua stijl, afwerking, vorm, afmetingen precies wat ik zoek. Een alternatief kan ik niet vinden en marktplaats wil ook niet lukken. Dus ik probeer het zo maar een beetje goed te praten....
Voor de zomervakantie (lang niet genoeg natuurlijk).
Ik heb alvast een nieuwe tweedehands bank gekocht, ik betaal er de tweede helft van de gemeentebelastingen ermee en een bezorgbundel voor de boodschappen.
Dan is het helaas op maar wel een nuttige noodzakelijke dingen.
Moet er nog wel even op wachten want ik krijg het pas de eerste week van juni
Sinds een paar jaar heb ik IKB wat ik maandelijks laat uitbetalen. Dat gaat dan gelijk naar mijn beleggingsrekening. Vakanties en andere grote uitgaven gaan van mijn lopende rekening en spaarrekening waarop ik apart reserveer. De meeste jaren zijn mijn vakanties overigens duurder dan het deel van mijn salaris dat vakantiegeld heet.
Naar de spaarrekening. We hebben de vakantie al eerder moeten betalen. Maar we gebruiken onze spaarrekening voor van alles dus ook vakantie.
Wij zijn bezig voor een nieuwe keuken dus eerst even op de spaarrekening tot we eruit zijn qua keuken.

Vakantie zit er in verband met mantelzorg voor mij niet in dit jaar. Misschien later in het jaar nog maar dat betaal ik dan gewoon van spaargeld of van de lopende rekening.
Precies vandaag heb ik het op de spaarrekening gezet om het over zes weken weer op de betaalrekening te zetten om het uit te geven op vakantie.

We gaan op de bonnefooi naar Frankrijk, waar we wel acht nachten 'gereserveerd' hebben. Gemaild dat we kwamen, betalen doe je daar pas bij vertrek. We gaan het dus echt op vakantie uit geven. En ook ongeveer helemaal opmaken.

Man krijgt het maandelijks, dus dat is ook gewoon ergens op de spaarrekening beland.
blijfgewoonbianca schreef:
24-05-2025 16:10
Op de grote hoop op de spaarrekening. We sparen het hele jaar door voor vakanties ( die vele malen duurder zijn dan het vakantiegeld) .
Hier ook zo.
Het is om te beginnen geen wereldschokkend bedrag waarmee ik echt ver zou raken (lees: 5 nachten hotel en het is op, dan ben ik nog niet eens in dat hotel geraakt én heb ik ter plekke nog niets gedaan).
Daarnaast gaan we dit jaar niet op vakantie.

Het wordt dus spaarrekening.
wissewis wijzigde dit bericht op 24-05-2025 17:12
28.41% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben ondernemer en krijg dus geen vakantiegeld. Mijn man wel, het bedrag valt me altijd tegen eigenlijk. Men zegt vaak 'een extra maandsalaris' maar bij mijn man is het nog niet eens de helft van zijn normale salaris.
Het gaat op de grote hoop. Kwam deze week wel goed uit trouwens want er moest iets aan de auto gebeuren, 750 euro, hupsakee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Helft naar de spaarrekening, andere helft mag ik verkwisten.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Yella78 schreef:
24-05-2025 17:12
Ik ben ondernemer en krijg dus geen vakantiegeld. Mijn man wel, het bedrag valt me altijd tegen eigenlijk. Men zegt vaak 'een extra maandsalaris' maar bij mijn man is het nog niet eens de helft van zijn normale salaris.
Het gaat op de grote hoop. Kwam deze week wel goed uit trouwens want er moest iets aan de auto gebeuren, 750 euro, hupsakee.
Bruto is het wel zo ongeveer een extra maandsalaris, maar er gaat meer belasting af.

Hannah Arendt
Hier was het zeker wel een maandsalaris, maar ik heb ook flink wat overuren gemaakt de afgelopen tijd. Dat is dan weer het voordeel van deeltijdprinsesje zijn.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 17:18
Hier was het zeker wel een maandsalaris, maar ik heb ook flink wat overuren gemaakt de afgelopen tijd. Dat is dan weer het voordeel van deeltijdprinsesje zijn.
Ik ben fulltime prinsesje, daarom werk ik niet.

Hannah Arendt
Wat doen jullie met het bedrag dat je lekker mag verkwisten van jezelf? Uit eten, nieuwe outfit, bloemen?
Mette schreef:
24-05-2025 17:20
Wat doen jullie met het bedrag dat je lekker mag verkwisten van jezelf? Uit eten, nieuwe outfit, bloemen?
Lekker eten (bestellen), nieuwe kleren, leuke boeken, dat soort dingen.

Qua kleren heb ik wel gezorgd dat ik meteen voor een jaar klaar ben.
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven