Het Blok 2025
vrijdag 30 mei 2025 om 19:33
Voor zover we als kijkers hebben kunnen zien waren Mark en Heidy eerder niet close met Naomi en Victor volgens mij. Ze lijken aan te haken, wellicht om zelf eens niet het slachtoffer te zijn?
Maar goed in het voorstukje hoorden we Naomi volgens mij weer tekeergaan tegen Heidy.
Ik dacht dat het vorige seizoen al vol drama was met die Anouk en Jaïr en dat stel dat constant naar hun kindje, maar heb het gevoel dat het dit seizoen nog erger is.
Maar goed in het voorstukje hoorden we Naomi volgens mij weer tekeergaan tegen Heidy.
Ik dacht dat het vorige seizoen al vol drama was met die Anouk en Jaïr en dat stel dat constant naar hun kindje, maar heb het gevoel dat het dit seizoen nog erger is.
vrijdag 30 mei 2025 om 20:22
Oh dat gevoel heb ik ook hoor. Ik kijk dit programma juist om het drama, ik ben zelf niet zo dus echt leedvermaakChristoffel schreef: ↑30-05-2025 19:33Voor zover we als kijkers hebben kunnen zien waren Mark en Heidy eerder niet close met Naomi en Victor volgens mij. Ze lijken aan te haken, wellicht om zelf eens niet het slachtoffer te zijn?
Ja Naomi
vrijdag 30 mei 2025 om 22:46
vrijdag 30 mei 2025 om 23:01
Naomi is zo'n ordinaire schreeuwerd. Waarom komen die mensen überhaupt als zij het zegt? Het is net voor je oplevering, negeren dat mens.
En ze staat maar te raaskallen tegen Viktor en doet zelf helemaal niks!
En ze denkt even te besluiten dat niemand er meer mag slapen. En zei,en over de attitude van Heidi. Haar eigen attitude is minstens even erg.
Snap ook eigenlijk de reden niet waarom ze niet mogen klussen op zondag. Het is toch een wedstrijd.
En ze staat maar te raaskallen tegen Viktor en doet zelf helemaal niks!
En ze denkt even te besluiten dat niemand er meer mag slapen. En zei,en over de attitude van Heidi. Haar eigen attitude is minstens even erg.
Snap ook eigenlijk de reden niet waarom ze niet mogen klussen op zondag. Het is toch een wedstrijd.
zaterdag 31 mei 2025 om 07:00
Het is een wedstrijd. Als je zelf(of je partner) hard doorwerkt, om de deadline te halen, omdat er op zondag niet gewerkt mag worden, dan is het vervelend als de helft van de koppels zich daar niet aan houdt. En het afdoet van het waren maar drie plankjes, het was maar een klein stukje muur, we moesten beiden andere kant op en de bakwagen stond er toch. Er zijn regels waar zij voor hebben getekend, en dan merk je dat de anderen het niet redden en dan stiekem gaan werken op rustdagen. Ik zou daar ook boos om worden. Ik snap dat zij nu zeggen, we lenen niets meer uit, we geven geen advies meer en helpen ook niet. De liefde kan niet van 1 kant komen toch?
Het is ook raar dat Mark en Heidy dat ‘‘s avonds laat nog gaan doen. Ze klagen dat ze af en versleten zijn maar gaan nog even een vloertje leggen zodat zij ook stofvrij kunnen slapen. .
Ik ben verbaasd dat Marit en Roelie zo snel door hun budget heen gaan. Ik vind de inrichting en styling goedkoop. Kennelijk huren zij meer hulp in dan zichtbaar is. En als financial controller had ik meer budgetbeheer en orde in de chaos verwacht.
Iemand zei dat er geen professionals mee mogen doen, maar bij de amateurs lukt het niet om de deadlines te halen. Ik denk dat dit pand te ingewikkeld is voor amateurs. Monumentenstatus, te hoog enz. En doordat teams keuzes maken die te ingewikkeld zijn, zoals Edith & Wilfred (de schuifdeuren van kamer 2) lukt het niet om de oplevering af te ronden, terwijl het idee echt leuk is. Met dit soort panden moet je het simpel en eenvoudig houden .
Ik ben benieuwd hoe het komende week gaat met die extra ruimte. Ik begrijp dat de mensen die klaar zijn in hun eigen appartement, in ruimte 7 aan de slag mogen terwijl de rest hun eigen appartement nog afmaken. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden, kun je nog een tandje bijzetten. En die saamhorigheid is na komende week dus helemaal weg.
Het is ook raar dat Mark en Heidy dat ‘‘s avonds laat nog gaan doen. Ze klagen dat ze af en versleten zijn maar gaan nog even een vloertje leggen zodat zij ook stofvrij kunnen slapen. .
Ik ben verbaasd dat Marit en Roelie zo snel door hun budget heen gaan. Ik vind de inrichting en styling goedkoop. Kennelijk huren zij meer hulp in dan zichtbaar is. En als financial controller had ik meer budgetbeheer en orde in de chaos verwacht.
Iemand zei dat er geen professionals mee mogen doen, maar bij de amateurs lukt het niet om de deadlines te halen. Ik denk dat dit pand te ingewikkeld is voor amateurs. Monumentenstatus, te hoog enz. En doordat teams keuzes maken die te ingewikkeld zijn, zoals Edith & Wilfred (de schuifdeuren van kamer 2) lukt het niet om de oplevering af te ronden, terwijl het idee echt leuk is. Met dit soort panden moet je het simpel en eenvoudig houden .
Ik ben benieuwd hoe het komende week gaat met die extra ruimte. Ik begrijp dat de mensen die klaar zijn in hun eigen appartement, in ruimte 7 aan de slag mogen terwijl de rest hun eigen appartement nog afmaken. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden, kun je nog een tandje bijzetten. En die saamhorigheid is na komende week dus helemaal weg.
Ik doe mijn best
zaterdag 31 mei 2025 om 08:18
Daar heb je wel een punt. Maar ik woon vlakbij een bouwvakkers dorp, die hebben ook allemaal vrienden die in dezelfde branche werken. Maar Victor heeft in het begin de anderen ook geholpen met zijn netwerk, dus hij is echt niet alleen met zijn eigen wedstrijd bezig. Maar ik snap dat hij daardoor nu wel geïrriteerd is, dat anderen afwijken van de afspraken en regels.
Marit werkt toch ook bij een bouwbedrijf, daar had zij toch ook klusvrienden kunnen inhuren of vragen? Gister zagen we dan 2 collega’s van haar maar die hadden de vloer er niet goed ingelegd, wellicht komen die ook van kantoor?
Victor weet ook dat appartement 7 onder zijn leiding zal vallen en dat hij daar het meeste zal gaan doen omdat de rest al zover achterloopt. Het niveauverschil is ook best groot en hij gaat voor goed en mooi.
Overigens schrok ik wel van de afmetingen van de tweede slaapkamer van Anouk en Maurits. Dat is toch gewoon een opberghok, vreselijk! Het viel mij laatst al op dat sommige ruimtes zo klein lijken, de badkamer van Edith en Wilfred is ook erg klein, als je het vergelijkt met de ruimte van Marit en Roelie.
Marit werkt toch ook bij een bouwbedrijf, daar had zij toch ook klusvrienden kunnen inhuren of vragen? Gister zagen we dan 2 collega’s van haar maar die hadden de vloer er niet goed ingelegd, wellicht komen die ook van kantoor?
Victor weet ook dat appartement 7 onder zijn leiding zal vallen en dat hij daar het meeste zal gaan doen omdat de rest al zover achterloopt. Het niveauverschil is ook best groot en hij gaat voor goed en mooi.
Overigens schrok ik wel van de afmetingen van de tweede slaapkamer van Anouk en Maurits. Dat is toch gewoon een opberghok, vreselijk! Het viel mij laatst al op dat sommige ruimtes zo klein lijken, de badkamer van Edith en Wilfred is ook erg klein, als je het vergelijkt met de ruimte van Marit en Roelie.
senseo wijzigde dit bericht op 31-05-2025 08:19
0.04% gewijzigd
Ik doe mijn best
zaterdag 31 mei 2025 om 09:22
Ik snap dat het lijkt dat Victor een voorsprong heeft, maar van Faisel en Chris merk ik geen voordeel tov anderen omdat zij ook in de bouw zitten. Eens met de collega's van Marit, die had ook 2 professionele bouwvakkers als collega kunnen uitnodigen.
Ik vermoed dat Marit en Roelie heel veel professionele hulp inschakelen, omdat ze zelf weinig ervaring hebben.
Ik ben ook bezig met Het blok australie (op videoland) en dat is dan wel echt een verschil met Nederland zeg. Daar komen ze om de haverklap checken of je voldoet aan de eisen, daar zou ik wel met een gerust hart een woning kopen. Ik vind het dit jaar al wel wat beter dan vorig jaar, maar het blijft echt een beetje houtje touwtje.
Ik vermoed dat Marit en Roelie heel veel professionele hulp inschakelen, omdat ze zelf weinig ervaring hebben.
Ik ben ook bezig met Het blok australie (op videoland) en dat is dan wel echt een verschil met Nederland zeg. Daar komen ze om de haverklap checken of je voldoet aan de eisen, daar zou ik wel met een gerust hart een woning kopen. Ik vind het dit jaar al wel wat beter dan vorig jaar, maar het blijft echt een beetje houtje touwtje.
zaterdag 31 mei 2025 om 09:31
Ze mochten zelf een 1e en een 2e keuze opgeven toch?
En alleen wanneer er meerdere koppels voor dezelfde keuze waren, werd een muntje opgegooid om te beslissen.
zaterdag 31 mei 2025 om 09:38
Dat je het vervelend vindt dat koppels op een dag doorwerken terwijl dat niet mag dat snap ik wel. Waar ik moeite mee heb is dat Naomi hen zo'n beetje naar het schavot leidt om hen ten overstaan van de anderen een kopje kleiner te maken. Ze komt over alsof ze het nodig heeft om (met publiek) anderen te kleineren om zichzelf beter te voelen.
Ga dan gewoon naar iemand toe en zeg god, ik begreep dat jullie gewerkt hebben terwijl dat niet mocht. Hoe zit dat? En als er geen goede verklaring is kan je nog steeds zeggen dat je het niet oké vindt, maar zo agressief gaan lopen schreeuwen vind ik zowel ordinair als gewoon niet kunnen. Victor heeft daar ook een handje van, heel naar.
Ook is ze gewoon niet eerlijk want zelf geeft ze aan vals te spelen als dat nodig is, laat ze ook kranen hun spullen naar binnen schuiven en geeft ze nog aan dat anderen dom zijn dat zij dat niet doen. Ook is ze achter de rug van mensen om naar aan het doen, maakt ze het persoonlijk etc. En vervolgens verwijt ze anderen precies deze dingen.
Ga dan gewoon naar iemand toe en zeg god, ik begreep dat jullie gewerkt hebben terwijl dat niet mocht. Hoe zit dat? En als er geen goede verklaring is kan je nog steeds zeggen dat je het niet oké vindt, maar zo agressief gaan lopen schreeuwen vind ik zowel ordinair als gewoon niet kunnen. Victor heeft daar ook een handje van, heel naar.
Ook is ze gewoon niet eerlijk want zelf geeft ze aan vals te spelen als dat nodig is, laat ze ook kranen hun spullen naar binnen schuiven en geeft ze nog aan dat anderen dom zijn dat zij dat niet doen. Ook is ze achter de rug van mensen om naar aan het doen, maakt ze het persoonlijk etc. En vervolgens verwijt ze anderen precies deze dingen.
zaterdag 31 mei 2025 om 11:50
Helemaal mee eens!Christoffel schreef: ↑31-05-2025 09:38Dat je het vervelend vindt dat koppels op een dag doorwerken terwijl dat niet mag dat snap ik wel. Waar ik moeite mee heb is dat Naomi hen zo'n beetje naar het schavot leidt om hen ten overstaan van de anderen een kopje kleiner te maken. Ze komt over alsof ze het nodig heeft om (met publiek) anderen te kleineren om zichzelf beter te voelen.
zaterdag 31 mei 2025 om 19:04
Eigenlijk is het hele programma oneerlijk. Hoe ga je de kluservaring van Victor gelijk maken met de onervaren Roelie en Marit. En hoe ga je de tijd compenseren die de stellen die boven zitten kwijt zijn met het naar boven tillen van alles. Of zoals genoemd, het hebben van handige klusvrienden of het gebrek eraan.
Zo kan je nog 100 dingen bedenken waarbij sommige stellen al een aantal punten voorlopen op de rest.
Volgens mij is het juist behoorlijk oneerlijk om als je die voorsprong hebt op alle slakken zoit te leggen en zo moeilijk te doen.
Zo kan je nog 100 dingen bedenken waarbij sommige stellen al een aantal punten voorlopen op de rest.
Volgens mij is het juist behoorlijk oneerlijk om als je die voorsprong hebt op alle slakken zoit te leggen en zo moeilijk te doen.
zaterdag 31 mei 2025 om 19:16
Die kamer van Anouk en Maurits kon je niet echt een slaapkamer noemen. Zo klein en rare vorm.
Born dook niet dat ze het erg goed hadden gedaan.
Bankje was heel lelijk/goedkoop. En het was geen mooi samenhangend geheel.
Dus hun gezeur dat ze ook weleens willen winnen en het verdienen vond ik wat overtrokken.
Born dook niet dat ze het erg goed hadden gedaan.
Bankje was heel lelijk/goedkoop. En het was geen mooi samenhangend geheel.
Dus hun gezeur dat ze ook weleens willen winnen en het verdienen vond ik wat overtrokken.
zaterdag 31 mei 2025 om 20:21
Ja klopt, maar ik bedoelde de indeling binnen in het appartement. Volgens mij hebben ze daar geen keuze in, de plattegrond is al voor hen uitgetekend. Dus je kan niet zeggen, de badkamer mag wel een halve meter kleiner en dan is de slaapkamer iets groter ofzo. Of zelf kiezen waar je de keuken zou willen plaatsen of welke vorm je daaraan wil geven oid. In Amsterdam vorig jaar mochten ze dat wel helemaal zelf indelen, toen kreeg het stel wat toen had gekozen voor een woonkamer over de hele diepte van het huis, met ramen voor en achter, daar nog complimenten over.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in