Vader wil zijn kleinkinderen niet leren kennen

24-05-2025 15:41 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal! mijn vader wil mijn kinderen niet leren kennen, en ook niet op mijn huwelijk komen.
Ik ben nu al 8 jaar samen met mijn verloofde en we hebben 2 kinderen een zoontje en dochter.
En dit allemaal vanwege mijn vriend zijn afkomst! Mijn kinderen zijn half Duits.
Mijn vader heeft zijn kleinkinderen dus ook nog nooit gezien Alleen via foto's. Hij is ook nooit bij de geboorte aanwezig geweest,
mijn moeder wel Het doet mijn vriend ook erg pijn. Mijn kinderen begrijpen er ook niks van, ze vragen heel vaak om hun opa en waarom ze daar nooit mogen slapen. Mijn moeder kennen ze daarentegen wel. Mijn moeder is wel heel gek op mijn vriend en mag hem ook heel graag.
Ik zou zo graag willen dat mijn vader zijn kleinkinderen leert kennen en mij naar het altaar wil lopen op mijn huwelijksdag, gelukkig wil mijn broer dit wel doen. Maar toch het liefst zou ik willen dat mijn vader het zou doen en hij uiteindelijk ook zijn kleinkinderen zou leren kennen. Ik ben echt radeloos, iemand enige ervaring hiermee? Ik heb hier 8 jaar geleden een topic over geopend dus voor meer info verwijs ik je naar mijn oude topic toe. relaties/vader-mag-vriend-niet-meer-na- ... ges/407668

Veel liefs Floortje!
Waarom wil je dat je kinderen iemand leren kennen die zulke sterke vooroordelen heeft mbt hun vader? Dat gaat toch nergens heen leiden?

Ik zou dankbaar zijn voor de heldere communicatie zodat je je kinderen hiertegen kan beschermen.
De verwachting dat hij na zo lange tijd nog bijdraait kun je beter laten varen denk ik. Fijn dat je moeder wel aanwezig is en dat je broer je wil weggeven. Aan hun hebben jullie meer dan aan iemand vol vooroordelen. Alvast een mooie huwelijksdag gewenst.
Dankjewel Lalaloepsie

Maar ik mis mijn vader ook erg :(
Waarom ga je niet met je vader in gesprek?
Noëlle_ismijnnaam schreef:
24-05-2025 21:29
Waarom ga je niet met je vader in gesprek?
meerdere malen geprobeerd maar hij noemt mijn vriend een nakomeling van een SS'er
en zegt dat het kwaad genetisch doorgegeven kan worden ik vind dat absurd
Ook mijn moeder heeft het met hem geprobeerd.
Ik ben dolgelukkig met mijn vriend hij is heel lief voor de kinderen.
Een betere partner kan ik mij niet wensen.
Dan moet je misschien je zegeningen tellen en je omringen met de mensen die van je houden
even vergeten bij te melden

Ook mijn vriend heeft geprobeerd te praten met mijn vader.
Maar mijn vader heeft de deur toen voor zijn neus dichtgegooid.
Toen hij voor de deur stond
Goh, dat zoiets 80 jaar na de oorlog nog leeft. Bijzonder.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
floortje1996 schreef:
24-05-2025 21:39

Dat laatste is vrij essentieel om een deur voor iemands neus dicht te gooien.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
24-05-2025 21:38
Dan moet je misschien je zegeningen tellen en je omringen met de mensen die van je houden
Misschien heb je ook wel gelijk en kan ik het contact met mijn vader beter laten varen :(
floortje1996 schreef:
24-05-2025 21:39

Je schrijft poëtisch.

Je vader klinkt niet leuk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Ik denk dat je vader help nodig heeft om oud zeer nu eindelijk eens te verwerken. Wat hebben zijn ouders en grootouders meegemaakt dat hij er nu na zoveel jaar nog zo in staat? Net of je verloofde en jullie kinderen er iets aan kunnen doen wat er in het verleden is gebeurd.

Ik denk niet dat hij nog gaat veranderen tenzij hij wellicht eindelijk eens aan zijn oud zeer wil werken. Er zit dus niks anders op dan je erbij neerleggen.

Zijn je ouders gescheiden? Lijkt me ook lastig voor je moeder anders.
Moiren schreef:
24-05-2025 21:41
Dat laatste is vrij essentieel om een deur voor iemands neus dicht te gooien.
Nou zeg? Moet dit zo cynisch? Ook je vorige reactie?

@TO wat een rotsituatie. Verdrietig.

Ik vrees alleen dat het na al die jaren niet meer goed gaat komen met je vader. Als hij je kinderen en partner al zo lang afwijst (venwege afkomst). Heel erg verdrietig en complex. Wel fijn dat je moeder er wel gewoon voor jullie is
Je weet dan wel wat hij van jou vindt. Gezellig.
Coniglio schreef:
24-05-2025 21:45
Nou zeg? Moet dit zo cynisch? Ook je vorige reactie?

Niks cynisch aan.
Wat ontzettend jammer dat het je vader niet lukt om zich open te stellen, ook na al die jaren niet. Jullie verdienen niet zoveel jaren verdriet en teleurstelling. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het ook loslaten. Het is je vaders probleem, jullie deur staat open, hij heeft alle kansen van de wereld om zijn kleinkinderen te leren kennen en deelgenoot te zijn van grote levensgebeurtenissen. Het is zijn keuze om daar niet bij te zijn. En ook zijn verantwoordelijkheid dat hij daarmee de hele familie verdriet doet. Laat het probleem bij hem.

Ik snap dat het verdrietig is en moeite kost, maar het is zoals het is. Kies voor je eigen geluk, met de deur op een kier. Maar laat verwachtingen los, en tel -zoals anderen hier ook zeggen- je zegeningen. Als je kinderen ouder zijn (wellicht als ze op school iets leren over de tweede wereldoorlog) toelichten hoe het zo gekomen is met hun opa.
Als het al 8 jaar niet loopt, dan wordt het moeilijk om keren.

En zou ik vooral gaan genieten van degenen die je je geluk wél gunnen.

Ik zou het contact ook gewoon grotendeels stoppen. Om niet te blijven hopen.
Als hij zelf wil bellen doet hij maar. Maar iemand die systematisch 3 kwart van mijn gezin afkeurt die bel of app ik zelf niet meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Moiren schreef:
24-05-2025 21:45
Niks cynisch aan.
Oke. Bijzonder.
De deur staat altijd los voor hem en dat heb ik mijn moeder ook gezegd.
Mijn ouders zijn niet gescheiden
Hij kent mijn broers kinderen wel die mogen daar wel komen.
Maar van mijn kinderen wil hij niets weten :(
Nu even dat andere topic gelezen. Zijn vader zat dus in het verzet en werd naar een concentratiekamp gestuurd en de opa van je vriend was SS'er.

Beide dus slachtoffer van de oorlog destijds. Jammer hoor dat je vader er na al die jaren nog zo mee zit en nooit hulp heeft gezocht om het trauma te verwerken. Hij moet het toch ook verschrikkelijk vinden zijn eigen dochter pijn te doen door dit?
Graze schreef:
24-05-2025 21:54
Nu even dat andere topic gelezen. Zijn vader zat dus in het verzet en werd naar een concentratiekamp gestuurd en de opa van je vriend was SS'er.

Beide dus slachtoffer van de oorlog destijds. Jammer hoor dat je vader er na al die jaren nog zo mee zit en nooit hulp heeft gezocht om het trauma te verwerken. Hij moet het toch ook verschrikkelijk vinden zijn eigen dochter pijn te doen door dit?
Een SS'er een oorlogsslachtoffer noemen is wel een heel bijzondere insteek.
Wel eens dat vader extreem reageert.

Edit: ik heb het verkeerd gelezen, excuus!
nana_mouskouri wijzigde dit bericht op 24-05-2025 22:08
3.67% gewijzigd
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Wat moeilijk. Ik denk dat je er zelf helaas weinig aan kan doen. Mss kan je moeder hem verplichten er hulp bij te zoeken.
Hoe oud zijn jouw kinderen en die van je broer? Vanaf een bepaalde leeftijd gaan die daar toch ook onderling over praten en bv vragen waarom neefje/nichtje er niet bij zijn met kerst, sint...
Hoe staat je moeder daar tegenover?
Vieren jullie het dan elders samen zonder je vader of vieren ze zonder jouw gezin?
Nana_Mouskouri schreef:
24-05-2025 21:59
Een SS'er een oorlogsslachtoffer noemen is wel een heel bijzondere insteek.
Wel eens dat vader extreem reageert.
Nou ja, als je er 72 jaar na dato op wordt aangekeken dat je opa bij de SS zat en wel zodanig dat je ergens nooit meer welkom bent ben je wat mij betreft toch een soort oorlogsslachtoffer.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
onderdepalmboom schreef:
24-05-2025 22:01
Wat moeilijk. Ik denk dat je er zelf helaas weinig aan kan doen. Mss kan je moeder hem verplichten er hulp bij te zoeken.
Hoe oud zijn jouw kinderen en die van je broer? Vanaf een bepaalde leeftijd gaan die daar toch ook onderling over praten en bv vragen waarom neefje/nichtje er niet bij zijn met kerst, sint...
Hoe staat je moeder daar tegenover?
Vieren jullie het dan elders samen zonder je vader of vieren ze zonder jouw gezin?
Wij wonen in Duitsland we hebben daar een woning gekocht mijn vriend heeft een hele goeie baan en ik ook
Wij vieren kerst altijd zonder hun.
Onze kinderen zijn nu 5 en 3
De kinderen van mijn broer 10 en 7
Mijn broer komt wel met enige regelmaat bij ons
floortje1996 wijzigde dit bericht op 25-05-2025 09:17
Reden: Gewijzigd i.v.m. herkenbaarheid
1.21% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven