Examens 2025
vrijdag 23 mei 2025 om 18:29
Toch nog meegevallen, heerlijk zeg!Sabine schreef: ↑23-05-2025 12:19Dochter heeft engels nagekeken nadat ze klaar was gisteren met al haar examens. En, het is zeker een 5! Ze denkt nu dus geslaagd te zijn. Zo fijn. Ze heeft het gisteren al gevierd in de stad en er zijn 2 vriendinnen blijven slapen.
Hier wordt dus niet meer geleerd maar uitgeslapen, gewerkt, gefeest en andere leuke dingen gedaan! Wat een heerlijke tijd voor dochter. Ik geniet er van.
Succes allemaal met wachten tot 12 juni. Wat zal dat een spannende dag worden.
zondag 25 mei 2025 om 09:55
Op de NVON-site, de vakvereniging voor docenten scheikunde, biologie en natuurkunde, hadden ze een examenbespreking gedaan (doen ze alleen bij tijdvak 1). Bij die bespreking doen ze altijd een een steekproef en daaruit bleek dat van de 670 nagekeken werken 52,8% een onvoldoende scoorde bij een N-term van 1. De gemiddelde score was 32,4 punten, wat neerkomt op een gemiddelde van 5,4 met een N-term van 1. De N-term zal dus inderdaad heel hoog worden.Charlotta schreef: ↑23-05-2025 08:25Ik heb het even met mijn zoon gecheckt die bij dat gesprek stond en het was een N term van 1. Heel slecht gemaakt dus en het kan dan haast niet anders of dat de N term flink boven de 1 komt te zitten.
Ja, 4 a 5 dagen voorbereiden is helaas niet veel. Maar bedenk je dat je natuurlijk niet helemaal van voren af aan hoeft te beginnen. Als je de stof de komende weken een beetje bijhoudt (ga alsjeblieft geen hele dagen leren) dan kan je met 4 dagen knallen straks echt ver komen.
Laat je ons op 12 juni weten of je geslaagd bent?
Ja, dat laat ik zeker weten. Hopelijk wordt het voor iedereen op 12 juni een feestje!
Maakt niet uit. Het merendeel van de gebruikers op dit forum is vrouw, dus ik begrijp dat je die aanname maakte.
donderdag 5 juni 2025 om 20:06
Nee, ik hoor het zoveel om me heen dat het niet goed ging en veel moeilijker/anders dan de oude examens.
Toch heel apart dan hè, ook voor meerdere vakken.
Wat doen jullie (m.n. voor de twijfelachtige gevallen of grote-kans-op-gezakte): hebben jullie taart, champagne, slingers en weet-ik-meer in huis of haal je dat pas nádat je het telefoontje geslaagd/gezakt hebt gehad?
Toch heel apart dan hè, ook voor meerdere vakken.
Wat doen jullie (m.n. voor de twijfelachtige gevallen of grote-kans-op-gezakte): hebben jullie taart, champagne, slingers en weet-ik-meer in huis of haal je dat pas nádat je het telefoontje geslaagd/gezakt hebt gehad?
donderdag 5 juni 2025 om 20:49
Zoon is nu op vakantie in het buitenland met vrienden, voor het eerst zonder ouders dus ik vind dit reuze spannendmamaonbekend schreef: ↑05-06-2025 18:48Hoe is het bij iedereen?
Jullie kinderen al zenuwachtig of er nog helemaal niet mee bezig en lekker vakantie vieren/werken/feesten ?
Over een week weten we het !
Pftttt…..zooo spannend !!
Ik ben super nerveus voor 12 juni, moet gelukkig veel werken. Ik koop geen gebak oid en ik denk dat er niks te ploppen valt….
We hadden een vlag gekocht tijd geleden maar die zit nog in de verpakking. Voorlopig staat er dus nog niks op de planning hier….
Zit te denken aan uit eten, wat de uitslag ook is.
donderdag 5 juni 2025 om 21:20
dinsdag 10 juni 2025 om 12:01
Kind is nu op haar 2e vakantie dus die neemt het ervanmamaonbekend schreef: ↑05-06-2025 18:48Hoe is het bij iedereen?
Jullie kinderen al zenuwachtig of er nog helemaal niet mee bezig en lekker vakantie vieren/werken/feesten ?

dinsdag 10 juni 2025 om 12:23
Dit heb ik ook een beetje… ik word er ineens toch wat nerveus van
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 10 juni 2025 om 12:36
Op z'n eufemistisch gezegd: 'niet zo goed'.mamaonbekend schreef: ↑05-06-2025 18:48Hoe is het bij iedereen?
Ik ben op het moment in het buitenland op vakantie, maar kan er niet van genieten. Elk moment waarop ik niet aan het leren ben, voel ik me schuldig dat ik er niet mee bezig ben. Op sommige dagen heb ik helemaal niets aan school gedaan, omdat ik het lastig vind om me toe te zetten aan vakken, waarvan ik niet eens weet of ik het ga/moet herkansen. De uitslagdatum komt al wel in zicht en dat vind ik fijn, want ik wil deze periode van mijn leven heel graag vergeten.
De spanning ervaar ik en hoop wonder op wonder dat het belletje positief is, want al die stress vreet me onderhand op.
dinsdag 10 juni 2025 om 19:37
Je kan toch maar 1 vak herkansen? Dan heb je een aantal dagen om dat te leren . Dat is toch meer dan genoeg? Lijkt me ongelooflijk zonde om nu allemaal dingen te leren waarvan je het meeste niet zal herkansenDagschijn schreef: ↑10-06-2025 12:36Op z'n eufemistisch gezegd: 'niet zo goed'.
Ik ben op het moment in het buitenland op vakantie, maar kan er niet van genieten. Elk moment waarop ik niet aan het leren ben, voel ik me schuldig dat ik er niet mee bezig ben. Op sommige dagen heb ik helemaal niets aan school gedaan, omdat ik het lastig vind om me toe te zetten aan vakken, waarvan ik niet eens weet of ik het ga/moet herkansen. De uitslagdatum komt al wel in zicht en dat vind ik fijn, want ik wil deze periode van mijn leven heel graag vergeten.
De spanning ervaar ik en hoop wonder op wonder dat het belletje positief is, want al die stress vreet me onderhand op.
dinsdag 10 juni 2025 om 20:12
Dagschijn schreef: ↑10-06-2025 12:36Op z'n eufemistisch gezegd: 'niet zo goed'.
Probeer het leren dan in elk geval nu los te laten tot je de uitslag hebt.. het heeft ECHT geen zin je zo op te vreten. Ik ken je verder niet maar denk dat het goed is om een goede therapeut te gaan zoeken die je kan helpen bij je stressklachten, want het klinkt echt niet gezond. Veel sterkte!
dinsdag 10 juni 2025 om 20:39
Ja, heb ik ook al eerder benoemd.
Hij heeft nog minimaal 4 dagen om te leren. 4 dagen voor een vak waarvoor je kort geleden al hebt geleerd.
Meer dan genoeg. Beter dan vakken gaan leren die je waarschijnlijk helemaal niet gaat herkansen.
dinsdag 10 juni 2025 om 22:06
Dit. Helemaal niemand is nu permanent bezig met herexamens voorbereiden. Als jouw gevoel zegt dat je dat constant moet doen en je wordt onrustig als je dat niet doet, dan gaat er iets niet goed. Het werkt alleen maar contraproductief om jezelf zo de stress in te werken.Charlotta schreef: ↑10-06-2025 20:12Probeer het leren dan in elk geval nu los te laten tot je de uitslag hebt.. het heeft ECHT geen zin je zo op te vreten. Ik ken je verder niet maar denk dat het goed is om een goede therapeut te gaan zoeken die je kan helpen bij je stressklachten, want het klinkt echt niet gezond. Veel sterkte!
Als arts moet je wel stevig en echt stressbestendig zijn!
dinsdag 10 juni 2025 om 22:13
Bedrijfskunde uni, samen met 6 vrienden.
Toevoeging: hij was uitgeloot voor zijn 1e keuze.
pelle wijzigde dit bericht op 10-06-2025 22:16
6.93% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 22:14
Weet ze ook niet of ze wil reizen of werken? Of een combi?
En waarom een tussenjaar? Omdat ze niet weet welke studie? Of omdat ze even helemaal klaar is met school?
dinsdag 10 juni 2025 om 22:47
Ze heeft een zware middelbare schooltijd gehad en weet mede daardoor echt niet wat ze wil gaan studeren. Daarom dus een jaar rust ipv een verkeerde keuze maken. Ja, ze wil werken en reizen maar hoe en wat is nog totaal onduidelijk. Op dit moment heeft ze een bijbaantje voor 1 dag in de week. Ze kan daar niet meer werken momenteel maar de weerstand om iets nieuws te gaan zoeken is groot en oh wee als ik haar ‘push’. Dus ik zit wel even op mijn handen nu!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in