Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde? | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Juul2014 | ? | 4e | juli/aug | 1e | Medisch |
Beepbeep | 32 | 1e | 20 mei | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
RubyRose | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan juli starten, eerst verhuizen |
Simplysoof | 29 | 2e | 2 juni | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 28 juni | 4e | - |
nolanollie wijzigde dit bericht op 02-06-2025 11:26
35.33% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
donderdag 29 mei 2025 om 15:24
Oh en Marlijne, je hoeft niet persé een positieve ovu test te hebben om een ovulatie te hebben... Met ons eerste kindje had ik een vrij laag lh en dus geen positieve test (ergens gelezen dat dit kan komen door langdurig hormonale anticonceptie) maar ik heb wel degelijk een eisprong gehad. Het bewijs is een 20 maanden oude, onwijs eigenwijze dreumes die hier de boel de baas is

zaterdag 31 mei 2025 om 17:17
Wat super leuk! Ik schrijf ook mee in een ander forum maar die hebben niet zo’n leuke tabel. Daarom weet ik ook nooit zo goed waar die andere meiden zitten in hun cyclus. Dus ik schrijf ook graag met jullie mee
.
Wij zijn in maart begonnen voor ons eerste kindje. Ik ben inmiddels 33 jaar en afgelopen vrijdag helaas na 4 dagen overtijd toch ongesteld geworden. Blijkbaar een lange een een korte cyclus 32 dagen en 29 dagen. Ik ga dus naar mijn 4e ronde. Mijn NOD aankomend is dus ook 28 juni.

Wij zijn in maart begonnen voor ons eerste kindje. Ik ben inmiddels 33 jaar en afgelopen vrijdag helaas na 4 dagen overtijd toch ongesteld geworden. Blijkbaar een lange een een korte cyclus 32 dagen en 29 dagen. Ik ga dus naar mijn 4e ronde. Mijn NOD aankomend is dus ook 28 juni.
maandag 2 juni 2025 om 11:31
Welkom Sterren !
Hier deze week in mijn goede week en oh wat jeukt het dan... Af en toe als het gezellig is nog even peilen bij de wederhelft dat het ook zonder hoesje mag wat mij betreft maar hij is er nu echt nog niet klaar voor. Mijn man is echt zo iemand die dan toe leeft naar één afgesproken moment en voordat dat moment er is kan ik op mijn kop staan maar het wordt hem dan niet
Ach ja, weet in elk geval waar ik aan toe ben. En daarbij, als ik deze ronde zwanger zou worden zou ik 1 dag na mijn verjaardag uitgerekend zijn. Dus tja, maar niet doen deze ronde
Beepbeep toch wel erg nieuwsgierig hoe het met je is...
Simplysoof jij vandaag je NOD... Denk aan je
Marlijne Jouw NOD ook bijna, voel je iets?
Oh wat heb ik zin om ook te gaan beginnen. Tot nu toe gaat mijn lichaam wat ovulatie betreft lekker in het normale stramien. Morgen beginnen met ovutesten en dan kijken of ik hem vinden kan...
Hier deze week in mijn goede week en oh wat jeukt het dan... Af en toe als het gezellig is nog even peilen bij de wederhelft dat het ook zonder hoesje mag wat mij betreft maar hij is er nu echt nog niet klaar voor. Mijn man is echt zo iemand die dan toe leeft naar één afgesproken moment en voordat dat moment er is kan ik op mijn kop staan maar het wordt hem dan niet

Ach ja, weet in elk geval waar ik aan toe ben. En daarbij, als ik deze ronde zwanger zou worden zou ik 1 dag na mijn verjaardag uitgerekend zijn. Dus tja, maar niet doen deze ronde
Beepbeep toch wel erg nieuwsgierig hoe het met je is...
Simplysoof jij vandaag je NOD... Denk aan je
Marlijne Jouw NOD ook bijna, voel je iets?
Oh wat heb ik zin om ook te gaan beginnen. Tot nu toe gaat mijn lichaam wat ovulatie betreft lekker in het normale stramien. Morgen beginnen met ovutesten en dan kijken of ik hem vinden kan...
maandag 2 juni 2025 om 13:55
Welkom sterren, hoop dat je deze menstruatie week een beetje goed doorkomt.
Ik herken heel erg wat je zegt nolanollie, mijn partner is precies zo. Terwijl ik zo iets heb van wat maken die 1, 2 maandjes eerder nou uit. Maar nee hij heeft het dan echt in zijn hoofd op een bepaald moment. Nou prima, moet ik mij dan ook maar weer overheen zetten.
Ik ben inmiddels begonnen met foliumzuur slikken, dat gaat erg goed. En daarmee is mijn partner dan ook heel secuur dat ik het wel iedere dag inneem. Dat vind ik dan wel weer heel leuk. Ik ben echt aan het stuiteren om te gaan starten. Maar nu (als de app juist is) net mijn ovulatie gehad dus heb eerst nog mijn menstruatie van deze maand te gaan.
Ik herken heel erg wat je zegt nolanollie, mijn partner is precies zo. Terwijl ik zo iets heb van wat maken die 1, 2 maandjes eerder nou uit. Maar nee hij heeft het dan echt in zijn hoofd op een bepaald moment. Nou prima, moet ik mij dan ook maar weer overheen zetten.
Ik ben inmiddels begonnen met foliumzuur slikken, dat gaat erg goed. En daarmee is mijn partner dan ook heel secuur dat ik het wel iedere dag inneem. Dat vind ik dan wel weer heel leuk. Ik ben echt aan het stuiteren om te gaan starten. Maar nu (als de app juist is) net mijn ovulatie gehad dus heb eerst nog mijn menstruatie van deze maand te gaan.
maandag 2 juni 2025 om 21:21
Welkom Sterren!
Dat moet vast even balen zijn geweest, na 4 dagen overtijd te zijn. Hopelijk volgende ronde raak!
Nolanollie, dat is wel een geruststelling voor me, moet ik zeggen. Dat ovulatietesten niet áltijd positief moeten zijn om een eisprong te hebben… Wie weet is dit bij mij ook het geval. Nog even op je handen zitten voor jou dus? Herkenbaar hoor, mijn vriend had ook een hele duidelijke datum in zijn hoofd waar hij niet van af wilde wijken. Ik heb wel 10x gezegd: “wat maken die paar weken nou uit schaaat”
Ik was vandaag echt totaal niet in mijn hum eerlijk gezegd. Ik was een weekendje weg met familie en er werden tig grapjes gemaakt wanneer wij eens gingen beginnen en of ik niet al zwanger was. “Oh maar je eet wel kaas, dan zal het wel niet”. Merk dat ik dat steeds meer naar mijn hoofd krijg van familie, vrienden en zelfs collega’s, soms lief bedoeld, maar vaker een soort van spottend/niet grappig. Ik weet ook niet zo goed hoe erop te reageren. Ik vind de druk en verwachtingen van buitenaf lastig. Wil het met z’n tweeën (en jullie
uitvogelen.
In ieder geval, misschien speelt het ook wel mee dat mijn cyclussen zo bizar lang zijn. Zit nu alweer op CD35 en niet ongesteld. Wel afgelopen twee weken op en aan veel lichte menstruatiekrampen gehad. Vanochtend toch maar een testje gedaan, maar die was negatief. En dat maakte me weer teleurgesteld. Kan ook moeilijk bepalen wanneer precies mijn ovulatie was en hoeveel DPO ik ben. Dan ga ik weer rekenen en Googlen en denk ik daarna weer: ik moet het loslaten haha. Verder geen symptomen, behalve misschien vroeg wakker en vermoeid? Vorige week misselijk maar denk dat dat komt door progesteron. Denk eerlijk gezegd dat ik gewoon ongesteld ga worden.
Veel liefs voor jullie!

Nolanollie, dat is wel een geruststelling voor me, moet ik zeggen. Dat ovulatietesten niet áltijd positief moeten zijn om een eisprong te hebben… Wie weet is dit bij mij ook het geval. Nog even op je handen zitten voor jou dus? Herkenbaar hoor, mijn vriend had ook een hele duidelijke datum in zijn hoofd waar hij niet van af wilde wijken. Ik heb wel 10x gezegd: “wat maken die paar weken nou uit schaaat”

Ik was vandaag echt totaal niet in mijn hum eerlijk gezegd. Ik was een weekendje weg met familie en er werden tig grapjes gemaakt wanneer wij eens gingen beginnen en of ik niet al zwanger was. “Oh maar je eet wel kaas, dan zal het wel niet”. Merk dat ik dat steeds meer naar mijn hoofd krijg van familie, vrienden en zelfs collega’s, soms lief bedoeld, maar vaker een soort van spottend/niet grappig. Ik weet ook niet zo goed hoe erop te reageren. Ik vind de druk en verwachtingen van buitenaf lastig. Wil het met z’n tweeën (en jullie

In ieder geval, misschien speelt het ook wel mee dat mijn cyclussen zo bizar lang zijn. Zit nu alweer op CD35 en niet ongesteld. Wel afgelopen twee weken op en aan veel lichte menstruatiekrampen gehad. Vanochtend toch maar een testje gedaan, maar die was negatief. En dat maakte me weer teleurgesteld. Kan ook moeilijk bepalen wanneer precies mijn ovulatie was en hoeveel DPO ik ben. Dan ga ik weer rekenen en Googlen en denk ik daarna weer: ik moet het loslaten haha. Verder geen symptomen, behalve misschien vroeg wakker en vermoeid? Vorige week misselijk maar denk dat dat komt door progesteron. Denk eerlijk gezegd dat ik gewoon ongesteld ga worden.
Veel liefs voor jullie!
maandag 2 juni 2025 om 21:34
Haha jammer nolanollie! Snap helemaal dat je ook wilt gaan beginnen. Wij hebben het een tijdje uitgesteld omdat we vorig jaar gingen trouwen =) . Ik telde de menstruaties af haha! Veel over geromantiseerd maar nu we begonnen zijn voel ik ook weleens een beetje onzekerheid. Je kan het ook niet plannen hè. Ongesteld worden is dan best ergens een teleurstelling.
woensdag 4 juni 2025 om 21:22
Wat is dat toch met die mannen?Marlijne schreef: ↑02-06-2025 21:21Nolanollie, dat is wel een geruststelling voor me, moet ik zeggen. Dat ovulatietesten niet áltijd positief moeten zijn om een eisprong te hebben… Wie weet is dit bij mij ook het geval. Nog even op je handen zitten voor jou dus? Herkenbaar hoor, mijn vriend had ook een hele duidelijke datum in zijn hoofd waar hij niet van af wilde wijken. Ik heb wel 10x gezegd: “wat maken die paar weken nou uit schaaat”![]()

Ach ja, is niet anders. Ja, het is nu even pittig haha..
En ohhhh, wat irritant Marlijne! Zulke vragen moet je nooit stellen aan een vrouw. Zo naar! Mensen moeten daar eens even over ophouden. Mijn nicht krijgt ook al jaren van verre familie die opmerking, ze weten alleen niet dat ze al 6 jaar proberen en nu in de zoveelste onderzoeken en behandelingen zitten. Kan je er niet iets over zeggen wat ze de mond snoert?
Doe je alleen de ovulatietesten Marlijne of ook nog andere theorieen?
Sterren Oh, die onzekerheid snap ik helemaal! Die had ik ook toen we echt gingen starten... Heb daar helaas geen tips voor behalve dat het leuk moet blijven!
Ja, ik kan niet wachten totdat hier die spanning ook weer is... Deze week is het wegrennen geblazen voor de wederhelft, mijn eisprong zit eraan te komen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in