Mede camperaars verzamelen!

25-06-2023 09:12 372 berichten
Goedemorgen!

Ik heb even rondgekeken op het forum maar kon eigenlijk niets vinden over campervakanties of mede camperaars. Het leek mij leuk om hier een topic over aan te maken en misschien elkaar kunnen helpen met reistips en campings/camperplaatsen, maar ook eventuele vragen over vignetten en tolbadges e.d.

Eigenlijk gewoon een gezellig kletstopic dus. Ik hoop dat er meerderen zijn die net zo enthousiast zijn als ik over campervakanties of weekendjes weg!

En mensen met een caravan uiteraard ook van harte welkom!

#campinglife :flirting:
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 25-06-2023 09:26
8.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
08-07-2024 08:26
Klinkt wel heel erg leuk inderdaad! Ben nog nooit in Denemarken geweest! Staat ook nog op mijn lijst. (En die wordt langer en langer)

Wel handig zulke keukens! En gezellig samen met anderen koken!

Het is echt de moeite waard. Je kunt het niet vergelijken met Frankrijk. Campings liggen meer verspreid, zijn duurder en niet speels ingedeeld. Groot grasveld met rechte rijen is heel gebruikelijk. Sanitair wel vaak mogelijkheid tot verwarmen en dus helemaal gesloten. Geen tochtige open stukken onder of boven de deuren. Vaak pasje nodig voor het water in de douche. Neem je stroom, betaal je per kWh.

En in de avond zit bijna iedereen (de Denen) binnen, ook als de temperatuur lekker blijft.
In Oostenrijk heb je ook wel campings waarvan het sanitair verwarmt is, die zijn het hele jaar open ivm de wintersport.

Mrs M, ik weet niet of het ver omrijden is, maar ipv de Dolomieten lijkt me Süd Tirol in Italië veel leuker.

Wij hebben die route terug gedaan vanaf Jesolo.
Pieremachochel
Even uppen!

Voor de kerstvakantie ben ik aan het kijken naar Zuid Frankrijk. Wilde eerst richting Menton gaan maar zit nu te kijken naar Perpignan omdat de temperatuur daar toch net iets beter is rond die tijd.

Nadeel is natuurlijk dat veel campings gesloten zijn en misschien daarmee ook veel horeca overdag?

Ik heb 2.5 week de tijd voor een reis dus Portugal of Zuid Spanje valt wel echt af gezien het aantal kilometers.

Zijn er meer hier die nog weggaan deze winter met de camper of caravan?
Binnenkort halen wij de camper weer uit de stalling en hebben al een paar leuke plekjes op de planning staan. Ik ben alleen compleet inspiratieloos voor onze zomervakantie in juni. Waar gaan jullie naar toe?
Noorwegen!
Moezel!

Ik had eigelijk nog wel naar Winterberg gewild, maar helaas gaat het werk voor t meisje😇

Edit: Noorwegen is 🤩 Thistle.
Pieremachochel
En, zijn er nog leuke plannen?
Ik ben al aan het dromen over volgend jaar, dus zoek er dit topic even bij. Ik twijfel tussen twee opties. De ene is Ierland, daar zijn we eerder geweest, maar dan alleen de noordkant, zou nu het hele eiland willen verkennen. Links rijden is geen probleem voor ons.
Andere optie is de Pyreneeën. En ons dan laten leiden door het weer, als het weer het toelaat ook naar noord Spanje. Iemand tips hierin? We houden niet van warm weer, 25 graden vinden we al niet fijn. En we houden van lekker wandelen in de natuur, je ziet ons niet een stadje bezoeken.
thistle schreef:
28-05-2025 12:01
En, zijn er nog leuke plannen?.......
.....Andere optie is de Pyreneeën. En ons dan laten leiden door het weer, als het weer het toelaat ook naar noord Spanje. Iemand tips hierin? We houden niet van warm weer, 25 graden vinden we al niet fijn. En we houden van lekker wandelen in de natuur, je ziet ons niet een stadje bezoeken.
Baskenland is mijn tip, geweldig om te wandelen, prachtig landschap en niet te warm, het is de groenste streek van Spanje want er valt regelmatig regen.
Moezel gaat niet door, man van mn vriendin is ernstig ziek 😢

Wij willen geen 2 weken op 1 plek staan, dat deden we voor hem en dat was helemaal oke verder hoor.

Maar nu kunnen we ook een dag eerder/later gaan / terugkomen én waar het mooi weer is daar gaan we naartoe.

Dus alle opties open.

Over 2,5 week een weekend naar Texel.
Pieremachochel
Cochise schreef:
28-05-2025 12:05
Baskenland is mijn tip, geweldig om te wandelen, prachtig landschap en niet te warm, het is de groenste streek van Spanje want er valt regelmatig regen.
Wat een goeie tip, hier was ik zelf nooit opgekomen. Een eerste Google zoekactie geeft me al mooie plaatjes en beschrijvingen die passen bij wat wij leuk vinden. En ik zie dat het maar 14 uur rijden is, dat valt ook erg mee dus. Super!
noglangnietjarig schreef:
28-05-2025 13:35
Moezel gaat niet door, man van mn vriendin is ernstig ziek 😢

Wij willen geen 2 weken op 1 plek staan, dat deden we voor hem en dat was helemaal oke verder hoor.

Maar nu kunnen we ook een dag eerder/later gaan / terugkomen én waar het mooi weer is daar gaan we naartoe.

Dus alle opties open.

Over 2,5 week een weekend naar Texel.
Verdrietige reden om niet naar de Moezel te kunnen. Maar jullie hebben in ieder geval leuke en goede plannen!
Wij volgen ook vaak het weer. Vannacht krijgen we -9 graden, dat hebben we niet zozeer opgezocht hoor haha.
Dat is het zeker Thistle, maar waar ben je in Noorwegen?

Ben echt benieuwd, omdat we zelf ook al een paar keer zijn geweest.

En je hebt vast een wintercamper haha.

Wij laatste keer toen we in Noorwegen waren, Geilo, hebben we nog heerlijk kunnen skiën en dat was in april.
Pieremachochel
Ik heb 2 weken gelden mijn eerste camper opgehaaald.
Morgen vertrek in naar Drenthe om daar een paar daagjes door te brengen, kijken of ik het allemaal weet en begrijp, of alles werkt en wandelen met de honden.

In augustus ga ik deelnemen aan een georganisserde rondreis in het VK en Ierland.
Niet geschoten is altijd mis
Veel plezier Bitje, ik begrijp dat je alleen met de camper vertrekt?

Ook leuk!

Ik heb een snelwegfobie, anders was ik ook allang alleen op pad gegaan, wat een vrijheid.

Zit je al op facebookgroepen?

Er kan van alles mis gaan, maar ook goed gaan hè.

Veel plezier in Drenthe !
Pieremachochel
thistle schreef:
28-05-2025 21:33
Wat een goeie tip, hier was ik zelf nooit opgekomen. Een eerste Google zoekactie geeft me al mooie plaatjes en beschrijvingen die passen bij wat wij leuk vinden. En ik zie dat het maar 14 uur rijden is, dat valt ook erg mee dus. Super!
Ah leuk! Ik heb mijn hart sinds 5 jaar verpand aan Baskenland en ga overmorgen weer die kant op. :heart:
Bitje93 schreef:
28-05-2025 22:35
Morgen vertrek in naar Drenthe om daar een paar daagjes door te brengen, kijken of ik het allemaal weet en begrijp, of alles werkt en wandelen met de honden.

In augustus ga ik deelnemen aan een georganisserde rondreis in het VK en Ierland.
Heerlijk, wat een gaaf bezit. Veel plezier ermee.
We zij n nu in Hongarije, in de Donau-knie.
Er zijn lekker goedkope campings, maar op sommige plekken, (Pilismarót), kun je gewoon wildkamperen aan de Donau! Uitzicht is ongeloofelijk. Zandstrand, bos, bergen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
noglangnietjarig schreef:
28-05-2025 22:50
Veel plezier Bitje, ik begrijp dat je alleen met de camper vertrekt?

Ook leuk!
Het is mij de afgelopen jaren niet gelukt om een gezellige dame te vinden waar ik dit mee ou willen ondernemen dus kies ik er voor om samen met mijn hondjes op stap te gaan.
Bitje93 schreef:
29-05-2025 09:40
Het is mij de afgelopen jaren niet gelukt om een gezellige dame te vinden waar ik dit mee ou willen ondernemen dus kies ik er voor om samen met mijn hondjes op stap te gaan.
Ik vind het altijd leuk om te zien, de mensen die alleen reizen. Vorig jaar een stoere 87-jarige dame uit Canada ontmoet, zij trok rond in haar Jeep.
Momenteel zit ik bij Dovrefjell. Vandaag muskusossen gezien en eland gegeten bij een berghut. Nee, we hebben geen wintercamper maar een heel eenvoudig buscampertje. We hebben er voor deze reis een kachel in gezet voor het geval we te vaak nat zouden regenen. Tot nu toe tijdens het wandelen alleen sneeuw gehad en verder veel zon, dus de kachel is nog niet gebruikt.

Wat stoer Bitje om in je uppie het avontuur op te zoeken. Je gaat het vast geweldig vinden met je honden!

Mooie hoek ben je Catharina! Ben je al in Esztergom geweest?
Bitje93 schreef:
28-05-2025 22:35

Je eerste ervaring moet goed zijn!
In Drenthe kan ik" camperplaats Darp" en"Stee in Lhee" van harte aanbevelen
Gerbera schreef:
30-05-2025 18:22
In Drenthe kan ik" camperplaats Darp" en"Stee in Lhee" van harte aanbevelen
.
Ik sta op dit moment in Wijster, volgens mij ongeveer de meest primitieve camperplaats die je kunt vinden :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven