Werk & Studie alle pijlers

Opzeggen tijdelijke aanstelling

25-05-2025 22:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een tijdelijk contract.
Ik heb al een vast aanstelling aangeboden gekregen.
Maar ik twijfel: zo leuk is het er niet en er is werk zat. Niet netjes maar mag ik op laatste dag nog aangeven dat ik toch niet wil verlengen?
ben-ik-weer wijzigde dit bericht op 26-05-2025 05:21
0.67% gewijzigd
Ja dat mag. Je verspeelt alleen wel je ww-rechten want je hebt een nieuw contract geweigerd. Maar als dat verder geen probleem is dan sta je volledig in je recht.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik ben bezig met wat nieuws en hoop dat dan afgerond te hebben. Dan zou het dus kunnen.
Heb je dat nieuwe aanbod geaccepteerd of nog niet?
Je kunt op de laatste dag aangeven dat je geen vast contract accepteert. Ik zou dat alleen doen als je zeker weet dat het bij je nieuwe werkgever rond is en je daar al hebt getekend. Is dat niet het geval, dan kun je het vaste contract bij je oude werkgever tekenen en later opzeggen. Meestal is de opzegtermijn dan 1 maand.
jojojo schreef:
26-05-2025 10:06
Heb je dat nieuwe aanbod geaccepteerd of nog niet?
Hoeft niet. Het omzetten was een mededeling in AFAS en van mijn LG mondeling.
Ik heb dus niks getekend.
Ben-ik-weer schreef:
26-05-2025 17:19
Heb je expliciet gezegd dat je erover na wil denken? Of kunnen zij denken dat je akkoord ging? Want dan is het misschien handig om even in Afas te kijken of het contract niet al eerder is omgezet dan de afloopdatum van het tijdelijk contract en je vaste contract inmiddels dus al ingegaan is
Ben-ik-weer schreef:
Ik mag hopen: nog niks getekend.
margreetder schreef:
27-05-2025 11:22
Ik mag hopen: nog niks getekend.
Waarom hoop je dat?

Er wordt niet gevraagd om een handtekening.
Maar in mijn tijdelijke aanstelling staat ook een concurrentie beding wat helemaal niet mag (want geen onderbouwing)
Ik heb ongeveer hetzelfde
Mijn contract loopt tot 22 juli was mondeling verlengd voor half jaar niet naar mijn zin dus verder aan het kijken
Nu vandaag in mijn mailbox schriftelijke bevestiging verlenging contract (voor 5 maanden en meteen aangezegd dat deze hierna niet verlengd wordt) moet hem bevestigen in AFAS.

Er staat overige arbeidsvoorwaarden blijven onveranderd (oorspronkelijke contract staat maand opzegtermijn) als ik nu op relatief korte termijn nog iets vind dan heb ik denk ik die maand opzegtermijn of kan ik dan toch per 22-7 weg?
Ben-ik-weer schreef:
Ook een mondeling akkoord is rechtsgeldig
Dus als jij duidelijk JA gezegd hebt tegen je WG, is het een JA

Maar er zijn weinig werkgevers die je er aan zullen houden hoor.

En verder staat er in je nieuwe contract vast dat je het met 1 maand op kan zeggen, dus kun je altijd na 1 maand weggaan
Dat concurrentiebeding is wellicht dus wel een ding. Mocht je willen overstappen naar een concurrent. Nu is hij nietig overeengekomen en heb je er geen last van. Maar als je akkoord bent gegaan met een nieuwe arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd dan is hij wel rechtsgeldig.

In heel veel personeelssystemen moet je nu digitaal tekenen of digitaal akkoord gaan. Heb je dat gedaan of niet?

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Zij hebben een aanbod gedaan, maar of jij hebt aanvaard is niet duidelijk. Dat kan inderdaad mondeling (maar een non-concurrentiebeding kan dan weer alleen schriftelijk) of schriftelijk. Schriftelijk kan ook door digitaal voor akkoord te klikken.
@Jojojo, wordt dat nietige beding weer geldig als ik dit nieuwe contract accepteer? Denk het wel hè?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven