Centraal Moderator topic 2025

05-01-2025 09:55 473 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Technische update :

[...]

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: Forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Kompas vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
Overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
Overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
Overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p34158150

Vraag het de mods, deel 9!
overig/vraag-het-de-mods-deel-9/list_messages/510666

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
Overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
Overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 2024.11
overig/napraat-2025-3-met-geklets-en-le ... #p35780315
Of napraat 2.0 zonder geklets.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... es/504615#

Waar meld je een bug op het Viva forum?
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... /508828

Update van Community Manager
Overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar Communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan Forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar Forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Als jullie ons mailen, vermeld dan ook altijd je gebruikersnaam!

Met vriendelijke groet,

Moderators en Community Manager VIVA Forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2025 07:17
Reden: Link aangepast
1.70% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
27-05-2025 07:51
En verder is dit geen discussietopic. Onderling kan dit in een van de napraattopics en als het om een discussie met ons gaat, is daar het Vraag het modstopic voor.

Best gek dat verwijzen naar Napraat en dat het niet gewist wordt hier.

Jullie hebben het topic toch niet voor niks op slot?
TAFKAPML
ModeratorViva schreef:
27-05-2025 09:06
Dat maandag een werkdag is betekent niet dat de CM een werkdag heeft of dat we allemaal de tijd hadden aan te sluiten bij de vergadering.

Ik snap dat het vervelend is dat het lang duurt voor het topic evt weer geopend wordt, ik kan het niet sneller laten gaan.
De opmerking dat het gister een ‘werkdag’ was, was enigszins sarcastisch, want het topic is morgen al een week op slot.Ik raak er inderdaad enigszins gefrustreerd van dat er nu nog steeds geen uitsluitsel is. Maar excuses, het was niet zo handig van me om dat hier zo te melden.
What would Patsy do?
AkaPoldervrouw schreef:
27-05-2025 09:35
Dat heb ik dus al tig keer gedaan.. geen response.

ik wil met alle plezier nog een keer mailen
Ik heb je vorige week toch echt teruggemaild en inmiddels ook weer op je mail vandaag. Kijk anders even in je spam.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Purrmaid schreef:
27-05-2025 09:46
Best gek dat verwijzen naar Napraat en dat het niet gewist wordt hier.

Jullie hebben het topic toch niet voor niks op slot?
Ik bedoel dan ook dat men de discussie over het sluiten in een ander topic gehouden kan worden, niet dat men het andere topic daar kan voortzetten.

Ladyday21 schreef:
27-05-2025 10:50
De opmerking dat het gister een ‘werkdag’ was, was enigszins sarcastisch, want het topic is morgen al een week op slot.Ik raak er inderdaad enigszins gefrustreerd van dat er nu nog steeds geen uitsluitsel is. Maar excuses, het was niet zo handig van me om dat hier zo te melden.
Wij proberen het echt zo snel mogelijk op te lossen.

Wat een gedram zeg.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Beste forummers,

We hebben na intern overleg besloten om een nieuw Midden-Oosten topic te openen. We gaan hier met het hele team in meelezen.

We zullen in dit nieuwe deel nog strenger gaan modereren, er worden GEEN waarschuwingen meer uitgedeeld en gaan direct over tot een ban. Dus wees gewaarschuwd.

Het grote overleg gaat nog plaatsvinden, het kan zijn dat het topic daarna alsnog gesloten zal worden. Of er extra regels worden toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

ModeratorViva schreef:
28-05-2025 13:31
Beste forummers,

We hebben na intern overleg besloten om een nieuw Midden-Oosten topic te openen. We gaan hier met het hele team in meelezen.

We zullen in dit nieuwe deel nog strenger gaan modereren, er worden GEEN waarschuwingen meer uitgedeeld en gaan direct over tot een ban. Dus wees gewaarschuwd.

Het grote overleg gaat nog plaatsvinden, het kan zijn dat het topic daarna alsnog gesloten zal worden. Of er extra regels worden toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Misschien kunnen jullie dan ook nog enige duiding geven van de reden dat het topic een week dicht zat? Dat is namelijk niet gecommuniceerd, misschien wel prettig om te weten wáár jullie nog strenger op gaan modereren?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
28-05-2025 13:39
Misschien kunnen jullie dan ook nog enige duiding geven van de reden dat het topic een week dicht zat? Dat is namelijk niet gecommuniceerd, misschien wel prettig om te weten wáár jullie nog strenger op gaan modereren?
Nee, dat kunnen we niet, omdat dit gaat om iets wat achter de schermen gaande is.

Kunnen jullie wel aangeven waarop strenger gemodereerd gaat worden? En wat nu direct een ban op gaat leveren ipv eerst een waarschuwing, behalve dat wat al duidelijk was in voorgaande topics?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
ModeratorViva schreef:
28-05-2025 14:35
Nee, dat kunnen we niet, omdat dit gaat om iets wat achter de schermen gaande is.

Huh? Die begrijp ik even niet.
Merys schreef:
28-05-2025 14:54
Ik ook niet. Het topic is net een week dicht geweest zonder communicatie van redenen en er wordt strenger gemodereerd zonder te vertellen waarop? Is het in een veilige setting kunnen discussiëren over zo'n complex en precair onderwerp niet een randvoorwaarde?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
ModeratorViva schreef:
Hoe dan?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Waarom niet gewoon nog even accepteren dat de mods er nu nog niks over willen (of kunnen) zeggen en blij zijn dat ze forummers tegemoetgekomen zijn door alvast toch een nieuw topic te openen? Het gaat allemaal niet snel nee, maar daar kunnen die paar mods die er (beperkt?) zijn ook weinig aan doen. Het beleid ergens bovenin is gewoon niet lekker (veel te weinig mods en blijkbaar geen enkele reden om daar wat in te veranderen).
ModeratorViva schreef:
Ik vind di ook raar. Nu moet je maar raden wat wel mag en wat niet, zonder kader. En wat wordt er bedoeld met achter de schermen?
S-Groot schreef:
28-05-2025 15:17
Waarom niet gewoon nog even accepteren dat de mods er nu nog niks over willen (of kunnen) zeggen en blij zijn dat ze forummers tegemoetgekomen zijn door alvast toch een nieuw topic te openen? Het gaat allemaal niet snel nee, maar daar kunnen die paar mods die er (beperkt?) zijn ook weinig aan doen. Het beleid ergens bovenin is gewoon niet lekker (veel te weinig mods en blijkbaar geen enkele reden om daar wat in te veranderen).

Nou, op zich is het niet handig dat je niet weet waarvoor je een ban kunt krijgen.
Merys schreef:
28-05-2025 15:20
Nou, op zich is het niet handig dat je niet weet waarvoor je een ban kunt krijgen.

Klopt, dat is altijd vervelend. Vind ik ook echt niet fijn in het algemeen, maar goed, er is heel erg gehamerd op zsm weer een topic waarin de actualiteiten besproken kunnen worden en daar is dit uitgekomen, met deze voorwaarden. Dus dan maar even geen stevige discussie als je niet zeker weet of je over de grens gaat, de gebeurtenissen kunnen in elk geval weer besproken worden nu.
MrsM schreef:
28-05-2025 14:37
Kunnen jullie wel aangeven waarop strenger gemodereerd gaat worden? En wat nu direct een ban op gaat leveren ipv eerst een waarschuwing, behalve dat wat al duidelijk was in voorgaande topics?
De regels zijn zoals ze altijd zijn geweest, maar wij zijn ons er van bewust dat dat hier en daar niet altijd even goed op gemodereerd is. Op dat punt gaan we dus beter ons best doen.

Merys schreef:
28-05-2025 14:54
Wat is de onduidelijkheid? Forummers mogen geen correspondentie met ons online gooien, dan horen wij dat andersom ook niet te doen.
Het enige wat we kunnen zeggen, is dat dit van dien aard is geweest dat wij het noodzakelijk achtten om het topic even op slot te laten.

Wij hebben er nu voor gekozen om de mogelijkheid om over de situatie en alles wat daarmee samenhangt weer open te zetten.

ModeratorViva schreef:
28-05-2025 15:54
Wat is de onduidelijkheid? Forummers mogen geen correspondentie met ons online gooien, dan horen wij dat andersom ook niet te doen.
Het enige wat we kunnen zeggen, is dat dit van dien aard is geweest dat wij het noodzakelijk achtten om het topic even op slot te laten.

Wij hebben er nu voor gekozen om de mogelijkheid om over de situatie en alles wat daarmee samenhangt weer open te zetten.

Ah, dus er is echter de schermen iets gaande (geweest) dat ertoe geleid heeft het topic te sluiten.
Dat was me in je eerste bericht niet helemaal duidelijk.
Merys schreef:
28-05-2025 16:02
Ah, dus er is echter de schermen iets gaande (geweest) dat ertoe geleid heeft het topic te sluiten.
Dat was me in je eerste bericht niet helemaal duidelijk.
Er was toch een heel vervelende oudgediende/permabanneling aan het dreigen overal dat ze/hij dingen niet zomaar zou pikken en openbaar zou maken blabla. Heeft vast daarmee te maken.
Star⁴ schreef:
28-05-2025 16:07
Er was toch een heel vervelende oudgediende/permabanneling aan het dreigen overal dat ze/hij dingen niet zomaar zou pikken en openbaar zou maken blabla. Heeft vast daarmee te maken.

Oh ja, die van de screenshots.
Maar dat was in het demonstratietopic, dacht ik.
ladyday21 wijzigde dit bericht op 28-05-2025 16:10
1.03% gewijzigd
What would Patsy do?
Merys schreef:
28-05-2025 16:09
Oh ja, die van de screenshots.
Ja die!
Ladyday21 schreef:
28-05-2025 16:10
Maar dat was in het demonstratietopic, dacht ik.
Yup

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven